Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2021
Η θεϊκή αγάπη
Α’ Κορ.ιβ:31 Ζητείτε δε μετά ζήλου τα καλήτερα χαρίσματα.
Και έτι πολύ υπερέχουσαν οδόν σας δεικνύω.
Είναι ιδιαίτερα ταιριαστό, ότι ο απόστολος Παύλος θα μας
δώσει τη διδασκαλία σχετικά με την «πολύ
υπερέχουσαν οδόν» αμέσως μόλις τέλειωσε το κεφάλαιο με τα χαρίσματα και
λίγο πριν δώσει την διδασκαλία σχετικά με το χάρισμα της γλωσσολαλίας, κλπ.
Στις μέρες μας, πλήθη τρέχουν πίσω από κάποιους που επιδεικνύουν
τέτοια «χαρίσματα» και έργα, αλλά η Γραφή μας προειδοποιεί ότι, από μόνα τους,
κανένα από αυτά δεν είναι κριτήριο πνευματικότητας ή κατοχής της αλήθειας.
Α’ Κορ. ιγ
Αυτό το κεφάλαιο είναι ένα λογοτεχνικό στολίδι.
Ονομάστηκε «η εγκυκλοπαίδεια της αγάπης».
Αγάπη σημαίνει ν’ αγαπάς χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα κι
αυτή η αγάπη πηγάζει μόνο από τον Θεό:
Α’ Ιωάν.δ:8 Όστις δεν αγαπά δεν εγνώρισε τον Θεόν, διότι ο Θεός είναι αγάπη.
Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2021
Ο ευημερών Παύλος
Αναρωτιέμαι αν εκείνοι που κηρύττουν το σύγχρονο ευαγγέλιο της ευημερίας έχουν διαβάσει την Βίβλο. Αν το είχαν κάνει, θα ήξεραν αυτά τα πράγματα:
✔ ο Ιησούς
είπε: «Προσέχετε και φυλάττεσθε από της
πλεονεξίας· διότι εάν τις έχη περισσά, η ζωή αυτού δεν συνίσταται εκ των
υπαρχόντων αυτού..» (Λουκ.ιβ:15).
✔ ο Ιησούς
μίλησε επίσης για την ανοησία της αποθήκευσης γήινων θησαυρών αντί να πλουτεί εις Θεόν (Λουκ.ιβ:16-21).
✔ Η Εβρ.ιγ:5 εξηγεί ότι όσοι γνωρίζουν τον Κύριο θα κρατήσουν την ζωή τους μακριά από την αγάπη του χρήματος, ικανοποιημένοι με αυτά που έχουν.
Παρασκευή 12 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (9)
ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΣ
ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΜΕΡΟΣ IV
Α. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ
Α’ Κορ. ιγ
Αυτό το κεφάλαιο είναι ένα στολίδι
λογοτεχνίας. Ονομάστηκε «η εγκυκλοπαίδεια της αγάπης». Αγάπη σημαίνει ν’ αγαπάς
χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα κι αυτή η αγάπη πηγάζει μόνο από τον Θεό (Α’ Ιωαν.δ:8).
Μ’ αυτή την έννοια, δεν βρίσκεται πουθενά στους Έλληνες κλασικούς.
Υπάρχουν δύο λέξεις που εκφράζουν
την έννοια της αγάπης στην Καινή Διαθήκη. Η μία είναι η λέξη «αγάπη», ο
υπέρτατος τύπος αγάπης. Αυτό είναι το είδος της αγάπης που ο Θεός έχει για τον
κόσμο.
Είναι αγάπη θυσίας. Η άλλη λέξη είναι «φιλέω». Αυτός είναι ένας κατώτερος τύπος αγάπης, όπως κάποιος αγαπά κάποιον σε μια αμοιβαία σχέση αγάπης.
Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (8)
ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ
ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ
Α. Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ
ΛΑΤΡΕΙΑ
Α’ Κορ.ια:6-16 & ιδ:34,35
Στο
κεφ.ια ο Παύλος ασχολήθηκε με την σωστή συμπεριφορά την ώρα της λατρείας στην
εκκλησία. Η συμπεριφορά της γυναίκας έπρεπε να βασίζεται στην αρχή της υποταγής
στον άντρα. Το επίμαχο θέμα του Παύλου είχε να κάνει με την εξουσία. Η γυναίκα
κάλυπτε το κεφάλι της σαν σημείο αναγνώρισης της εξουσίας του άντρα της και ο
άντρας άφηνε το κεφάλι του ακάλυπτο για να φανερώσει την εξουσία του Χριστού.
Πριν ο Παύλος διορθώσει τις γυναίκες, τις επαίνεσε για τις παραδόσεις που είχαν φυλάξει. Επιθυμία του ήταν ν’ ακολουθήσουν τον Χριστό τόσο πολύ, όσο κι εκείνος. Ο Χριστός ατιμαζόταν, αν κάποιος άντρας προσευχόταν με σκεπασμένο το κεφάλι. Ήταν όνειδος για την γυναίκα να έχει το κεφάλι της κουρεμένο η ξυρισμένο, γιατί αυτό έδειχνε ότι δεν υποτασσόταν στον άντρα. Ο άντρας είναι η δόξα και εικόνα του Χριστού και η γυναίκα είναι η δόξα του άντρα.
Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (7)
Η ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α’
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
ΜΕΡΟΣ ΙΙ
Α. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΤΕΣ
Α’ Κορ.γ - δ
1. Η σαρκικότητα των σχισμάτων
Οι
Κορίνθιοι πίστευαν, ότι ο Παύλος τους δίδασκε σ’ ένα κατώτερο πνευματικό
επίπεδο από το δικό τους, όμως ο Παύλος τους υπηρετούσε σύμφωνα με τις
επιτακτικές ανάγκες τους.
Δεν μπορούσε να τους δώσει πνευματικό κρέας γιατί ήταν ακόμα νήπια εν Χριστώ. Η σαρκικότητα των σχισμάτων ανάμεσά τους ήταν ενδεικτική της νηπιακής τους κατάστασης. Πρέπει να θυμόμαστε, ότι τα σχίσματα στην εκκλησία είναι πάντα ενδεικτικά νηπιότητας και σαρκικότητας.
Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (6)
Η ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α’
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
Α. ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Αυτή η
επιστολή γράφτηκε από τον απόστολο Παύλο όπως διαβάζουμε στο α:1 «Παύλος, προσκεκλημένος απόστολος Ιησού
Χριστού δια θελήματος Θεού.....». Ακόμα στο ις:21 διαβάζουμε: «Ο δε ασπασμός εγράφη με την χείρα εμού του
Παύλου».
Ο
Παύλος έγραψε αυτή την επιστολή πιθανόν την Άνοιξη του 57 μ.Χ. από την Έφεσο.
Ξέρουμε δε ότι ήταν στην Έφεσο απ’ το ις:8 «θέλω
δε μείνει εν Εφέσω έως της Πεντηκοστής».
Β. ΚΟΡΙΝΘΟΣ
Η πόλη
της Κορίνθου ήταν Ρωμαϊκή αποικία και βρισκόταν στον ισθμό της Κορίνθου, που
ήταν ο κύριος εμπορικός δρόμος της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας μεταξύ Ανατολής και
Δύσης. Μέσω των φυσικών λιμανιών της Κορίνθου διακινούταν το εμπόριο του
κόσμου. Η πόλη καταστράφηκε απ’ τους Ρωμαίους το 146 π.Χ. αλλά ανοικοδομήθηκε
με καθαρό λευκό μάρμαρο 100 χρόνια αργότερα απ’ τον Ιούλιο Καίσαρα.
Όταν ο
Παύλος πήγε για πρώτη φορά στην Κόρινθο το 51 μ.Χ. βρήκε μια ακμάζουσα εμπορική
πόλη. Ήταν η μητρόπολη της Ελλάδας και η τέταρτη μεγαλύτερη πόλη της Ρωμαϊκής
αυτοκρατορίας, που την ξεπερνούσαν μόνο η Ρώμη, η Αλεξάνδρεια και η Αντιόχεια.
Ο
πληθυσμός ήταν κυρίως Έλληνες, με ανακατεμένες μειονότητες Ρωμαίων Ιουδαίων και
άλλων εθνικοτήτων. Οι κάτοικοι της Κορίνθου επιδίδονταν σε θεάματα,
διασκεδάσεις και ακολασίες πολλών ειδών. Η Κόρινθος ονομαζόταν η «Λαμπρή Έπαρση»
της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.
Ψηλά πάνω απ’ την πόλη ήταν μεγαλοπρεπής ναός από λευκό μάρμαρο, αφιερωμένος στην προστάτισσα της πόλης, Αφροδίτη, την θεά του έρωτα (πορνείας) και της ομορφιάς. Η λατρεία της Αφροδίτης έδινε τόπο για κάθε είδους ανηθικότητα στην Κόρινθο.
Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (5)
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
Μέρος IV
Κεφάλαια θ - ις
Α. ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΑΠΟΡΡΙΠΤΟΥΝ ΤΗΝ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ Ρωμ.θ - ια
1. Γιατί ο Ισραήλ μπήκε στο περιθώριο.
Ο
Παύλος έκφρασε την βαθιά του λύπη για την κατάσταση που επικρατούσε στον Ισραήλ
εξαιτίας του ότι απέρριψαν τον Χριστό. Μετά, απαρίθμησε τα ιδιαίτερα προνόμια
που απήλαυσε ο Ισραήλ.
Στα
εδ. 4 & 5 αναφέρονται οχτώ απ’ αυτά: υιοθεσία, δόξα, διαθήκη, Νόμος,
λατρεία, επαγγελίες, πατέρες και Χριστός.
Ο Ισραήλ είχε μια πνευματική εκλογή. Ο Παύλος έδειξε ότι δεν δικαιώθηκαν με το να λένε, ότι ο Θεός είναι άδικος επειδή είχε χαρίσει τη σωτηρία και στους Εθνικούς. Κατηγόρησαν τον Θεό, λέγοντας, ότι τους είχε βάλει στο περιθώριο, αντικαθιστώντας τους με τους Εθνικούς.
Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021
ΧΩΡΙΣ ΦΟΒΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν γιατί ζουν. Η ζωή περνάει, κι αυτοί μπλεγμένοι στον έντονο ρυθμό της εποχής μας δεν βρίσκουν χρόνο ούτε για να σκεφτούν.
Είναι τραγικό να ζει κανείς χωρίς σκοπό.
Μόνο να κουράζεται, να υποφέρει, να τρώει, να κοιμάται. Αυτό δεν είναι ζωή.
Γι’ αυτό πολλοί είναι δυστυχισμένοι βαθιά
μέσα στην ψυχή τους, παρόλα τα αγαθά που ίσως έχουν.
Κάθε άνθρωπος έρχεται στον κόσμο μ’ ένα ανώτερο σκοπό: να του δοθεί η ευκαιρία να γνωρίσει τον Δημιουργό του, να Τον εμπιστευτεί, για να πραγματοποιήσει Εκείνος στη ζωή του το σχέδιο της σωτηρίας.
Σάββατο 6 Νοεμβρίου 2021
Πικρία που προέρχεται από την υπερηφάνεια
Η πικρία είναι σαν το δηλητήριο.
Μερικές φορές πικραινόμαστε
επειδή μας κακομεταχειρίζονται πραγματικά, αλλά μερικές φορές είμαστε
πικραμένοι επειδή αρνούμαστε να παραδεχτούμε ότι κάνουμε λάθος.
Μια πικρόχολη κοπέλα
κατηγορεί τους γονείς της για την δύσκολη σχέση τους, αντί να αναγνωρίζει την αχαριστία
και την ασέβειά της.
Ένας πικρόχολος υπάλληλος κατηγορεί το αφεντικό του ότι είναι παράλογο αντί να αναγνωρίσει την ανευθυνότητα και την επαναστατική του στάση.
Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021
Επιστολές (4)
ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ
ΜΕΡΟΣ ΙΙΙ
Ρωμ.ε:1 - η:39
Α. ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ (Ρωμ.ε:1 - η:17)
1. Ρωμ.κεφ.ε
α. Τα
αποτελέσματα της δικαίωσης δια πίστεως
Υπάρχουν
συγκεκριμένα αποτελέσματα της ενέργειας του Θεού να μας δικαιώνει μέσω της
πίστης. Ο Παύλος είπε ότι η ειρήνη, η χαρά και η ελπίδα συμπεριλαμβάνονται σ’
αυτά τα οφέλη.
Το πρώτο απ’ αυτά είναι η ειρήνη. Με το να έχει κηρυχτεί δίκαιος δια πίστεως, ο πιστός έχει ειρήνη με τον Θεό. Ειρήνη απλά σημαίνει ότι ο πόλεμος τελείωσε, τα όπλα της επανάστασης έπεσαν κάτω κι έγιναν δεκτοί οι όροι του Θεού. Αυτή η ειρήνη με τον Θεό σημαίνει κατάπαυση της έχθρας ανάμεσα στον άνθρωπο και τον Θεό.