Αποκ.κ:7,8 Και
όταν πληρωθώσι τα χίλια έτη, θέλει λυΘεί ο Σατανάς εκ της φυλακής αυτού. Και
θέλει εξέλθει δια να πλανήση τα έθνη τα εις τους τέσσαρας γωνίας της γης, τον
Γώγ και τον Μαγώγ, δια να συνάξη αυτούς εις πόλεμον, των οποίων ο αριθμός είναι
ως η άμμος της θαλάσσης
Σ’ αυτά τα εδάφια πάμε χρονικά 1.000 χρόνια
πίσω από το εδ.6.
Ένα ερώτημα που προβάλλει εδώ είναι γιατί να επιτραπεί να λυθεί ο Σατανάς και να βγει από την άβυσσο.
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι:
Ο πρώτος λόγος είναι ότι οι άνθρωποι στη
χιλιετή βασιλεία δεν θα έχουν δοκιμαστεί από το Σατανά όπως όλοι οι άλλοι
άνθρωποι που έζησαν πριν.
Κάθε γενιά πρέπει να δοκιμαστεί ως προς τις
αποφάσεις της και τις υποσχέσεις της ενώπιον του Θεού. Τι πρόκειται να κάνουν
με την αλήθεια που γνώρισαν.
Το καταπληκτικό είναι ότι μετά από χίλια
χρόνια βασιλείας του Χριστού πάνω στη γη, κατά τα οποία η γη έχει μεταβληθεί σε
παράδεισο, θα υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που θα απορρίψουν τη Βασιλεία αυτή και θα
αποστατήσουν στο τέλος των καιρών. Θα πουν: Όχι, δεν θέλουμε Αυτόν να βασιλεύει
πάνω μας.
Ένας δεύτερος λόγος είναι, για να φανερωθεί η
καρδιά της αμαρτωλής σάρκας. Οι άνθρωποι στέκονται ακόμη ενάντια στο Θεό και γι’
αυτό ο Σατανάς λύνεται, για να τους πλανήσει.
Η πραγματική κατάσταση της καρδιάς τους
γίνεται φανερή και εκδηλώνεται καθώς ο Σατανάς τους εξαπατά και τους παρασύρει.
Δεν πρόκειται για μια απλή διανοητική απάτη,
αλλά για πλάνη που θα τους κάνει να πάρουν λάθος δρόμο ενάντια στο Θεό. Αυτό
είναι που τους κάνει να πλανηθούν και να επαναστατήσουν ενάντια στο Θεό.
Ακόμα αυτό δείχνει ότι ορισμένοι
συμμορφώθηκαν με το θέλημα του Θεού και εντάχθηκαν στη βασιλεία Του μόνο
εξωτερικά και φαινομενικά επειδή αναγκάστηκαν να το κάνουν γιατί ο Χριστός
κυβέρνησε όλα τα έθνη με ράβδο σιδηρά, με αυστηρή πειθαρχία, και απαιτούσε
πλήρη υπακοή. Τώρα όμως με την απελευθέρωση του Σατανά φαίνεται πλέον καθαρά η
πρόθεση της καρδιάς τους, δεν είχαν υποταχτεί ποτέ στο Θεό.
Ακόμη μας δείχνει την καρδιά του Σατανά, που
παραμένει αθεράπευτα κακή και_ διεστραμμένη. Και αυτό είναι ένα ισχυρό
επιχείρημα εναντίον αυτών που ισχυρίζονται ότι στο τέλος ο Θεός θα
αποκαταστήσει τα πάντα, όλους θα τους δεχτεί, και ακόμη και ο Σατανάς θα σωθεί.
Όμως εδώ βλέπουμε ότι ο Σατανάς ούτε μπορεί, ούτε πρόκειται να αλλάξει.
Και θέλει εξέλθει δια να πλανήσει πάντα τα έθνη τα εις τας τέσσαρας γωνίας της γής, τον Γώγ και τον Μαγώγ.
Έχουμε ήδη δει ότι ο Γώγ και ο Μαγώγ
αναφέρονται στον Ιεζεκ.λη:1 στη μάχη του Αρμαγεδδώνα. Περιγράφονται
μάλιστα σαν ηγέτες των στρατευμάτων που θα εκστρατεύσουν σ’ αυτή τη μάχη. Και
είπαμε ότι ο Γώγ και ο Μαγώγ αναφέρονται στη Ρωσία.
Αποκ.κ:9 Και ανέβησαν επί το πλάτος της γής, και περιεκύκλωσαν το στρατόπεδο των
αγίων και την πόλιν την ηγαπημένην και κατέβη πύρ από του Θεού εκ του ουρανού
και κατέφαγεν αυτούς.
Ο Θεός δεν ανέχεται αυτή την ανταρσία
εναντίον Του για πολύ καιρό και αμέσως κάνει ολοκληρωτική κρίση. Οι λέξεις: «από του Θεού» δεν υπάρχουν στο κείμενο
όπου λέει: «και κατέβη πύρ εκ του ουρανού
και κατέφαγεν αυτούς».
Το στρατόπεδο των αγίων είναι ο Ισραήλ, και η
πόλις η αγαπημένη η Ιερουσαλήμ.
και ανέβησαν επί το πλάτος της γής
Εννοεί τη γη Ισραήλ. Στο Ματθ.β:20,21 πάλι
αναφέρει τη γη Ισραήλ. Το ίδιο βλέπουμε και στο Λουκ.δ:25. Στην Εβρ.ια:9 μας
λέει για τον Αβραάμ που δια πίστεως παρώκησε στη γη της επαγγελίας, αν και εδώ
μπορεί να σημαίνει όλη τη γη.
Αποκ.κ:10 Και ο
διάβολος ο πλανών αυτούς ερρίφθη εις την λίμνην του πυρός και του θείου, όπου
είναι το θηρίον και ο ψευδοπροφήτης και θέλουσι βασανίζεσθαι ημέραν και νύκτα,
εις τους αιώνας των αιώνων.
και
ο διάβολος ο πλανών αυτούς ερρίφθη εις την λίμνην του πυρός και του θείου
Ο διάβολος ο πλανών την οικουμένη όλη, τους
εξαπάτησε. Και αναφέρεται στα έθνη που είδαμε στο προηγούμενο εδάφιο ότι
εκστράτευσαν και πάλι εναντίον της Ιερουσαλήμ στο τέλος της χιλιετούς
βασιλείας. Ο διάβολος λύνεται στο τέλος των καιρών και πλανά τα έθνη άλλη μια
φορά. Όμως εδώ βλέπουμε ότι ερρίφθη στη λίμνη του πυρός και του θείου, όπου θα
βασανίζεται στους αιώνες των αιώνων.
όπου
είναι το θηρίον και ο ψευδοπροφήτης και θέλουσι βασανίζεσθαι ημέραν και νύκτα
εις τους αιώνας των αιώνων
Θα βασανίζονται αιώνια ο Σατανάς, το θηρίο
και ο ψευδοπροφήτης. Η λίμνη του πυρός όπου ο Σατανάς ρίπτεται και
καταστρέφεται, αναφέρεται και στον Ιεζεκ.κη:18,19 και στο Ματθ.κε:41,46. Είναι
η αιώνια κόλαση, το πυρ το άσβεστο, όπου ο σκώληξ δεν τελευτά και το πυρ δεν
σβήνεται.
Ματθ.κε:41 Εδώ λέει ότι η γέενα, η Λίμνη του
πυρός, το πυρ το αιώνιο, είναι ετοιμασμένο για το διάβολο και τους αγγέλους
του. Δημιουργήθηκε ειδικά μόνο για το Σατανά και τα δαιμόνια. Εδώ πράγματι
εκπληρώνεται ο αρχικός σκοπός για τον οποίο η κόλαση ήταν ετοιμασμένη, να είναι
δηλαδή ο αιώνιος τόπος τιμωρίας και καταδίκης του Σατανά και των δαιμόνων του.
Αποκ.κ:11 Και είδον θρόνον λευκόν μέγαν, και τον καθήμενον επ’ αυτού από προσώπου
του οποίου έφυγεν η γή και ο ουρανός και δεν ευρέθη τόπος δι’ αυτά.
Το πρώτο πράγμα που βλέπουμε εδώ είναι ο
Μέγας Λευκός Θρόνος, και στα επόμενα εδάφια θα δούμε την κρίση που συμβαίνει
μπροστά από το Λευκό Θρόνο. Ο καιρός που συμβαίνει η κρίση αυτή είναι όταν
φεύγουν και παρέρχονται η γη και ο ουρανός. Αυτό ακριβώς λέει σ’ αυτό το
εδάφιο.
έφυγεν
η γή και ο ουρανός και δεν ευρέθη τόπος δι’ αυτά
Εφόσον δεν ευρέθη τόπος για τη γη και τον
ουρανό, αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πλέον πουθενά. Έφυγαν και παρήλθαν για
πάντα. Η γη δεν πρόκειται να αποκατασταθεί ξανά και να ανανεωθεί, όπως
διδάσκουν ορισμένοι. Στη χιλιετή βασιλεία ο Θεός θα ευλογήσει τη γη, μόνο για 1.000
χρόνια.
Όμως υπάρχουν ορισμένοι που διδάσκουν ότι η
γη που θα υπάρχει στη χιλιετή βασιλεία, θα είναι το αιώνιο κατοικητήριο των
δίκαιων. Και ισχυρίζονται ότι όταν ο λόγος του Θεού μιλάει για νέους ουρανούς
και νέα γη, εννοεί αυτό τον ουρανό κι αυτή τη γη που θα αλλάξουν μορφή και θα
υπάρξουν πολύ καλύτερες συνθήκες διαβίωσης. Θα μπορούν να ζουν σ’ αυτή τη γη
αιώνια, να τρώνε, να πίνουν, να διασκεδάζουν, να νυμφεύονται, να οικοδομούν, να
φυτεύουν. Αυτό όμως έρχεται σε φανερή αντίθεση με το λόγο του Θεού που μας είπε
ότι έφυγε η γη και ο ουρανός και δεν ευρέθη τόπος γι’ αυτά.
Αποκ.κα:1 Η ίδια αλήθεια επιβεβαιώνεται, ο
πρώτος ουρανός και η πρώτη γη παρήλθαν και δεν υπάρχουν πια.
Όπου ο λόγος του Θεού λέει ότι έφυγαν η γη
και ο ουρανός αναφέρεται στο φυσικό ουρανό και στη φυσική γη. Ο φυσικός ουρανός
είναι η ατμόσφαιρα, το ηλιακό σύστημα, το σύμπαν.
Αρκετά εδάφια του λόγου του Θεού αποδεικνύουν
αυτή ακριβώς την αλήθεια και αυτή τη σειρά των πραγμάτων. Η σημερινή κατάσταση
θα αλλάξει τελείως, ο ουρανός και η γη θα παρέλθουν και δεν θα υπάρξουν ποτέ
πια!
Β’ Πέτρ.γ:7-14 Οι σημερινοί ουρανοί και η γη είναι
αποταμιευμένοι και φυλάσσονται για το πυρ την ημέρα της κρίσης. Πρόκειται να
καταστραφούν με φωτιά.
οι
ουρανοί θέλουσι παρέλθει με συριγμόν, τα στοιχεία δε πυρακτούμενα θέλουσι
διαλυθή, και η γη και τα εν αυτής έργα θέλουσι κατακαεί
Τα στοιχεία του σύμπαντος θα λιώσουν. Και εφ'
όσον τα στοιχεία αυτά θα διαλυθούν, τότε δεν αναφέρεται απλά σε μια φωτιά
τρομερής καύσης και ισχύος. Αναφέρεται σε πυρακτωμένη φωτιά που τα πάντα θα
αποσυντεθούν και θα διαλυθούν. Τα πάντα διαλύονται, φεύγουν. Και η γη και τα
έργα της θα κατακαούν. Στο εδάφιο 12 επαναλαμβάνει για έμφαση ότι «οι ουρανοί πυρούμενοι θέλουσι διαλυθεί, και
τα στοιχεία πυρακτούμενα θέλουσι χωνευθεί».
Αυτός ο ουρανός και η γη θα παρέλθουν, όμως
στο εδάφιο 13 λέει ότι κατά την υπόσχεσή Του, νέους ουρανούς και νέα γη
προσμένουμε, όπου θα κατοικεί δικαιοσύνη. Αυτό αποδεικνύει ότι πρόκειται να
υπάρξει μια άλλη νέα δημιουργία. Δεν σημαίνει ότι αυτή η γη θα γίνει καλύτερη ή
ότι θα υπάρξουν καλύτερες συνθήκες ζωής.
Ησ.να:6 Και εδώ μιλάει για την καταστροφή των
ουρανών και της γης, και λέει ότι «οι
ουρανοί θέλουσι διαλυθεί ως καπνός, και η γη θέλει παλαιωθεί ως ιμάτιον».
Ματθ.κδ:35 Ο Ιησούς είπε ότι «ο ουρανός και η γη θέλουσι παρέλθει, οι δε
λόγοι μου δεν θέλουσι παρέλθει».
Ψαλμ.μς:6 Έφρύαξαν
τα έθνη εσαλεύθησαν οι βασιλείαι έδωκε φωνήν αυτού η γη ανελύθη.
Ψαλμ.ρβ:25-27 Κατ' αρχάς, συ Κύριε, την γην εθεμελίωσας, και έργα των χειρών σου
είναι οι ουρανοί. Αυτοί θέλουσιν απολεσθή συ δε διαμένεις και πάντες ως ιμάτιον
θέλουσι παλαιωθή ως περιένδυμα θέλεις τυλίξει αυτούς, και θέλουσιν αλλαχθή.
Οι νέοι ουρανοί και η νέα γη είναι λοιπόν μια
νέα εντελώς διαφορετική δημιουργία, διαφορετικής διάταξης.