Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 4 Απριλίου 2018

Δανιήλ (17)


Δαν.β:28 αλλ' είναι Θεός εν τω ουρανώ, όστις αποκαλύπτει μυστήρια και κάμνει γνωστόν εις τον βασιλέα Ναβουχοδονόσωρ, τι μέλλει γενέσθαι εν ταις εσχάταις ημέραις. Το ενύπνιόν σου και αι οράσεις της κεφαλής σου επί της κλίνης σου είναι αύται·

Ο Δανιήλ αρχίζει να λέει στον βασιλιά ότι ο Γιάχβε δείχνει την απαράμιλλη δύναμη και υπεροχή Του πάνω από όλους τους σοφούς της Βαβυλώνας και αποδεικνύει ότι είναι ο μόνος που δίνει την αληθινή σοφία. Ας θυμηθούμε ότι ο θεός Νεβώ ήταν ο θεός της μόρφωσης, των γραμμάτων, της φιλοσοφίας και της σοφίας. Όπως ακριβώς συνέβη στην Αίγυπτο με τον Μωυσή, ο Θεός αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι αυτοί οι ειδωλολατρικοί θεοί έχουν χρεωκοπήσει και οι ιδιότητες που τους αποδίδουν, αποδεικνύεται ότι δεν έχουν καμμιά ισχύ. Εάν υπάρχει Θεός σοφίας, πρέπει να είναι ικανός να δώσει σοφία. Αλλά ο θεός Νεβώ δεν μπορεί να το κάνη αυτό. Έτσι, όλοι οι θεοί της Βαβυλώνας, ο θεός Μαρδούκ, ο Νεβώ και οι άλλοι θεοί τους οποίους ισχυρίζονται οι σοφοί ότι αντιπροσωπεύουν, αποδεικνύεται ότι είναι ψευδείς και ανίκανοι να προσφέρουν οιαδήποτε βοήθεια. Όλο το πάνθεο της Βαβυλώνας είχε αποτύχει ολοσχερώς.

Το μαστίγωμα


Εβρ.ιβ:6 Διότι όντινα αγαπά Κύριος παιδεύει και μαστιγόνει πάντα υιόν, τον οποίον παραδέχεται.
 
Μαστιγώνει τους υιούς τους οποίους παραδέχεται. Άρα το μαστίγωμα είναι μια απόδειξη πως είσαι γνήσιο παιδί, δικό Του. Γι’ αυτό, η επιβεβαίωσή αυτή θα πρέπει να σε γεμίζει με χαρά. Δεν είναι μικρό πράγμα.

Θα προτιμούσες βέβαια, με κάποιο άλλο τρόπο παρά με το μαστίγωμα να γινότανε αυτή η επιβεβαίωση. Μα να είσαι βέβαιος, πως μέσα στο μαστίγωμα βρίσκεται περισσότερη αγάπη του Πατέρα, παρά όταν απλόχερα σου χαρίζει ευλογίες, που γίνονται ευχάριστα δεκτές.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 3 Απριλίου 2018



Δανιήλ (16)


Δαν.β:21,22 και αυτός μεταβάλλει τους καιρούς και τους χρόνους· καθαιρεί βασιλείς και καθιστά βασιλείς· δίδει σοφίαν εις τους σοφούς και γνώσιν εις τους συνετούς. Αυτός αποκαλύπτει τα βαθέα και τα κεκρυμμένα· γνωρίζει τα εν τω σκότει και το φως κατοικεί μετ' αυτού.

Φαίνεται ότι ο Δανιήλ μιλάει με όρους της σημασίας της όρασης που είδε. Η όραση αναφέρεται στον Ναβουχοδονόσωρ, που θα διωχνότανε από τον θρόνο του και θα αναλάμβανε πάλι την εξουσία αργότερα.

Στον Ψαλμ.οβ:11 διαβάζουμε ότι  «θέλουσι προσκυνήσει αυτόν πάντες οι βασιλείς· πάντα τα έθνη θέλουσι δουλεύσει αυτόν».

Συμμετοχή




«Κατά πάσας τας θλίψεις αυτών εθλίβετο» (Ης.ξγ:9). Είναι κάτι ασύλληπτο. Κάτι που το μυαλό μας δεν μπορεί να το πιάσει και η καρδιά μας κινδυνεύει να διαρρηχθεί από την ένταση. Μα, ο Κύριος πάντα ζούσε τη ζωή μας. Και όταν εμείς θλιβόμασταν, η θλίψη αγκάλιαζε κι Αυτόν.

Ο Κύριος θλίβεται μαζί μας, όταν εμείς θλιβόμαστε. Λέει πως «Αυτός θα είναι μέσα μας, και εμείς θα είμαστε μέσα σ' Αυτόν». Είναι μια ταύτιση, όχι θεωρητική, μα απόλυτα πραγματική. Και όταν θλιβόμαστε εμείς, θλίβεται και Αυτός μαζί μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 2 Απριλίου 2018


Δανιήλ (15)


Δαν.β:13 Και εξήλθεν η απόφασις και οι σοφοί εθανατόνοντο· εζήτησαν δε και τον Δανιήλ και τους συντρόφους αυτού, διά να θανατώσωσιν αυτούς.

Ο Δανιήλ και οι σύντροφοί του δεν ήταν στην συγκέντρωση των σοφών στο παλάτι μπροστά στον βασιλιά, μάλλον επειδή ήταν νέοι, άπειροι, εντελώς πρωτόπειροι ανάμεσα στους άλλους σοφούς της Βαβυλώνας. Οι πιο πρεσβύτεροι σοφοί είχαν πάει στο παλάτι. Γι’ αυτό έπρεπε να έρθουν να τους ζητήσουν και να τους πάρουν για να τους θανατώσουν.

Φλέγομαι (Β’ Κορ.ια:29)



«Τις σκανδαλίζεται κι’ εγώ δεν φλέγομαι;» Έτσι έγραφε ο Παύλος. Έτσι ζούσε ο Παύλος. Έτσι καιγότανε ο Παύλος. Για τον καθένα χωριστά. Πονούσε, υπέφερε, ζούσε μέσα σ' ένα μαρτύριο. Μα γιατί αγαπούσε. Αυτό ήτανε όλο.

Ναι, αγαπούσε. Τους αγαπούσε όλους. Χωρίς διάκριση. Χωρίς ταξινόμηση κατά κατηγορίες. Άσπρους, μαύρους, καλούς, κακούς, δυνατούς, αδύνατους, φίλους του και εχθρούς. Τους αγαπούσε και τους πονούσε και προσευχότανε γι’ αυτούς. Μετά δακρύων. Ένα έκαστον.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 1 Απριλίου 2018


Χριστιανική ζωή



Γέν.β:16,17 Προσέταξε δε Κύριος ο Θεός εις τον Αδάμ λέγων, Από παντός δένδρου του παραδείσου ελευθέρως θέλεις τρώγει, από δε του ξύλου της γνώσεως του καλού και του κακού δεν θέλεις φάγει απ' αυτού· διότι καθ' ην ημέραν φάγης απ' αυτού, θέλεις εξάπαντος αποθάνει.

Πολλές φορές δεν καταλαβαίνουμε τη σοβαρότητα των λόγων του Θεού.

Γαλ.ε:22 Ο δε καρπός του Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη, πίστις,

Α’ Κορ.ς:9 Η δεν εξεύρετε ότι οι άδικοι δεν θέλουσι κληρονομήσει την βασιλείαν του Θεού; Μη πλανάσθε· ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται

Προς Ρωμαίους (090)


Τελική νουθεσία (ις:17-20)

Η παραίνεση αυτή είναι ασυνήθιστη για την επιστολή, γιατί μόνο εδώ ο Παύλος αναλαμβάνει την αποστολική εξουσία με τόσο δυναμικό τρόπο. Σε όλη την επιστολή ήταν πολύ προσεκτικός και διακριτικός, επικαλείτο πάντοτε τη Γραφή για να καθιερώσει τις προτάσεις του, έχοντας επίγνωση ότι δεν είχε μιλήσει αυτός στους Ρωμαίους, ούτε τους είχε υπηρετήσει. Ωστόσο, ο Θεός έκρινε προφανώς αυτό το προειδοποιητικό μήνυμα ότι είναι τόσο σημαντικό, ώστε να δικαιολογείται η δυναμική νουθεσία. 

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 31 Μαρτίου 2018



Δανιήλ (14)


Δαν.β:9 Αλλ' εάν δεν κάμητε γνωστόν εις εμέ το ενύπνιον, αύτη μόνη η απόφασις είναι διά σάς· διότι συνεβουλεύθητε να είπητε ψευδείς και διεφθαρμένους λόγους έμπροσθέν μου, εωσού παρέλθη ο καιρός· είπατέ μοι λοιπόν το ενύπνιον και θέλω γνωρίσει ότι δύνασθε να φανερώσητε εις εμέ και την ερμηνείαν αυτού.

Δεν εμπιστευόταν αυτούς τους μάγους, τους σοφούς, και επαοιδούς. Γι’ αυτό τους λέει ότι συνεβουλεύθησαν ψευδείς λόγους μέχρι να περάσει ο καιρός. Δηλαδή μέχρι ο Ναβουχοδονόσωρ να παραιτηθεί από την υπόθεση αυτή, ή μέχρι αυτοί να μάθουν περισσότερα ή να έχουν περισσότερα στοιχεία σχετικά με το όνειρο, ή να συμβεί κάτι που θα τους δώσει την ικανότητα να το εξηγήσουν.

Του αδελφού σου.




 Ο πόνος του αδελφού μου είναι φάρμακο για τον δικό μου πόνο.

 Κάνε μια θαυμάσια αλοιφή από διάφορες περιπτώσεις πασχόντων αδελφών. Κανόνισε μόνος σου τις αναλογίες.

 Εσύ μπορείς να κάνεις και επισκέψεις; Και βέβαια μπορείς. Είναι άριστο φάρμακο.

 Αγάπη θα πει συμμετοχή. Όχι οχυρά και διαχωριστικές γραμμές. Περιχαρακωμένα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 30 Μαρτίου 2018




Δανιήλ (13)


Δαν.β:4 Και ελάλησαν οι Χαλδαίοι προς τον βασιλέα Συριστί, λέγοντες, Βασιλεύ, ζήθι εις τον αιώνα· ειπέ το ενύπνιον προς τους δούλους σου και ημείς θέλομεν φανερώσει την ερμηνείαν.

Σαν να του έλεγαν ότι μπορούν να ερμηνεύσουν τα πάντα, αρκεί να ξέρουν το δυσερμήνευτο. Μίλησαν Συριακά, δηλαδή Αραμαϊκά, που είναι μια αρχαία γλώσσα. Τα Αραμαϊκά που μιλούσαν στην Παλαιστίνη την εποχή του Χριστού, ήταν μια διάλεκτος της γνήσιας Αραμαϊκής, δημιουργημένη από την ανάμιξη των Εβραϊκών με τα αρχαία Αραμαϊκά την περίοδο της αιχμαλωσίας στη Βαβυλώνα.

Γιατί ν’ ανησυχώ;


Ο Κύριος είναι δικός μου. Και εγώ είμαι δικός Του. Και κάθε τι που με άφορα δεν είναι πια δικό μου, αλλά δικό Του. «Αυτόν μέλει περί ημών». Αυτός γνιάζεται για μένα. Τότε..... γιατί ν’ ανησυχώ; Γιατί να σκέφτομαι με ανθρώπινο τρόπο; Είναι άπρεπο. Είναι προσβλητικό για τον Κύριο.

Είναι η δουλειά μου. Είναι η οικογένειά μου. Είναι η υγεία μου. Είναι η διακονία μου. Ίσως η σειρά δεν είναι η σωστή. Τί σημασία έχει. Όλα είναι στα χέρια του Κυρίου; Το θέλει Αυτός. Το θέλω κι εγώ. Του τα άφησα. Τότε. . . γιατί ν’ ανησυχώ; Γιατί να σκέπτομαι με την δική μου αδυναμία; Συγχώρησέ με Κύριε.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018


Δανιήλ (12)


Δαν.β:1 Και εν τω δευτέρω έτει της βασιλείας του Ναβουχοδονόσωρ, ο Ναβουχοδονόσωρ ενυπνιάσθη ενύπνια, και εταράχθη το πνεύμα αυτού και ο ύπνος αυτού έφυγεν απ' αυτού.

Στην πραγματικότητα αυτό ήταν το τρίτο έτος της βασιλείας του, υπολογίζοντας και το πρώτο έτος που βασίλευσε, μετά το οποίο άρχισαν να υπολογίζουν τα χρόνια της βασιλείας του. Έτσι πιθανόν να βασίλευσε λίγο περισσότερο από 3 χρόνια, σχεδόν 4 χρόνια.

ο Ναβουχοδονόσωρ ενυπνιάσθη ενύπνια, και εταράχθη το πνεύμα αυτού και ο ύπνος αυτού έφυγεν απ' αυτού.

Μικρά και ελάχιστα



Κάθε τι στη ζωή μας έχει μια αρχή. Το ξεκίνημα είναι πάντα συνδεδεμένο με τα εύκολα, τα μικρά, τα απλά. Στο φυσικό μας περιβάλλον, στο δημοτικό σχολείο, στη βιολογία. Παντού ισχύει.

Και στα πνευματικά. Ο Θεός, όπως στη φύση, ξεκινάει με τα μικρά, τα απλά. Για να σου εμπιστευτεί μεγαλύτερα, πολυπλοκότερα, βαριά. Αν δώσεις σε ένα πιτσιρίκι με τα φουσκωτά βρακάκια το κοντάρι από μπαμπού, του άλματος επί κοντώ, θα το συνθλίψεις. Αυτό μόλις στέκεται στα πόδια του. Θα αρχίσεις από τη στράτα. Και αργότερα θα δούμε αν κάνει για περισσότερα. . .

Κ α λ η μ έ ρ α