Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 10 Αυγούστου 2017

Τα άνω



Ψαλμ.ριθ:25 Η ψυχή μου εκολλήθη εις το χώμα· ζωοποίησόν με κατά τον λόγον σου.

Κολ.γ:1-3 Εάν λοιπόν συνανέστητε μετά του Χριστού, τα άνω ζητείτε, όπου είναι ο Χριστός καθήμενος εν δεξιά του Θεού, τα άνω φρονείτε, μη τα επί της γης. Διότι απεθάνετε, και η ζωή σας είναι κεκρυμμένη μετά του Χριστού εν τω Θεώ·


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (17)

Ο Ιωάννης άρχισε το Ευαγγέλιο του με το «ΕΝ ΑΡΧΗ», όχι τυχαία, αλλά για να μας συνδέσει με ένα άλλο «ΕΝ ΑΡΧΗ» που συναντάμε στη Γέν.α:1 Εν αρχη εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην.

Το «εν αρχή» της Γένεσης, έχει να κάνει με την αρχή της υλικής δημιουργίας. Μας περιγράφει πως ξεκίνησε η δημιουργία, με το Και είπεν ο Θεός, Γενηθήτω φώς· και έγεινε φώς· (Γέν.α:3).

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 9 Αυγούστου 2017


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (16)

Ας δούμε τώρα τα εδάφια Ιωάννης α:1-14!

Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ λόγος, καὶ ὁ λόγος ἦν πρὸς τὸν θεόν, καὶ θεὸς ἦν ὁ λόγος. οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν θεόν. πάντα δι' αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν. ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων· καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν. Ἐγένετο ἄνθρωπος ἀπεσταλμένος παρὰ θεοῦ ὄνομα αὐτῷ Ἰωάννης· οὗτος ἦλθεν εἰς μαρτυρίαν ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός, ἵνα πάντες πιστεύσωσιν δι' αὐτοῦ. οὐκ ἦν ἐκεῖνος τὸ φῶς ἀλλ' ἵνα μαρτυρήσῃ περὶ τοῦ φωτός. Ἦν τὸ φῶς τὸ ἀληθινόν, ὁ φωτίζει πάντα ἄνθρωπον, ἐρχόμενον εἰς τὸν κόσμον. ἐν τῷ κόσμῳ ἦν καὶ ὁ κόσμος δι' αὐτοῦ ἐγένετο καὶ ὁ κόσμος αὐτὸν οὐκ ἔγνω. εἰς τὰ ἴδια ἦλθεν καὶ οἱ ἴδιοι αὐτὸν οὐ παρέλαβον. ὅσοι δὲ ἔλαβον αὐτὸν, ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν τέκνα θεοὺ γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αυτοῦ, οἳ οὐκ ἐξ αἱμάτων οὐδὲ ἐκ θελήματος σαρκὸς οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρὸς ἀλλ' ἐκ θεοῦ ἐγεννήθησαν. Καὶ ὁ λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν, καὶ ἐθεασάμεθα τὴν δόξαν αὐτοῦ, δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός, πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 8 Αυγούστου 2017


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (15)

Ο Χριστός λοιπόν γεννήθηκε «ΕΚ» του Πατρός, όχι προ χρόνων αιωνίων, σαν «θεός Υιός», αλλά σαν άνθρωπος Χριστός Ιησούς. Ήταν μέσα στον Πάτερα, κι έτσι Τον προγνώριζε (Α’ Πέτρ.α:20). Αυτόν προείδε σαν Αμνό εσφαγμένο προ καταβολής κόσμου και Αυτόν γέννησε στον κόσμο δια  μέσου της παρθένου Μαρίας.

Πώς η θεωρία της τριάδας εννοεί τη γέννηση του Χρίστου στη γη; Ποιός γεννήθηκε, από ποιόν και που;

Η θεωρία αυτή παραδέχεται τη γέννηση του Χριστού προ πάντων των αιώνων από τον Πατέρα. Αν δεχτούμε κάτι τέτοιο, τότε δεχόμαστε δύο «θεούς», τον ένα μεγαλύτερο από τον άλλο και καταργούμε τη γέννηση του Χριστού από τον Πατέρα δια μέσου της παρθένου Μαρίας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

Γιατί ο Θεός αφήνει ανθρώπους να πεθαίνουν σε νεαρή ηλικία;

Ο Θεός αφήνει ανθρώπους να πεθαίνουν σε νεαρή ηλικία, γιατί είναι το θέλημά Του να επιτρέψει να πεθάνουν. 

Ό, τι συμβαίνει γίνεται με την άδεια του Θεού. Στην Εφες.α:11 λέει ότι ο Θεός ενεργεί τα πάντα «... κατά την βουλήν του θελήματος αυτού». 

Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Θεός έχει προκαλέσει τον θάνατο στους ανθρώπους νεαρής ηλικίας. Αλλά είναι μέσα στο θέλημά Του να επιτρέπει στους ανθρώπους να πεθαίνουν νωρίς, όπως ακριβώς είναι στο θέλημά Του να επιτρέπει στους ανθρώπους να αμαρτάνουν.


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (14)

Ας δούμε τι λέει ο ίδιος ο Χριστός για την προέλευσή Του για να μπορέσουμε να δούμε σωστά τη θέση του σαν Λόγος.

Ιωάννης η:42 «εγώ εκ του Θεού εξήλθον και έρχομαι· επειδή δεν ήλθον απ' εμαυτού, αλλ' εκείνος με απέστειλε».

Εδώ ο Χριστός μας ξεκαθαρίζει κάτι που αφορά την προΰπαρξη Του σε σχέση με τον Πατέρα. Δεν λέει ότι ήρθε μόνος του δίπλα από τον Πατέρα, ή κοντά από τον Πατέρα όπως λέει η θεοσοφία της τριάδας, αλλά ξεκάθαρα λέει ότι «εκ του Πατρός εξήλθον» δηλ. βγήκα έξω από τον Πατέρα. Αυτό σημαίνει ότι ήταν μέσα στον Πατέρα πριν έρθει στη γη.
Σαν στοιχείο του ίδιου του Πατέρα, σαν ο Λόγος του Πατέρα.

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 6 Αυγούστου 2017


Ποιος είναι ο Ιησούς των ευαγγελίων;

Γαλ.δ:19 Τεκνία μου, διά τους οποίους πάλιν είμαι εις ωδίνας, εωσού μορφωθή ο Χριστός εν υμίν·


Πρέπει να μορφωθεί ο Χριστός μέσα μας! Ποιος Χριστός;


Ιωάν.ιη:19 Ο αρχιερεύς λοιπόν ηρώτησε τον Ιησούν περί των μαθητών αυτού και περί της διδαχής αυτού.


Ιωάν.ιη:20 Απεκρίθη προς αυτόν ο Ιησούς· Εγώ παρρησία ελάλησα εις τον κόσμον· εγώ πάντοτε εδίδαξα εν τη συναγωγή και εν τω ιερώ, όπου οι Ιουδαίοι συνέρχονται πάντοτε, και εν κρυπτώ δεν ελάλησα ουδέν.



Προς Ρωμαίους (059)

Δ. Το σημερινό υπόλοιπο και η μελλοντική αποκατάσταση του Ισραήλ (ια:1-36)

Τα κεφάλαια θ & ι εξηγούν γιατί ο Θεός έχει απορρίψει τον Ισραήλ. Το κεφάλαιο ια εξηγεί τι θα γίνει με τις υποσχέσεις του Θεού στον Ισραήλ. Ο Θεός δεν ακύρωσε τις υποσχέσεις Του. Εξακολουθεί να έχει μια θέση για τους Εβραίους, και εξακολουθεί να έχει σχέδια για να αποκαταστήσει το εβραϊκό έθνος. Η απόρριψη του Ισραήλ είναι μόνο μερική και προσωρινή. Μερικοί Εβραίοι πιστεύουν στο Θεό και επομένως κληρονομούν τις υποσχέσεις Του. Μια μέρα το εβραϊκό έθνος στο σύνολό του θα επιστρέψει και πάλι στο Θεό με πίστη και θα κληρονομήσουν τις υποσχέσεις Του προς αυτούς.

Παρόλο που ο Θεός έχει απορρίψει το Ισραήλ στο σύνολό του, λόγω της απιστίας, επιμέρους Εβραίοι μπορούν δια πίστεως να συμμετέχουν πλήρως στο σχέδιο του Θεού και να απολαμβάνουν τις ευλογίες Του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 5 Αυγούστου 2017


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (13)

Ας στραφούμε όμως στο άδολο γάλα, στη θρησκεία των πατέρων, στο Θεό των πατέρων, στα θεμέλια της πίστης μας, ας φεύγουμε από αυτούς τους γραώδεις μύθους και ας θυμόμαστε πάντοτε ότι «εν αυτώ κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς».

Η θεωρία της τριάδας, δεν κάνει τίποτε άλλο, από το να σκοτεινιάζει το λόγο του Θεού, να μπλέκει το νου και να μην αφήνει τους ανθρώπους να κατανοήσουν, αλλά ούτε και να ερευνήσουν το Θεό όπως ο Ίδιος θέλει (Σοφον.α:1-6) και όπως ο Παύλος προσεύχεται (Εφες.α:17).


Ο Ιησούς και οι Έλληνες



«Oὐ γάρ ἐστιν διαστολὴ Ἰουδαίου τε καὶ Ἕλληνος, ὁ γὰρ αὐτὸς κύριος πάντων, πλουτῶν εἰς πάντας τοὺς ἐπικαλουμένους αὐτόν». Απ. Παύλος προς Ρωμαίους 10:12

Το ότι ο Ιησούς της Γαλιλαίας θα ήταν «σημείον αντιλεγόμενον» προφητεύτηκε από τον πρεσβύτη Συμεών λίγο μετά την γέννησή του (Λουκ. 2:34). Η Ιστορία επικύρωσε πολυτρόπως την προφητεία αυτή. Είναι γεγονός, ότι όταν εμφανίστηκε και έδρασε ο Ιησούς, αλλιώς είδαν και ερμήνευσαν το πρόσωπό του Οι μαθητές και οι φίλοι του, αλλιώς οι Σαδουκαίοι, οι Φαρισαίοι και οι αρχιερείς που τον σταύρωσαν, αλλιώς οι Ρωμαίοι, αλλιώς οι Χριστιανομάχοι θεωρητικοί (Κέλσος, Πορφύριος, Ιουλιανός) αλλιώς οι αιρετικοί του 1ου και 2ου αι. κ.λπ.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 4 Αυγούστου 2017

περιεζωσμένοι την οσφύν σας με αλήθειαν


ΑΝ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΕΝ ΥΠΝΩΣΕΙ, ΞΥΠΝΑ!

''Ξυπνήστε νύχτωσε'', προβληματίζει και προκαλεί κάποιο σύνθημα σ' ένα τοίχο.

Όχι Χριστιανοί στο ''ρελαντί'', με αργό ρυθμό, αργή κίνηση, στο χαμηλότερο δυνατό βαθμό, γιατί το αποτέλεσμα θα είναι πλαδαρότητα, νάρκωση και αποξήρανση ψυχής.

Όλη σου η ζωή και η πορεία να είναι ένα εικονογραφημένο ευαγγέλιο.


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (12)

Υπάρχει μια πολύ ωραία αντιπαραβολή του Θεού με τον άνθρωπο, σχετικά με το Πνεύμα του Ενός και το πνεύμα του άλλου στην Α' Κορ.β:10-11 όπου λέει: «Εις ημάς δε ο Θεός απεκάλυψεν αυτά διά του Πνεύματος αυτού· επειδή το Πνεύμα ερευνά τα πάντα και τα βάθη του Θεού. Διότι τις των ανθρώπων γινώσκει τα του ανθρώπου, ειμή το πνεύμα του ανθρώπου το εν αυτώ; Ούτω και τα του Θεού ουδείς γινώσκει ειμή το Πνεύμα του Θεού».


Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (11)

Τώρα μπορούμε να καταλάβουμε τη ΒΟΥΛΗ του Θεού, το σχέδιο της δημιουργίας και της σωτηρίας, το οποίο ο Θεός πατέρας «προέθετο ΕΝ ΕΑΥΤΩ» και τα πάντα εξελίχθηκαν, εξελίσσονται και θα εξελιχθούν, σύμφωνα με τη βουλή του θελήματός Του, που είναι ο ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ.

Αυτό λέει ο Παύλος, αυτό πιστεύουμε κι εμείς: «...Εν αυτώ, εις τον οποίον και ελάβομεν κληρονομίαν, προορισθέντες κατά την πρόθεσιν του ενεργούντος τα πάντα κατά την βουλήν του θελήματος αυτού» (Εφες.α:11).


3: Ο τέλειος αριθμός

Ο συμβολισμός της τριάδας σε θρησκευτικές παραδόσεις όλου του κόσμου

Η έννοια της τριάδας ή η τριαδική φύση του θεού, έχει γίνει ένα μέρος της ψυχής εκατομμυρίων ανθρώπων, για χιλιάδες χρόνια. Την βρίσκουμε σε ιστορίες για τη δημιουργία, σε μύθους, σε θρησκευτικά συγγράμματα και ιερά κείμενα, σε όλο τον κόσμο.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017


ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Η κρίση είναι αναπόσπαστο μέρος της Βιβλικής διδασκαλίας. Όλοι οι άνθρωποι θα κληθούν για να κριθούν, να δώσουν δηλαδή λογαριασμό των πράξεών τους όσο έζησαν πάνω στη γη.

Β’ Τιμ.δ:8
Α’ Πέτρ.δ:17-19
Ζαχ.ιδ:1-9
Εβρ.θ:23-28
Αποκ.κ:11-15
Ρωμ.β:14-16
Ψαλμ.ν:1-23
Β’ Κορ.ε:9-15

Εκκλ.ιβ:14
Πράξ.ιζ:30-31
Α’ Κορ.ια:31-32

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 1 Αυγούστου 2017


ΘΑΥΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ




Μέρος Ι


Α. Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΘΕΡΑΠΕΥΕΤΑΙ

Ιωάν.δ:46-54

1.  Περιστάσεις

Ο Ιησούς μόλις είχε επιστρέψει από την Ιερουσαλήμ και πήγε στην Κανά. Το εδάφιο 45 είναι μια περίληψη των γεγονότων που είδαμε στον Λουκά, για να μας συνδέσει με τον επόμενο τομέα της διακονίας του.

Ένας άρχοντας που ζούσε στην Καπερναούμ είχε ένα γιο πολύ άρρωστο που κινδύνευε να πεθάνει. Όταν ο άρχοντας αυτός άκουσε ότι ο Ιησούς ήταν στην Κανά, πήγε από την Καπερναούμ στην Κανά και παρακάλεσε τον Ιησού να έλθει και να θεραπεύσει το αγόρι του.

Κ α λ η μ έ ρ α