Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.γ:7-9

 


Αποκ.γ:7 Καὶ τῷ ἀγγέλω τῆς ἐν Φιλαδελφείᾳ ἐκκλησίας γράψον· Τάδε λέγει ὁ ἅγιος, ὁ ἀληθινός, ὁ ἔχων τὴν κλεῖν Δαυὶδ, ὁ ἀνοίγων καὶ οὐδεὶς κλείσει καὶ κλείων καὶ οὐδεὶς ἀνοίγει·

 

ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ

Αυτή η εκκλησιαστική περίοδος αναφέρεται σε μας που ζούμε στους καιρούς που αυτή η προφητική γραφή πρόκειται να εκπληρωθεί. Η περιγραφή αυτής της περιόδου βρίσκεται στα εδάφια 7-13.

Ζούμε μαζί με όλο τον λαό του Θεού, σ’ όλο τον κόσμο, στην περίοδο της Φιλαδέλφειας που αρχίζει με την έκχυση του Αγίου Πνεύματος στις αρχές του 19ου αιώνα και πρόκειται να τελειώσει με την Αρπαγή.

Είναι αδύνατον να ορίσουμε την ημερομηνία λήξης αυτής της περιόδου διότι ουδείς γνωρίζει την ημέρα και την ώρα ειμί ο Κύριος.

Φιλαδέλφεια σημαίνει «η αδελφική αγάπη» κι αυτό ακριβώς είναι το πνεύμα της εκκλησίας της αρπαγής. Η έκχυση του Αγίου Πνεύματος μέσα μας φέρνει την ενότητα και την αγάπη μεταξύ των αδελφών και πρόκειται να μας φέρει στην ενότητα της πίστης. Ας ανοίξουμε λοιπόν τις καρδιές μας για να αγαπήσουμε ο ένας τον άλλον «ενθέρμως και εκτενώς» όπως λέει ο απόστολος Παύλος.

Οι μεγάλες αναζωπυρώσεις τους περασμένου αιώνα ήταν περισσότερο κινήσεις αποχωρισμού από την παράδοση και το σκοτάδι, που κατά μέρος ενεργείται ακόμα και σήμερα.

Βρίσκουμε όμως ότι οι μέρες που ζούμε είναι αυτές που ο Θεός υποσχέθηκε ότι θα τελειοποιήσει την Νύμφη Του και θα μας φέρει όλους στην ενότητα της πίστης (Εφεσ.δ:13).

Είμαστε λοιπόν κάπου προς το τέλος αυτής της περιόδου της Φιλαδέλφειας. Μέρος της πέρασε και είναι ήδη παρελθόν, και μέρος  της πρόκειται να εκπληρωθεί που σημαίνει ότι αυτές οι συμβουλές που δίνει το Πνεύμα σε μας είναι γεμάτες αλήθεια που μας αφορά άμεσα.

Η Φιλαδέλφεια αναφέρεται σε πολλά μέρη της Καινής Διαθήκης. Ρωμ.ιβ:10   Εβρ.ιγ:1   Α’ Πετρ.α:22   Β’ Πετρ.α:7   Αποκ.α:11, γ:7.

Προφητικά λοιπόν, τα κύρια σημεία αυτής της περιόδου είναι ν’ αγαπάμε και να ανεχόμαστε τους αδελφούς έστω και αν δεν συμπίπτουν 100% τα πιστεύω μας, γιατί ο Κύριος εργάζεται ανάμεσά μας, μας τελειοποιεί και γι’ αυτό πρέπει να είμαστε ανεκτικοί και γεμάτοι αγάπη για τους αδελφούς.

Ένα άλλο σημείο είναι η ενότητα. Υπάρχει υπερβολική δόση διαχωρισμού μεταξύ των αδελφών που είναι πληρωμένοι με το Άγιο Πνεύμα, όμως μας υπόσχεται ότι θα μας φέρει σε ενότητα πίστης.

Ακόμα, βλέπουμε αυτή την περίοδο, ζήλο αναζωπύρωσης και σωτηρίας ψυχών.

 

Τάδε λέγει ο άγιος

Αν υπάρχει κάτι που χρειάζεται να γνωρίζουμε αυτές τις ημέρες, είναι ότι ο Ιησούς είναι Άγιος. Προσκαλεί ένα λαό ο οποίος θα περπατήσει άγια μπροστά Του και θα ζήσει χώρια από την αμαρτία και το πνεύμα του κόσμου, από τους συμβιβασμούς και τους πειρασμούς που κλιμακώνονται με το πέρασμα του χρόνου (Εβρ.ιβ:14,  Α’ Πετρ.α:16).

 

ο αληθινός

Αυτό δεν σημαίνει απλά ότι δεν είναι ψευδής, αλλά ότι είναι ο πραγματικός δεν είναι πια συμβολικός, τυπικός (όπως τον βλέπουμε στην Π.Δ.). Παρουσιάζεται σαν ο αληθινός, ο πραγματικός, η εκπλήρωση του λόγου του Θεού, η εκπλήρωση όλων των τύπων και των σκιών.

Στην Π.Δ. ο λαός στην έρημο έτρωγε μάννα που κατέβαινε απ’ τον ουρανό, όμως στο Ιωάν.ς:48-51 ο Ιησούς είπε «εγώ είμαι (το μάνα) ο άρτος ο καταβάς εκ του ουρανού».

Τώρα δεν βλέπουμε  μπροστά μας τον τύπο ή την σκιά των μελλόντων, αλλά την εκπλήρωσή τους που είναι ο Κύριος Ιησούς Χριστός. Ο Ισραήλ ονομάζεται από τον Κύριο άμπελος (Ησ.ε:1-7), ο Ιησούς όμως είπε «εγώ είμαι η άμπελος η αληθινή» (Ιωάν.ιε:1-5).

Όσο αφορά στον αληθινό, διαβάζουμε στην Α’ Ιωάν.ε:20 ότι ο Πατήρ είναι ο αληθινός, που δεν είναι άλλος από τον Ιησού, γιατί Αυτός είναι ο Θεός ο αληθινός και η ζωή η αιώνιος. Με άλλα λόγια, αν είμαστε εν Χριστώ, γνωρίζουμε την πραγματικότητα. Φεύγουμε από το γλοιώδες, ψεύτικο και απατηλό φρόνημα του κόσμου και μπαίνουμε στην πραγματικότητα, στην αλήθεια, στην αιώνια ζωή. Όπως λοιπόν Εκείνος είναι αληθινός, έτσι κι εμείς πρέπει να είμαστε ειλικρινείς μαζί Του, γιατί αυτή είναι η αποκάλυψή Του σήμερα για μας.

 

ο έχων την κλείν του Δαβίδ

Το κλειδί φανερώνει εξουσία να μπεις κάπου ή να βγεις από κάπου. Εάν έχεις το κλειδί μπορείς να μπεις και να βγεις όποτε θέλεις. Φανερώνει λοιπόν δύναμη και εξουσία πάνω σ’ ένα σπίτι ή οποιοδήποτε κτίριο του οποίου έχεις το κλειδί.

Λέει ότι έχει το κλειδί του Δαβίδ. Με άλλα λόγια ο Ιησούς έχει εξουσία επάνω στον οίκο του Δαβίδ. Ο Θεός υποσχέθηκε στον Δαβίδ ότι θα ανάσταινε βασιλιά από την οσφύ του ο οποίος θα είχε βασιλεία αιώνια και Αυτός ο Βασιλιάς είναι ο Ιησούς Χριστός.

Ησ.κβ:20-23  Ο Θεός επιθέτει στους ώμους του Ελιακείμ αυτό το κλειδί που είναι μια εικόνα του Ιησού Χριστού.

Ελιακείμ σημαίνει: «Ο Θεός θα εδραιώσει», και αυτό το βασίλειο που χτίζεται ακόμη και στις μέρες μας, αυτό το πνευματικό βασίλειο, είναι έργο Θεού και πρόκειται να εδραιωθεί και να τελειοποιηθεί γιατί ο Ιησούς έχει απόλυτη εξουσία σ’ αυτό. Αν Αυτός ανοίγει, ποιος μπορεί να κλείσει;

Ο Ελιακείμ που ήταν υπηρέτης του βασιλιά Εζεκία ήταν τύπος του Ιησού Χριστού και το κλειδί που ετέθη στους ώμους του ανταποκρίνεται στο Ησ.θ:6 που λέει για τον Ιησού: «και εξουσία θέλει είσθαι επί των ώμων Αυτού». Η εξουσία και η διακυβέρνηση του Βασιλείου του Θεού είναι στα χέρια του Ιησού «εδόθη εις εμέ πάσα η εξουσία εν ουρανών και επί γής..» Ματθ.κη:18.

Το κλειδί αυτό είναι επίσης το κλειδί της πύλης της πόλης του Δαβίδ και επομένως είναι το κλειδί της εισόδου στον θρόνο του Δαβίδ. Ο Ιησούς είναι ο μεγαλύτερος Δαβίδ. Ο Ιησούς είναι ο Βασιλιάς στον οποίο απέβλεπε και ο ίδιος ο Δαβίδ  Ιερ.λ:9, Ιεζ.λζ:24,25.

Αποκ.α:18 «έχων τας κλείς του θανάτου και του Αδου». Όταν ο Ιησούς εδραιώσει την φυσική βασιλεία του Δαβίδ ανάμεσα στους Ισραηλίτες κατά την διάρκεια της Χιλιετούς Βασιλείας , θα κλείσει έξω τον θάνατο και τον Άδη γιατί οι άνθρωποι θα ζουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ακόμη ο διάβολος θα κλειστεί στην άβυσσο για να μην πλανά τους ανθρώπους.

Στην εκκλησία, το πνευματικό βασίλειο του Θεού, βλέπουμε ότι ο Ιησούς έχει απόλυτη εξουσία να εδραιώσει θεοκρατία, ένα Βασίλειο που θα κυβερνάται από τον Ίδιο και το οποίο πρόκειται να εξαπλωθεί, να αυξηθεί, και να πολλαπλασιαστεί σ’ αυτή την εκκλησιαστική περίοδο της Φιλαδέλφειας, να ευλογηθεί και να γίνει πανίσχυρο πνευματικά.

Ακόμη και εν όψει των τρομερών εχθρών που θα το απειλούν - Α/Χ και το Σατανικό του σύστημα με την βοήθεια της πόρνης εκκλησίας - ο Θεός θα φέρει αναζωπύρωση που ο κόσμος δεν έχει γνωρίσει ποτέ πριν.

Αυτό το γεγονός είναι παράλληλο με τον τρόπο και την κατάσταση που ο Δαβίδ εδραιώνει την βασιλεία του. Η Γραφή μας λέει ότι είχε εχθρούς από παντού. Απ’ έξω οι Φιλισταίοι, Μωαβίτες, Αμμωνίτες, Εδωμίτες και από μέσα είχε τον Σαούλ.

Σαν τον Δαβίδ, ο Ιησούς θα δώσει μάχες όχι με σαρκικά όπλα αλλά μάχες πνευματικές μέσω του λαού Του, θα νικήσει κατά κράτος και θα εξαπλώσει την Βασιλεία Του όσο ποτέ άλλοτε, αυτές τις τελευταίες μέρες. Έθεσε μπροστά μας μια θύρα  ανοικτή, θα περάσουμε μέσα και θα νικήσουμε!

Ο Ιησούς έχει ακόμα το κλειδί της ξεχωριστής και ιδιαίτερης σχέσης που είχε ο Δαβίδ με τον Θεό. Ο Θεός είπε για τον Δαβίδ ότι «είναι άνθρωπος κατά την καρδία μου» και πόσο περισσότερο ο Κύριος Ιησούς ήταν κατά την καρδίαν του Θεού!

Δαβίδ σημαίνει: αγαπητός! Όταν ο Ιησούς πήγε στον Ιορδάνη για να βαπτιστεί, ο Θεός μαρτύρησε στον Ιωάννη και είπε: «Ούτος εστί ο Υιός μου ο αγαπητός είς τον οποίον ευηρεστήθην».

Ο Ιησούς ήταν τέλειος και ευαρέστησε τον Πατέρα κατά πάντα. Γι’ αυτό αποκαλύπτεται τώρα σε μας κατ’ αυτό τον τρόπο. Μας λέει ότι θέλει να γίνουμε άνθρωποι αγαπητοί κατά την καρδίαν του Θεού και τότε θα μας δώσει το κλειδί του Δαβίδ. Θα έχουμε την ίδια εξουσία γιατί είμαστε εν Χριστώ Ιησού, είμαστε δικοί Του!!

 

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΗΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ

Η πόλη ήταν κτισμένη πάνω σε μια όμορφη πεδιάδα περικυκλωμένη από 4 κόκκινους λόφους με πεπλατυσμένες κορυφές, ο ένας κοντά στον άλλο. Ήταν τόπος με πολλούς αμπελώνες και φυτείες ζαχαροκάλαμου. Είχε καλούς Ρωμαϊκούς δρόμους. Με λίγα λόγια, ήταν ένα όμορφο μέρος της εποχής εκείνης.

Η Φιλαδέλφεια υπάρχει και σήμερα και έχει περίπου 10.000 κατοίκους. Ξανακτίστηκε το 70 μ.Χ. μετά από ένα τρομερό σεισμό.

 

Αποκ.γ:8 Οἶδα σου τὰ ἔργα, ἰδοὺ δέδωκα ἐνώπιον σου θύραν ἠνεῳγμένην, ἣν οὐδεὶς δύναται κλεῖσαι αὐτὴν, ὅτι μικρὰν ἔχεις δύναμιν καὶ ἐτήρησας μου τὸν λόγον καὶ οὐκ ἠρνήσω τὸ ὄνομα μου.

 

Η κατάσταση της επιτόπιας εκκλησίας των ημερών του Ιωάννη ήταν πολύ καλή. Ήταν πιστοί στον λόγο του Θεού, τον δίδασκαν και βάδιζαν σύμφωνα μ’ αυτόν. Ο Ιησούς δεν λέει τίποτα αρνητικό για την εκκλησία της Φιλαδέλφειας. Τους προειδοποιεί όμως, ότι αρνητικά πράγματα μπορούν να συμβούν ανάμεσά τους εάν δεν προσέχουν. Γενικά όμως τους έδωσε θαυμαστές υποσχέσεις κι εμείς τώρα ζούμε σε μια εποχή που αυτές οι θαυμαστές υποσχέσεις πρόκειται να εκπληρωθούν.

 

ιδού δέδωκα ενώπιόν σου θύραν ανεωγμένην

Αυτή την θύρα μπορούμε να την δούμε και να εισέλθουμε (Πράξ.ιδ:27). Υπήρχε μια θύρα ανοικτή να κηρυχτεί το Ευαγγέλιο στα έθνη. Αυτό το ονομάζει ο λόγος του Θεού θύρα και μάλιστα «πίστεως».

Ο Ιησούς υποσχέθηκε ότι το ευαγγέλιο θα κηρυχθεί σ’ όλο τον κόσμο, είναι θύρα ανοικτή και κανείς δεν μπορεί να την κλείσει. Κανείς δεν μπορεί να σταματήσει την διακονία του λόγου τις τελευταίες ημέρες.

 

ότι μικράν δύναμιν έχεις

Η αιτία που δίνει την ανοικτή θύρα, είναι γιατί έχουμε μικρή δύναμη. Δεν λέει ότι είμαστε αδύνατοι, αλλά σε σύγκριση με την δύναμη του κόσμου και του παγκόσμιου συστήματος του Α/Χ που γιγαντώνεται γύρω μας φαίνεται στο φυσικό μάτι ότι έχουμε μικρή δύναμη. Είμαστε πολύ λίγοι σε σχέση με τον κόσμο, όμως πρέπει να εμπιστευτούμε τον Ιησού κι ότι η δύναμή Του μέσα μας θα νικήσει τον κόσμο και την αμαρτία.

Όπως τις πρώτες εκείνες μέρες η εκκλησία είχε δύναμη (Πραξ.α:8 Α’ Κορ.ιβ:10)  έτσι και τώρα σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα η εκκλησία θα έχει την δύναμη του Αγίου Πνεύματος.

Β’ Κορ.ιβ:9 «Διότι η δύναμίς μου εν αδυναμία δεικνύεται τελεία». Η δύναμη του Κυρίου εκδηλώνεται δια μέσου ανθρώπων που αναγνωρίζουν ότι είναι αδύνατοι. Η μικρή δύναμη είναι ανεκτίμητη αξία για τον Κύριο.

Είναι η ελπίδα που έχει γι’ αυτή την περίοδο της εκκλησίας διότι είναι ικανός να πολλαπλασιάσει αυτή την δύναμη και να την κάνει αποτελεσματική. Είναι ικανός να πάρει τα «μη όντα» και να εξουθενήσει τα «όντα», στοιχεία που για την σάρκα φαίνονται μικρά και εξουθενημένα, ο Θεός θα τα χρησιμοποιήσει ένδοξα για να εκπληρώσει τα σχέδιά Του.

Λουκ.ιβ:32 Ο Ιησούς λέει και σε μας σήμερα «μη φοβού μικρό ποίμνιο...» παρόλο που όλος ο κόσμος φαίνεται να πηγαίνει σε άλλο δρόμο, μη φοβάστε. Εγώ σας οδηγώ με ασφάλεια και θα σας χρησιμοποιήσω έτσι ώστε να δοξαστεί το όνομά μου. Μη φοβάστε αλλά κάνετε αυτό που σας λέω. Αυτό είναι όλο που ζητά ο Ιησούς από εμάς.

 

ετήρησάς μου τον λόγον

Ιωάν.ιζ:6 Ο Ιησούς λέει για τους αποστόλους Του ότι «τον λόγο Σου εφύλαξαν» Ιωάν.ς:63.

Το να κρατάς τον λόγο του Θεού δεν σημαίνει να τον αποστηθίσεις, παρόλο που κι αυτό δεν είναι μικρό, αλλά μάλλον σημαίνει να τον υπακούσουμε, να γίνει μέρος του εαυτού μας. Να προσκολληθούμε πάνω στον λόγο έτσι ώστε η ταυτότητά μας σαν σαρκικά άτομα να χαθεί, και να γίνουμε πράγματι λόγος Θεού, στην σκέψη και στην πράξη, να γίνουμε η έκφραση του Θεού στον κόσμο αυτό.  Το «τηρώ» έχει εδώ την έννοια του κρατώ κάτι με ζήλο και ευθύνη.

 

ουκ ηρνήσω το όνομά μου

Υπάρχουν άτομα σ’ αυτή την περίοδο της εκκλησίας, που είναι η εκκλησία της Αρπαγής, που θα σταθούν για το όνομα του Ιησού. Όσοι δεν σταθούν για το όνομα του Ιησού, για την μαρτυρία Του, που δεν θ’ αντέξουν στην λοιδορία και στους διωγμούς εξαιτίας του ονόματός Του, θα χάσουν την θαυμαστή αυτή θέση κοντά Του.

Σήμερα οι άνθρωποι συνηθίζουν να κάνουν σχετικές προσευχές, δηλαδή προσεύχονται σε μια ανώτερη δύναμη, σε ένα απρόσωπο Θεό, και δεν αναφέρουν καθόλου το όνομα του Ιησού στις προσευχές τους (Κολ.γ:17).

Ο Ιησούς είπε ότι ο υπηρέτης δεν είναι μεγαλύτερος του Κυρίου αυτού, εάν εδίωξαν εμέ κι εσάς θέλουσι διώξει. Αν κρατούν τον δικό μου λόγο, θα κρατήσουν και τον δικό σας.

Υπάρχει ένα υψηλό κόστος που πρέπει να πληρώσουμε τις τελευταίες αυτές ημέρες όσοι μείνουμε πιστοί στο όνομά Του.

Ακόμη όμως πιο οδυνηρός για τις καρδιές μας θα είναι ο διωγμός όχι από τον κόσμο ή την πολιτικοθρησκευτική εξουσία, αλλά από τους αδελφούς μας. Αυτό θα είναι το χειρότερο γιατί αντί να δουν την χάρη, την δύναμη και το έλεος του Θεού, θα μας ονομάσουν αιρετικούς και δεν θα δεχθούν αυτό που έχουμε να τους δώσουμε.

 

Αποκ.γ:9 ἰδοὺ δίδω ἐκ τῆς συναγωγῆς τοῦ Σατανᾶ τῶν λεγόντων ἑαυτοὺς Ἰουδαίους εἶναι, καὶ οὐκ εἰσὶν ἀλλὰ ψεύδονται. ἰδοὺ ποιήσω αὐτοὺς ἵνα ἥξουσιν καὶ προσκυνήσουσιν ἐνώπιον τῶν ποδῶν σου καὶ γνῶσιν ὅτι ἐγὼ ἠγάπησα σε..

 

ιδού ποιήσω αυτούς ίνα ήξουσιν

Αυτό φανερώνει βεβαιότητα, ότι πράγματι θα έρθουν. Στον Μέγα Λευκό θρόνο της κρίσης θα αναγνωρίσουν όλοι μπροστά στον Θεό τι έκαναν. Εκεί θα φανερωθούν τα κρυπτά της καρδιάς. Θα υπάρξουν όμως κι αυτοί που θα έρθουν και θα αναγνωρίσουν την θέση τους και θα μετανοήσουν πριν από την Αρπαγή, θα ενωθούν με τον λαό του Θεού και θα γίνουν μέλη της νύμφης του Ιησού Χριστού.

 

εκ της συναγωγής του Σατανά

Αναφέρεται και στους Ιουδαίους που μέχρι τώρα αντιστέκονται πεισματικά στο ευαγγέλιο του Ιησού. Λένε ότι είναι Ιουδαίοι, αλλά ο πραγματικός, πνευματικός Ιουδαίος είναι αυτός που αγαπάει τον Ιησού Χριστό.

Αναφέρεται όμως και στους κατ’ όνομα χριστιανούς που εμποδίζουν τον λαό του Θεού να έρθει σ’ επίγνωση της αλήθειας. Τον κρατούν μακριά με ειδωλολατρικές παραδόσεις, ήθη και έθιμα. Αυτούς ο λόγος του Θεού τους ονομάζει συναγωγή του Σατανά, που δεν είναι άλλοι από το ψευδοεκκλησιαστικό σύστημα του οποίου αρχηγός θα γίνει ο ψευδοπροφήτης.

 

και προσκυνήσουσιν ενώπιον των ποδών σου

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι Χριστιανοί θα λάβουν προσκύνηση, κάτι που ανήκει μόνο στον Θεό, αλλά ότι ο Θεός θα κάνει αυτούς που λένε ότι είναι Ιουδαίοι και δεν είναι, ν’ αναγνωρίσουν τον αληθινό λαό του Θεού, την εκκλησία. Θα δουν τη δόξα της την στιγμή της Αρπαγής και αργότερα στην Αρπαγή των 144.000 Ισραηλιτών κι αυτό ίσως τους κάνει να μετανοήσουν και να επιστρέψουν όταν ο Χριστός έρθει στην 2η έλευση με τους αγίους Του. Προσκυνώντας τον Ιησού, προσκυνούν και το σώμα Του που είναι η εκκλησία!

Όσο αφορά στους ψευδοχριστιανούς και αυτούς ο Θεός θα τους κάνει να προσκυνήσουν μπροστά στα πόδια της εκκλησίας, πολλοί αμέσως μετά την Αρπαγή με το να προσχωρήσουν στον λαό του Θεού και να γίνουν μέλη της εκκλησίας της Λαοδίκειας, άλλοι θα προσκυνήσουν όταν έρθει ο Χριστός με τους αγίους για να κυβερνήσουν την γη εν ράβδω σιδηρά, και οι πιο σκληροί και αμετανόητοι, θα το κάνουν κατά την κρίση του Λευκού θρόνου (πολύ αργά).

 

και γνώσιν ότι εγώ ηγάπησά σε

Ωσηέ β:19-23  Ο Θεός μνηστεύεται τον λαό Του, την αληθινή εκκλησία Του γιατί την αγάπησε. Αυτή η προφητεία εκπληρώθηκε με τους αληθινούς Ιουδαίους εν Χριστώ Ιησού.