Aποκ.κ:1 Και είδον άγγελον
καταβαίνοντα εκ του ουρανού, όστις είxε το κλειδίον της αβύσσου, και άλυσιν
μεγάλην εν τη xειρί αυτού.
Το κεφάλαιο αυτό αναφέρεται σε μια χρονική
περίοδο χιλίων χρόνων και καλύπτει όλα τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα από την
αρχή μέχρι το τέλος της περιόδου αυτής.
Εκείνο που παρατηρούμε εδώ είναι ότι ένας άγγελος ενεργεί αυτό το θαυμάσιο γεγονός. Αυτό δείχνει ότι όταν ο Θεός έχει σκοπό να κάνει κάτι, μπορεί να το κάνει με οποιονδήποτε τρόπο. Δε χρειάζεται ο Ίδιος ο Θεός, να ρίξει το Σατανά στην άβυσσο. Χρησιμοποιεί ένα άγγελο για το σκοπό αυτό. Δεν καθορίζει τι άγγελος ή ποιος άγγελος είναι. Απλά λέει ότι είδε ένα άγγελο να κατεβαίνει από τον ουρανό. Όταν ο Θεός αποφασίζει να κάνει κάτι, αυτό θα γίνει οπωσδήποτε και δεν υπάρχει καμιά δύναμη που να μπορεί να Τον εμποδίσει. Βέβαια, αυτός ο άγγελος αποστέλλεται από το Θεό και του δίδεται η εξουσία να δέσει το Σατανά στην άβυσσο για 1.000 χρόνια.
όστις είχε το κλειδίον της αβύσσου
Το κλειδί συμβολίζει εξουσία, που σημαίνει
ότι αυτός ο άγγελος είχε εξουσία πάνω στην άβυσσο. Είχε την εξουσία να κλείσει
οποιονδήποτε μέσα στην άβυσσο.
Aποκ.θ:1,2
Εδώ περιγράφεται η 5η δαιμονική πληγή που βγήκε μέσα από την
άβυσσο. Πρόκειται για ένα βασίλειο σκότους όπου φυλάσσονται τα δαιμόνια. Σ’
αυτό το βασίλειο δένεται ο Σατανάς για 1.000 χρόνια.
και άλυσιν μεγάλην εν τη χειρί αυτού
Ο Σατανάς πρόκειται να δεθεί μ' αυτή τη
μεγάλη αλυσίδα: Αποκ.ια:7 Αποκ.ιζ:8
Aποκ.κ:2 Και έπιασε τον δράκοντα,
τον οφιν τον αρχαίο, όστις είναι Διάβολος και Σατανάς και έδεσεν αυτόν χίλια
έτη
Αποκ.ιβ:9 Είδαμε ότι ο Σατανάς, ο πλανών την οικουμένη
όλη, ρίχτηκε στη γη μαζί με όλους τους αγγέλους του. Σ’ αυτό το κεφάλαιο τον
βλέπουμε να εκβάλλεται από τη γη και να ρίπτεται στην άβυσσο για χίλια χρόνια.
Βλέπουμε το Σατανά να πηγαίνει συνεχώς προς τα κάτω.
και έδεσεν αυτόν χίλια έτη
Ο Σατανάς ρίπτεται στην άβυσσο και δένεται
για χίλια χρόνια. Αυτά τα 1.000 χρόνια είναι πραγματική χρονική περίοδος χιλίων
ετών.
Στα εδάφια 3-7 επαναλαμβάνεται και πάλι η
περίοδος αυτή των χιλίων ετών, για να καταλάβουμε ότι πρόκειται για πραγματικά
χίλια χρόνια και όχι αλληγορικά.
Αποκ.κ:3 Και έρριψεν αυτόν εις
την άβυσσον, και έκλεισεν αυτόν, και εσφράγισεν επάνω αυτού, δια να μην πλανήση
τα έθνη πλέον, εωσού πληρωθώσι τα χίλια έτη. και μετά ταύτα πρέπει να λυθεί
ολίγον καιρόν
δια να μη πλανήση τα έθνη πλέον
Οι πλάνες και οι απατές που έφερε στον κόσμο
είναι:
Αποκ.ις:13,14 Στην έκτη φιάλη ή
πληγή, τρία ακάθαρτα πνεύματα που βγαίνανε από το στόμα του δράκοντα, του
θηρίου και του ψευδοπροφήτη, εκτελούσαν σημεία και μ’ αυτά πλάνησαν και
εξαπάτησαν τους βασιλείς της γης και τους έκαναν να μαζευτούν στη μεγάλη μάχη
του Αρμαγεδδώνα.
Aποκ.ιγ:12-17 Ο ψευδοπροφήτης
πλάνησε τους κατοίκους της γης και τους έκανε να προσκυνήσουν τον Α/Χ και την
εικόνα του, καθώς και να λάβουν το χάραγμα του θηρίου. Όποιος δεν θα λάμβανε το
χάραγμα αυτό δεν θα μπορούσε ούτε να αγοράσει ούτε να πουλήσει.
Αποκ.ιη:23 Με τη
γοητεία και τη μαγεία της ψευδοεκκλησίας πλανήθηκαν όλα τα έθνη.
και μετά ταύτα πρέπει να λυθή ολίγον καιρόν
Μετά τα χίλια χρόνια ο Σατανάς λύνεται ξανά
για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Τότε, κάνει πάλι το μόνο πράγμα που ξέρει,
αφού η καρδιά του είναι διεφθαρμένη και ασεβής, σε συνεχή ανταρσία κατά του
Θεού.
Για άλλη μια φορά ενεργεί ώστε να διεγείρει
επανάσταση κατά του Θεού και ν’ αρπάξει δια της βίας τη Βασιλεία Του.
Αυτό το βλέπουμε στη συνέχεια του ίδιου
κεφαλαίου και στα εδάφια 7-10. Μετά τα χίλια χρόνια ο Σατανάς θα λυθεί από τη
φυλακή του και θα βγει για να πλανήσει πάλι τα έθνη και να τα μαζέψει σε πόλεμο
κατά του Θεού. Όμως κατεβαίνει πυρ από τον ουρανό και τους κατατρώγει ενώ ο
Σατανάς ρίπτεται στη λίμνη του πυρός, όπου θα βασανίζεται στους αιώνες των
αιώνων.
Δεν πρόκειται λοιπόν για επανορθωτική τιμωρία
γιατί η καρδιά του Σατανά δεν πρόκειται ν’ αλλάξει. Είναι ολοκληρωτική και αιώνια τιμωρία.
Αυτοί που ισχυρίζονται ότι ο Θεός πρόκειται
να αποκαταστήσει τα πάντα και ότι τελικά θα σωθεί και ο Σατανάς, βρίσκονται σε
μεγάλη πλάνη γιατί αγνοούν τα βάθη του Σατανά και την έκταση της ασέβειας του.
Βασικά στοιχεία της χιλιετούς Βασιλείας:
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουμε
είναι ότι αρχίζει με τη διάλυση των στρατευμάτων στη μάχη του Αρμαγεδδών κατά
τη Δεύτερη Έλευση.
Ιεζ.λθ:9-16 οι κατοικούντες τις πόλεις του Ισραήλ θα βγουν και θα κάψουν
τα όπλα, τις ασπίδες και τους θυρεούς, τα τόξα και τα βέλη, τα ακόντια και τις
λόγχες. Θα καίνε με αυτά φωτιά για 7 χρόνια. Και αυτούς που θα πέσουν νεκροί
στη μάχη του Αρμαγεδδώνα, λέει ότι θα τους θάβουν για επτά μήνες, προκειμένου
να καθαρίσουν τη γη (εδ.12).
Θα ορίσουν ένα ειδικό τόπο ταφής στον Ισραήλ,
κι εκεί θα θάψουν αυτό το τεράστιο πλήθος. Αυτή η φάραγγα θα ονομασθεί
Αμών-γώγ, δηλαδή φάραγγα του πλήθους του Γώγ και βρίσκεται στην περιοχή της
Νεκράς θάλασσας.
Μετά τους επτά μήνες, λέει στο εδ.14, θα
κάνουν ακριβή αναζήτηση. Αφού θα έχουν καθαρίσει τον τόπο από σάρκες, οστά και
κάθε τι άλλο, θα στείλουν άνδρες που θα περιέλθουν τη γη και θα κάνουν πλήρη
καθαρισμό. Όταν κάποιος βλέπει οστό, θα στήνει σημείο κοντά σ’ αυτό, μέχρις
ότου έλθουν οι ενταφιαστές και το θάψουν στην φάραγγα του Αμών-γώγ. Έτσι θα
καθαρίσουν τη γη.
Ένα άλλο στοιχείο σχετικά με τη Χιλιετή
Βασιλεία είναι ότι το όρος του οίκου του Κυρίου θα είναι στην κορυφή των ορέων,
όπως λέει ο λόγος του Θεού.
Ιεζ.μγ:12
Αυτό σημαίνει ότι θα γίνουν μεγάλες τοπογραφικές αλλαγές στη γη Ισραήλ,
γιατί τώρα το όρος του οίκου του Κυρίου δεν βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο.
Πιθανόν να σημαίνει ότι στο μεγάλο σεισμό που θα γίνει στην έβδομη σφραγίδα,
θα γίνουν μεγάλες μεταβολές στο έδαφος και το όρος των Eλαιών θα σχιστεί στη
μέση. Θ’ αλλάξει ριζικά ο τόπος αυτός.
Στη Χιλιετή Βασιλεία ο ναός θα
ανοικοδομηθεί (Ιεζ.με:1) σε μια συγκεκριμένη
περιοχή που αποκαλείται αγία μερίδα. Αυτή η γη που έχει έκταση 77 τετρ.
χιλιόμετρα προσφέρεται στο Θεό
Ένας ποταμός θα ρέει από το αγιαστήριο του
Ναού. Μέρος του ποταμού θα χύνεται στη Νεκρά θάλασσα και το υπόλοιπο θα
πηγαίνει στη Μεσόγειο θάλασσα.
Ο λόγος του Θεού λέει ότι η Νεκρά θάλασσα θα
γιατρευτεί.(Iεζ.μζ:6-12). Θα καθαριστεί και μάλιστα ότι οι ψαράδες θ’
απλώνουν τα δίχτυα για να ψαρέψουν. Στο χείλος του ποταμού θα υπάρχουν πολλά
δέντρα (Αποκ.κβ:1-2).
Σχετικά με το Ναό της Χιλιετούς Βασιλείας μπορούμε να διαβάσουμε στον
Ιεζ.μ-μη.
Οι ιερείς και οι Λευίτες θ’ αποκατασταθούν
και θα προσφέρουν τα ολοκαυτώματα, θυσίες και ειρηνικές προσφορές, σύμφωνα με
το Ιεζ.μ:46 και μγ:19.
Υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι οι θυσίες θα
προσφερθούν πάλι στη Χιλιετή Βασιλεία, σύμφωνα με το Ιεζ,μα-μγ. Βέβαια, αυτές
οι θυσίες δεν πρόκειται ν’ αντικαταστήσουν τη θυσία του Ιησού Χριστού. Ο Θεός
όμως θα φέρει το λαό Ισραήλ στο σημείο να φυλάξει τέλεια τη Διαθήκη που ποτέ
δεν φύλαξαν.
Θα αναγνωρίσουν στο πρόσωπο του Ιησού το
Μεσσία και ότι η δική Του θυσία είναι αυτή που εξιλέωσε την αμαρτία τους.
Διαβάζουμε σε κάποια εδάφια του λόγου του Θεού ότι θα τηρήσουν τις εορτές της
Π.Δ. όπως στον Ζαχ.ιδ:16-19, όπου λέει ότι τα έθνη θα ανεβαίνουν κάθε χρόνο για
να προσκυνούν τον Βασιλέα, τον Κύριο των δυνάμεων και να γιορτάζουν τη γιορτή
της Σκηνοπηγίας.
Οι φυλές του Ισραήλ θα αποκατασταθούν και θα
διαμοιράσουν τη γη τους. Τα όρια τους θα εκτείνονται από τον ποταμό Νείλο μέχρι
τον Ευφράτη, όπως ο Θεός είχε αρχικά υποσχεθεί στον Αβραάμ. Ακόμα και τον καιρό
της βασιλείας του Σολομώντα, που το βασίλειο του Ισραήλ ήταν στην μεγαλύτερη
δόξα του, δεν κατείχαν όλη αυτή τη γη που ο Θεός είχε πει ότι τους ανήκε. Όμως
θα την αποκτήσουν ξανά στη Χιλιετή Βασιλεία.
Η μακροζωία θα αποκατασταθεί στη Χιλιετή Βασιλεία. Στον Ης.ξε:20 λέει ότι δεν
θα υπάρχει μωρό λίγων ημερών, αλλά θα υπάρχουν και τότε αμαρτωλοί!
Σοφον.γ:9 Ο Θεός θ’ αποκαταστήσει τότε στους
λαούς γλώσσα καθαρή και όλη η γη θα έχει μία γλώσσα. Ο Θεός είχε συγχύσει τις
γλώσσες στη Βαβέλ, όταν ο άνθρωπος από υπερηφάνεια υψώθηκε εναντίον Του.
Όταν όμως ο άνθρωπος υποταχτεί στο Θεό, τότε
θα αποκατασταθεί και πάλι μία γλώσσα, αφού δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί πάλι
για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου συστήματος εναντίον Του. Στο Σοφονία λέει ότι
θ’ αποκαταστήσει γλώσσα καθαρή, και στα Εβραϊκά είναι χείλη καθαρά. Ίσως να
εννοεί μία γλώσσα που θα μιλάνε όλοι οι λαοί.
Ζαχ.ιδ:16 Θα υπάρχει μια ενωμένη λατρεία στο
μόνο ζωντανό Θεό και θα έχει σαν κέντρο την Ιερουσαλήμ. Η Γραφή λέει ότι κατά
τη Χιλιετή Βασιλεία, θα εκχυθεί το Άγιο Πνεύμα στον Ισραήλ (Ζαχ.ιβ:10).
Ιωήλ β:28 Ο Θεός θα εκχέει το Πνεύμα Του επί πάσαν σάρκαν, και λέει ότι 'οι υιοί σας και οι θυγατέρες σας θέλουσι
προφητεύσει' τώρα αυτό εφαρμόζεται στη Χιλιετή Βασιλεία, ως προς τον Ισραήλ,
αν και ο Πέτρος το τοποθέτησε τη μέρα της Πεντηκοστής. Όμως αναφέρεται και στη Χιλιετή
Βασιλεία και πιθανόν ο Θεός να δώσει και άλλα χαρίσματα στο λαό Του.
Ιεζεκ.λς:27
Ιερεμ.λα:33,34 ο Θεός θα δώσει νέα καρδιά στο
λαό Του στη Χιλιετή Βασιλεία και όλοι θα Τον γνωρίζουν. Αυτό που έχει ήδη συμβεί
στις δικές μας καρδιές, και ο νόμος του Θεού γράφτηκε στις πλάκες της καρδιάς
μας, το ίδιο θα συμβεί και στο λαό Ισραήλ. Όταν θα επιστρέψουν στον Κύριο και
θα ατενίσουν με πίστη σ’ Αυτόν.
Η κατάρα που ο Θεός έχει θέσει πάνω στην
ανθρωπότητα εξαιτίας της αμαρτίας, θα συνεχίσει να υπάρχει σε κάποια έκταση
και στη Χιλιετή Βασιλεία γιατί η αμαρτία δεν θα εκριζωθεί πλήρως τότε. Ακόμη
βλέπουμε ανθρώπους να πεθαίνουν αυτή την περίοδο.
Ης.ια:6-9 Ο Θεός θα αλλάξει τη φύση των ζώων
ώστε να μην κατατρώει το ένα το άλλο, ούτε να επιτίθενται σε ανθρώπους, αλλά
θα επιστρέψουν πάλι στην αρχική κατάσταση που ο Θεός είχε ορίσει γι’ αυτά.
Χαρακτηριστικά λέει ότι ο λύκος θα συγκατοικεί με το πρόβατο, η λεοπάρδαλη θα
αναπαύεται μαζί με το ερίφιο, το δαμάλι και η άρκτος θα βόσκουν μαζί, ο λέων θα
τρώει άχυρο όπως το βόδι, και το μικρό παιδί θα παίζει με το φίδι. Επειδή ο
άνθρωπος επαναστάτησε κατά του Θεού, γι' αυτό ο Θεός επέτρεψε όλη η δημιουργία
να επαναστατήσει εναντίον του ανθρώπου.
Όταν ο άνθρωπος υποταχτεί στο Θεό, ο Κύριος
θα αποκαταστήσει την αρμονία στη φυσική δημιουργία, σαν αντιστάθμισμα της
αλλαγής της καρδιά του ανθρώπου.
Όταν όλη η ανθρωπότητα επιστρέψει στο Θεό,
όπως λέει ο Ησαΐας ότι «η γη θα είναι πλήρης της γνώσεως του Κυρίου» τότε ο
Θεός θα αντιστρέψει τα πράγματα πάνω στη γη και θα υπάρξει αρμονία.
Ησ.ξε:25 & Αβακ.β:14
Ο
λαός Ισραήλ θα συγκεντρωθεί και πάλι στη γη του, θα αποκατασταθεί και θα
ευλογηθεί περισσότερο απ' όλα τα έθνη στη Χιλιετή Βασιλεία (Ιεζ.λς:33-38, Ιερεμ.ιβ:15,
Ιεζεκ.κη:25,26. Αμώς θ:14,15).
Ωσηέ ς:1-3 Ο Θεός διεσπάραξε και πάταξε το λαό
Ισραήλ, γιατί Τον είχαν απορρίψει. Πάντα προσπαθούσε να τους φέρει στο σημείο
που θα μετανοούσαν και θα Τον δεχόταν. Και όταν τελικά μετανοούν και
επιστρέφουν στον Κύριο, Αυτός τους ιατρεύει και δένει τις πληγές τους.
Στο εδ.2 λέει ότι «θέλει αναζωοποιήσει ημάς μετά δύο ημέρας. Εν τη τρίτη ημέρα θέλει μας
αναστήσει, και θέλομεν ζεί ενώπιον αυτού».
Αυτό σημαίνει ότι σαν έθνος είναι νεκροί για
δύο ημέρες και δεν θα αναζωοποιηθούν παρά μόνο μετά τις δύο αυτές ημέρες. Ο
λόγος του Θεού μας λέει στη Β’ Πέτρ.γ:8 ότι για τον Κύριο μία ημέρα είναι σαν
χίλια χρόνια και χίλια χρόνια σαν μια ημέρα. Επομένως δύο ημέρες είναι δύο
χιλιάδες χρόνια. Όταν απέρριψαν το Χριστό, απεκόπησαν σαν έθνος, για δύο
χιλιάδες χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια ο λαός Ισραήλ σαν έθνος ήταν αποχωρισμένος
και μακριά από το Θεό, διεσπαρμένος σε όλο το πρόσωπο της γης.
Βέβαια πολλοί μέσα από τον λαό Ισραήλ, μεμονωμένα
άτομα, μπήκαν στη διαθήκη του Θεού και συμφιλιώθηκαν μαζί Του δια πίστεως. Εδώ
όμως λέει ότι την τρίτη ημέρα θα τους αναστήσει, και θα ζουν ενώπιον Του. Την
τρίτη ημέρα, που είναι η τρίτη χιλιετηρίδα, και μάλιστα στην αρχή της τρίτης
ημέρας, της Χιλιετούς Βασιλείας, ο Θεός θα τους αναστήσει και θα ζουν ενώπιον
Του, καθώς ταπεινώνονται, κράζουν προς Αυτόν και Τον δέχονται. Θα ζουν πλέον
σαν έθνος ενώπιον Του, και θα είναι και πάλι λαός του Θεού. Στο εδ.3 λέει ότι «τότε
θέλομεν γνωρίσει και θέλομεν εξακολουθεί να γνωρίζωμεν τον Κύριον».
Ησ.λε:6,7 Στη χιλιετή βασιλεία θα αυξηθούν οι
βροχοπτώσεις στη γη Ισραήλ και λέει ότι στην έρημο θα αναβλύσουν ύδατα, η ξηρά
γη θα κατασταθεί λίμνη, και η διψώσα γη πηγές ύδατος. Στο εδ.5 λέει άλλα
θαυμάσια, που σημαίνει ότι στη χιλιετή βασιλεία θα συμβούν θαύματα και
θεραπείες με τη δύναμη και τη χάρη του Θεού.
Ιεζεκ.μγ:1-4 Η δόξα του Θεού θα
επιστρέψει στον οίκο του Κυρίου στην Ιερουσαλήμ. Ο προφήτης βλέπει τη δόξα του
Θεού να έρχεται από την ανατολή, να εισέρχεται στο ναό του Κυρίου στη Χιλιετή Βασιλεία
και να πληρώνει όλο τον οίκο. Ο Θεός για άλλη μια φορά θα φανερώσει τη δόξα Του
στο λαό Του Ισραήλ.