Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Δευτέρα 24 Αυγούστου 2020

κατά χάριν είσθε σεσωσμένοι διά της πίστεως




Εφεσ.β:8 Διότι κατά χάριν είσθε σεσωσμένοι διά της πίστεως· και τούτο δεν είναι από σας, Θεού το δώρον·

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι σήμερα που διακηρύττουν και πιστεύουν με θέρμη ότι μια προφορική ομολογία  και μια βαθιά πίστη είναι το παν στο θέμα της σωτηρίας.

Για να εξετάσουμε το παραπάνω εδάφιο, θα ήθελα να δούμε την πρώτη φορά που η λέξη «χάρη» αναφέρεται στην Βίβλο.
Γέν.ς:8 Ο δε Νώε εύρε χάριν ενώπιον Κυρίου.


Η Γραφή μας λέει ότι η ανομία και το κακό της ανθρωπότητας είχαν φτάσει σε ένα τέτοιο κρεσέντο κακίας που ο Θεός λυπήθηκε για τη δημιουργία της ανθρωπότητας. Η λύση Του ήταν να καταστρέψει την γη.  Δεν ισχυρίζομαι ότι ξέρω πώς σκέφτεται ο Θεός. Ξέρω ότι οι τρόποι Του και οι σκέψεις Του είναι τόσο υψηλότερες και μεγαλύτερες από τις δικές μου που δεν μπορώ να τις γνωρίζω. Ωστόσο, η Γραφή μας φανερώνει ότι ενώ σκεφτόταν την Κρίση, ο Νώε βρήκε χάρη.

Ο νόμος της «πρώτης αναφοράς» μιας λέξης, στη Γραφή, είναι σημαντικός.  Μπορούμε να καθορίσουμε και να κατανοήσουμε την «χάρη» σε αυτό το περιβάλλον.

Ο Νώε σώθηκε με την χάρη.  Ακριβώς όπως εμείς σήμερα στην Καινή Διαθήκη σωζόμαστε με την χάρη.

Για να ενισχύσει περαιτέρω αυτή τη σύνδεση μεταξύ του Νώε και του εδαφίου στην προς Εφεσίους, η Καινή διαθήκη μιλά για τον Νώε και την χάρη που βρήκε.

Εβρ.ια:7 Διά πίστεως ο Νώε, ειδοποιηθείς θεόθεν περί των μη βλεπομένων έτι, εφοβήθη και κατεσκεύασε κιβωτόν προς σωτηρίαν του οίκου αυτού, δι' ης κατέκρινε τον κόσμον και έγεινε κληρονόμος της διά πίστεως δικαιοσύνης.

Έτσι, μέσα από μια γρήγορη μελέτη, βλέπουμε ότι ο Νώε σώθηκε με την χάρη διά πίστεως.

Αυτό που θα ήθελα να καταλάβουμε είναι ότι:

«Σωσμένος με την χάρη διά της πίστεως είναι το αποτέλεσμα του θέματος, δεν είναι η λεπτομερής περιγραφή του πως σώζεται κάποιος».

Ο Νώε σώθηκε με την χάρη δια πίστεως. Ωστόσο, η εκδήλωση της πίστης που προκάλεσε η χάρη, ήταν η κιβωτός. Ξέρουμε ότι η χάρη του έδωσε το σχέδιο διαφυγής.  Η χάρη του έδωσε συγκεκριμένες οδηγίες για ένα συγκεκριμένο είδος ξύλου, για ένα συγκεκριμένο είδος επικάλυψης, το μήκος, το πλάτος και το ύψος.

Η Βίβλος δεν λέει ότι ο Νώε σώθηκε από το ξύλο και την πίσσα.  Αλλά η πίστη, εκδηλώθηκε από τον Νώε, με ξύλο και πίσσα σε συγκεκριμένες διαστάσεις.

Κάποιοι σήμερα θα σε έκαναν να πιστέψεις, επειδή αυτοί το πιστεύουν, επειδή κάποιος τους το είπε, ότι το μόνο που χρειάζεται στη σωτηρία είναι χάρη και πίστη. Θα σας πρότεινα να ψάξετε την Γραφή σας πάνω στο θέμα, με προσευχή.

Όλοι οι ήρωες της πίστης απέδειξαν την πίστη τους, όχι με μια ομολογία, αλλά έκαναν γνωστό ότι είναι πιστοί με αυτό που έκαναν. 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ζωή και τα κατορθώματά τους έγιναν δια πίστεως.  Η πίστη είναι κάτι περισσότερο από ομολογία.  Η αληθινή πίστη δεν είναι ένας ήχος, η αληθινή πίστη είναι ένα φαινόμενο. Βλέπεις την πίστη που έχουν οι άνθρωποι απ’ αυτό που κάνουν.

Ιακ.β:18 ………., και εγώ θέλω σοι δείξει εκ των έργων μου την πίστιν μου.

Για τον Νώε, η πίστη έμοιαζε με ξύλο και πίσσα συναρμολογημένα σε μια κιβωτό.

Κάποιοι θα μπορούσαν να πουν ότι τα ξύλα και η πίσσα έσωσαν τον Νώε και την οικογένειά του.  Ξέρουμε ότι ήταν η χάρη μέσω της πίστης.  Ήταν σε θέση να επωφεληθεί από τη χάρη που του δόθηκε και την πίστη που επέδειξε κατασκευάζοντας την κιβωτό με ξύλο και πίσσα.

Να, με τι μοιάζει η χάρη και η πίστη στην ζωή μας.

Γνωρίζουμε ότι η μετάνοια είναι απαραίτητη για τη σωτηρία.  Ο Ιησούς είπε ότι ήταν απαραίτητη.

Γνωρίζουμε μέσα από τον λόγο του Θεού, παραδείγματα και οδηγίες, ότι το βάπτισμα είναι απαραίτητο για τη σωτηρία.

Γνωρίζουμε μέσα από τον λόγο του Θεού, ότι ο αγιασμός και ο διαχωρισμός από τον κόσμο είναι απαραίτητα για τη σωτηρία.  Γιατί;  Επειδή η Βίβλος το λέει, το εξηγεί και το απαιτεί ξανά και ξανά από εκείνους που θα σωθούν.

Σωθήκαμε με την χάρη δια της πίστεως;  Απολύτως.

Και μοιάζει με την μετάνοια, το βάπτισμα και τον αγιασμό, όπως ακριβώς η σωτηρία του Νώε έμοιαζε με ξύλο και πίσσα.