Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 11 Μαΐου 2021


 

Κήρυγμα


 

Το μήνυμα του Ιωάννη του Βαπτιστή


Η διακονία του Ιωάννη ήταν ουσιαστικά μια προετοιμασία για τον μελλοντικό ερχομό του Μεσσία. Το μήνυμά του ήταν μετάνοια και βάπτισμα στο νερό για την άφεση των αμαρτιών:

«Ήτο ο Ιωάννης βαπτίζων εν τη ερήμω και κηρύττων βάπτισμα μετανοίας εις άφεσιν αμαρτιών» (Μάρκ.α:4).

«Κάμετε λοιπόν καρπούς αξίους της μετανοίας» (Λουκ.γ:8).

Ακόμα, ο Ιωάννης έκανε νύξη για το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος:

«Εγώ μεν σας βαπτίζω εν ύδατι εις μετάνοιαν ο δε οπίσω μου ερχόμενος είναι ισχυρότερός μου, του οποίου δεν είμαι άξιος να βαστάσω τα υποδήματα αυτός θέλει σας βαπτίσει εν Πνεύματι Αγίω και πυρί» (Ματθ.γ:11).

Επομένως, μπορούμε να διακρίνουμε τρία χαρακτηριστικά στοιχεία στο μήνυμα του Ιωάννη:

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 10 Μαΐου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - ΤΑΦΗ - ΑΝΑΣΤΑΣΗ

 


Ταφή

Μετά, ταυτιζόμαστε με την ταφή του Χριστού. Ο απόστολος Παύλος έγραψε: «Ή αγνοείτε ότι όσοι εβαπτίσθημεν εις Χριστόν Ιησούν, εις τον θάνατον αυτού εβαπτίσθημεν; Συνετάφημεν λοιπόν μετ’ αυτού δια του βαπτίσματος εις τον θάνατον…» (Ρωμ.ς:3-4) και επανέλαβε αυτή την αλήθεια, ότι οι Χριστιανοί θάβονται μαζί με τον Χριστό στο βάπτισμα, στους Κολ.β:12.

Όπως όταν πέθανε ο Χριστός, τοποθέτησαν το σώμα Του στον τάφο, έτσι κι εμείς αφού μετανοήσουμε πρέπει να βαπτιστούμε στο νερό γιατί έτσι ταυτιζόμαστε μαζί Του.

Καθώς μελετάμε το θέμα αυτό, θα δούμε ότι το βάπτισμα στο νερό είναι ουσιαστικό, μόνο όταν ακολουθεί την μετάνοια, ότι η καταβύθιση είναι ο Βιβλικός τρόπος και το όνομα του Ιησού είναι αυτό στο οποίο πρέπει να βαπτιστούμε, σύμφωνα πάντα με τον λόγο του Θεού.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 9 Μαΐου 2021

DAYS of ELIJAH (There's No God Like Jehovah) w/LYRIC VIDEO by: PAUL WILBUR


 

Κήρυγμα


 

Π Α Ρ Ε Τ Α Ο Π Λ Α Σ Ο Υ !


Πού είναι τα όπλα μας; Ο απόστολος Παύλος γράφει, «σε υπενθυμίζω να αναζωπυρής το χάρισμα του Θεού, το οποίον είναι εν σοι» (Β’ Τιμ.α:6). Οι οδηγίες του ήταν «να αναζωπυρώνεις». Αυτή η λέξη έχει να κάνει με την φωτιά – σημαίνει δυναμώνω μια φωτιά για να κατακαύσει τα καύσιμα. Άρα σημαίνει «ανάβω», «δυναμώνω τις φλόγες». Μη ρίξεις τη θερμοκρασία σου! Αναζωπύρωσε την φωτιά! Φύσα πάνω στα μισοσβησμένα ξύλα. Ο λόγος του Θεού και τα χαρίσματα του Πνεύματος είναι τα όπλα μας ενάντια στις επιθέσεις του εχθρού.

Αυτά τα χαρίσματα περιγράφονται στην Α΄ Κορ.ιβ:1-11:

«Περί δε των πνευματικών, αδελφοί, δεν θέλω να αγνοήτε. Εξεύρετε ότι ήσθε εθνικοί, συρόμενοι όπως εσύρεσθε προς τα είδωλα τα άφωνα. Διά τούτο σας γνωστοποιώ ότι ουδείς λαλών διά Πνεύματος Θεού λέγει ανάθεμα τον Ιησούν, και ουδείς δύναται να είπη Κύριον Ιησούν, ειμή διά Πνεύματος Αγίου. Είναι δε διαιρέσεις χαρισμάτων, το Πνεύμα όμως το αυτό· είναι και διαιρέσεις διακονιών, ο Κύριος όμως ο αυτός· είναι και διαιρέσεις ενεργημάτων, ο Θεός όμως είναι ο αυτός, ο ενεργών τα πάντα εν πάσι. Δίδεται δε εις έκαστον η φανέρωσις του Πνεύματος προς το συμφέρον. Διότι εις άλλον μεν δίδεται διά του Πνεύματος λόγος σοφίας, εις άλλον δε λόγος γνώσεως κατά το αυτό Πνεύμα, εις άλλον δε πίστις διά του αυτού Πνεύματος, εις άλλον δε χαρίσματα ιαμάτων διά του αυτού Πνεύματος, εις άλλον δε ενέργειαι θαυμάτων, εις άλλον δε προφητεία, εις άλλον δε διακρίσεις πνευμάτων, εις άλλον δε είδη γλωσσών, εις άλλον δε ερμηνεία γλωσσών. Πάντα δε ταύτα ενεργεί το εν και το αυτό Πνεύμα, διανέμον ιδία εις έκαστον καθώς θέλει».

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 8 Μαΐου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - ΘΑΝΑΤΟΣ


«Σας φανερόνω δε, αδελφοί, το ευαγγέλιον το οποίον εκήρυξα προς εσάς, το οποίον και παρελάβετε, εις το οποίον και ίστασθε δια του οποίου και σώζεσθε, τίνι τρόπω σας εκήρυξα αυτό, αν φυλάττητε αυτό εκτός εάν επιστεύσατε ματαίως. Διότι παρέδωκα εις εσάς εν πρώτοις εκείνο, το οποίον και παρέλαβον, ότι ο Χριστός απέθανε δια τας αμαρτίας ημών κατά τας γραφάς, και ότι ετάφη, και ότι ανέστη την τρίτην ημέραν, κατά τας γραφάς»
(Α’ Κορ.ιε:1-4).

 

Τι είναι το Ευαγγέλιο;

 

Τα εδάφια Α’ Κορ.ιε:1-4 μας δίνουν το βασικό Βιβλικό ορισμό, όσον αφορά ποιο είναι το ευαγγέλιο και είδαμε ότι αυτό είναι ο θάνατος, η ταφή και η ανάσταση του Ιησού Χριστού. Ωστόσο, για να έχουν κάποιο νόημα αυτά τα ιστορικά γεγονότα σήμερα, είναι σημαντικό να καταλάβουμε την δογματική τους σημασία.

Το να κηρύττει κάποιος απλά αυτά τα ιστορικά γεγονότα, χωρίς να εξηγεί την σημασία τους, δεν δίνει στους ανθρώπους να καταλάβουν ποιο είναι το καλό που μπορούν να περιμένουν απ’ το ευαγγέλιο.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 7 Μαΐου 2021


 

Κήρυγμα



 

Σώζουσα πίστη


Σώζουσα πίστη είναι η αποδοχή του ευαγγελίου του Ιησού Χριστού σαν του μόνου μέσου σωτηρίας και εφαρμογή αυτού του ευαγγελίου στην ζωή μας υπακούοντας στις απαιτήσεις του. Η σώζουσα πίστη στηρίζεται στον Ιησού Χριστό, στον σταυρικό Του θάνατο, στην ανάστασή Του και στην διδασκαλία του λόγου Του.

Η σώζουσα πίστη εκφράζεται καθώς υπακούμε στο ευαγγέλιο του Χριστού και ταυτιζόμαστε μαζί Του. Είναι μια ζωντανή πίστη που έχει έργα.

Το ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού είναι ο θάνατος, η ταφή και η ανάστασή Του (Α’ Κορ.ιε:1-4).

Εφαρμόζουμε το ευαγγέλιο στην ζωή μας - ταυτιζόμαστε με τον Χριστό και το έργο της σωτηρίας - με την μετάνοια, το βάπτισμα στο νερό στο όνομα του Ιησού Χριστού και την λήψη της δωρεάς του Αγίου Πνεύματος (Ρωμ.ς:3-5). Άσχετα με το πως το αναλύουμε, η σώζουσα πίστη εκφράζεται, οδηγεί προς, παράγει και περιλαμβάνει αυτά τα τρία στοιχεία.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 6 Μαΐου 2021


 

Κήρυγμα


 

Επίκληση του ονόματος του Κυρίου


Όταν λέει στους Ρωμ.ι:13 «Διότι πάς όστις επικαλεσθή το όνομα του Κυρίου, θέλει σωθεί», εννοεί πολύ περισσότερα από μια απλή, προφορική επίκληση του ονόματος Ιησούς.

Διαφορετικά, η πίστη δεν θα ήταν απαραίτητη! Αντίθετα, η σώζουσα πίστη έχει να κάνει με περισσότερα πράγματα από μια απλή προφορική ομολογία του Χριστού, γιατί αυτή η πράξη από μόνη της δεν είναι αρκετή (δες Ματθ.ζ:21).

Προφανώς το Ρωμ.ι:13 περιγράφει την ειλικρινή κραυγή της καρδιάς κάποιου που πιστεύει στον Ιησού. Η προφορική ομολογία είναι ένα βήμα σ’ αυτή την κατεύθυνση, αλλά η ζωντανή πίστη και η υπακοή είναι απαραίτητα στοιχεία για να νομιμοποιηθεί αυτή η ομολογία.

Ο κύριος στόχος του Ρωμ.ι:13 δεν είναι να δώσει μια συνταγή σωτηρίας, αλλά να διδάξει ότι ο καθένας μπορεί να σωθεί. Η έμφαση είναι στο «πάς όστις». Ο Παύλος σύνδεσε αυτό το εδάφιο για να υποστηρίξει τη θέση του ότι «δεν είναι διαφορά Ιουδαίου τε και Έλληνος διότι ο αυτός Κύριος είναι πάντων, πλούσιος προς πάντας τους επικαλουμένους αυτόν» (Ρωμ.ι:12).

Κ α λ η μ έ ρ α

 


Τετάρτη 5 Μαΐου 2021

 


Κήρυγμα




 

Ομολογία, πίστη και σωτηρία.

 


Μήπως αυτά που έχουμε πει για τη σώζουσα πίστη αντικρούουν τα εδάφια Ρωμ.ι:8-10 όπου διαβάζουμε: «Αλλά τι λέγει; Πλησίον σου είναι ο λόγος, εν τω στόματί σου, και εν τη καρδία σου τουτέστιν ο λόγος της πίστεως τον οποίον κηρύττομεν ότι εάν ομολογήσης δια του στόματός σου τον Κύριον Ιησούν, και πιστεύσης εν τη καρδία σου ότι ο Θεός ανέστησε αυτόν εκ νεκρών, θέλεις σωθεί διότι με την καρδίαν πιστεύει τις προς δικαιοσύνην, και με το στόμα γίνεται ομολογία προς σωτηρίαν».

Μερικοί ερμηνεύουν αυτά τα εδάφια έτσι, ώστε να σημαίνουν ότι η σωτηρία έρχεται αυτόματα μόλις κάποιος αποδεχτεί διανοητικά ότι ο Ιησούς αναστήθηκε απ’ τους νεκρούς και ομολογήσει με το στόμα του ότι είναι Κύριος.

Όμως, αυτή η ερμηνεία αντιφάσκει με την αλήθεια ότι η σώζουσα πίστη περιλαμβάνει την οικειοποίηση και την υπακοή. Σύμφωνα μ’ αυτή την άποψη, πολλοί που ούτε καν υποστηρίζουν ότι ζουν για τον Θεό, είναι σωσμένοι.

Ακόμα και τα δαιμόνια πρέπει να σώζονται αφού ξέρουν ότι ο Ιησούς είναι ζωντανός, Τον ομολογούν με το στόμα τους και πιστεύουν σε ένα Θεό (Ματθ.η:29  Ιάκ.β:19). Σίγουρα, αυτή η επιπόλαιη ερμηνεία του Ρωμ.ι:8-10 είναι ανεπαρκής.

Κ α λ η μ έ ρ α