Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 17 Αυγούστου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.κβ:3-6

 


Αποκάλυψη κβ:3 «Και ουδέν ανάθεμα θέλει είσθαι πλέον· και ο θρόνος του Θεού και του Αρνίου θέλει είσθαι εν αυτή, και οι δούλοι αυτού θέλουσι λατρεύσει αυτόν»

 

Και ουδέν ανάθεμα θέλει είσθαι πλέον.

Το ανάθεμα και η κατάρα βρίσκονται σε αντίθεση με το θρόνο του Θεού και του αρνίου. Όπου υπάρχει ο θρόνος του Θεού δεν υπάρχει ανάθεμα. Η κατάρα αυτή περιλαμβάνει ασθένεια, λύπη, κόπους, βάσανα, εργασία με τον ιδρώτα του προσώπου μας, αγκάθια και τριβόλια.

Όμως η μεγαλύτερη κατάρα είναι η αμαρτία και ο Διάβολος. Όλα αυτά όμως έχουν παρέλθει και δεν υπάρχουν πλέον. Δεν θα υπάρχει πειρασμός, ούτε ο περαστής να μας βάζει επιθυμία για κλοπή, φθόνο, μίσος, κακία, καταστροφή. Δεν θα υπάρχουν πλέον εμπόδια για να μας κρατήσουν μακριά από τον Ουράνιο αγαπημένο μας, τον Κύριο Ιησού Χριστό, με τον οποίο θέλουμε να είμαστε σε συνεχή και αδιάσπαστη σχέση και επικοινωνία.

Θα είμαστε συνεχώς μέσα σ’ Αυτόν ολοκληρωτικά και αδιάκοπα. Θα μας δίνει κατά την επιθυμία των καρδιών μας, γιατί Τον ευαρεστούμε και Τον αγαπούμε.

Α΄ Κορ.ιε:25-28 Αυτός ο έσχατος εχθρός, ο θάνατος, καταργείται για τους πιστούς κατά την Αρπαγή. Όμως στη Νέα γη ο θάνατος καταργείται και καταστρέφεται οριστικά, ολοκληρωτικά και για πάντα, για όλους τους δίκαιους. Στην κρίση του Μεγάλου Λευκού θρόνου ο θάνατος και ο Άδης ρίχτηκαν στη Λίμνη του Πυρός. Έτσι ο θάνατος δεν υπάρχει πλέον. Ο Θεός εν Χριστώ είναι τα πάντα εν πάσι για τους αγαπητούς Του, τους αγίους Του, σε όλη την αιωνιότητα.

Α΄Κορ.ιε:55-57. Το φθαρτό τούτο σώμα θα ντυθεί αφθαρσία και το θνητό την αθανασία. Και τότε θα καταποθεί ο θάνατος εν νίκη. Αυτή η νίκη κατά του θανάτου θα είναι πλήρης, οριστική και αιώνια. Προσμένουμε μια νέα γη στην οποία θα κατοικεί δικαιοσύνη, όχι αμαρτία.

 

και ο θρόνος του Θεού και του Αρνίου θέλει είσθαι εν αυτή.

Ο θρόνος του Θεού δείχνει ότι πλέον βασιλεύει. Στην Αποκ.γ:21 ο Ιησούς υπόσχεται στους νικητές αγίους της Λαοδίκειας ότι 'όστις νικά, θέλω δώσει εις αυτόν να καθίση μετ’ εμού εν τω θρόνω μου'. Αυτό τώρα δεν σημαίνει ότι θα κατέχουν την πιο υψηλή θέση μαζί με τον Ιησού, αλλά ότι θα βασιλεύουν μαζί Του. Οι νικητές άγιοι θα βασιλεύσουν μαζί με τον Ιησού.

Και πάλι βλέπουμε να μας λέει για ένα θρόνο του Θεού και του Αρνίου. Είναι ο Θεός μέσα στο Αρνίο. Θα βλέπουμε τη δόξα του Θεού στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Αυτή θα είναι η σχέση μας με το Θεό σε όλη την αιωνιότητα.

 

Και οι δούλου αυτού θέλουσι λατρεύσει αυτόν

Αυτό σημαίνει ότι στην παρουσία του Θεού δεν θα καθόμαστε αδρανείς και απαθείς, αλλά θα λάβουμε ενεργό μέρος και θα έχουμε μια ζωή γεμάτη δραστηριότητα. Θα βρισκόμαστε αιώνια σε ένα πραγματικό βασίλειο, και θα λατρεύουμε αιώνια το Θεό εν Χριστώ. Αυτή θα είναι η κυριότερη δραστηριότητα μας. Να Τον λατρεύουμε. Θα αποδίδουμε αιώνια την θυσία των χειλιών μας και την άγια υπηρεσία της λατρείας και της αγάπης μας σ’ Αυτόν.

 

Αποκ.κβ:4 και θέλουσιν ιδεί το πρόσωπον αυτού, και το όνομα αυτού θέλει είσθαι επί των μετώπων αυτών.

 

και θέλουσιν ιδεί το πρόσωπον αυτού.

Πρόκειται για μια θαυμάσια υπόσχεση. Αυτό σημαίνει ότι θα βρίσκονται συνεχώς μέσα στην παρουσία του Θεού και θα γνωρίζουν όλο και πιο πολύ τον Κύριο.

 

και το όνομα αυτού θέλει είσθαι επί των μετώπων αυτών.

Αποκ.κ:11. Είδαμε ότι η γη και ο ουρανός έφυγαν από το πρόσωπο του καθήμενου πάνω στο Μεγάλο Λευκό Θρόνο. Και δεν ευρέθη τόπος γι’ αυτά.

Α΄Ιωαν.γ:2 Αγαπητοί, τώρα είμεθα τέκνα Θεού, και έτι δεν εφανερώθη τι θέλομεν είσθαι· εξεύρομεν όμως ότι όταν φανερωθή, θέλομεν είσθαι όμοιοι με αυτόν, διότι θέλομεν ιδεί αυτόν καθώς είναι.

Έξοδ.λγ:20 Κανείς άνθρωπος δεν μπορεί να δει το Θεό και να ζήσει. Μόνο οι νικητές και δοξασμένοι άγιοι θα δουν το Θεό στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού.

'Το όνομα αυτού'.

Ποιο όνομα; Και πάλι πρόκειται για το όνομα του Θεού και του Αρνίου. Ο Θεός και το Αρνίο έχουν ένα πρόσωπο και ένα όνομα.

Αποκ.β:17     'Εις τον νικώντα, θέλω δώσει εις αυτόν να φάγη από τον μάννα τον κεκρυμμένον, και θέλω δώσει εις αυτόν φήφον λευκήν, και επί την ψήφον όνομα νέον, γεγραμμένον το οποίον ουδείς γνωρίζει ειμή ο λαμβάνων'.

Αποκ.γ:12 Όστις νικά, θέλω κάμει αυτόν στύλον εν τω ναώ του Θεού μου, και δεν θέλει εξέλθει πλέον έξω και θέλω γράφει επ’ αυτόν το όνομα του Θεού μου, και το όνομα της πόλεως του Θεού μου, της νέας Ιερουσαλήμ, ήτις καταβαίνει εκ του ουρανού από του Θεού μου, και το όνομά μου το νέον'.

Αποκ.ζ:3 'Μη βλάψητε την γην, μήτε την θάλασσαν, μήτε τα δένδρα, εωσού σφραγίσωμεν τους δούλους του Θεού ημών επί των μετώπων αυτών.

Αποκ.ιδ:9 'Και είδον, και ιδού Αρνίον ιστάμενον επί το όρος Σιών, και μετ’ αυτού εκατόν τεσσαράκοντα τέσσαρες χιλιάδες έχουσαι το όνομα του Πατρός αυτού γεγραμμένον επί των μετώπων αυτών'.

Θα έχουμε λοιπόν ένα νέο όνομα που θα δείχνει την ταυτότητά μας ενώπιον του Θεού και μια νέα σχέση μαζί Του.

 

Αποκ.κβ:5 Και νυξ δεν θέλει είσθαι εκεί, και δεν έχουσι χρείαν λύχνου και φωτός ηλίου, διότι Κύριος ο Θεός φωτίζει αυτούς, και θέλουσι βασιλεύσει εις τους αιώνας των αιώνων..

 

Νύχτα δεν θα υπάρχει εκεί. Και δεν θα χρειάζονται λύχνους ούτε το φως του ήλιου, γιατί ο Κύριος σαν πηγή φωτός θα τους φωτίζει. Αυτός είναι ο Ήλιος. Είναι ο μόνος, ο οποίος μας δίνει φως, ζωή, πνοή, τα πάντα.

 

και θέλουσι βασιλεύσει εις τους αιώνας των αιώνων..

Αποκ.κα:23. Η πόλη δεν θα χρειάζεται το φως του ήλιου ή της σελήνης για να την φωτίζουν. Η δόξα του Θεού θα είναι το φως της και το Αρνίο ο λύχνος της.

Β΄ Κορ.δ:4-6 Θα δούμε τη δόξα του Θεού στο πρόσωπο του Χριστού, και από τώρα τη βλέπουμε μέσα στις καρδιές μας.

Α΄ Ιωάν.α:5 Ο Θεός είναι φως. Ο Θεός είναι πνευματικό φως, και μέσα σ’ Αυτόν δεν υπάρχει καμία σκοτεινιά αδικίας. Αυτός θα δώσει και σε μας από το αιώνιο φως της παρουσίας Του. Στην παρουσία του Θεού δεν θα χρειάζεται να διδαχτούμε ο ένας από τον άλλο για το Θεό. Όλοι θα γνωρίζουμε το Θεό, γιατί Αυτός θα είναι το αιώνιο μας φως, και θα έχουμε άμεση σχέση και επικοινωνία μαζί Του.

4. Το ότι θα βασιλεύσουν στους αιώνες των αιώνων αναφέρεται στους αγίους της εκκλησίας της Νύμφης του Χριστού, για τους οποίους υπάρχει μια βασιλεία πάνω στην οποία θα βασιλεύουν. Και σ' αυτή τη νέα γη οι κάτοικοι της θα είναι όλοι σωσμένοι. Θα υπάρχει κάποιο είδος διαφοροποίησης μεταξύ τους. Πρόκειται για μια πραγματική βασιλεία στην οποία θα υπάρχουν διαφορετικές θέσεις και εξουσίες.

 

Αποκ.κβ:6 «Και είπε προς εμέ· Ούτοι οι λόγοι είναι πιστοί και αληθινοί· και Κύριος ο Θεός των αγίων προφητών απέστειλε τον άγγελον αυτού, διά να δείξη εις τους δούλους αυτού τα όσα πρέπει να γείνωσι ταχέως»

 

Και είπε προς εμέ· Ούτοι οι λόγοι είναι πιστοί και αληθινοί

Οι λόγοι του Θεού είναι πιστοί και αληθινοί. Στο Ματθ.κβ:35 ο Ιησούς είπε ότι ο ουρανός και η γη θα παρέλθουν, οι λόγοι Του όμως δεν θα παρέλθουν.

 

και Κύριος ο Θεός των αγίων προφητών απέστειλε τον άγγελον αυτού

Αποκ.α:1 Την Αποκάλυψη αυτή του Ιησού Χριστού, την οποία έδωσε σ’ Αυτόν ο Θεός, για να δείξει στους δούλους Του όσα πρέπει να γίνουν ταχέως, την φανέρωσε στον Ιωάννη αποστέλλοντας τον άγγελο Του. Αυτή η προφητεία λοιπόν εστάλη από τον Κύριο, το Θεό των πνευμάτων των αγίων προφητών, προς τον Ιωάννη, ο οποίος ήταν κι αυτός προφήτης, κι έτσι συνδέεται με όλες τις άλλες προφητείες του Θεού. Όλες αυτές οι προφητείες έχουν το τελικό αποκορύφωμά τους, σ’ αυτό που βλέπει εδώ ο Ιωάννης. Όλες δείχνουν προς την τελική αποκατάσταση και εκπλήρωση του σχεδίου του Θεού, και την τέλεια και ολοκληρωτική σχέση μας μαζί Του. Γι' αυτό ακριβώς λέει 'Κύριος ο Θεός των πνευμάτων των αγίων προφητών'.

 

διά να δείξη εις τους δούλους αυτού τα όσα πρέπει να γείνωσι ταχέως

Ο Θεός φροντίζει για μας, τα παιδιά Του, και θέλει να γνωρίζουμε όλα αυτά που πρόκειται να γίνουν, γιατί θα γίνουν πολύ γρήγορα.

Στην Αποκ.α:1 και δ:1 ο Θεός είπε στον Ιωάννη ότι θα του έδειχνε όσα πρέπει να γίνουν ταχέως. Αυτό είναι αλήθεια με την έννοια ότι αυτά τα γεγονότα ακόμη και στις ημέρες του Ιωάννη πρέπει να γίνουν ταχέως, γιατί στα μάτια του Θεού δεν υπάρχει χρόνος. Για το Θεό ο χρόνος είναι μια στιγμή. Η ιστορία της ανθρωπότητας είναι μια σταγόνα χρόνου μέσα στον ωκεανό της αιωνιότητας. Με άλλη έννοια όμως σημαίνει ότι αυτά τα γεγονότα που θα συμβούν γρήγορα, αναφέρονται ιδιαίτερα στα γεγονότα των εσχάτων ημερών, τα οποία πρόκειται να ξετυλιχθούν με μεγάλη ταχύτητα. Όταν αρχίσουν να συμβαίνουν, θα συμβούν πάρα πολύ γρήγορα, ταχύτατα. Λέει ότι ο Θεός θα κάμει συντετμημένο λογαριασμό στη γη, που σημαίνει ότι όλα αυτά τα γεγονότα θα ξετυλιχθούν συντομότατα (Ρωμ.θ:28).