Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013


Ψαλμ. ρμς 7-8


Ιησούς Χριστός: Ο ακρογωνιαίος λίθος!

Λουκ.κ:17-18   Α’ Πετρ.β:4-8   Ησ.κη:16   Α’ Κορ.α:22-23

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ο Χριστός είναι το μόνο στερεό θεμέλιο πάνω στο οποίο ο άνθρωπος μπορεί να στηρίξει και να χτίσει με ασφάλεια τη ζωή του. Είναι το μοναδικό θεμέλιο πάνω στο οποίο στηρίζεται και αναπαύεται η εκκλησία και το μόνο ασφαλές θεμέλιο για οποιοδήποτε ξεκίνημα.

ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη






Το όνειρο του βασιλιά
Το όνειρο του Δανιήλ
Βασίλεια
Χαρακτήρες
Γραφικές       αναφορές
Χρυσή κεφαλή
Δαν.β:26-45
Λέων με φτερά αετού.
Δαν.ζ:1-27
Βαβυλωνία
606 - 539 π.Χ.
Ναβουχοδονόσορ
Δανιήλ
Δαν.β:37,38
Ησ.ιγ:17-22
Στήθος και βραχίονες από ασήμι.
α. Άρκτος με τρεις πλευρές στο στόμα  ζ:5
β. Κριός με δύο κέρατα Δαν.η:3
Μηδο - περσία
539 - 331 π.Χ.
Κύρος ο Πέρσης
Δαρείος ο Μήδος
Ησ.με:1-4
Κοιλιά και μηροί από χαλκό.
α. Λεοπάρδαλις με 4 φτερά και 4 κεφάλια. ζ:6
β. Τράγος μ’ ένα μεγάλο κέρατο Δαν.η:4-8
Ελλάδα
331 - 63 π.Χ.
Μέγας
Αλέξανδρος
Δαν.η:8-25
Κνήμες από σίδηρο, πόδια από σίδηρο και πηλό αναμεμιγμένα.
Φοβερό θηρίο με σιδερένια δόντια και 10 κέρατα.
Μικρό κέρας ανεβαίνει και ξεριζώνονται 3 κέρατα
Ρώμη
63 π.Χ.-410 μ.Χ.
Κωνσταντιν/λη
395 - 1204 μ.Χ.
Νέα Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία 1936 μ.Χ.
Καίσαρες
Τίτος
Κωνσταντίνος

Μουσολίνι
Δαν.ζ:19-27
Ο λίθος
Δαν.β:34,35
Η κρίση του Παλαιού των ημερών.
Βιβλία ανοίγονται.
Κάποιος σαν Υιός ανθρώπου.
Οι άγιοι παραλαμβάνουν τη βασιλεία
Η Βασιλεία του Θεού του ουρανού
Δαν.β:44
Ο Υιός του ανθρώπου.
Ματθ.κε:31-46
Ματθ.ιγ:37-43
Ησ.θ:6,7
Ησ.ια:1-10
Αποκ.ιθ:11-16

Τα snakeheads απειλούν τις λίμνες της Ν.Υόρκης


Tα snakeheads ή επί το επιστημονικότερον Channa argus είναι ψάρια του γλυκού νερού και κατάγονται από την Αφρική και την Ασία. Αυτά τα επιμήκη, αρπακτικά ψάρια διακρίνονται από ένα μακρύ ραχιαίο πτερύγιο, μεγάλο στόμα και λαμπερά δόντια.  

Αναπνέουν αέρα με τα βράγχια, αλλά μπορούν να αναπνέουν οξυγόνο χάρη στα επιβράγχια όργανα που διαθέτουν και να έρπουν εκτός νερού.Το επιθετικό ψάρι με κεφάλι φιδιού, εγκαταστάθηκε ξαφνικά στις λίμνες της Νέας Υόρκης, και έχει προκαλέσει σάλο στο Μανχάταν, αποτελώντας δυνάμει κίνδυνο για το τοπικό οικοσύστημα.

Τρίτη 7 Μαΐου 2013



Μαθητεία: Όποιος έχει αυτιά για να ακούει, ας ακούει




Ψαλμ.ρλε:15-18,  Ματθ.ιγ:10-17

Τι σημαίνει να ακολουθεί κάποιος το Χριστό; Η μαθητεία είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορεί κάποιος ν’ ακολουθήσει τον Ιησού. Αν δεν αποφασίσει κάποιος να γίνει μαθητής, η γνώση της αλήθειας, δεν θα ωφελήσει. Η αλήθεια του λόγου του Θεού, η αλήθεια που ελευθερώνει, μπορεί να μας ωφελήσει μόνο αν έχουμε αποφασίσει να είμαστε μαθητές του Χριστού.

Ιωάν.η:31-32, Έλεγε λοιπόν ο Ιησούς προς τους Ιουδαίους τους πιστεύσαντας εις αυτόν· Εάν σεις μείνητε εν τω λόγω τω εμώ, είσθε αληθώς μαθηταί μου, και θέλετε γνωρίσει την αλήθειαν, και η αλήθεια θέλει σας ελευθερώσει.

Μένουμε στο λόγο του Θεού σημαίνει διαβάζουμε, μελετούμε, υπακούμε, και καθώς είμαστε μαθητές, η αλήθεια μας ελευθερώνει. Γιατί πρέπει να είμαστε μαθητές; Γιατί οι μαθητές εφαρμόζουν, ζουν με πειθαρχία. Οι μαθητές ακούν το δάσκαλο. Οι μαθητές του Χριστού, ποτέ δεν γίνονται «φοιτητές». Ο φοιτητής αμφισβητεί τον καθηγητή. Ο μαθητής εξαρτάται από το δάσκαλο και τον ακολουθεί πιστά. Ο μαθητής μαθαίνει.

οι "βογόμιλοι" στη Ρωσία


Oταν στα τέλη του 14ου αιώνα η καταστολή των χριστιανικών κοινοτήτων στη χερσόνησο του Αίμου μετατρέπεται  σε λουτρό αίματος, οι χριστιανικές ομάδες βρίσκουν διέξοδο στο Ρωσικό έδαφος.

Δεν είναι λίγοι οι ιστορικοί σήμερα που συσχετίζουν τις εκκλησίες αυτών των πιστών με τους «βογόμιλους» (Βλέπε σχετικά: Η πραγματική καταγωγή των "βογόμιλων")

Στην Ρωσία τους ονομάζουν « Στριγγόλνικους» (πιθανόν από το όνομα κάποιας επαγγελματικής τάξης τεχνιτών στην οποία αρχικά διαδόθηκε ο Λόγος του Θεού). 

Αργότερα στα τέλη του 15ου αιώνα τους ονομάζουν Skhariya ή Zhidovstvuyushchiye (που σημαίνει εκείνοι που πιστεύουν στον Θεό σαν τους εβραίους- οι μονοθειστές). Πρώτος ο «μέγας» Βασίλειος θεωρεί ότι οι μοναρχιανοί αναβιώνουν τον ιουδαισμό (βλέπε σχετικά : "Κατά Σαβελλιανών..")

Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Ιησούς, ο ενεργών τα θαύματα





Α. ΙΗΣΟΥΣ, Ο ΕΝΕΡΓΩΝ ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ

Ιωάν.κα:25  Είναι δε και άλλα πολλά, όσα έκαμεν ο Ιησούς, τα οποία εάν γραφθώσι καθ’ εν, ουδ’ αυτός ο κόσμος νομίζω θέλει χωρέσει τα γραφόμενα βιβλία. Αμήν.

Πράξ.α:1  Τον μεν πρώτον λόγον έκαμον, ω Θεόφιλε, περί πάντων όσα ήρχισεν ο Ιησούς να κάμνη και να διδάσκη.
             
Η επίγεια διακονία του Ιησού ήταν γεμάτη από θαύματα που ακολουθούσε το ένα το άλλο. Σ’ αυτή τη μελέτη θα μελετήσουμε 36 θαύματα που δίδονται στα 4 ευαγγέλια. Πρέπει να καταλάβουμε ότι η Βίβλος μας δίνει μόνο ένα μέρος των θαυμάτων που έκανε ο Κύριός μας. Το συμπέρασμα είναι ότι υπήρχε αμέτρητος αριθμός θαυμάτων που δεν αναφέρονται.
            
 Ο απόστολος Ιωάννης φανερώνει αυτό το γεγονός πολύ καθαρά όταν έγραψε ότι ολόκληρος ο κόσμος δεν θα μπορούσε να χωρέσει τα βιβλία, αν όλα τα περί Ιησού γραφόταν. Στις ΠΡΑΞ.α:1 διαβάζουμε ότι το ευαγγέλιο του Λουκά αναφέρει μόνο τι ο Ιησούς άρχισε να κάνει και να διδάσκει. Με άλλα λόγια, αυτό που θα μελετήσουμε είναι μόνο τα θαύματα που άρχισε να κάνει.

Ζάχαρη




ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη

Η ΡΩΜΗ ΣΕ ΣΟΒΑΡΟ ΚΙΝΔΥΝΟ   -  ΤΟ ΣΙΔΕΡΟ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΞΑΣΘΕΝΕΙ

Ο πρώτος μεγάλος διωγμός των χριστιανών έγινε στη Ρώμη, τον καιρό του σκληρού Νέρωνα, του τελευταίου απ’ τη γενιά του Ιουλίου Καίσαρα, από το 64 - 68 μ.Χ. Η μισή πόλη καταστράφηκε από μια μεγάλη πυρκαγιά. Οι χριστιανοί κατηγορήθηκαν ότι έβαλαν τη φωτιά. Χιλιάδες τιμωρήθηκαν με σταυρικό θάνατο, τους έκαψαν ζωντανούς ή τους έριξαν στα θηρία. Αποκ.β:8-11

Ο Ρωμαϊκός στρατός είχε φέρει στην Ιταλία πολλές χιλιάδες αιχμαλώτους απ’ τις κατακτημένες επαρχίες. Δούλευαν σκληρά σαν σκλάβοι στα απέραντα κτήματα των πλουσίων ευγενών. Οι μικροί αγρότες δεν μπορούσαν να συναγωνιστούν την εργασία των δούλων και τα φτηνά προϊόντα. Άφησαν τα μικρά χωράφια τους και συνέρευσαν στη Ρώμη και σ’ άλλες μεγάλες πόλεις. Έχασαν την παλιά ρωμαλέα ανεξαρτησία τους κι εξαρτιόταν απ’ την κυβέρνηση για το φαγητό τους. Οι πλούσιοι Ρωμαίοι, ζούσαν μέσα σε πολυτελείς και λαίμαργες απολαύσεις.



Δευτέρα 6 Μαΐου 2013


Η τριαδικότητα μέσα στον προτεσταντισμό

Σύμφωνα με την Αποκάλυψη στον απόστολο Ιωάννη, η ρωμαιοκαθολική εκκλησία χαρακτηρίζεται ως «Μυστήριο, η μεγάλη Βαβυλώνα, η μητέρα των πορνών και των βδελυγμάτων τής γης» Ιωαν.ιζ:5

Ως μητέρα, θα περιμέναμε και οι κόρες της να έχουν παρόμοιες διδασκαλίες και πράγματι έχουν διότι τόσο η μητέρα όσο και οι κόρες προσκυνούν τον ίδιο τριαδικό θεό. 

Η μεγάλη πλειονότητα των προτεσταντικών εκκλησιών δέχονται κι αυτές το πιστεύω που προήλθε από τη σύνοδο της Νίκαιας.

ο αριθμός του θηρίου


Αποκ. 13:18 Εδώ είναι η σοφία· όστις έχει τον νούν, ας λογαριάση τον αριθμόν του θηρίου, διότι είναι αριθμός ανθρώπου· και ο αριθμός αυτού είναι χξς'.


Είναι ιστορικά εξακριβωμένο οτι η πλειονότητα των ειδωλολατρικών θρησκειών πίστευαν σε μια τριάδα. Πολλές από αυτές πιστεύουν σε αυτή ακόμα και σήμερα. Στην Αίγυπτο, για παράδειγμα, συναντούμε τον Οσιρι (πατέρας) την Ισιδα (μητέρα) και τον Ορο (υιός). Αν και υπήρχαν τα τρία αυτά πρόσωπα – θεότητες ο θεός που τις συνέκλινε ήταν ο θεός ήλιος. Στον Ινδουισμό έχουμε τον Βράχμα, τον Βισνού και τον Σίβα οι οποίοι απαρτίζουν την ινδουιστική τριάδα η οποία ονομάζεται Τριμούρτι – ο ένας ή το όλον με τρείς μορφές. Στη Νέα Ζηλανδία η φυλή των Μαορί έχουν τη δικιά τους τριάδα, τους Ταράνγκα, Μάουι και Τίκι-τίκι. Στον Ζοροαστρισμό, ο Ζοροάστρης έθεσε επικεφαλής της ουράνιας ιεραρχίας τον Αούρα Μάζντα, τον Αριμάν και τον Μίθρα.

Κυριακή 5 Μαΐου 2013





Ο Χριστιανός και η φιλοξενία



Εβρ.ιγ:1-2

Όταν ο Ιώβ δυσκολευόταν μέσα στην αρρώστια του, μία από τις αρετές που είπε πως δεν παραμελούσε ποτέ, ήταν η φιλοξενία: Ο ξένος δεν διανυκτέρευε έξω· άνοιγα την πόρτα μου στον οδοιπόρο (Ιώβ λα:32).

O Κύριος είχε πει πως ο Ιώβ ήταν ένας δίκαιος άνθρωπος που φοβόταν το Θεό κι έμενε μακριά απ’ το κακό (Ιώβ α:1).

Όσο πίσω και να πάμε στην Αγία Γραφή, ένα από τα καθήκοντα τα οποία ο Θεός ανέθεσε στο δίκαιο άνθρωπο είναι η φιλοξενία, η θέληση να καλωσορίσεις ξένους ανθρώπους στο σπίτι σου. Είναι η αγάπη για τον ξένο, η επιθυμία να κάνεις χώρο στη ζωή σου για κάποιον που δεν είναι στην καθημερινότητά σου.

Στην Καινή Διαθήκη ξαναδίνεται έμφαση στο καθήκον αυτό των πιστών. 

Ρωμ.ιβ:13, εις τας χρείας των αγίων μεταδίδοντες, την φιλοξενίαν ακολουθούντες..




ΙΣΤΟΡΙΑ - Μια άλλη άποψη

ΡΩΜΗ (Το σιδερένιο βασίλειο 63 π.Χ. - 410 μ.Χ.)

Η Ρώμη ήταν αρχικά ένας μικρός συνοικισμός από αγρότες, εμπόρους και βοσκούς κοντά στον Τίβερη ποταμό στην Ιταλία. Οι άνθρωποι ήταν πολύ πατριώτες. Η υπακοή στην εξουσία της Ρώμης εθεωρείτο η υψηλότερη αξία. Ήταν ακόμα απλοί, φιλόπονοι, λιτοί, γενναίοι και υπερήφανοι. Λάτρευαν πολλούς θεούς, ανάμεσα στους οποίους ήταν ο Ιανός (στ’ αγγλικά Janus) και ο Άρης (στ’ αγγλικά Mars). Ο Ιανός ήταν ο θεός του σπιτιού και ο Άρης ο θεός του πολέμου. Απ’ αυτούς έχουν πάρει την ονομασία τους οι μήνες Ιανουάριος και Μάρτιος.

Απ’ αυτό το μικρό ξεκίνημα, η Ρώμη βαθμιαία αυξήθηκε σε δύναμη. Τελικά, όλες οι χώρες γύρω απ’ τη Μεσόγειο θάλασσα ελεγχόταν απ’ τις νικηφόρες λεγεώνες της Ρώμης. Στόλοι από Ρωμαϊκά πλοία περιπολούσαν τις θάλασσες από την Ισπανία μέχρι την Ιταλία κι απ’ την Ελλάδα μέχρι την Αίγυπτο. Η Ρωμαϊκή εξουσία επεκτάθηκε πάνω σ’ όλο τον τότε γνωστό πολιτισμένο κόσμο. Δαν.β:33  ζ:7,19

προς Ελλάδα των στρατοπέδων

Τρία στρατόπεδα μετατρέπονται σε φυλακές για οικονομικά εγκλήματα


Γιάννενα, Μαλακάσα και Ασπρόπυργος είναι οι τρεις περιοχές με εγκαταλελειμμένα στρατόπεδα όπου το υπουργείο Δικαιοσύνης σχεδιάζει να δημιουργήσει χώρους κράτησης για καταδίκους με μικρής ποινικής αξίας εγκλήματα, κυρίως οικονομικά.

Οπως αναφέρει και η Καθημερινή οι ραγδαίες αλλαγές που προωθούνται αμέσως μετά το πάσχα μεταβάλλουν άρδην το τοπίο της επιβολής των ποινών.

Σάββατο 4 Μαΐου 2013



ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ - Το πρώτο ιεραποστολικό ταξιδι του Παύλου




Πράξ.ιγ:4-52,  Πράξ.ιδ:1-28

Α.  ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ

Η Αντιόχεια ήταν το σημείο εκκίνησης του πρώτου, δεύτερου και τρίτου αποστολικού ταξιδιού του Παύλου.

Αφού ο Θεός είχε μιλήσει στην εκκλησία, ο Βαρνάβας και ο Σαούλ ξεκίνησαν για το πρώτο αποστολικό ταξίδι. Αποφάσισαν να πάρουν τον Ιωάννη Μάρκο μαζί τους, αλλά δεν έμεινε για πολύ. Πρέπει να σημειωθεί, ότι ξεκίνησαν σαν Βαρνάβας και Σαούλ. Όμως δεν πέρασε πολύς καιρός που ήταν Παύλος και Βαρνάβας. Μ’ άλλα λόγια ο Παύλος σύντομα έγινε ο αναγνωρισμένος αρχηγός.

Το όνομα του Σαούλ αλλάχτηκε σε Παύλος (Πράξ.ιγ:9). Το όνομα Παύλος σημαίνει «μικρός». Ισως, ο ίδιος ο Παύλος υιοθέτησε αυτό το όνομα, εξαιτίας του πνεύματος της ταπείνωσης. Θεωρούσε τον εαυτό του σαν τον «πλέον ελάχιστον πάντων των αγίων» (Εφεσ.γ:8).