Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Γένεση Κεφ.κη

 



 Ο Ιακώβ στη Βαιθήλ

Ο χαρακτήρας του Ιακώβ, είναι αυτός που ξέρουμε. Δεν ήταν η αξία του σαν άνθρωπος που του έδωσε το δικαίωμα να κληρονομήσει την ευλογία του Θεού.

Ωστόσο, αυτή η κακή φύση του, εξυψώνει το έλεος του Θεού, που χορηγεί χάρη στα ανάξια παιδιά Του.

Αν ο Θεός ήταν απλά και μόνο δίκαιος, χωρίς να είναι πολυέλαιος, κανείς δεν θα σωζόταν όπως λέει ο Δαβίδ:

Ψαλμ.ρλ:3 Εάν, Κύριε, παρατηρήσης ανομίας, Κύριε, τις θέλει δυνηθή να σταθή;

Βέβαια, για ένα πράγμα είμαστε σίγουροι, ότι ο Ιακώβ όταν κατάλαβε την αξία της επαγγελίας προς τον Αβραάμ, την επιθύμησε. Αν η Ρεβέκκα είχε εμπιστευθεί απόλυτα το Θεό στην εκπλήρωση των υποσχέσεων που της είχε δώσει, ότι ο μεγαλύτερος θα δούλευε στο μικρότερο, δεν θα ήταν ανάγκη αυτή κι ο Ιακώβ να καταφύγουν σε μεθόδους απάτης και κόλπα προκειμένου να «βοηθήσουν το Θεό» να εκπληρώσει το λόγο Του (Ψαλμ.λζ:3-5).

Η σκάλα είναι το μέσον που γεφύρωσε το χάσμα ανάμεσα στον ουρανό και τη γη. Μια θαυμαστή εικόνα του Ιησού Χριστού, του Λυτρωτή, (Ιωαν.ιδ:6) που με το θάνατό Του, γεφύρωσε το χάσμα ανάμεσα στον Άγιο Θεό και τον αμαρτωλό άνθρωπο που θα Τον επικαλεστεί για να λάβει δωρεάν τη σωτηρία (Ιωαν.α:52).

Ο Ιακώβ παίρνει την πέτρα που είχε για μαξιλάρι, τη στήνει σαν μνημείο της εμπειρίας του εκεί και χύνει λάδι πάνω της.

Ο Ιησούς, ο πραγματικός θεμέλιος και ακρογωνιαίος λίθος (Εφεσ.β:20), χρίστηκε με έλαιον αγαλλιάσεως υπέρ των μετόχων Του (Εβρ.α:8,9).

Ο Ιακώβ υπόσχεται ν’ αποδεκατίσει αυτά με τα οποία ο Θεός θα τον ευλογήσει. Ο Ιακώβ ζούσε δια πίστεως και ήταν κι αυτός υπό χάρη.

Σήμερα κι εμείς ζούμε υπό χάρη και δίνουμε το δέκατό μας. Είναι η δεύτερη φορά που αναφέρεται ο αποδεκατισμός, πολύ πριν δοθεί ο Μωσαϊκός νόμος (Ματθ.κγ:23  Α’ Κορ.ις:2  Μαλ.γ:8-11  Εβρ.ζ:8).