Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 13 Αυγούστου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.κα:4-15

 


Αποκ.κα:4,5. «Και θέλει εξαλείψει ο Θεός παν δάκρυον από των οφθαλμών αυτών, και ο θάνατος δεν θέλει υπάρχει πλέον, ούτε πένθος, ούτε πόνος, ούτε κραυγή, δεν θέλουσιν υπάρχει πλέον, διότι τα πρώτα παρήλθον. Και είπεν ο καθήμενος επί του θρόνου, ιδού, κάμνω νέα τα πάντα. Και λέει προς εμέ, γράψον, διότι ούτοι οι λόγοι είναι αληθινοί και πιστοί».

 

Ιδού κάμνω νέα τα πάντα.

Αυτό σημαίνει ότι κάνει νέα τα πάντα, όχι μόνο σε χρόνο, αλλά και σε ποιότητα. Θα υπάρξει μια εντελώς νέα και διαφορετική διάταξη πραγμάτων. Θα γίνει μια τελείως νέα δημιουργία. Και σ' αυτή τη δημιουργία δεν θα υπάρχει πλέον πόνος, δάκρυα, θάνατος, πένθος, κραυγή, γιατί τα πρώτα πράγματα παρήλθαν. Όλα έγιναν καινούργια.

 

Αποκ.κα:6. «Και είπε προς εμέ, ετελέσθη, Εγώ Είμαι το Α και το Ω, η αρχή και το τέλος. Εγώ θέλω δώσει εις τον διψώντα εκ της πηγής του ύδατος της ζωής δωρεάν».

Και είπε προς εμέ, ετελέσθη

Ο Ιωάννης είδε μέσα στην όραση, την χρονική περίοδο που ζούσε, ότι η όραση ετελέσθη. Το αιώνιο σχέδιο του Θεού γι' Αυτόν που είναι έξω από το χρόνο και τον χώρο είναι από την αρχή ολοκληρωμένο, πριν ακόμη ξετυλιχθεί πλήρως.

Το έργο του Θεού να κάμει τον άνθρωπο κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσή Του έχει ήδη γίνει και έχει εκπληρωθεί, και σ' αυτή τη νέα δημιουργία κάθε επίδραση της αμαρτίας σβήνει για πάντα.

Κατά τη Χιλιετή βασιλεία δεν έσβησε κάθε επίδραση της αμαρτίας. Υπήρχε ακόμη αμαρτία και η επίδρασή της ήταν εμφανής. Όμως σ' αυτή τη νέα δημιουργία δεν θα υπάρχει ίχνος αμαρτίας. Όλη η κατάρα εξαιτίας της αμαρτίας έχει φύγει. Δεν υπάρχει πλέον πόνος, λύπη, κραυγή, πένθος, θάνατος, στεναγμός. Τίποτα από όλα αυτά. Και όπως ο Πέτρος λέει, μόνο δικαιοσύνη θα κατοικεί εκεί (Β' Πέτρ.γ:13).

 

Εγώ είμαι το Α και το Ω, η αρχή και το τέλος

Αυτός που κάθεται πάνω στο θρόνο λέει ότι είναι το Άλφα και το Ωμέγα. Και γνωρίζουμε ότι είναι ο Ιησούς Αυτός που κάθεται πάνω στο θρόνο. Σύμφωνα με την Αποκ.α:8,11, το Άλφα και το Ωμέγα δεν είναι κανείς άλλος εκτός από τον Κύριό μας τον Ιησού Χριστό.

 

Εγώ θέλω δώσει εις τον διψώντα εκ της πηγής του ύδατος της ζωής δωρεάν

Τώρα, έχουμε μια πρόγευση του Πνεύματος. Όμως θα πίνουμε αυτή την πηγή του ύδατος της ζωής σε όλη την αιωνιότητα. Θα πίνουμε αιώνια από τη ζωή του Θεού.

 

Αποκ.κα:7. «Ο νικών θέλει κληρονομήσει τα πάντα, και θέλω είσθαι εις αυτόν Θεός, και αυτός θέλει είσθαι εις εμέ υιός».

Αυτός που νικά και θα κληρονομήσει τα πάντα δεν είναι μόνο η Νύμφη του Χριστού του εδαφίου 1. Το γεγονός ότι ο Ιωάννης είδε τη Νύμφη, αυτό δεν αποκλείει το γεγονός ότι και άλλοι υπάρχουν στη νέα γη, ακόμη κι αν αυτοί δεν αποτελούν μέρος αυτής της άγιας πόλης.

 

Αποκ.κα:8. «Οι δε δειλοί και άπιστοι και βδελυκτοί και φονείς, και πόρνοι και μάγοι και ειδωλολάτραι, και πάντες οι ψεύσται θέλουσιν έχει την μερίδα αυτών εις την λίμνην την καιομένην με πυρ και θείον, ούτος είναι ο δεύτερος θάνατος»

 

Βδελυκτοί: Αυτό μπορούμε να το πάρουμε είτε υπό τη μέση είτε υπό την παθητική του μορφή.

Αν το δούμε με παθητική μορφή, αυτή είναι η μεγάλη τραγωδία, ότι ο κόσμος θα έχει τέτοια επίδραση πάνω στους ανθρώπους, που θα τους κάνει αηδιαστικούς μπροστά στα μάτια του Θεού. Οι δειλοί, οι άπιστοι και αυτοί που έχουν γίνει αηδιαστικοί στα μάτια του Θεού θα έχουν μερίδα στη λίμνη του πυρός.

Αν το πάρουμε με την μέση μορφή, ότι δηλαδή το υποκείμενο ενεργεί και η ενέργεια επιστρέφει στον εαυτό του και επιδρά πάνω του, τότε μπορούμε να το ερμηνεύσουμε με την έννοια ότι έχουν κάνει οι ίδιοι τους εαυτούς τους αηδιαστικούς μπροστά στα μάτια του Θεού με τις πράξεις τους. Εξαιτίας της απόφασής τους να ακολουθήσουν την αμαρτία και να την αφήσουν να διαμορφώσει τη ζωή τους και το χαρακτήρα τους, ώστε να είναι βδέλυγμα μπροστά στο Θεό.

Μάγοι: Αναφέρεται σ' αυτούς που χρησιμοποιούν ναρκωτικά. Επίσης μπορεί να αναφέρεται στη χρήση ναρκωτικών αναμεμιγμένη με ψευδοθρησκείες και ειδωλολατρίες.

 

Αποκ.κα:9 «Και ήλθε προς εμέ εις των επτά αγγέλων των εχόντων τας επτά φιάλας τας πλήρεις από των επτά έσχατων πληγών, και ελάλησε μετ εμου, λέγων, Ελθέ, και θέλω σοι δείξη την νύμφην, του Αρνιού την γυναίκα».

 

Ο άγγελος αυτός κρατούσε τις επτά φιάλες πλήρεις από τις επτά πληγές της έβδομης σφραγίδας. Και ήλθε στον Ιωάννη για να του δείξει την Νύμφη του Αρνίου.

 

Αποκ.κα:10 «Και με έφερεν εν πνεύματι επί όρος μέγα και υψηλόν, και μοι έδειξε την πόλιν την μεγάλην, την αγίαν Ιερουσαλήμ, καταβαίνουσαν εκ του ουρανού από του Θεού»

 

Βλέπει ο Ιωάννης την πόλη τη μεγάλη, την αγία Ιερουσαλήμ. Τώρα μπορούμε να αντιπαραβάλουμε αυτή την πόλη την μεγάλη με την μεγάλη πόλη του κόσμου, την παγκόσμια Βαβυλώνα, στο κεφ.ιη:18, όπου λέει: ποία πόλις εστάθη ομοία με την πόλιν την μεγάλην; Όμως ο Θεός λέει «Εγώ θα σας δείξω ποια είναι η πόλη η μεγάλη». Και είναι μεγάλη στα μάτια του Θεού.

Την βλέπει να κατεβαίνει από τον ουρανό, από τον Θεό. Αυτό δεν σημαίνει ότι κατεβαίνει πάλι από τον ουρανό για δεύτερη φορά μετά από αυτή που είδαμε στο εδ.2. Πρόκειται για το ίδιο γεγονός. Επαναλαμβάνεται όμως γιατί σταματά ο χρόνος και αρχίζει να περιγράφει την πόλη την μεγάλη με λεπτομέρεια.

Δεν πρέπει να σκεφτούμε ότι επειδή πρόκειται να κατοικήσουμε στη νέα γη, θα είμαστε κατά κάποιο τρόπο σε λιγότερο στενή σχέση με τον Κύριο απ’ ότι ήμασταν προηγουμένως όταν βρισκόμασταν στον ουρανό εν μέσω του θρόνου και κύκλω του θρόνου.

Ο Θεός δεν έχει ετοιμάσει μια νύμφη μέσω όλων αυτών των δοκιμασιών και πειρασμών και δυσκολιών, αγώνων και δακρύων, για να την έχει στον ουρανό για λίγο διάστημα και μετά να τους πει, τώρα κατεβείτε στη νέα γη. Αρκετά μείνατε στον ουρανό, θα σας δω αργότερα.

Όχι, δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο. Αυτή η νέα γη θα έχει την πλήρη παρουσία της δόξας του Θεού.

Ορισμένοι σκέφτονται ότι εφ' όσον δεν πρόκειται να περάσουμε την αιωνιότητα στον ουρανό, αλλά υπάρχει μια νέα γη πάνω στην οποία θα κατοικήσουμε, τότε αυτό σημαίνει ότι δεν πρόκειται να είμαστε στον ουρανό.

Μα και βέβαια, θα είμαστε στον ουρανό, και είναι πιο σωστό να πούμε ότι πρόκειται να πάμε στον ουρανό και θα είμαστε για πάντα με τον Ιησού σε ολόκληρη την αιωνιότητα, γιατί όπου είναι ο Ιησούς είναι και ο ουρανός.

Όμως η νέα γη θα είναι στην πραγματικότητα ο τόπος πάνω στον οποίο θα κατοικήσουμε, αυτή η νέα δημιουργία την οποία ο Θεός έχει ετοιμάσει για μας, και Αυτός θα είναι εκεί μαζί μας όπως ακριβώς θα ήταν εάν βρισκόμασταν στον ουρανό, και έτσι δεν υπάρχει καμία ελάττωση της δόξας της παρουσίας Του.

 

Αποκ.κα:11 έχουσαν την δόξαν του Θεού· και η λαμπρότης αυτής ήτο ομοία με λίθον πολύτιμον, ως λίθον ίασπιν κρυσταλλίζοντα·

 

Αυτή η πόλη η αγία, η νέα Ιερουσαλήμ έχει τη δόξα του Θεού.

 

και η λαμπρότης αυτής ήτο ομοία με λίθον πολύτιμον

Αποκαλείται η δόξα του Θεού, και η λαμπρότητα της δόξας του Θεού κατοικεί μέσα της και μας λέει ότι η λαμπρότητά της ήταν όμοια με πολύτιμο λίθο.

 

ως λίθον ίασπιν κρυσταλλίζοντα

Ο λίθος ίασπις που είδαμε στην Αποκ.δ:3 ήταν κόκκινος. Ο καθήμενος πάνω στον θρόνο ήταν κατά την θέα όμοιος με λίθο ίασπι και σάρδινο. Όμως εδώ ο λίθος ίασπις είναι πολύ πιο καθαρός σαν κρύσταλλο. Και ο λίθος αυτός εμφανίζεται με διάφορα χρώματα, γι' αυτό λέει εδώ ότι ήταν καθαρός σαν κρύσταλλο.

 

Αποκ.κα:12,13 και είχε τείχος μέγα και υψηλόν, είχε και δώδεκα πυλώνας, και εις τους πυλώνας δώδεκα αγγέλους, και ονόματα επιγεγραμμένα, τα οποία είναι των δώδεκα φυλών των υιών Ισραήλ. Προς ανατολάς πυλώνες τρεις, προς βορράν πυλώνες τρεις, προς νότον πυλώνες τρεις, προς δυσμάς πυλώνες τρεις.

Σ’ αυτούς τους δώδεκα πυλώνες είναι γραμμένα τα ονόματα των δώδεκα φυλών του Ισραήλ. Αυτό σημαίνει ότι σ' αυτή την άγια πόλη, την νέα Ιερουσαλήμ, την Νύμφη, θα υπάρχουν και άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης και άγιοι της Καινής Διαθήκης.

 

Αποκ.κα:14 Και το τείχος της πόλεως είχε θεμέλια δώδεκα, και εν αυτοίς τα ονόματα των δώδεκα αποστόλων του Αρνίου.

 

Σ' αυτά τα δώδεκα θεμέλια ήταν γραμμένα τα ονόματα των δώδεκα αποστόλων του Αρνίου. Στην Εφες.β:20 λέει ότι είμαστε οικοδομημένοι πάνω στο θεμέλιο των αποστόλων και των προφητών.

 

Αποκ.κα:15 Και ο λαλών μετ' εμού είχε κάλαμον χρυσούν, διά να μετρήση την πόλιν και τους πυλώνας αυτής και το τείχος αυτής.

 

Στο εδ.9 του ίδιου κεφαλαίου μας είπε ποιος ήταν αυτός που μιλούσε μαζί του. Ήταν ένας από τους επτά αγγέλους που είχαν τις επτά φιάλες πλήρεις από τις επτά πληγές της εβδόμης σάλπιγγας, ο οποίος ήρθε για να του δείξει τη Νύμφη του Αρνίου. Αυτός ο άγγελος κρατούσε ένα χρυσό καλάμι για να μετρήσει την πόλη.

Αποκ.κα:16 Και πόλις κείται τετράγωνος, και το μήκος αυτής είναι τοσούτον όσον και το πλάτος. Και εμέτρησε την πόλιν με τον κάλαμον έως δώδεκα χιλιάδας σταδίων· το μήκος και το πλάτος και το ύψος αυτής είναι ίσα.

Δεν μοιάζει με κάποια γήινη πόλη, ούτε είναι μια πόλη στη γη κατά τη Χιλιετή βασιλεία. Η πόλη είναι τετράγωνη με όλες τις διαστάσεις ίσες. Κάθε πλευρά της πόλης ήταν μήκους 12.000 σταδίων. Το στάδιο ήταν Ρωμαϊκό μέτρο και ισοδυναμούσε με 260 μέτρα. Επομένως τα 12.000 στάδια = 3.120 χιλιόμετρα. Αυτό ήταν το μήκος, το πλάτος και το ύψος της πόλης. Πρόκειται πραγματικά για μια πολύ μεγάλη πόλη.

Μια πόλη τόσο τεραστίων διαστάσεων είναι βέβαια αδύνατο να βρεθεί πάνω στη γη. Και γνωρίζουμε ότι βρίσκεται στη νέα γη. Βέβαια αυτή η έκταση της πόλης έχει αλληγορική έννοια.