Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2011

ΣΑΡΚΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑ - Ιακώβ και Ησαύ

                                                          

ΙΑΚΩΒ & ΗΣΑΥ
ΣΑΡΚΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Τα παιδιά πάλευαν μέσα στην Ρεβέκα. (κε:22)
Η σάρκα και το πνεύμα παλεύουν μέσα στον καθένα από εμάς.

Ο Ησαύ βγήκε πρώτος αλλά ο Ιακώβ του άρπαξε την πτέρνα. (κε:25)
Όταν εμφανίζεται ο σαρκικός άνθρωπος, ο πνευματικός αγωνίζεται.

Ο Ιακώβ ήταν ευθύς, ακέραιος άνθρωπος.

Ο πνευματικός άνθρωπος ζει για το Θεό.

Ο Ισαάκ αγαπούσε τον Ησαύ. (κε:28)
Ο σαρκικός άνθρωπος εξωτερικά φαίνεται ότι υποτάσσεται καλύτερα στον Θεό, απ’ ότι ο πνευματικός. (το κυνήγι, πιο γοητευτικό από την γεωργία)


Όταν πείνασε, ο Ησαύ ξέχασε τα πρωτοτόκια. (κε:32)
Ο σαρκικός άνθρωπος ζητά σαρκικές απολαύσεις και δεν ενδιαφέρεται για πνευματικά πράγματα.


Ο Ιακώβ είπε: Πούλησέ μου τα πρωτοτόκια. (κε:33)

Ο πνευματικός άνθρωπος θα πάρει τις υποσχέσεις του Θεού με κάθε τρόπο.

“Τι με ωφελούσι ταύτα τα πρωτοτόκια;” (κε:32)
Ο σαρκικός άνθρωπος δεν έχει όραση για την αξία των πνευματικών.


Ο Ησαύ: αδιάφορος
Ο Ιακώβ: ζηλωτής
Ο σαρκικός άνθρωπος αυτοδικαιομένος αδιαφορεί.
Ο πνευματικός άνθρωπος γνωρίζοντας ότι δεν έχει δική του δικαιοσύνη, αγωνίζεται να την κερδίσει.  Βιάζει την Βασιλεία.

“Έφαγε και έπιε, και σηκωθείς ανεχώρησε” (κε:34)
Ο σαρκικός άνθρωπος περιφρονεί θέσεις όπως: “Υιός Θεού” για εφήμερα πράγματα.


Ησαύ = βέβηλος (Εβρ.ιβ:16)
Ο σαρκικός άνθρωπος είναι σ’ όλο τον κόσμο ο ίδιος.
Ο πνευματικός άνθρωπος ζει για ουράνια αγαθά.

Ο Ιακώβ κέρδισε την ευλογία, αν και ατελής.

Το ίδιο και ο πνευματικός άνθρωπος, αν και περπατάμε με ατέλειες.

Ο Ησαύ έκλαυσε πικρά.  “Ευλόγησόν με και εμέ, πάτερ μου (κζ:38)
Η σάρκα δεν μετανοεί μπροστά στο Θεό, παρά μόνο κλαίει για τον πόνο που προξενούν τα έργα της.


Ο Ησαύ “εξεζήτησε την μετάνοιαν μετά δακρύων” (Εβρ.ιβ:17)
Η σάρκα δεν ενδιαφέρεται για την πτώση, αλλά ότι θέλει είναι έξω από τον Νόμο του Θεού.


Ο Ησαύ κατηγόρησε τον Ιακώβ ότι τον υπεσκέλισε (κζ:36)
Η σάρκα δεν βλέπει ότι αυτή είναι η αιτία των θλίψεών της.


“Ιδού, κύριόν σου έκαμα αυτόν... και τι λοιπόν να κάνω εις σε τέκνον μου;” (κζ:37)
Η σάρκα δεν έχει θέση στο σχέδιο του Θεού.
Ο πνευματικός άνθρωπος έχει δικαιωματικά κυριαρχία πάνω στη σάρκα.

Ο Ησαύ μίσησε τον Ιακώβ (κζ:41)
Η σάρκα μισεί το πνεύμα και τις πνευματικές ευλογίες.


Αργότερα ο Ησαύ κατεδίωξε τον Ιακώβ.
Ακόμη και όταν το πνεύμα νικήσει, η σάρκα αγωνίζεται.


Τελικά κληρονόμησε ο Ιακώβ.

Ο πνευματικός άνθρωπος θα κληρονομήσει τις υποσχέσεις του Θεού.

Ο Ησαύ διέπετο από “την στιγμή” ο Ιακώβ από την επιθυμία για τα πρωτοτόκια.
Ο σαρκικός άνθρωπος οδηγείται από τα συναισθήματα.
Ο πνευματικός άνθρωπος κυβερνάται από την επιθυμία του προς τον Θεό και τις υποσχέσεις Του.

Τρία δέντρα

Ζούσαν κάποτε σε μια όμορφη πλαγιά τρία καμαρωτά δέντρα. Μέσα στις πολλές ώρες που περνούσαν έτσι όρθια φυτεμένα συζητούσαν, ονειρεύονταν και σχεδίαζαν το μέλλον τους.
«Θα 'θελα κάποτε στη ζωή μου να γίνω ένα όμορφο θησαυροφυλάκιο», είπε το πρώτο. «Να γεμίσω με χρυσάφι, ασήμι και πολύτιμα πετράδια. Θα ήθελα να γίνω ένα σκαλιστό, πανέμορφο σεντούκι και μέσα μου να κρατώ έναν ολόκληρο, ζηλευτό θησαυρό και όλοι να μιλάνε για μένα και να με θαυμάζουν». Αυτά είπε το πρώτο δέντρο και αναστέναξε με λαχτάρα. Σήκωσε τα μάτια του στον ουρανό σαν να προσευχόταν η ευχή του αυτή να γίνει πραγματικότητα. 

καλημέρα

Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

οι παλαιοχριστιανοί

Οι μοντανιστές εμφανίστηκαν περί το 156 μ Χ. ακολουθούσαν προφητείες και οράσεις , είτε αυτές συμφωνούσαν με το λόγο του Θεού , είτε όχι (κατι σαν τους σημερινούς "χαρισματικούς").Ορισμένοι μάλιστα είχαν αντικαταστήσει τον άρτο και τον οίνο , με άρτο και τυρί , γι αυτό τους ονόμαζαν "αρτοτυρίτες".

Βάπτιζαν σε τρία πρόσωπα της Θεότητας (Πατηρ-Υιος-Αγ.Πνεύμα) ενώ σε πολλές περιοχές είχαν αρχίσει να βαπτίζουν στην..αγία τετράδα (Πατηρ-Υιος-Μοντανος-Πρισκίλλα).

Ολοι συμφωνούν οτι μόνο η εκκλησία μας πολέμησε με συνέπεια τους μοντανούς . Αντίθετα οι ομάδες της θεολογίας των υποστάσεων (τερτυλλιανοί,ιππόλυτος) όχι μόνο εγκατέλειψαν την αρχική πολεμική εναντίον τους, αλλά προσχώρησαν και συγχωνεύτηκαν στις εκκλησίες τους. 

Δόντια

Τα 32 δόντια του ανθρώπου, αποτελούν καταπληκτικές κατασκευές. Είναι τακτοποιημένα έτσι ώστε οι επιφάνειες των δοντιών της πάνω και της κάτω σιαγόνας να μπορούν να εργάζονται μαζί στο μάσημα και στην ομιλία.
 

η αρπαγή της εκκλησίας

Η ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ - Εισαγωγή - Κεφάλαιο 1


Ε Ι Σ Α Γ Ω Γ Η

Η μελέτη της σκηνής στην έρημο αρχίζει στη Γένεση β:1-3 τότε που ο Θεός έκανε διαθήκη με τον Αβραάμ. Αυτή η διαθήκη πέρασε στο γιο του Αβραάμ, τον Ισαάκ (Γέν.κs:1-5) και μετά στο γιο του Ισαάκ, τον Ιακώβ (Γέν.κn:10-15), του οποίου το όνομα άλλαξε σε Ισραήλ τη στιγμή που νικήθηκε από τον άγγελο του Κυρίου (Γέν.λβ:25-30). Η διαθήκη κληρονομήθηκε αργότερα από τους απογόνους του Ιακώβ που έγιναν γνωστοί σαν ο λαός Ισραήλ.
 

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2011

ο Χριστός της φαντασίας


(αποσπάσματα απο το καθολικό περιοδικο ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ τεύχος ιουν-ιουλ 2006)
 
"...Η Εκκλησία άρχισε σιγά-σιγά να συνειδητοποιεί ότι, άθελά της, είχε συμβάλει και η ίδια ουκ ολίγο στο σχηματισμό του Χριστού της φαντασίας. Αν συνέχιζε δηλ. ν' αντιμετωπίζει το Χριστό ψευδοιστορικά, θα προκαλούσε και τους αντιπάλους της να συνεχίσουν να κάνουν κι εκείνοι το ίδιο, από τη δική τους , φυσικά σκοπιά. Έτσι, στις 30 Σεπ. 1943, ο Πίος ΙΒ΄, με την Εγκύκλιο «Divino afflante Spiritu (=Του θεϊκού εμπνέοντος Πνεύματος)», επεκύρωσε πλήρως την ανεξαρτησία της φιλολογικο-ιστορικής έρευνας της Βίβλου από τη διδακτική εξουσία της Εκκλησίας, επιφυλάσσοντας σ' αυτήν την τελευταία το καθήκον να επεμβαίνει στα θεολογικής φύσεως συμπεράσματα των βιβλιστών. Ας δώσουμε ένα παράδειγμα. Το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον τελειώνει με την παραγγελία του Αναστημένου Χριστού στους μαθητές του «Πορευθέντες ουν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη,βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγ. Πνεύματος» (28,19). Μια σύντομη, λοιπόν, ιστορική κριτική θα είχε να παρατηρήσει εδώ ότι και από τις επιστολές του Παύλου και από τις Πράξεις των Αποστόλων γνωρίζουμε ότι οι μαθητές του Ιησού και τα άλλα μέλη της καινοδιαθηκικής Εκκλησίας, το βάπτισμα, το τελούσαν μόνο στο όνομα του Ιησού και όχι της Αγ. Τριάδος.

ΚΥΡΙΑΚΟ ΔΕΙΠΝΟ - Δείπνο (4)

Ο οίνος είναι το σύμβολο του αίματος του Χριστού που χύθηκε πάνω στο σταυρό, και επισφράγισε την καινούρια διαθήκη που ο Θεός έκανε με τον άνθρωπο. Στην Γεν.γ:21 διαβάζουμε ότι όταν ο Αδάμ και η Εύα αμάρτησαν, ο Θεός έσφαξε ζώα που σημαίνει ότι χύθηκε αίμα αθώων - πιστεύω αρνιών - για να σκεπαστεί η αμαρτία τους. Και μας λέει ο λόγος του Θεού στην Εβρ.θ:22 ότι “χωρίς χύσεως αίματος δεν γίνεται άφεσις”.
 
 

Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2011

η απάντηση της Μονότητας

         Η απάντηση στα σχεδιάσματα των καθολικών

Η υπόσταση του Ενός Θεού-Αυτός ο Ιδιος- φανερώθηκε με διαφορετικούς τρόπους, άλλοτε σαν Πατέρας άλλοτε σαν Υιός και άλλοτε σαν Αγιο πνεύμα (απο σελίδα της ενωσης εκκλησιών UPC)
  • Φυσικά η Θεότητα δεν είναι δυνατό να εκφραστεί από κανένα σχεδιάγραμμα, αφού μπορεί να εμφανίζεται με διαφορετικούς τρόπους όχι μόνο διαδοχικά ,αλλά και ταυτόχρονα(την ίδια στιγμή). 

Απέναντι στά σχεδιαγράμματα των τριαδιστών όπου ο Πατέρας, ο Υιός και το Αγιο Πνεύμα είναι καί δέν..είναι !

..και απέναντι στα σκίτσα των αρειανιστών "αγίας" (!) καθολικής αρειανικής και "αποστολικής" εκκλησίας  (http://arian-catholic.org/) όπου ο Iησούς παρουσιάζεται σαν μιά άλλη υπόσταση ή ένας άλλος θεός Υιός διαφορετικός και κατώτερος απο τον Πατέρα ,ενώ το Πνεύμα τό Αγιο δεν είναι το Πνεύμα του Θεού αλλά απλή ενέργεια του Πατέρα ..

Οι θυσίες των Χριστιανών

Οι θυσίες είναι χαρακτηριστικό της λατρείας όλων των λαών, και ιδιαίτερα της ειδωλολατρίας. Η πρώτη Εκκλησία αντιμετώπισε τη λατρεία των ειδώλων και τις θυσίες που γίνονταν σ' αυτά, και το ανάλογο ισχύει ακόμη και σήμερα. Γνωρίζουμε πως ό,τι έχει «ανακαλύψει» ο Διάβολος, δεν είναι παρά κακό αντίγραφο του γνήσιου και αυτό ισχύει επίσης με τις θυσίες. Εδώ όμως θέλουμε να δούμε το γνήσιο.
 

Τι ισχύει, λοιπόν, σήμερα με τις θυσίες;

Ας θυμηθούμε ότι από την εποχή του Αδάμ και της Εύας, ο Θεός τους δίδαξε πώς να προσφέρουν θυσίες σ' Εκείνον. Ο 'Αβελ και ο Κάιν πρόσφεραν θυσίες στον Κύριο. Ο Νώε και ο Αβραάμ, όπως και όλοι οι Πατριάρχες, οι Κριτές και οι Βασιλείς, έκαναν το ίδιο. Όταν τελείωσε ο πρώτος Ναός, ο Σολομώντας θυσίασε εκατόν είκοσι χιλιάδες πρόβατα και είκοσι δύο χιλιάδες βόδια. (Α' Βασ.η:63). Καθώς προσφέρανε τις θυσίες αυτές στο Θεό κατέβηκε η παρουσία του Θεού και σκέπασε το χώρο. Και όταν ζεις μέσα στην παρουσία του Θεού, θέλεις να προσφέρεις θυσίες σ' Εκείνον. Αν ερευνήσουμε το λόγο του Θεού, θα δούμε ότι το στοιχείο της θυσίας κυριαρχεί σε όλα τα βιβλία του.

Εγώ Ειμί

Λέγει προς αυτόν ο Φίλιππος· Κύριε, δείξον εις ημάς τον Πατέρα και αρκεί εις ημάς.
Λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Τόσον καιρόν είμαι μεθ' υμών, και δεν με εγνώρισας, Φίλιππε; όστις είδεν εμέ είδε τον Πατέρα· και πως συ λέγεις, Δείξον εις ημάς τον Πατέρα;
Δεν πιστεύεις ότι εγώ είμαι εν τω Πατρί και ο Πατήρ είναι εν εμοί; τους λόγους, τους οποίους εγώ λαλώ προς υμάς, απ' εμαυτού δεν λαλώ· αλλ' ο Πατήρ ο μένων εν εμοί αυτός εκτελεί τα έργα.
(Ιωανν14 ,8-10)

Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

Τυχεροί!


Αν περιορίζαμε ολόκληρη την ανθρωπότητα σε ένα χωριό εκατό κατοίκων, αλλά διατηρούσαμε τις αναλογίες όλων των λαών, τότε αυτό το χωριό θα αποτελούνταν από:

57 Ασιάτες
52 γυναίκες
70 μη άσπρους
70 μη χριστιανούς
89 ετεροφυλόφιλους
21 Ευρωπαίους
48 άνδρες
30 άσπρους
30 χριστιανούς
11 ομοφυλόφιλους
14 Αμερικανούς




8 Αφρικανούς





·         6 πρόσωπα θα κατείχαν το 59% του πλούτου και τα 6 θα ήταν από την Αμερική
·         80 άνθρωποι θα είχαν μη ικανοποιητικές συνθήκες κατοικίας
·         70 θα ήταν αναλφάβητοι
·         50 υποσιτισμένοι
·         1 θα πέθαινε
·         2 θα γεννιόνταν
·         1 θα είχε κομπιούτερ
·         1 (μόνο ένας) θα είχε πτυχίο πανεπιστημίου

Σκεφτείτε τα ακόλουθα:
Αν σήμερα το πρωί ξυπνήσατε υγιείς και όχι άρρωστοι, τότε είστε πιο τυχεροί από 1 εκατομμύριο ανθρώπους οι οποί­οι δεν πρόκειται να ζουν την επόμενη εβδομάδα.
Αν δεν ζήσατε ποτέ έναν πόλεμο ούτε νιώσατε τη μοναξιά της αιχμαλωσίας, την αγωνία του τραυματισμού και την πείνα, τότε είστε τυχερότεροι από 500 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Αν μπορείτε να πηγαίνετε στην εκκλησία χωρίς το φόβο ότι θα σας απειλήσουν, θα σας συλλάβουν ή θα σας σκοτώσουν, τότε είστε τυχερότε­ροι από 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο.
Αν έχετε φαγητό μέσα στο ψυγείο σας, αν είστε ντυμένοι, αν έχετε μια στέγη πάνω από το κεφάλι σας και ένα κρεβάτι, τότε είστε πλουσιότεροι από το 75% των κατοίκων αυτού του κόσμου.
Αν έχετε λογαριασμό στην τράπεζα, λίγα λεφτά στο πορτοφόλι και λίγα ψιλά σε έναν κουμπαρά, τότε ανήκετε στο 8% των εύπο­ρων ανθρώπων αυτού του κόσμου.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - Ο Γιάννης και η Μαρία

Ο Γιάννης θέλει να παντρευτεί τη Μαρία. Ενεργώντας φρόνιμα παρακάλεσε το Θεό να τον φωτίσει, συμβουλεύτηκε μετά τους γονείς του και στη συνέχεια πήγε να ζητήσει τη γνώμη του ποιμένα. 

«Αδελφέ», του λέει, «δεν έχει προίκα». Ο ποιμένας παίρνει το σημειωματάριο του και γράφει ένα μηδενικό. Αλλά είναι πολύ όμορφη, εξακολουθεί ο Γιάννης, και ο ποιμένας γράφει δεύτερο μηδενικό. Ξέρει επίσης πιάνο και ζωγραφική. Ένα τρίτο μηδενικό προστέθηκε στο σημειωματάριο. 

Ο σταυρός

"Διότι δεν με απέστειλεν ο Χριστός διά να βαπτίζω, αλλά διά να κηρύττω το ευαγγέλιον, ουχί εν σοφία λόγου, διά να μη ματαιωθή ο σταυρός του Χριστού. Διότι ο λόγος του σταυρού εις μεν τους απολλυμένους είναι μωρία, εις ημάς δε τους σωζομένους είναι δύναμις Θεού" Α' Κορ.α:17-18

Εδώ βλέπουμε, ότι το κήρυγμα του σταυρού, είναι μωρία για μια συγκεκριμένη κατηγορία ανθρώπων και το λυπηρό είναι ότι αυτοί που το κρίνουν έτσι, είναι απολλυμένοι, χαμένοι!