Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022

Ν. Ψυχικό

 

Άγιο Πνεύμα - Ιωάννης ιδ


 

Επισκόπηση της Βίβλου (17)

 


ΚΡΙΤΑΙ

 

Α. ΤΙΤΛΟΣ

Ο τίτλος Κριταί προέρχεται απ’ τους ανθρώπους που έκλεξε ο Θεός να κυβερνήσουν τον λαό Του μετά τον θάνατο του Ιησού του Ναυή. Αυτοί οι άνδρες ονομάστηκαν Κριτές.

 

Β. ΘΕΜΑ

Ενώ ο Ιησούς του Ναυή είναι ένα βιβλίο νίκης οι Κριταί είναι ένα βιβλίο αποτυχίας. Το κεφ. β:7-19 συνοψίζει όλο το θέμα του βιβλίου. Μετά το θάνατο του Ιησού του Ναυή, η νέα γενιά των Ισραηλιτών συμμάχησε με τα έθνη που η παλιά γενιά άφησε να μείνουν στην γη. Το αποτέλεσμα ήταν να πέσουν στην ειδωλολατρία και την ανηθικότητα. Η κρίση του Θεού τους έφερνε σε αιχμαλωσία σ’ αυτά τα έθνη. Κάθε φορά που έκραζαν στον Θεό ερχόταν ένας ελευθερωτής και αυτοί έμεναν πιστοί στον Κύριο όσο εκείνος ζούσε. Οι λέξεις αμαρτία, αιχμαλωσία, θλίψη και σωτηρία περιγράφουν γλαφυρά το βιβλίο αυτό.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022

50 Hymns Beautiful Selection - Piano and Guitar Instrumental Blessed Ass...

Χολαργός

 

Ανθρώπινη φύση του Ιησού - Αντιξοότητες της Τριάδας


 

Τέλος πάντων


Πριν λίγο καιρό, ξεκίνησαν να πραγματοποιούνται όλες οι σχε­διαζόμενες ή σχεδιασμένες ήδη αλλα­γές, ανατροπές, ανακατατάξεις, αλλαγές πλεύσης και εφαρμογές νέων πρακτικών, μιας νέας τάξης στον κόσμο μας.

Δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα που ζητούν την λύση τους. Έγιναν πολλά λάθη που ζητούν την επούλωσή τους, αθροισμέ­νες ανάγκες αποζητούν ανακούφιση, αντιμετώπιση.

Όλα αυτά που ακούμε, Νέα Εποχή, Νέα Τάξη, Νέος Παγκοσμιοποιημένος Κό­σμος, δεν είναι λέξεις κενές περιεχομέ­νου. Δεν είναι καν ευσεβείς πόθοι.

Είναι η πραγματικότητα που αρχίσαμε να ζούμε και θα ζήσουμε από εδώ και πέ­ρα, που έχει και σκοπό συγκεκριμένο και περιεχόμενο και βαδίζει με βάση συ­γκεκριμένο σχεδιασμό και στόχο.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2022

Χολαργός

 

Α΄ Ιωάννου ε7 - Ανθρώπινη φύση του Ιησού




 

Επισκόπηση της Βίβλου (16)

 


ΙΗΣΟΥΣ ΤΟΥ ΝΑΥΗ

 

Ο Ιησούς του Ναυή είναι το πρώτο από τα 12 ιστορικά βιβλία. Αυτά τα βιβλία καταγράφουν την άνοδο και την πτώση του Ισραήλ για μια περίοδο 1.000 ετών: την εγκατάσταση στην γη Χαναάν, τα ταραγμένα χρόνια των Κριτών, την άνοδο της βασιλείας με τον Σαούλ, τον Δαβίδ και τον Σολομώντα, την μοναρχία που διαιρέθηκε με τα βασίλεια του Ισραήλ και του Ιούδα και τέλος την αιχμαλωσία στην Ασσυρία και την Βαβυλώνα. Τα τρία τελευταία βιβλία αναφέρονται στην αιχμαλωσία, την αποκατάσταση και την επιστροφή του λαού Ισραήλ.

 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022


 

Χολαργός

 

Αντικρούσεις της Τριάδας - Θεωρία της κένωσης


 

Επισκόπηση της Βίβλου (15)

 


ΔΕΥΤΕΡΟΝΟΜΙΟ

 

 

Α. ΤΙΤΛΟΣ

Δευτερονόμιο, είναι το όνομα που δόθηκε στο πέμπτο βιβλίο της πεντατεύχου απ’ τους άγγλους μεταφραστές. Το όνομα προέρχεται από τις Ελληνικές λέξεις δεύτερος και νόμος. Ωστόσο, στο βιβλίο δεν είναι γραμμένος ένας δεύτερος νόμος, αλλά η επανάληψη του αρχικού νόμου για την δεύτερη γενιά.

 

Β. ΘΕΜΑ

Η λέξεις κλειδιά στο Δευτερονόμιο είναι ενθυμού, υπάκουε και πρόσεξε. Σ’ αυτό το βιβλίο ο Μωυσής κάνει μια επανάληψη της ιστορίας του Ισραήλ στη νέα γενιά. Τους προτρέπει να θυμηθούν την αγάπη του Γιάχβε μέσα στην έρημο ώστε να είναι βέβαιοι ότι Αυτός θα συνεχίσει να τους φροντίζει και μέσα στην γη Χαναάν.

Τους προτρέπει επίσης να τηρούν τον Νόμο για να ευημερήσουν. Τους υπενθυμίζει τις αποστασίες και τις ανταρσίες τους στο παρελθόν και τους προειδοποιεί για τις συνέπειες που μπορεί να έχει η μελλοντική τους ανυπακοή.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022

Χολαργός

 

Βάπτιση του Ιησού - Αντικρούσεις της Τριάδας - Θεωρία της κένωσης


 

Επισκόπηση της Βίβλου (14)

 


ΑΡΙΘΜΟΙ

Α. ΤΙΤΛΟΣ

Το τέταρτο βιβλίο που έγραψε ο Μωυσής ονομάζεται «Αριθμοί» και πήρε τ’ όνομά του από τις δύο απαριθμήσεις του λαού Ισραήλ που αναφέρονται εδώ.

 

Β. ΘΕΜΑ

Το θέμα των Αριθμών είναι η υπηρεσία του λαού Ισραήλ. Μαθαίνουμε πως όλα γίνονταν με τάξη. Ο λαός είχε χωριστεί σε φυλές και οικογένειες. Κάθε φυλή είχε μία συγκεκριμένη θέση μέσα στο στρατόπεδο. Η πορεία και η στρατοπέδευση του λαού καθορίζονταν με στρατιωτική ακρίβεια. Κάθε Λευίτης είχε μία συγκεκριμένη υπηρεσία στη μεταφορά της Σκηνής του Μαρτυρίου.

Οι Αριθμοί είναι επίσης η καταγραφή της αποτυχίας του Ισραήλ να πιστέψει στις υποσχέσεις του Θεού και να μπει στην γη Χαναάν καθώς και των περιπλανήσεων του μέσα στην έρημο σαν τιμωρία για την απιστία του.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

Χολαργός

 

Ο Λόγος


 

Επισκόπηση της Βίβλου (13)

 




ΛΕΥΙΤΙΚΟ

 

Α. ΟΝΟΜΑΣΙΑ

Το τρίτο βιβλίο του Μωυσή, το Λευιτικό, έχει πάρει τ’ όνομα του από τους Λευίτες, οι οποίοι ήταν η φυλή των ιερέων στον λαό Ισραήλ. Το βιβλίο αυτό είναι βασικά η καταγραφή των νόμων που αφορούν στους Λευίτες και την υπηρεσία τους.

 

Β. ΘΕΜΑ

Η κεντρική ιδέα του Λευιτικού είναι η λατρεία. Μας λέει πώς ένας λυτρωμένος λαός μπορεί να πλησιάσει τον Άγιο Θεό στην λατρεία και πώς η κοινωνία που δημιουργείται μ’ αυτόν τον τρόπο ανάμεσα τους μπορεί να διατηρηθεί.

Το μήνυμα του βιβλίου είναι δυνατό και καθαρό: Η πρόσβαση προς τον Θεό είναι μόνο δια του αίματος κι αυτή η προσέγγιση που επιτυγχάνεται με τον Άγιο Θεό απαιτεί αγιασμό απ’ τη μεριά του λατρευτή.

Το βιβλίο αυτό έχει επίσης ένα πρακτικό σκοπό. Αυτός ο θείος κώδικας νόμων είχε σκοπό να ξεχωρίσει τον Ισραήλ από τα υπόλοιπα έθνη.

Αυτός ο ξεχωρισμός επηρέασε τον Ισραήλ πνευματικά, ηθικά, διανοητικά και φυσικά. Έπρεπε να είναι ένα άγιο ή ξεχωρισμένο έθνος, αφιερωμένο στην υπηρεσία του μόνου αληθινού Θεού.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022

Χολαργός

 

Η θεότητα - Ο Λόγος


 

Επισκόπηση της Βίβλου (12)

 




ΕΞΟΔΟΣ

 

Α. ΤΙΤΛΟΣ

Ο τίτλος που έχει δοθεί στο δεύτερο βιβλίο του Μωυσή προέρχεται απ’ την ομώνυμη Ελληνική λέξη και σημαίνει “αναχώρηση, ή αποχώρηση”. Είναι ο κατάλληλος τίτλος γιατί το βιβλίο καταγράφει την αναχώρηση του λαού Ισραήλ από την Αίγυπτο.

 

Β. ΘΕΜΑ

Το θέμα του βιβλίου είναι η διαδικασία της απολύτρωσης. Στη Γένεση η απολύτρωση έγινε πραγματικότητα σε άτομα. Στην Έξοδο πραγματοποιείται μέσα στον λαό Ισραήλ με κεντρικό σημείο την απολύτρωση δια του αίματος.

Καθώς αυτή η βασική ιδέα αναπτύσσεται, ο λαός Ισραήλ την πρώτη φορά σώθηκε χάρη στο αίμα που έβαψε τους παραστάτες και τα ανώφλια των σπιτιών το πρώτο Πάσχα. Χάρη σ’ αυτό, ο εξολοθρευτής άγγελος προσπέρασε τα σπίτια των Ισραηλιτών.

Μετά την απελευθέρωση τους από την Αίγυπτο, ο Θεός τους έδωσε το Νόμο σαν μια αποκάλυψη για να τους καθοδηγεί στην ζωή και στην λατρεία τους σ’ αυτή την καινούρια ζωή.

Αυτή η αποκάλυψη τους φανέρωνε την Αγιότητα του Θεού και καταδίκαζε τις αμαρτίες τους. Ωστόσο ήταν οι θυσίες αίματος που γίνονταν κάτω από τον Νόμο που προσέφεραν εξιλέωση για τις αμαρτίες και τους έδιναν πρόσβαση προς τον Θεό.

Κ α λ η μ έ ρ α