Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.
Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2018
Μάρτυρες του Ιεχωβά (4)
Τι λένε για την ανάσταση του
Χριστού!
Δεν αναφερόμαστε στην ανάσταση γενικά,
αλλά στην ανάσταση του Χριστού. Οι ΜΤΙ λένε ότι ο Χριστός δεν αναστήθηκε με το
φυσικό Του σώμα. Λένε ότι το σώμα του Χριστού μετατράπηκε σε αέρια και
εξαφανίστηκε. Και αυτό που είδε η Μαρία και όλοι οι μαθητές ήταν μια οπτασία.
Χρησιμοποιούν γι’ αυτό κάποιες γραφές:
Α’ Πέτρ.γ:18 Επειδή και ο Χριστός άπαξ έπαθε διά τας αμαρτίας, ο δίκαιος υπέρ των αδίκων, διά να φέρη ημάς προς τον Θεόν, θανατωθείς μεν κατά την σάρκα, ζωοποιηθείς δε διά του πνεύματος·
Οι ΜΤΙ δεν το διαβάζουν όλο, αλλά σταματούν εκεί που λέει... ζωοποιηθείς δε δια του Πνεύματος
Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018
Γένεση (115)
ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΕΚΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Αυτό το κεφάλαιο
περιέχει τις γενεαλογίες των γιων του Ησαύ με τους διάφορους τίτλους και τόπους
που κατοίκησαν. Το κεφάλαιο τελειώνει λέγοντάς μας ότι ο Ησαύ είναι ο πατέρας
των Εδωμιτών.
ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΕΒΔΟΜΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Γέν.λζ:1 Κατώκησε δε ο Ιακώβ
εν τη γη, εν ή παρώκησεν ο πατήρ αυτού, εν τη γη Χαναάν.
Ο Ιακώβ φεύγοντας απ’
την Παδάν-αράμ κατοίκησε στη γη Χαναάν, στη γη που ο Θεός του είχε υποσχεθεί
ότι θα του δώσει. Ο Ιωσήφ ήταν ο μεγαλύτερος γιος της Ραχήλ και ήταν πέντε ή
έξι χρονών όταν ο πατέρας του έφυγε απ’ την Παδάν-αράμ. Έτσι, γλύτωσε κάποιες
ζηλοτυπίες και τους φόνους που έγιναν εκεί. Ενώ τ’ αδέλφια του έβλεπαν στον
πατέρα τους τον παλιό Ιακώβ, αυτός μεγάλωσε κι επηρεάστηκε απ’ τον νέο Ιακώβ
τον Ισραήλ. Ξεκινώντας να μελετάμε τον Ιωσήφ, η Γραφή μας τον παρουσιάζει
δεκαεφτά χρονών νέο.
ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ «ΕΩΣ ΟΥ»
Ματθ.α:25 καὶ οὐκ ἐγίνωσκεν αὐτὴν
ἕως [οὗ] ἔτεκεν υἱόν· καὶ ἐκάλεσεν τὸ ὄνομα αὐτοῦ Ἰησοῦν.
Αντικείμενο
αυτής της σύντομης μελέτης είναι η ακριβής εξήγηση κι ερμηνεία του «έως ού» που αναφέρεται στο Ματθ.α:25. Θα
μελετήσουμε αυτή τη λέξη από γραμματική άποψη, θα δούμε τί ακριβώς σημαίνει και
πώς χρησιμοποιείται και θα αναφερθούμε, τέλος, στα εδάφια Γέν.η:7, Α’ Βασ.ιε:35, Β’ Βασ.ς:23.
Αυτό
που βλέπουμε μέσα στο λόγο του Θεού, στην Π. Διαθήκη, ειδικότερα, σχετικά με
την Μαριάμ, τη μητέρα του Κυρίου Ιησού, είναι πως η έμφαση σ’ αυτή την προφητεία
δίνεται στο γεγονός ότι «η παρθένος θέλει συλλάβει». Το θαυμαστό ήταν αυτό, να
γίνει η σύλληψη με υπερφυσικό τρόπο, απ’ τον ίδιο το Θεό, γεγονός που αποτελούσε
ένα απ’ τα πολλά σημεία της γέννησης του Σωτήρα μας Ιησού Χριστού. Εδώ θα
θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι ο Θεός μέσα
απ’ τις προφητείες στην Π. Διαθήκη
μιλούσε για το Σωτήρα του λαού Του. Η αναφορά στο σημείο της σύλληψης από
παρθένο ήταν ένα από τα σημεία, όπως είπαμε,
για τη γέννηση του Σωτήρα. Τί θέλουμε να πούμε; Η σύλληψη από παρθένο δεν έφερε καμία σωτηρία
από μόνη της, αλλά ο καρπός αυτής της σύλληψης έπρεπε να ζήσει, ν’ αποδειχθεί
κατά πάντα τέλειος και να πεθάνει στο σταυρό. Μόνο έτσι μπορούμε εμείς σήμερα,
πιστεύοντας σ’ Αυτόν να έχουμε σωτηρία κι αιώνια ζωή. Όπως βλέπουμε, δηλαδή,
μέσα σ’ όλο το λόγο του Θεού, ο οποίος γράφτηκε από ανθρώπους που κινήθηκαν από το Άγιο Πνεύμα, οι αναφορές
στη Μαριάμ είναι μετρημένες στα δάχτυλα των χεριών μας. Αντίθετα, όλη η έμφαση
δίνεται στη ζωή, το έργο και τις διδασκαλίες τις οποίες άφησαν ο Κύριος κι αργότερα
οι απόστολοι.
Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018
Γένεση (114)
ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
«Και
είπεν ο Θεός εις τον Ιακώβ: Σηκωθείς ανάβηθι εις Βαιθήλ και κατοίκησον εκεί». Αυτά τα λόγια
επιβεβαιώνουν την αρχή ότι όταν υπάρχει πνευματική πτώση ή απομάκρυνση, ο
Κύριος καλεί την ψυχή να επιστρέψει σ’ Αυτόν.
Αποκ.β:5 Η ψυχή πρέπει να επιστρέψει στην
υψηλή θέση που είχε, στο μέτρο του Θεού. Ο Κύριος δεν λέει: «Ενθυμού που
είσαι», αλλά «Ενθυμού την υψηλή θέση απ’ την οποία εξέπεσες». Μόνο κατ’ αυτό
τον τρόπο μαθαίνει κανείς πόσο έχει αποπλανηθεί, πόσο χαμηλά έχει πέσει και πώς
μπορεί να επανέλθει εκεί απ’ όπου απομακρύνθηκε.
Προσοχή στα παιδιά
Διότι ο προσερχόμενος εις τον
Θεόν πρέπει να πιστεύση ότι είναι και γίνεται μισθαποδότης εις τους εκζητούντας
αυτόν (Εβρ.ια:6)
Η μεγάλη επιδίωξη του σατανά είναι να κρατά
τις ψυχές σε άγνοια σε σχέση με τη θεία αποκάλυψη, να τους κρύβει τη δόξα του
σταυρού και του προσώπου του Χριστού. Ο διάβολος πάντοτε μισούσε την αλήθεια
του Θεού, και θα κάνει τα πάντα για να εμποδίσει την αλήθεια αυτή από το να
ενεργήσει στην καρδιά του ανθρώπου.
Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2018
Γένεση (113)
ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Αυτό το κεφάλαιο μας δείχνει ποιοι υπήρξαν οι
πικροί καρποί της παραμονής του Ιακώβ στη Συχέμ, ποια κηλίδα προέκυψε απ’ αυτή
για την οικογένειά του, παρά τις προσπάθειες του Συμεών και του Λευί να την
εξαλείψουν με βίαια σαρκικά μέσα, κάνοντας έτσι μεγαλύτερη τη θλίψη του Ιακώβ.
Ο Ιακώβ στεναχωρήθηκε και ζημιώθηκε περισσότερο
μ’ αυτό που έκαναν οι γιοι του, παρά μ’ αυτό που συνέβη στην κόρη του (λδ:30).
Οι συνέπειες που θα μπορούσαν να προκύψουν απ’ αυτή την υπόθεση για τον ίδιο
και για την οικογένειά του στεναχωρούν περισσότερο τον Ιακώβ. Φαίνεται ότι ζει
μ’ ένα διαρκή φόβο για τον εαυτό του και για την οικογένειά του, φανερώνοντας
συνέχεια ένα ανήσυχο και φοβισμένο πνεύμα, που κάνει διάφορους υπολογισμούς,
ασυμβίβαστους με μια ζωή πίστης στο Θεό.
Ο λόγος του Θεού (34)
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΗΣ
ΤΙΤΛΟΣ, ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ, ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ.
Ο Εβραϊκός τίτλος είναι «Κοχελέθ» και θα πει «συζητητής, ομιλητής,
κήρυκας» και αυτή είναι η έννοια του «Εκκλησιαστή». Είναι αυτός που συγκαλεί
συνέλευση και συζητεί μέσα σ’ αυτήν.
Συγγραφέας είναι ο Σολομώντας, όπως φαίνεται και από το α:1,12,16,
β:9, ιβ:9. Περιγράφει την σοφία του (α:16), τις απολαύσεις του (β:3), τα οικήματά
του (β:4-6) κ.τ.λ.
Υπολογίζεται ότι γράφτηκε όταν ο Σολομών ήταν σε περασμένη ηλικία.
Στο ς:13 μπορεί ο Σολομώντας να μιλάει για τον εαυτό του. Βασίλευσε από το 970
έως το 930 π.Χ.
Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018
Τρέχοντας τον αγώνα της πίστης
Η Γραφή συχνά
αναφέρεται στην πίστη μας σαν ένα αγώνα δρόμου.
Α’ Κορ.θ:24-27 Δεν εξεύρετε ότι οι τρέχοντες εν τω σταδίω
πάντες μεν τρέχουσιν, εις όμως λαμβάνει το βραβείον; ούτω τρέχετε, ώστε να
λάβητε αυτό. Πας δε ο αγωνιζόμενος εις πάντα εγκρατεύεται, εκείνοι μεν διά να
λάβωσι φθαρτόν στέφανον, ημείς δε άφθαρτον. Εγώ λοιπόν ούτω τρέχω, ουχί ως
αβεβαίως, ούτω πυγμαχώ, ουχί ως κτυπών τον αέρα, αλλά δαμάζω το σώμα μου και
δουλαγωγώ, μήπως εις άλλους κηρύξας εγώ γείνω αδόκιμος.
Σκόπιμα
πειθαρχούμε τους εαυτούς μας - θυσιάζοντας χρόνο και προσπάθειες για να
γνωρίσουμε καλύτερα τον Θεό, και να τρέξουμε έτσι ώστε να πάρουμε το βραβείο.
Διά πίστεως
Εβρ.ια:7-10 Διά πίστεως ο Νώε, ειδοποιηθείς θεόθεν περί
των μη βλεπομένων έτι, εφοβήθη και κατεσκεύασε κιβωτόν προς σωτηρίαν του οίκου
αυτού, δι' ης κατέκρινε τον κόσμον και έγεινε κληρονόμος της διά πίστεως
δικαιοσύνης. Διά πίστεως υπήκουσεν ο Αβραάμ, ότε εκαλείτο να εξέλθη εις τον
τόπον τον οποίον έμελλε να λάβη εις κληρονομίαν, και εξήλθε μη εξεύρων που
υπάγει. Διά πίστεως παρώκησεν εις την γην της επαγγελίας ως ξένην, κατοικήσας
εν σκηναίς μετά Ισαάκ και Ιακώβ των συγκληρονόμων της αυτής επαγγελίας· διότι
περιέμενε την πόλιν την έχουσαν τα θεμέλια, της οποίας τεχνίτης και δημιουργός
είναι ο Θεός.
Όλοι κάποια στιγμή, βρέθηκαν μπροστά στο αδύνατον!
Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2018
Γένεση (112)
ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΤΡΙΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Για 20 ολόκληρα χρόνια, ο Ιακώβ περιέθαλψε
μια ένοχη συνείδηση και τον είχε καταλάβει
φόβος και τρόμος να μην συναντήσει τον αδελφό του. Θα δούμε όμως πόσο αβάσιμοι
ήταν όλοι οι φόβοι του Ιακώβ και πόσο ανώφελα τα σχέδιά του. Παρά την πάλη, αν
κι ο Θεός μετατόπισε την άρθρωση του μηρού του και τον έκανε χωλό, αυτός
εξακολουθεί να καταστρώνει σχέδια (λγ:1,2).
Ο Ιακώβ δεν σταμάτησε να φοβάται την εκδίκηση
του Ησαύ κι εκθέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο αυτούς για τους οποίους ενδιαφέρεται
λιγότερο. Πόσο παράξενα είναι τα βάθη της ανθρώπινης καρδιάς! Πόσο αργή είναι στο να εμπιστεύεται το Θεό!
Όλοι ξέρουμε πόσο δυσκολεύεται η καρδιά να στηρίζεται με απλότητα κι
εμπιστοσύνη στο Θεό που είναι πάντοτε παρών, Παντοδύναμος και Πολυέλαιος.
Βελτιώνοντας την ψυχική μας υγεία
«νους υγιής εν σώματι υγιές»
Εισαγωγή
Η ψυχική
υγεία είναι πολύ σημαντικό θέμα. Για να έχεις ισορροπία στη ζωή σου και καλές
σχέσεις με τους άλλους, ιδιαίτερα στο σπίτι σου, χρειάζεται να είσαι ψυχικά
υγιής. Η αλήθεια αυτή είναι διαχρονική, αλλά
εμφανίζεται ιδιαίτερα στις μέρες μας τόσο έντονα καθώς μας αγγίζει πολύ
συχνά. Δηλαδή πολλές φορές αντιμετωπίζουμε συναισθηματικά προβλήματα τα οποία
μας οδηγούν σε άσχημες διαπροσωπικές σχέσεις με το Θεό, με τον εαυτό μας και με
τους άλλους. Πολλές χριστιανικές οικογένειες προβληματίζονται σήμερα από
συναισθηματικούς και ψυχολογικούς παράγοντες, οι οποίοι δημιουργούν σύγχυση και
ταραχή στον εσωτερικό τους κόσμο, αλλά και στους άλλους γύρω τους. Η ζωή είναι
γεμάτη δυσκολίες, απογοητεύσεις, πόνο και θλίψη, όμως είναι αλήθεια ότι: «Τον
μεγαλύτερο πόνο που θα δοκιμάσεις τον προκαλείς από μόνος σου».
Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2018
Γένεση (111)
Λίγο ενδιαφέρει αυτό που εμείς σκεφτόμαστε
για τον εαυτό μας ή εκείνο που οι άλλοι σκέφτονται για μας. Είναι όμως
σημαντικό να μάθουμε τι σκέφτεται ο Θεός για μας. Και για να το μάθουμε, πρέπει
να αφεθούμε μόνοι, μακριά απ’ τον κόσμο, μακριά απ’ το εγώ, μακριά απ’ όλες τις
σκέψεις και τους συλλογισμούς, μόνοι με το Θεό.
«Ο δε
Ιακώβ έμεινε μόνος και επάλαιε μετ’ αυτού άνθρωπος...» Εδ.24 Αυτό που
πρέπει να προσέξουμε, είναι ότι δεν πάλευε ο Ιακώβ μ’ ένα άνθρωπο, αλλά ένας άνθρωπος
με τον Ιακώβ, αν και στον Ωσηέ ιβ:3,4 διαβάζουμε ότι ήταν ο Θεός μέσω του
αγγέλου Του που πάλευε με τον Ιακώβ. Συχνά χρησιμοποιούν αυτή τη σκηνή - λάθος
- σαν παράδειγμα της δύναμης με την οποία προσευχόταν ο Ιακώβ. Το να παλεύω με
κάποιον και να παλεύει κάποιος μ’ εμένα είναι δύο τελείως διαφορετικές έννοιες.
Όταν εγώ παλεύω με κάποιον σημαίνει ότι θέλω να του πάρω κάτι, ενώ όταν κάποιος
παλεύει μ’ εμένα, σημαίνει ότι αυτός θέλει να μου πάρει κάτι.
10 άνθρωποι που κανείς δεν μπορεί να βοηθήσει
Στο έργο του Θεού, συναντά κανείς όλα τα είδη των ανθρώπων,
αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν μπορούν να βοηθηθούν όλοι.
Εργάζομαι σαν ποιμένας περίπου 30 χρόνια, και θα ήθελα αν
μπορούσα να βοηθήσω τον καθένα. Αλλά έχω μάθει το σκληρό μάθημα ότι δεν μπορεί
να βοηθηθεί κάθε άτομο που συμμετέχει στην εκκλησία μας.
Παρακάτω, θα δούμε 10 είδη ανθρώπων που έχω επισημάνει ότι
είναι ταμπουρωμένοι πίσω από κάποιες συμπεριφορές που δεν μπορώ να τους βοηθήσω
να προχωρήσουν λίγο, εκτός κι αν κάνουν την απαραίτητη στροφή από τη στάση ή τη
συμπεριφορά τους.
Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2018
Γένεση (110)
ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Ο Ιακώβ έχει αποκτήσει τώρα αρκετή περιουσία
ώστε να αισθάνεται δυνατός στηριζόμενος στον εαυτό του. Ακόμα δεν έχει μάθει το
μάθημα της πλήρους εξάρτησης απ’ τον Κύριο. Δεν έχει σημασία τι ο Θεός βλέπει
στη σάρκα μας που πρέπει να πεθάνει, Αυτός απλά ξέρει σε τι περιστάσεις πρέπει
να μας τοποθετήσει για να μας διδάξει τα μαθήματα που πρέπει να πάρουμε.
Η προσδοκώμενη συνάντηση με τον Ησαύ, που
κάποτε είχε επιχειρήσει να τον σκοτώσει, ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόταν ο
Ιακώβ για να τον διδάξει ότι στη θέση που βρισκόταν έπρεπε να παραδοθεί απόλυτα
στο έλεος του Θεού. Μόλις είχε κάνει ειρήνη με τον πεθερό του και τώρα ακούει
ότι ο αδελφός του έρχεται εναντίον του με 400 άντρες.
Η χάρη του Θεού συνοδεύει τον Ιακώβ. Τίποτα
δεν μπορεί ν’ αλλάξει την αγάπη του Θεού. Αγαπά με αγάπη αναλλοίωτο. Αυτόν που
αγαπά, τον αγαπά μέχρι τέλους. Η αγάπη Του είναι όμοια με τον Εαυτό Του: «η
αυτή χθες σήμερον και εις τους αιώνας» (Εβρ.ιγ:8). Όμως, πόσο λίγη
αποτελεσματικότητα έχει «το στρατόπεδο του Θεού» στον Ιακώβ....
ΑΧΑΑΒ
Μετά το Σολομώντα, ο λαός του Θεού διαιρέθηκε
σε δύο βασίλεια, του Ισραήλ στο βορά και του Ιούδα στο νότο. Στο βασίλειο του
Ιούδα βασίλεψαν μερικοί ευσεβείς άνδρες, ενώ στο βόρειο βασίλειο ούτε ένας
βασιλιάς δεν είχε φόβο Θεού στην καρδιά του. Ο πιο ασεβής απ’ όλους ήταν ο
Αχαάβ.
Η Γραφή μας λέει καθαρά γι’ αυτό τον άνθρωπο:
«Και έπραξεν ο Αχαάβ ο υιός του Αμρί
πονηρά ενώπιον του Κυρίου, υπέρ πάντας τους προ αυτού» (Α΄ Βασ.ις:30).
Στη συνέχεια διαβάζουμε τις πράξεις της
αποστασίας και της αμαρτίας του, όπως ήταν: ο γάμος του με μια ειδωλολάτρισσα,
την Ιεζάβελ, οι εκδηλώσεις λατρείας του Βαάλ, η οικοδόμηση ναού και βωμού στη
Σαμάρεια για τον Βαάλ, η ανοχή που έδειξε στον Χιήλ τον Βαιθηλίτη στην
προσπάθειά του ν΄ ανοικοδομήσει την Ιεριχώ, παρά την ρητή απαγόρευση που υπήρχε
από την εποχή του Ιησού του Ναυή (Ι.Ναυή ς:26).
Ήταν τρομερά προκλητική και ασεβής η στάση
του μπροστά στο ζωντανό και αληθινό Θεό, που με στιβαρό χέρι έβγαλε το λαό Του
από τη σκλαβιά των Αιγυπτίων, διέσχισε θάλασσες και ποτάμια και τον εγκατέστησε
σ’ αυτή την εύφορη χώρα που έρεε μέλι και γάλα.
Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018
Γένεση (109)
ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Στα τρία τελευταία κεφάλαια που μελετάμε,
βλέπουμε ότι όλος ο κόπος και η προσπάθεια του Ιακώβ, καθώς και το ελεεινό του
παζάρεμα, οφείλονται στην άγνοια που είχε για τη χάρη του Θεού και την ανικανότητά
του να εμπιστεύεται με απλότητα τις υποσχέσεις του Θεού.
Η αποκάλυψη του Θεού στη Βαιθήλ και η
συμπεριφορά του Ιακώβ στη Χαράν διαφέρουν πολύ. Αυτή του η συμπεριφορά
φανερώνει πόσο είχε καταλάβει την αποκάλυψη του Θεού. Ο χαρακτήρας και η
συμπεριφορά ενός ανθρώπου είναι το πραγματικό μέτρο των πεποιθήσεων της ψυχής,
όποια κι αν είναι η ομολογία των χειλέων.
Στις μέρες μας δεν λέει τίποτα!
Είναι από τα πλέον τραγικά χαρακτηριστικά των ημερών μας
αυτό που συμβαίνει. Ο εκφυλισμός των εννοιών, των αξιών, των θέσεων. Ίσως δεν
υπάρχει πιο κάτω και πιο χαμηλά για να πέσουμε. Λέμε χριστιανός και δε σημαίνει
τίποτα. Λέμε αναγεννημένος και δε σημαίνει τίποτα. Γιατί όλοι δηλώνουν
χριστιανοί, όλοι δηλώνουν αναγεννημένοι. Αξίζει να ασχοληθούμε και με τα δύο
αυτά γνωρίσματα.
Κάποτε η λέξη χριστιανός ήταν γεμάτη νόημα, αξία και δύναμη.
Ήταν ταυτόχρονα ένα όνομα γεμάτο κόστος για όσους το κουβαλούσαν. Τότε οι
χριστιανοί ήταν λίγοι, επίλεκτοι και αποφασισμένοι. Τότε οι χριστιανοί ζούσαν
αυτό που πίστευαν και πλήρωναν το κόστος με αγάπη και λατρεία στο πρόσωπο του
Κυρίου.
Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018
Γένεση (108)
ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Ο τρόπος ν’ αποκτάνε παιδιά μέσω της
θεράπαινας, ήταν νόμιμος τότε.
Ο Μανδραγόρας είναι πολύ κοινό φυτό και στον
τόπο μας.
Η ρίζα είναι σαρκώδης, μακριά μοιάζοντας με
ανθρώπινο σώμα με δύο πόδια και ίσως αυτό συνετέλεσε στην δημιουργία διαφόρων
παραδόσεων και μύθων σχετικά με το φυτό αυτό.
Έτσι ένας μύθος αναφέρει ότι ο μανδραγόρας
προέρχεται από το σπέρμα σατανικών ανθρώπων και το ξερίζωμα του μπορεί να
επιφέρει τον θάνατο. Για να τον ξεριζώσουν χρησιμοποιούσαν κάποιο ζώο δένοντας
στο πόδι του ένα σχοινί και την άλλη άκρη στη βάση του φυτού. Αφού κατάφερναν
να το ξεριζώσουν πίστευαν ότι έκλαιγε σαν μωρό.
Ο λόγος του Θεού (33)
ΠΑΡΟIMIΕΣ
ΤΙΤΛΟΣ.
Ο Εβραϊκός τίτλος του βιβλίου είναι «Μισλέ» που θα πει «γνωμικό»,
με την έννοια μιας ευφυούς σύγκρισης δύο πραγμάτων ή γνωμών (Παρ.κς:1,2,3,6,7,8,9,11,14,17,
α:1,κ.τ.λ.).
Ο τίτλος των 70οντα είναι «Παροιμίαι», εννοώντας «Σύντομο απόφθεγμα
που εκφράζει αλήθεια προερχόμενη από μεγάλη πείρα». Ακόμη, είναι ένα αλληγορικό
νόημα το οποίο με λίγες σοφές και εκλεκτές λέξεις εκφράζει μεγάλη σοφία, που
διαφορετικά θα χρειαζόταν πολλές λέξεις για να εκφραστεί το ίδιο νόημα. Ο
σκοπός είναι να συμπυκνώσει την σοφία σε λίγες λέξεις ώστε να διευκολύνει τον
νου να την συγκρατήσει και να διεγείρει το ενδιαφέρον της μελέτης. Η παροιμία
δεν λογομαχεί, απλά συμπεραίνει. Ο σκοπός της δεν είναι να επεξηγήσει το πράγμα,
αλλά μάλλον να του δώσει μια χαρακτηριστική έκφραση. Πολλές από αυτές είναι
φανταστικές, μεταφορικές, εκφράζουν αναλογία, όπως π.χ. ια:22, κζ:15, κε:25.
Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)