Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 8 Ιουνίου 2013


ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ 28 - Ο καρπός του Χριστιανού



Ιωάν.ιε:16 «Σείς δεν εξελέξατε εμέ, αλλ’ εγώ εξέλεξα εσάς, και σας διέταξα, διά να υπάγητε σείς και να κάμητε καρπόν, και ο καρπός σας να μένη ώστε ό,τι αν ζητήσητε παρά του Πατρός εν τω ονόματί μου, να σας δώση αυτό»

Εδώ έχουμε ένα κάλεσμα του Κυρίου προς τους μαθητές Του. Δεν είναι κάλεσμα για σωτηρία, αλλά για καρποφορία. Ο Θεός θέλει καρπό στη ζωή των παιδιών Του. Είναι πιθανό, ένα άτομο να είναι Χριστιανός χωρίς να έχει καρπό, αλλά αυτό δεν μπορεί να κρατήσει για πολύ γιατί αν συμβεί, θα κοπεί. Στην αρχή αυτού του κεφαλαίου, διαβάζουμε ότι ο Ιησούς είναι η άμπελος η αληθινή και οι μαθητές Του είναι τα κλήματα. Αν ένα κλήμα δεν φέρνει καρπό το κόβει, ενώ αντίθετα αυτό που φέρνει καρπό το καθαρίζει για να φέρει περισσότερο.

ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη

Η ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (33 - 64 μ.Χ.)

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ξεκίνησε στην Ιερουσαλήμ, την ημέρα της Πεντηκοστής, όταν το Άγιο Πνεύμα ήρθε και βάπτισε αυτούς που ήταν μαζεμένοι στο ανώγειο. Την ίδια μέρα, περίπου 3.000 άτομα προστέθηκαν στη μικρή ομάδα των 120 αφού βαπτίστηκαν στο νερό. Ο Κύριος προσέθετε αυτούς που σωζόταν στην ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Λουκ.κδ:49  Πραξ.α:4-8  β:1-4, 41, 47.

Οι Εθνικοί συμπεριλήφθηκαν κι αυτοί στην εκκλησία όταν ο Κορνήλιος, οι συγγενείς και οι στενοί φίλοι του βαπτίστηκαν με Πνεύμα Άγιο. Οι Ιουδαίοι αναγνώρισαν ότι ο Θεός είχε δώσει και στα έθνη μετάνοια προς ζωή όταν τους άκουσαν να μιλάνε σε άγνωστες γλώσσες και να μεγαλύνουν το Θεό. Πραξ.ι:44-48   ια:15-18   Ρωμ.ις:3-4 και Μαρκ.ις:15.

Ο τρόπος του Θεού για να μπει κάποιος στην εκκλησία είναι μετάνοια, βάπτισμα στο όνομα του Ιησού Χριστού και η δωρεά του Αγίου Πνεύματος. Λουκ.κδ:45-49   Πραξ.β:38-39   Α’ Κορ.ιβ:13.


Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Σας αρέσουν οι Παροιμίες;



Μου αρέσει να διαβάζω τις Παροιμίες της Βίβλου, επειδή αυτό το βιβλίο έχει πολλά πράγματα που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην καθημερινή μας ζωή. Ένα εδάφιο που διαβάζω καθημερινά, επειδή το έχω κολλήσει στο χώρο της εργασίας μου, είναι το Παρ.ιθ:11 «Η φρόνησις του ανθρώπου συστέλλει τον θυμόν αυτού· και είναι δόξα αυτού να παραβλέπη την παράβασιν».
Θα πρέπει να έχει μια επίδραση επάνω μου επειδή πλέον ξέρω ότι δεν εξοργίζομαι εύκολα. Είναι ένα καλό εδάφιο να το έχετε κι εσείς κατά νου, ειδικά όταν ασχολείστε με ανθρώπους της μουτζούρας.
Αυτό το βιβλίο έχει πολλές συμβουλές για το τι να πεις και τι όχι! Ο Αβραάμ Λίνκολν παρέφρασε το χωρίο Παρ.ιζ:28, όταν είπε, «Είναι καλύτερα να σιωπάς και ας σε πουν ανόητο, παρά ανοίγοντας το στόμα σου να πείσεις τους άλλους για την ανοησία σου». Αυτό επίσης μπορεί να είναι μια καλή οδηγία ζωής!


Δικαιοσύνη - Μια θεϊκή αρετή


Λέγοντας «δικαιοσύνη» δεν αναφερόμαστε βέβαια στη “δικαιοσύνη” των δικηγόρων και ποικίλων “δικολάβων”, σύμφωνα με τους οποίους πάντα το δίκιο είναι με το μέρος του “πελάτη” τους. Αν τούτη μπορεί να λέγεται “δικαιοσύνη” ή όχι είναι μια άλλη ιστορία, που δεν μας αφορά. Εδώ ενδιαφερόμαστε για τη ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ όπως αυτή αποκαλύπτεται στις σελίδες των Αγίων Γραφών.

Θεμελιώδης ιδιότητα του Θεού της Αγίας Γραφής είναι η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Αν και στο βιβλικό κείμενο ο πρώτος που παρουσιάζεται να ομολογεί τούτη την αλήθεια είναι ο Φαραώ, που παραδέχτηκε ότι «ο Κύριος είναι δίκαιος» (Έξοδ.θ:27), στην πραγματικότητα η αντίληψη αυτή υπάρχει βαθιά στην καρδιά των πιστών του Θεού από την αρχή, αφού ήδη ο Νώε επαινείται από το Θεό διότι ήταν «άνθρωπος δίκαιος, τέλειος μεταξύ των συγχρόνων αυτού» (Γεν.ς:9) και ο Αβραάμ θεωρεί δεδομένο ότι «ο κρίνων πάσαν την γην [εννοείται δικαίως] δεν θέλει κάμει κρίσιν;» (Γεν.ιη:25). Αλλά και ο Μωυσής στο Δευτερονόμιο ψάλλει: «Απόδοτε μεγαλωσύνην εις τον Θεόν ημών. Αυτός είναι ο Βράχος, τα έργα αυτού είναι τέλεια· διότι πάσαι αι οδοί αυτού είναι κρίσις· Θεός πιστός, και δεν υπάρχει αδικία εν αυτώ· δίκαιος και ευθύς είναι αυτός» (Ψαλμ.λβ:3-4).

ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ - Εφεσίους (3)


Εφεσ.δ:16-ς:24

Α. ΚΕΦΑΛΑΙΟ δ:17-32

1. Σύγκριση ενός αμαρτωλού μ’ ένα άγιο του Θεού

Ξανά ο απόστολος Παύλος δείχνει την έντονη διαφορά ανάμεσα στον μη αναγεννημένο κι αυτόν που έχει γεννηθεί απ’ το Πνεύμα του Θεού.

Ο άνθρωπος που δεν έχει σωθεί ζει μόνο για να ικανοποιεί τις σαρκικές του επιθυμίες κι ό,τι μπορεί να καταλάβει είναι σκοτάδι. Έχει αποχωριστεί απ’ τη ζωή του Θεού εξαιτίας της άγνοιας κι έχει επιδοθεί στην αχαλίνωτη ικανοποίηση των ακάθαρτων επιθυμιών του.

Αντίθετα, το παιδί του Θεού είναι ένας νέος άνθρωπος που έχει κτισθεί κατά Θεό με δικαιοσύνη και αγιότητα.

2. Λαλείτε αλήθειαν

Γραφική αναφορά: δ:25

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Η μέρα του Σαββάτου




ΕΥΛΟΓΙΑ Ή ΚΑΤΑΡΑ;

Ο Ιησούς ήταν μεγάλος απελευθερωτής. Πέρα από το χρέος των αμαρτιών, ελευθέρωσε την ανθρωπότητα και από πλήθος άχρηστους κανόνες και διατάξεις. Ιδιαίτερα ενδιαφέρθηκε για τους θρησκευτικούς ηγέτες της Ιουδαϊκής θρησκείας και μερικοί από τους πιο αυστηρούς κανόνες αυτής της κατηγορίας, είχαν να κάνουν με τη συμπεριφορά του λαού τη μέρα του Σαββάτου.

Πολλά χρόνια πριν τον Ιησού, ο προφήτης Ησαΐας έγραψε πως οι άνθρωποι που θ' αποφάσιζαν να τηρή­σουν πιστά το Σάββατο, θα εύρισκαν σ' αυτό απόλαυση (Ησ.νη:13-14).

Στους χρό­νους του Κυρίου Ιησού ω­στόσο, η τήρηση του Σαββάτου είχε φορτωθεί με τό­σες πολλές ανθρώπινες διατάξεις ώστε εκείνοι που τη­ρούσαν την αργία του, ένιω­θαν μίσος γι ' αυτή και για το Θεό που την είχε θεσπίσει.

Η Κυριακή ημέρα

ΑΠΟΔΕΙΞΗ ότι:

Η Κυριακή ημέρα που αναφέρεται στην Αποκάλυψη α:10 δεν αναφέρεται στην ημέρα του Σαββάτου

Η αποστολική εκκλησία ποτέ δεν τήρησε το Ιουδαϊκό Σάββατο.

Ο Θεός ποτέ δεν άλλαξε την ημέρα του Σαββάτου σε Κυριακή.

ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη

Ο ΣΑΟΥΛ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟ ΒΑΡΝΑΒΑ

Μερικοί απ’ τους αγίους που έφυγαν απ’ την Ιερουσαλήμ, πήγαν Βόρεια στην Εθνική πόλη της Αντιόχειας. Εκεί κήρυξαν τον Ιησού, όχι μόνο στους Εβραίους, αλλά και στους Έλληνες, από τους οποίους πολλοί δέχτηκαν τον Ιησού σαν Κύριό τους. Πραξ.ια:19-21.

Η εκκλησία της Ιερουσαλήμ έστειλε το Βαρνάβα στην Αντιόχεια, να ηγηθεί και να φροντίσει αυτή τη συνάθροιση. Ο Κύριος ευλόγησε και πολλοί πίστεψαν με τη διακονία του (Πραξ.ια:22-24).

Μετά, ο Βαρνάβας πηγαίνει στην Ταρσό, βρίσκει το Σαούλ και τον φέρνει στην Αντιόχεια. Ο Σαούλ βοηθάει το Βαρνάβα στο κήρυγμα και τη διδασκαλία για ένα χρόνο. Οι μαθητές στην Αντιόχεια για πρώτη φορά ονομάζονται Χριστιανοί, ένα παρατσούκλι που σημαίνει, ακόλουθοι του Χριστού. Η βοήθεια του Παύλου αποδείχτηκε μεγάλη και στο Βαρνάβα και στους πιστούς της πόλης (Πραξ.ια:25-26).

Εκλογή


Τετάρτη 5 Ιουνίου 2013

Ενότητα - Φιλαδέλφεια


Ματθ.ιβ:25 «Νοήσας δε ο Ιησούς τους διαλογισμούς αυτών, είπε προς αυτούς Πάσα βασιλεία διαιρεθείσα καθ' εαυτής ερημούται, και πάσα πόλις ή οικία διαιρεθείσα καθ' εαυτής δεν θέλει σταθή».

Ο Ιησούς δεν θέλει τις διαιρέσεις, τα πηγαδάκια, τις δήθεν πνευματικές κατ΄ οίκον συζητήσεις που δεν έχουν άλλο σκοπό από το να βάζουν χωρίσματα. Δεν θέλει για ιδιοτελείς λόγους να χωρίζουμε γιατί στο τέλος θα ερημωθούμε.

Ιωάν.ιδ:15 «Εάν με αγαπάτε, τας εντολάς μου φυλάξατε». 

Το βίντεο Είναι τόσο απλό ... Γιατί να είναι και τόσο δύσκολο ?


Εσύ, τι θα κάνεις με τον Ιησού;


Ο Βούδας ποτέ δεν ισχυρίστηκε ότι ήταν Θεός.

Ο Μωυσής ποτέ δεν ισχυρίστηκε ότι ήταν ο Γιάχβε.

Ο Μωάμεθ ποτέ δεν ισχυρίστηκε ότι ήταν ο Αλλάχ.

Ωστόσο, ο Ιησούς Χριστός ισχυρίστηκε ότι είναι ο μόνος αληθινός και ζωντανός Θεός! 

ἐν τῇ κυριακῇ ἡμέρᾳ

Αποκάλυψη α:10 ἐγενόμην ἐν πνεύματι ἐν τῇ κυριακῇ ἡμέρᾳ καὶ ἤκουσα ὀπίσω μου φωνὴν μεγάλην ὡς σάλπιγγος.

Εγενόμην εν πνεύματι.

Υπάρχουν παράλληλες εμπειρίες με του Ιωάννη όσον αφορά την Αποκάλυψη του Ιησού, αλλά πουθενά μέσα στο λόγο του Θεού δεν βλέπουμε όραση με τέτοιο μεγαλείο, δόξα και τόση λεπτομέρεια, όσο εδώ στην Αποκάλυψη.

Ο Μωυσής είδε τον Κύριο σε περιορισμένη έννοια στο όρος Σινά (Εξ.λγ:12-23) όταν πιθανώς πήρε τις αποκαλύψεις για το βιβλίο της Γένεσης.

Ο Παύλος αρπάχτηκε μέχρι τρίτου ουρανού, με άλλα λόγια στην “κατοικία” του Θεού (Β’ Κορ.ιβ:2-4) και λέει ότι άκουσε πράγματα που δεν συγχωρείται σε άνθρωπο να λαλήσει.

Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Οι κλιματικές αλλαγές «πρασινίζουν» τις ερήμους

Μια ακόμη επίπτωση εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών παρατήρησαν οι επιστήμονες. Μελετώντας δορυφορικές εικόνες που κάλυπταν χρονική περίοδο σχεδόν 30 ετών αυστραλοί ερευνητές διαπίστωσαν μεγάλη αύξηση της χλωρίδας σε ερήμους ολόκληρου του πλανήτη.

Η δορυφορική ανακάλυψη


Ομάδα ειδικών του ερευνητικού οργανισμού CSIRO στην Καμπέρα μελέτησε τις δορυφορικές εικόνες από το 1982 ως το 2010 - πρόκειται για μια χρονική περίοδο κατά την οποία τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα αυξήθηκαν κατά 14%. Οπως διαπιστώθηκε, σε αυτή την περίοδο η χλωρίδα σε ερήμους της Αφρικής, της Ασίας και της Αυστραλίας αυξήθηκε κατά 11%.



ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη

ΣΑΟΥΛ ΚΑΙ ΒΑΡΝΑΒΑΣ

Ο Βαρνάβας αναφέρεται για πρώτη φορά στην νεοϊδρυθείσα εκκλησία της Ιερουσαλήμ, όταν πούλησε απ’ τα κτήματά του και έβαλε τα χρήματα στα πόδια των αποστόλων. Αυτό έγινε προκειμένου να βοηθηθούν οι πιστοί που είχαν ανάγκες. Το όνομά του ήταν Ιωσής, αλλά οι απόστολοι τον ονόμασαν Βαρνάβα που σημαίνει «Υιός παρηγορίας» (Πραξ.δ:33-37).

Ο Στέφανος, ένας απ’ τους εφτά διακόνους, είναι γεμάτος από πίστη και δύναμη. Ομολογεί άφοβα τον Ιησού. Εξαιτίας αυτού λιθοβολείται από ένα εξαγριωμένο πλήθος Εβραίων πρεσβυτέρων. Ο Σαούλ, ένας νεαρός, είναι σύμφωνος στο θάνατο του Στέφανου και φυλάει τα ρούχα των άγριων δολοφόνων την ώρα που κάνουν τη δουλειά τους. Πραξ.ς:1-15 & ζ:55-60   Φιλιπ.γ:4-7.

ΕΡΩΤ/ΑΠΑΝΤ - Πρέπει να έχω την άδεια του ποιμένα μου για να εργαστώ στο έργο του Θεού;


ΕΡΩΤΗΣΗ:
Μου ζητήθηκε απ’ τον ποιμένα μιας άλλης εκκλησίας να πάρω μέρος σε μια συνάντηση των νέων εργατών της εκκλησίας του. Ο ποιμένας μου, όμως  δεν συμφωνεί γιατί λέει ότι έπρεπε να ρωτήσουν αυτόν πρώτα. Είναι ανάγκη να κάνει βουνό ένα τόσο ασήμαντο πράγμα; Μήπως είναι πολύ σχολαστικός;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Ο ποιμένας που σου ζήτησε να συμμετάσχεις σ’ αυτή τη δραστηριότητα της εκκλησίας του, αλλά και σ΄ οποιαδήποτε άλλη, έπρεπε πρώτα να ρωτήσει τον ποιμένα σου. Αυτό είναι στοιχειώδες δείγμα ευγένειας και σωστής σχέσης μεταξύ των εργατών. Υπάρχουν σοβαροί λόγοι που πρέπει να γίνεται έτσι.


Δευτέρα 3 Ιουνίου 2013

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Θαύματα απελευθέρωσης



Ο Ιησούς είναι ο μεγάλος και ισχυρός Ελευθερωτής. Σπάζει κάθε δεσμό και ελευθερώνει τα παιδιά Του.

Ιωάν.η:36 Εάν λοιπόν ο Υιός σας ελευθερώση, όντως ελεύθεροι θέλετε είσθαι.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη σκλαβιά από την δαιμονική κατάληψη. Τα δαιμόνια είναι πνευματικά όντα, σε έχθρα με τον Θεό, κι έχουν δύναμη να προσβάλλουν και να θλίψουν τον άνθρωπο. Δεν έχουν μόνο δύναμη να θλίψουν τον άνθρωπο με αρρώστιες, αλλά συχνά αναφέρονται σαν υπάρξεις «ακάθαρτες» με αποτέλεσμα να μπορούν να προσβάλλουν τον άνθρωπο με πνευματική μόλυνση. Τα δαιμόνια μπορούν  να κατέχουν και να καταδυναστεύουν τους ανθρώπους.

Τα δαιμόνια «πιστεύουν» την δύναμη του Θεού και «φρίττουν» (ΙΑΚ.β:19). Αναγνωρίζουν την δύναμη στο όνομα του Ιησού Χριστού.

Σ’ αυτό το μάθημα θα μελετήσουμε μερικά θαύματα απελευθέρωσης από δαιμονική δύναμη.

Η σειρά των πραγμάτων και η Αρπαγή




Εισαγωγή

Όπως και ο πρώτος ερχομός του Ιησού Χριστού στον κόσμο είχε προφητευτεί πολλές φορές από τους προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης, έτσι υπάρχουν πολλές βιβλικές αναφορές που αναφέρουν ότι ο Ιησούς θα ξαναέρθει στη γη. Το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα συμβούν διάφορα γεγονότα τα οποία είναι απαραίτητα να γίνουν πριν ξαναέρθει ο Χριστός στη γη, είναι η περίοδος την οποία ονομάζουμε Έσχατες Μέρες.

Θα ξαναέρθει

Ο ίδιος ο Ιησούς είχε πει στους μαθητές του:

«Ας μη ταράττηται η καρδία σας· πιστεύετε εις τον Θεόν, και εις εμέ πιστεύετε. Εν τη οικία του Πατρός μου είναι πολλά οικήματα· ει δε μη, ήθελον σας ειπεί· υπάγω να σας ετοιμάσω τόπον· και αφού υπάγω και σας ετοιμάσω τόπον, πάλιν έρχομαι και θέλω σας παραλάβει προς εμαυτόν, διά να είσθε και σεις, όπου είμαι εγώ. Και όπου εγώ υπάγω εξεύρετε, και την οδόν εξεύρετε» Ιωάν.ιδ:1-4

Άλλωστε, την ώρα που ο Κύριος μας έφευγε από αυτή τη γη, την ώρα δηλαδή της ανάληψής Του στον ουρανό, εμφανίστηκαν 2 άγγελοι στους μαθητές που τον κοιτούσαν και τους είπαν:

«Και αφού είπε ταύτα, βλεπόντων αυτών ανελήφθη, και νεφέλη υπέλαβεν αυτόν από των οφθαλμών αυτών. Και ενώ ήσαν ατενίζοντες εις τον ουρανόν ότε αυτός ανέβαινεν, ιδού, άνδρες δύο με ιμάτια λευκά εστάθησαν πλησίον αυτών, οίτινες και είπον· Άνδρες Γαλιλαίοι, τι ίστασθε εμβλέποντες εις τον ουρανόν; ούτος ο Ιησούς, όστις ανελήφθη αφ' υμών εις τον ουρανόν, θέλει ελθεί ούτω καθ' ον τρόπον είδετε αυτόν πορευόμενον εις τον ουρανόν» Πράξ.α:9-11.

Παλιά Κρήτη


Παλιά Αθήνα

Στη φωτογραφία βλέπουμε τις ράγες του ιππήλατου τραμ και ένα μόνιππο <<λαντώ> να ανηφορίζει την οδό Φιλελλήνων.

O κάθε επαγγελματίας είχε και το δικό του μεταφορικό μέσο. Ο μανάβης της γειτονιάς ξεκινούσε για το παζάρι τα ξημερώματα με τη σούστα του. Ο γαλατάς μοίραζε το γάλα και τα γιαούρτια με το κομψό αμαξάκι του. Ο εμποράκος είχε φορτωμένη κι αυτός όλη την πραμάτειά του πάνω σε μια κλειστή άμαξα και γυρόφερνε τις γειτονιές. Ο νερουλάς, επίσης, πουλούσε το πόσιμο νερό στα χρόνια που οι Αθηναίοι κόντευαν <<να κορακιάσουν>>, γυρίζοντας από γειτονιά σε γειτονιά με το δικό του κάρο, που είχε μετατρέψει σε βυτιοφόρο.