Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Το βάπτισμα

Ματθαίος γ:13-17    Μάρκος α:9-11   Λουκάς γ:21-22    Ιωάννης α:26-34

Α. ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ
             
Δεν ξέρουμε πολλά για την παιδική ηλικία του Ιησού. Χωρίς αμφιβολία, παρακολούθησε την τοπική συναγωγή της Ναζαρέτ και φοίτησε στο σχολείο, όπως και τα άλλα παιδιά των Εβραίων.  Ήταν μόνο δώδεκα χρόνων που εξέπληξε τους δασκάλους στο Ναό με τη σοφία Του. Η απάντηση που έδωσε στους γονείς του μας το αποδεικνύει. «Δεν ηξεύρετε ότι πρέπει να είμαι εις τα του Πατρός μου» (Λουκ.β:49). Όπως είδαμε, ήταν υπάκουος και υποτακτικός στους γονείς του (Λουκ.β:51).  Καθώς ο Ιησούς μεγάλωνε, δεν μεγάλωνε μόνο φυσικά, αλλά προέκοπτε εις σοφίαν (διανοητικά), και χάριν παρά τω Θεώ (πνευματικά), και ανθρώποις (κοινωνικά) (Λουκ.β:52).



No Parking


Τίτ. 2: 12-14


Διότι εφανερώθη η χάρις του Θεού η σωτήριος εις πάντας ανθρώπους, διδάσκουσα ημάς να αρνηθώμεν την ασέβειαν και τας κοσμικάς επιθυμίας και να ζήσωμεν σωφρόνως και δικαίως και ευσεβώς εν τω παρόντι αιώνι,προσμένοντες την μακαρίαν ελπίδα και επιφάνειαν της δόξης του μεγάλου Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστούόστις έδωκεν εαυτόν υπέρ ημών, διά να μας λυτρώση από πάσης ανομίας και να μας καθαρίση εις εαυτόν λαόν εκλεκτόν, ζηλωτήν καλών έργων.

Αναστημένη ζωή

Σκέψη και προσανατολισμός.
Κολοσσαείς γ:1-4

Οι εικόνες και οι λέξεις με τις οποίες ο λόγος του Θεού περιγράφει τι σημαίνει να σωθεί ο άνθρωπος μπορούν να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε καλύτερα τι σημαίνει σωτηρία.

Για παράδειγμα η λέξη «συμφιλίωση» μιλάει από μόνη της. Δείχνει πως ο άνθρωπος δεν είναι φίλος με το Θεό, δεν τον αγαπάει. Ή μπορεί να αγαπάει τη δική του προσωπική εικόνα για το Θεό. Αντίθετα η Γραφή λέει πως είμαστε εχθροί του Θεού.  Όταν ο άνθρωπος όμως, μετανοήσει ο Θεός τον δέχεται και συμφιλιώνεται μαζί του.

Κι όλα αυτά προέρχονται από το Θεό, που μας συμφιλίωσε μαζί του δια του Ιησού Χριστού… Δηλαδή, ο Θεός ήταν αυτός που στο πρόσωπο του Χριστού συμφιλίωσε τον κόσμο μαζί του (Β΄ Κορ.ε:18-19). Αυτό υπονοεί πως δεν ήμασταν φίλοι με το Θεό. Ήμασταν εχθροί και γίναμε φίλοι.

Μια άλλη λέξη και εικόνα μαζί είναι η υιοθεσία. Γράφει στην προς Εφεσίους: …προορίσας ἡμᾶς εἰς υἱοθεσίαν διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ (α:5). Δεν ήμασταν παιδιά Του, δεν ανήκαμε στην οικογένειά Του εκ φύσεως. Ενταχθήκαμε μετά. Μας έκανε γιους και θυγατέρες. Μας υιοθέτησε!

Η ελληνική κυβέρνηση προσέλαβε ιδιωτικό στρατό για την προστασία του Κοινοβουλίου!

Συμβόλαιο με την κορυφαία στον Κόσμο εταιρεία υπηρεσιών ιδιωτικού στρατού Academi (πρώην Blackwater) φέρεται πως έχει υπογράψει η ελληνική κυβέρνηση για την προστασία του Κοινοβουλίου, σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο πρέσβης Λεωνίδας Χρυσανθόπουλος σε εφημερίδα του Καναδά!

Η συνέντευξη πέρασε απαρατήρητη στην Ελλάδα,οι αποκαλύψεις στις οποίες προχώρησε όμως ο εμπειρότατος πρέσβης είναι συγκλονιστικές..σχετικά
 με την εταιρεία Academi και την πρόσληψη μισθοφόρων που θα προστατεύσουν το Κοινοβούλιο.Ακόμα υποστηρίζει οτι στα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν δοθεί ειδικές οδηγίες σχετικά με το τι μπορεί να λέγεται και τι γίνεται ανεκτό και τι όχι. Οι δημοσιογράφοι που δεν "συμμορφώνονται" παρενοχλούνται από πράκτορες της κυβέρνησης ή συλλαμβάνονται.

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

Κρίση


Ησ. 40:31

Αλλ' οι προσμένοντες τον Κύριον θέλουσιν ανανεώσει την δύναμιν αυτών· θέλουσιν αναβή με πτέρυγας ως αετοί· θέλουσι τρέξει και δεν θέλουσιν αποκάμει· θέλουσι περιπατήσει και δεν θέλουσιν ατονήσει.

Το αντίθετο της υπακοής

Εβραίους γ:1-14

Το θέμα της υπακοής είναι από τα σπουδαιότερα στη ζωή του πιστού. Όταν λέμε   «το αντίθετο της υπακοής» δεν εννοούμε ακριβώς παρακοή αλλά άλλες μορφές, οι οποίες αν και δεν είναι απευθείας άρνηση του θελήματος του Θεού δεν παύουν να έχουν τα ίδια αποτελέσματα με αυτά της παρακοής.

1.    Η εντελώς αντίθετη συμπεριφορά (Ιωνάς α:1-3)

Ο Ιωνάς αντί να πάει στη Νινευή (σημερινή Μοσούλη του Ιράκ) πήγε στη Θαρσείς (σημερινή Ισπανία). Αντί να πάει ανατολικά της Παλαιστίνης, πήγε στη δύση.
α)    Παρακοή δεν είναι μόνον η παράβαση ή η μη τήρηση μιας μεμονωμένης εντολής του Θεού αλλά και η άρνηση συμμόρφωσης με ένα ολόκληρο σχέδιο του Θεού για τη ζωή μας (επάγγελμα, σχέση, διακονία, ευρύτερο έργο του Θεού).
β)    Ο Ιωνάς ήξερε ότι παρέβαινε το σχέδιο του Θεού (α:9-12 – σύγκρ. Ψαλ.να:5). Δεν υπάρχει δικαιολογία ότι δεν ξέρουμε τι θέλει ο Θεός. Το Πνεύμα Του μας ελέγχει.
γ)     Ο Θεός παίδεψε τον Ιωνά αλλά δεν τον απέρριψε. Όταν είδε πως η καρδιά του ήταν ευρύτερα προσανατολισμένη στο να είναι δούλος του Θεού και προφήτης Του, τον επανέφερε στη σωστή τροχιά. Μπορεί να παραβαίνουμε έστω και συνειδητά καμιά φορά το θέλημα του Θεού, αλλά αν μετανοήσουμε ειλικρινά, ο Θεός μας αποδέχεται πάλι και μας χρησιμοποιεί στο έργο του.

η απάτη των μνημοσύνων..

Ιερής κομπίνας μνημοσύνων, το Ανάγνωσμα (ή, «πού πάει η ψυχή μετά το θάνατο;»)

Διαβάζω και (σε παρένθεση) σχολιάζω:
Που πάει η ψυχή μετά το θάνατο; 

Μεγάλη βοήθεια παίρνει η ψυχή του νεκρού από το ψαλτήρι, το θυμίαμα, το κερί, και την προσευχή του πλήθους κατά την ώρα της κηδείας. (παίρνει βοήθεια, ανάλογη με το χρηματικό ποσό που μπαίνει και στη φαρδιά τσέπη του ράσου του παπά)


(παρακολουθήστε τώρα, το πρόγραμμα τουρισμού της ψυχής) :

Μελέτη ή υπακοή;


Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Iακ. 5:8


πολυεκατομμυριούχος πουλά «καθαρό αέρα» σε…κονσέρβες

Τα υψηλά επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Πεκίνο, οδηγούν ορισμένους Κινέζους σε επιχειρηματικές ιδέες. Κινέζος πολυεκατομμυριούχος αποφάσισε να αρχίσει να πουλά…καθαρό αέρα σε κονσέρβα!
O Τσεν Γκουανγκμπιάο, ο οποίος έγινε πλούσιος από την ανακύκλωση, μοίρασε αλουμινένια κουτάκια σε πολίτες, τα οποία -όπως λέει ο ίδιος- περιέχουν καθαρό αέρα από μακρινές περιοχές της Κίνας.
«Θέλω να πω στους δημάρχους, στους επικεφαλής της κομητείας και στους προέδρους των μεγάλων εταιριών: μην κυνηγάτε απλά την αύξηση του ΑΕΠ, μην κυνηγάτε τα μεγαλύτερα κέρδη εις βάρος των παιδιών και των εγγονών μας, με κόστος το περιβάλλον» δήλωσε ο ίδιος.

Όμορφα πράγματα


Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Ψαλμ. 18:2-3


Αναγκαστικοί δότες οργάνων όλοι οι Έλληνες

 Πόσοι Έλληνες γνωρίζουν άραγε ότι το δικαίωμα να είναι «δωρητές» οργάνων χάνεται και τη θέση του παίρνει νόμος που υποχρεώνει όλους να είναι πλέον «δότες» οργάνων;
Έναν νόμο που «βιάστηκε» να προωθήσει κακήν κακώς ο τότε υπουργός Υγείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος με τη σύμφωνη γνώμη του πρώην πρωθυπουργού κ. Γιώργου Παπανδρέου στις 16 Ιουνίου 2011, χωρίς ονομαστική ψηφοφορία, από ένα Κοινοβούλιο πολιορκούμενο από πλήθος Ελλήνων πολιτών, μεταξύ Μνημονίου και Μεσοπρόθεσμου, κι ενόσω όλη η Ελλάδα περίμενε να δει αν ο πρωθυπουργός της παραιτείται ή όχι. 
 Το δικαίωμα της προσφοράς γίνεται υποχρέωση, σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία που μόνο κινδύνους εγκυμονεί.
Μέχρι τώρα, η λήψη οργάνων γινόταν από όσους είχαν εκφράσει γραπτώς την επιθυμία τους αυτή στον ΕΟΜ (Εθνικός Οργανισμός Μεταμοσχεύσεων) ή όταν υπήρχε η συγκατάθεση των συγγενών για την αφαίρεση και δωρεά οργάνων προς μεταμόσχευση.

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Α' Κορινθίους (1)


Α. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Αυτή η επιστολή γράφτηκε από τον απόστολο Παύλο όπως διαβάζουμε στο α:1 «Παύλος, προσκεκλημένος απόστολος Ιησού Χριστού δια θελήματος Θεού.....». 

Ακόμα στο ις:21 διαβάζουμε: «Ο δε ασπασμός εγράφη με την χείρα εμού του Παύλου». Ο Παύλος έγραψε αυτή την επιστολή πιθανόν την Άνοιξη του 57 μ.Χ. από την Έφεσο. Ξέρουμε δε ότι ήταν στην Έφεσο απ’ το ις:8 «θέλω δε μείνει εν Εφέσω έως της Πεντηκοστής».

Β. ΚΟΡΙΝΘΟΣ

Η πόλη της Κορίνθου ήταν Ρωμαϊκή αποικία και βρισκόταν στον ισθμό της Κορίνθου, που ήταν ο κύριος εμπορικός δρόμος της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας μεταξύ Ανατολής και Δύσης. Μέσω των φυσικών λιμανιών της Κορίνθου διακινούταν το εμπόριο του κόσμου. Η πόλη καταστράφηκε απ’ τους Ρωμαίους το 146 π.Χ. αλλά ανοικοδομήθηκε με καθαρό λευκό μάρμαρο 100 χρόνια αργότερα απ’ τον Ιούλιο Καίσαρα.

Όταν  ο Παύλος πήγε για πρώτη φορά στην Κόρινθο το 51 μ.Χ. βρήκε μια ακμάζουσα εμπορική πόλη. Ήταν η μητρόπολη της Ελλάδας και η τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, που την ξεπερνούσαν μόνο η Ρώμη, η Αλεξάνδρεια και η Αντιόχεια. Ο πληθυσμός ήταν κυρίως Έλληνες, με ανακατεμένες μειονότητες Ρωμαίων Ιουδαίων και άλλων εθνικοτήτων. Οι κάτοικοι της Κορίνθου επιδίδονταν σε θεάματα, διασκεδάσεις και ακολασίες πολλών ειδών. Η Κόρινθος ονομαζόταν η «Λαμπρή Έπαρση» της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Ψαλμός ιη:2



β Κορινθ. 11: 14-15


Για όσους και όσες περιεργάζονται τα αλλότρια

Πυκνώνουν οι συνάξεις ετερόκλητων ακροατηρίων, με μόνο γνώρισμα την ψυχική ανάταση των συμμετεχόντων, που κάποιοι ονομάζουν αναζωπυρώσεις του πνεύματος. Το φαινόμενο ξεκινά από τις ηγεσίες εκκλησιών, έχει παγκόσμιο χαρακτήρα και τελικό στόχο να ακυρώσει τα βήματα όσων είχαν εξέλθει από τον πεντηκοστιανισμό τον περασμένο αιώνα.

Είναι αποτέλεσμα της υποβάθμισης της βασικής διδασκαλίας της εκκλησίας χάριν της "ενότητας". Τα επιχειρήματα είναι παρόμοια με εκείνων που οικοδομούν μια γενικότερη τάση πανθρησκείας. Το μέσο είναι η ελλιπής σχέση με το λόγο του Θεού και η βασιζόμενη σέ κάποια εξωτερικά σημεία υπεραπλουστευμένη αντίληψη του τι σημαίνει αναγέννηση.

Φτωχαίνουμε έξι φορές πιο γρήγορα από ό,τι στην Ευρώπη

Σκληρές διαπιστώσεις από το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας..

Με εξαπλάσιο ρυθμό αυξάνεται η φτώχεια στη χώρα μας, η οποία προσεγγίζει τα βαλκανικά κράτη του πρώην ανατολικού μπλοκ, σε σχέση με τον αντίστοιχο στα κράτη - μέλη της Ε.Ε., όπως διαπιστώνει στην ετήσια έκθεσή του το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού.

Η έκθεση του επίσημου κρατικού φορέα του υπουργείου Εργασίας που παρουσιάζει η Ελευθεροτυπία και αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα το επόμενο δεκαήμερο, κάνει ορισμένες «προκλητικές» διαπιστώσεις για τα χαρακτηριστικά και τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας.

Η έκθεση παρατηρεί ότι η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από έντονη ανακατανομή εισοδήματος. Παρότι τα χρόνια προ της κρίσης υπήρξε σοβαρή αύξηση του ΑΕΠ, δεν παρατηρήθηκε ουσιαστική μείωση της ανισοκατανομής αυτής.

Έξοδος - ι

ι:1-20

8η πληγή: Ακρίδες που κατέφαγαν ότι απέμεινε.

Οι υπηρέτες του Φαραώ τον παροτρύνουν να τους αφήσει να φύγουν, αλλά αυτός δεν αφήνει τα παιδιά να φύγουν με τους μεγάλους. Ο Μωυσής δεν το δέχεται αυτό και η πληγή ξεκινάει. Ο Θεός πολλές φορές έχει χρησιμοποιήσει τα στοιχεία της φύσης (ακρίδες, σφήγκες) χωρίς ο άνθρωπος να μπορεί ν’ αντισταθεί, όσα όπλα κι αν έχει.

ΑΚΡΙΔΑ (Από το «Bible Dictionary» του Unger).
Στα Εβραϊκά λέγεται «Χαργκόλ» ή «Άρμπε». Η καταστροφή που μπορούν να επιφέρουν αυτά τα έντομα, τα έκανε μια απ’ τις 10 πληγές της Αιγύπτου.
Βρίσκονται στις νότιες έρημους (Σαχάρα, Αραβίας), αλλά από καιρού εις καιρόν, πολλαπλασιάζονται σε τεράστιους αριθμούς και σκορπίζονται σ’ όλο τον τόπο επιφέροντας καταστροφή. Τα ποιητικά και προφητικά βιβλία είναι γεμάτα από ζωηρές περιγραφές της καταστροφικότητάς τους καθώς και της αδυναμίας του ανθρώπου να τις αντιμετωπίσει. Οχτώ Εβραϊκές λέξεις αναφέρονται στις ακρίδες που μάλλον έχουν να κάνουν με τα διάφορα στάδια ανάπτυξης. Σίγουρα ήταν φαγώσιμες.

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Μάρκ. 1:17- Έλθετε οπίσω μου, και θέλω σας κάμει να γείνητε αλιείς ανθρώπων.


Η Ελληνίδα Αννα Φρανκ

Ο Βασίλης Λουλές καταγράφει στο ντοκιμαντέρ του τις ιστορίες πέντε Εβραιοπούλων από τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τα Γιάννενα και τα Χανιά που κατάφεραν να γλιτώσουν από τους Ναζί, σε αντίθεση με 13.000 ομόθρησκα τους παιδιά που χάθηκαν στα κρεματόρια.
Στη φωτογραφία ο μικρός Σήφης με τη χριστιανή παραμάνα του, Αθηνά Βαρβατάκη, που τον έσωσε. Δίπλα: ο σκηνοθέτης Β. Λουλές.
Μια Ελληνίδα Αννα Φρανκ αποκαλύπτει στο ντοκιμαντέρ του «Φιλιά εις τα παιδιά» ο σκηνοθέτης Βασίλης Λουλές. Και η ταινία του, μια δουλειά έξι ετών, δεν αποτελεί άλλο ένα ντοκιμαντέρ για το Ολοκαύτωμα, αλλά ένα φιλμ «στη σκιά του Ολοκαυτώματος»: μια καταβύθιση στην ψύχη πέντε εβραιόπουλων από τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τα Γιάννενα και τα Χανιά που κατάφεραν να επιβιώσουν διότι άλλαξαν όνομα και ταυτότητα και κρύφτηκαν σε σπίτια χριστιανών που τα διέσωσαν ρισκάροντας τη δική τους ζωή...

Ψαλμός κδ:3,4



Τις θέλει αναβή εις το όρος του Κυρίου; και τις θέλει σταθή εν τω τόπω τω αγίω αυτού; Ο αθώος τας χείρας και ο καθαρός την καρδίαν· όστις δεν έδωκεν εις ματαιότητα την ψυχήν αυτού και δεν ώμοσε μετά δολιότητος.

Ερμηνευτικά - 10

ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ

Είναι αναγκαίο να μελετήσουμε το θέμα και το σχέδιο του βιβλίου ή του κειμένου μέσα στο οποίο βρίσκονται οι ασαφείς λέξεις ή εκφράσεις που θέλουμε να ερμηνεύσουμε.

Όταν δεν μπορούν να μας βοηθήσουν ούτε τα συμφραζόμενα στην ερμηνεία, μ’ αυτό τον κανόνα κάνουμε άλλο ένα βήμα. Το θέμα και το σχέδιο ενός βιβλίου ή κειμένου μπορεί να βρεθεί όταν αναζητήσουμε την αιτία για την οποία γράφτηκε και τα πρόσωπα στα οποία απευθύνεται, αρχικά, αυτό το κείμενο.

Καμιά φορά ο σκοπός ή το σχέδιο ενός βιβλίου περιέχεται μέσα στο ίδιο το βιβλίο. Ο σκοπός ολόκληρης της Γραφής βρίσκεται στα εδάφια Ρωμ.ιε:4 & Β’ Τιμ.γ:16-17. 

Ο σκοπός που γράφτηκαν τα Ευαγγέλια είναι γραμμένος στο Ιωαν.κ:31 κι οι Παροιμίες στο Παρ.α:1-4.

Παλιά Αθήνα




















Η τελευταία περίοδος της πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη (1893-1895) έληξε άδοξα. 

Έμεινε στην ιστορία σαν ο πρωθυπουργός της "πτωχεύσεως" και του αποδίδεται η φράση "δυστυχώς επτωχεύσαμεν" ενώπιον της Βουλής, την οποία, όμως ουδέποτε διετύπωσε, όπως αποδεικνύεται από την ανάγνωση των πρακτικών της Βουλής.

Μάνος και Ιωάννα

Καθώς στεκόταν μπρος στην τάξη της την Ε' δημοτικού, την πρώτη ημέρα του σχολείου η κυρία Ιωάννα είπε στα παιδιά ένα ψέμα.

Όπως οι περισσότερες δασκάλες, κοίταξε τους μαθητές της και είπε ότι τους αγαπούσε όλους το ίδιο.

Αλλά αυτό ήταν αδύνατον, διότι εκεί στην μπροστινή σειρά, βυθισμένο στο κάθισμά του ήταν ένα μικρό αγόρι, ο Μάνος Μανούσος.

Η κυρία Ιωάννα είχε παρακολουθήσει τον Μάνο την προηγούμενη χρονιά και είχε προσέξει ότι ο Μάνος δεν έπαιζε καλά με τα άλλα παιδιά.

Τα ρούχα του ήταν τσαλακωμένα. Πάντα φαινόταν ότι χρειαζόταν μπάνιο.  Ο Μάνος ήταν πολύ δυσάρεστος.

Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013

Το πείραμα με το βιολιστή στο μετρό

1097 επιβάτες πέρασαν τυχαία μπροστά από έναν από τους μεγαλύτερους βιολιστές στον κόσμο. Πόσοι από από αυτούς σταμάτησαν να ακούσουν τη μουσική του;

Κάποιο κρύο πρωινό του Ιανουαρίου του 2007, ένας άντρας κάθισε σε ένα κεντρικό σταθμό του μετρό, δίπλα σε έναν κάδο σκουπιδιών και ξεκίνησε να παίζει το βιολί του. Έπαιξε για περίπου 45 λεπτά. Κατά τη διάρκεια αυτών των 45 λεπτών, δεδομένου ότι ήταν ώρα αιχμής, πέρασαν από μπροστά του αρκετές χιλιάδες άνθρωποι, οι περισσότεροι πηγαίνοντας στη δουλειά τους.

Τρία λεπτά μετά την έναρξη της μουσικής, ένας μεσήλικος κύριος παρατήρησε ότι υπήρχε ένας μουσικός που έπαιζε βιολί, τον κοίταξε για λίγα δευτερόλεπτα και συνέχισε το βιαστικό του βηματισμό. Ένα λεπτό αργότερα, ο βιολιστής εισέπραξε το πρώτο του δολάριο, από μια κυρία που το πέταξε στο καπέλο του καθώς περνούσε από μπροστά του χωρίς να σταματήσει καθόλου. Λίγο αργότερα, κάποιος ακούμπησε στον τοίχο και τον άκουσε για λίγο, αλλά μετά κοίταξε το ρολόι του και έφυγε βιαστικός.

Η έννοια της εν Χριστώ ελευθερίας

Υποθέτω ότι για τους περισσότερους από μας η έννοια της εν Χριστώ ελευθερίας φέρνει αυτόματα στη σκέψη δύο κυρίως φράσεις από την Καινή Διαθήκη. Η πρώτη ανήκει στον απόστολο Παύλο: «εν τη ελευθερία λοιπόν με την οποίαν ηλευθέρωσεν υμάς ο Χριστός μένετε σταθεροί, και μη υποβληθήτε πάλιν εις ζυγόν δουλείας» (Γαλ.ε:1).

Η δεύτερη φράση έχει βγει από το στόμα του Κυρίου: «εάν  ο Υιός σας ελευθερώσει, όντως ελεύθεροι θέλετε είσθαι» (Ιω.η:36).

Σαν συμπλήρωμα αυτών των εδαφίων έρχονται άλλα δύο μέρη να προσδιορίσουν τις προϋποθέσεις για νάναι η ελευθερία μας αληθινή «εν Χριστώ» ελευθερία, σε αντιδιαστολή με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο υπόλοιπος κόσμος την έννοια της ελευθερίας. Το πρώτο μέρος βρίσκεται πάλι στη Γαλ.ε:13 «μόνον μη μεταχειρίζεσθε την ελευθερίαν εις αφορμήν της σαρκός, αλλά δια της αγάπης δουλεύετε αλλήλους», που θα πει «με αγάπη υπηρετείτε ο ένας τον άλλο».

Το δεύτερο μέρος βρίσκεται στην Α’ Κορ.ι:29, όπου ο Παύλος εξετάζοντας το θέμα των ειδωλοθύτων αναρωτιέται: «αλλά γιατί η δική μου ελευθερία συμπεριφοράς πρέπει να ρυθμίζεται ανάλογα με τη συνείδηση του άλλου;» για να δώσει αμέσως παρακάτω την απάντηση: «να ζείτε έτσι που να μη σκανδαλίζονται από τη διαγωγή σας ούτε οι ιουδαίοι ούτε οι εθνικοί ούτε η εκκλησία του Θεού».

Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Ιωαν. 2:19


επτά χρόνια φυλακή επειδή πεινούσαν…

Επτά χρόνια κάθειρξη χωρίς αναστολή επέβαλε χθες το κακουργιοδικείο Λάρισας σε βάρος τριών υπηκόων Αλβανίας, οι οποίοι το 2007 έσφαξαν και έψησαν μία προβατίνα, επειδή ήταν νηστικοί. Το περιστατικό συνέβη στην Ευξεινούπολη. Ο ηλικιωμένος βοσκός διαπιστώνοντας τη θανάτωση της προβατίνας, κατήγγειλε το περιστατικό στην Αστυνομία. Μετά από έρευνα οι αστυνομικοί εντόπισαν τους δράστες, τρεις Αλβανούς, οι οποίοι διέμεναν στην ευρύτερη περιοχή των Φαρσάλων. Ζούσαν σε άθλιες συνθήκες και η πείνα τούς οδήγησε στο μαντρί του ηλικιωμένου

Σε βάρος των τριών Αλβανών σχηματίστηκε δικογραφία με την κατηγορία της ζωοκλοπής σε βαθμό πλημμελήματος. Στο πρωτόδικο δικαστήριο στο Βόλο οι Αλβανοί αθωώθηκαν, αφού εμφανίστηκε ο βοσκός και εξήγησε την κατάστασή τους. Δήλωσε ότι δεν επιθυμούσε την ποινική τους δίωξη γιατί το έκαναν επειδή πεινούσαν οι ίδιοι και τα παιδιά τους.

Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013

ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Τα πάντα κοινά

Πραξ.δ:31-37 & ε:1-16

Α. Ο ΒΑΡΝΑΒΑΣ
Ο Βαρνάβας είναι ένας απ’ τους πιο ευγενικούς χαρακτήρες στη Βίβλο. Το όνομά του σημαίνει «Υιός παρηγοριάς», και σίγουρα εκφράζει τον αληθινό χαρακτήρα αυτού του τόσο καλού χριστιανού αδελφού.
Ήταν Λευίτης, καταγόταν απ’ την Κύπρο και προφανώς πολύ πλούσιος. Στις Πραξ.ια:24 περιγράφεται σαν αγαθός άνθρωπος πλήρης πνεύματος Αγίου και πίστης. Ήταν θείος του Ιωάννη Μάρκου και αδελφός της μητέρας του Μάρκου Μαρίας. Η Μαρία ήταν κι αυτή αρκετά πλούσια κι ήταν στο σπίτι της που μαζευόταν η εκκλησία (Πραξ.ιβ:12).
Ο Βαρνάβας σύστησε τον Παύλο στους αποστόλους (Πραξ.θ:27). Αυτός επίσης πήγε στην Ταρσό για να φέρει τον Παύλο όταν χρειάστηκαν ένα δάσκαλο στην Αντιόχεια (Πραξ.ια:25-26). Συνόδεψε τον Παύλο στο πρώτο του ιεραποστολικό ταξίδι. Ο Βαρνάβας ήταν αποφασισμένος ότι έπρεπε να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία στον Ιωάννη Μάρκο και αυτό έγινε αιτία να χωρίσουν με τον Παύλο.
Ο Βαρνάβας ήταν γενναίος άνθρωπος, τέλεια αφιερωμένος στο έργο του Θεού.  Αγαπούσε τον Κύριο και τους αδελφούς τόσο πολύ, που πούλησε το χωράφι του κι έφερε τα χρήματα στα πόδια των αποστόλων.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης "κόπτεται" για τα δικαιώματα των αστέγων...

"Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης... Υποδεικνύει προς όλους τους τηλεοπτικούς και σταθμούς της χώρας όπως: Μη προβάλουν την...εικόνα α) προσώπων ευρισκομένων σε κατάσταση κοινωνικής εξαθλίωσης ή ενδείας άνευ ρητής ή σιωπηράς συναινέσεώς αυτών.."

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΗ ΜΟΡΦΗ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ.... ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ ΤΗΝ "ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ" ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. (Αν δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για την φτώχεια , κρύψε την !)

Η επόμενη φάση θα είναι να εξαφανίζουν τους άστεγους..όχι απαραίτητα μόνο από την τηλεόραση.. 

Καλημέρα