Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.ια:6-8

 


Αποκ.ια:6 Ούτοι έχουσιν εξουσία να κλείσωσι τον ουρανόν, δια να μην βρέχει βροχή εν ταις ημέραις της προφητείας αυτών, και έχουσιν εξουσία επί των υδάτων, να μεταβάλλωσιν αυτά εις αίμα, και να πατάξωσιν την γης με πάσαν πληγήν, οσάκις αν θελήσωσι.

 

Αυτό αντιστοιχεί με την πείνα που είδαμε στην Αποκ.ς:5-6 στην τρίτη σφραγίδα. Ο τρίτος ίππος που εξέρχεται και είναι μέλας συμβολίζει την πείνα. Υπάρχει άμεσος συσχετισμός της τρίτης σφραγίδας με το γεγονός ότι οι δύο μάρτυρες κλείνουν τον ουρανό για να μην βρέξει, με αποτέλεσμα να έρθει πείνα πάνω στο πρόσωπο της γης.

Η θέση τους αυτή σαν μάρτυρες και σαν άγιοι του Θεού κάνει τους ασεβείς να είναι καταραμένοι, γιατί είναι εναντίον τους και προσπαθούν με κάθε τρόπο να τους βλάψουν και να τους θανατώσουν.

Ο Θεός δεν ευλογεί τον κόσμο με βροχή, γιατί στέκονται ενάντια σ’ Αυτόν και τους δύο μάρτυρές Του.

Οι δύο μάρτυρες φονεύονται από το σύστημα του Α/Χ. Ο Θεός όμως τους βλέπει σαν τον μόνο πραγματικό λαό Του πάνω στην γη αυτό τον καιρό. Είναι οι αληθινοί του μάρτυρες. Όλος ο υπόλοιπος κόσμος είναι κάτω από το σύστημα του Α/Χ και είναι σε ανταρσία ενάντια στον Θεό.

Ο προφήτης Ηλίας προσευχήθηκε στον Θεό και έκλεισε τον ουρανό να μην βρέξει για 3 ½  χρόνια στις μέρες του βασιλιά Αχαάβ (Α’ Βασιλ.ιζ:1).

 

και έχουσιν εξουσίαν επί των υδάτων, να μεταβάλλωσιν αυτά εις αίμα, και να πατάξωσιν την γην με πάσαν πληγην, οσάκις εάν θελήσωσι.

Κτυπούν την γη με κάθε πληγή, που σημαίνει ότι έχουν ένα ευρύ πεδίο διακονίας και εξουσίας με υπερφυσικά σημεία, και γι’ αυτό δεν αναφέρεται μόνο σε μια συγκεκριμένη πληγή. Μιλάει για πάσα πληγή που σημαίνει πολλά είδη πληγών.

Δεν αναφέρεται στις 7 πληγές της 7ης σφραγίδας που περιγράφονται στα κεφάλαια η και θ, γιατί οι δύο μάρτυρες ζουν σε προγενέστερη χρονική περίοδο.

Αν η ιστορία είναι ακριβής, έχουν συμβεί παρόμοια γεγονότα, όχι βέβαια ίδιου μεγέθους. Επί βασιλείας του Ρωμαίου αυτοκράτορα Διοκλητιανού έγινε ο πιο συστηματικός και ο πιο σκληρός διωγμός κατά των Χριστιανών με σκοπό να θανατωθεί και ο τελευταίος Χριστιανός και να εξαλειφθεί κάθε ίχνος τους.

Όμως, όσο σκληρότερα προσπάθησε τόσο περισσότερο ο Θεός άρχισε να κλυδωνίζει την αυτοκρατορία του, και δεν τον άφηνε να πετύχει τον σκοπό του. Τελικά δοκίμασαν πείνα, ανομβρία, πλούσιοι άνθρωποι πουλούσαν τα παιδιά τους, πληγές από σκνίπες και ψείρες έπεσαν πάνω τους, με αποτέλεσμα να παραιτηθεί. Εξέδωσε μάλιστα και νόμισμα που έγραφε ότι είχε εξολοθρεύσει όλους τους Χριστιανούς, όμως αυτό δεν ήταν αλήθεια. Αργότερα προσβλήθηκε από μια θανατηφόρα αρρώστια και κάλεσε τους Χριστιανούς να προσευχηθούν γι’ αυτόν, και αυτοί το έκαναν.

Ο Θεός καταριέται την γη, γιατί θανατώνουν τους δύο μάρτυρες Του, και γιατί έχουν πάρει την απόφαση να προσκυνήσουν το θηρίο.

Ιακ.ε:17 Ο προφήτης Ηλίας προσευχήθηκε ενθέρμως να μην βρέξει και έκλεισε ο ουρανός για 3 ½ χρόνια.

Α’ Βασ.ιζ:1 βλέπουμε ότι αυτή η περίοδος είναι ίση σε χρονική διάρκεια με τα πρώτα 3 ½ χρόνια της Θλίψης.

Παρακάτω θα εξηγήσουμε γιατί ο προφήτης Ηλίας δεν μπορεί ναι είναι ένας από τους δύο μάρτυρες, ούτε ο Μωυσής, ούτε ο Ενώχ.

Αυτοί οι δύο μάρτυρες δεν είναι δύο άνθρωποι, αλλά δύο ομάδες ανθρώπων που δίνουν διαταγή να σταματήσει η βροχή με την εξουσία που έχουν από τον Θεό. Αυτό μπορούμε να το ερμηνεύσουμε με δύο τρόπους:

α) Ο Θεός καταριέται τον κόσμο χάριν των δύο μαρτύρων, και έτσι αυτοί διατάσσουν να μην βρέξει πλέον, αλλά είναι ο Θεός που ενεργεί.

β) Αντιλαμβάνονται ότι είναι θέλημα του Θεού να το κάνουν αυτό και διακηρύσσουν ότι δεν πρόκειται να βρέξει πλέον γιατί ο Θεός διέταξε.

Όπως και ο προφήτης Ηλίας είπε: Ζεί Κύριος ο Θεός του Ισραήλ, έμπροσθεν του οποίου παρίσταμαι, δεν θέλει είσθαι τα έτη ταύτα δρόσος ουδέ βροχή, ειμή δια του λόγου του στόματός μου.

Α’ Βασ.ιζ:1 Ο Ηλίας διέταξε, αλλά ο Θεός το έκανε. Έτσι και οι δύο μάρτυρες, λόγω της θέσης που έχουν ενώπιον του Θεού, έχουν εξουσία να κλείσουν τον ουρανό.

Η πιο καλή ερμηνεία είναι η πρώτη, όμως δεν μπορούμε να απορρίψουμε και την δεύτερη, αφού μάλιστα το κείμενο καθαρά αναφέρει ότι ενεργούν πράγματα σύμφωνα με την θέλησή τους. Έχουν εξουσία να μεταβάλλουν τα νερά σε αίμα, να πατάξουν την γη με πληγές, οσάκις εάν θελήσωσι.

Στην ίδια αυτή χρονική περίοδο, ο Α/Χ και ο ψευδοπροφήτης θα κάνουν σημεία και τεράστια, και γι’ αυτό τον λόγο ο Θεός δίνει στους δύο μάρτυρές Του εξουσία να ενεργήσουν κι αυτοί θαυμαστά σημεία μπροστά στους ανθρώπους για να βεβαιώσουν και να πιστοποιήσουν ότι ο Θεός είναι ζωντανός και αληθινός.

Ο ψευδοπροφήτης και η παγκόσμια εκκλησία θα οργιστούν πάρα πολύ εξαιτίας των δύο αυτών μαρτύρων, γιατί τα πραγματικά θαύματα που ο Θεός θα ενεργήσει πάνω σε όλο τον κόσμο, θα διαψεύσουν και θα εκθέσουν τα ψεύτικα θαύματα που ο ψευδοπροφήτης και άλλοι θα κάνουν αυτή την περίοδο.

Όσο αφορά στα ψευδή θαύματα που ο ψευδοπροφήτης θα ενεργεί, μπορούμε να διαβάσουμε στην Β’ Θεσ.β:9 όπου λέει ότι θα έρθει κατ’ ενέργεια του Σατανά εν πάση δυνάμει και σημείοις και τεράσι ψεύδους.

Αποκ.ιγ:13,14 λέει ότι έκαμνε σημεία μεγάλα, και πυρ έκαμνε να κατεβαίνει από τον ουρανό στη γη. Και πλανούσε τους κατοίκους της γης εξαιτίας των σημείων τα οποία δόθηκαν σε αυτόν να κάνει ενώπιον του θηρίου.

 

Αποκ.ια:7 Και όταν τελειώσωσι την μαρτυρίαν αυτών, το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου, θέλει κάμει πόλεμον με αυτού, και θέλει νικήσει αυτούς και θανατώσει αυτούς.

 

και όταν τελειώσωσι την μαρτυρίαν αυτών.

Δείχνει ότι η μαρτυρία τους δίνεται μέχρι να πετύχει τον σκοπό της. Θα συνεχίζεται μέχρι να ολοκληρωθεί και να σφραγιστεί με τον θάνατό τους.

 

το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου, θέλει κάμει πόλεμον με αυτούς, και θέλει νικήσει αυτούς και θανατώσει αυτούς.

Το θηρίο θα κάνει πόλεμο με τους αγίους, θα τους θανατώσει και θα τους νικήσει. Ο Θεός τους επιτρέπει να δώσουν την μαρτυρία τους για μια ορισμένη χρονική περίοδο. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι κανένας δεν θανατώνεται κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου, γιατί θα δούμε ότι τα πτώματά τους θα κείνται στην πλατεία της πόλεως της μεγάλης και θα τους βλέπουν οι άνθρωποι για 3 ½ μέρες, που είναι 3 ½ χρόνια.

Έτσι, όλοι θανατώνονται αυτή την χρονική περίοδο των 3 ½ χρόνων. Σαν σύνολο όμως εξακολουθούν να δίνουν την μαρτυρία τους ενάντια στο σύστημα του Α/Χ.

 

το θηρίον το αναβαίνον εκ της αβύσσου.

Αυτό δείχνει την Σατανική προέλευση του συστήματος του Α/Χ. Προέρχεται από τον Σατανά.

Ο Σατανάς είναι αυτός που κατευθύνει και ενισχύει αυτό το σύστημα. Οι άνθρωποι που έχουν παραδοθεί στον διάβολο, πείθουν κι άλλους να υποταχτούν σ’ αυτόν. Πρόκειται για ένα δαιμονικό σύστημα με κεφαλή τον ίδιο το Σατανά. Το θηρίο αναφέρεται και στο σύστημα και στον άνθρωπο που υπηρετεί αυτό το σύστημα.

Αποκ.γ:1 Ο Ιωάννης βλέπει ένα θηρίο να ανεβαίνει από την θάλασσα, το οποίο είχε 7 κεφαλές και δέκα κέρατα. Η θάλασσα συμβολίζει θα έθνη. Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα του Α/Χ θα βγει μέσα από τα έθνη και τους λαούς.

Όλοι οι λαοί και τα έθνη υποτάσσονται στο σύστημα αυτό και δίνουν στον Α/Χ όλη την εξουσία και την ισχύ. Η πνευματική προέλευση αυτού του συστήματος είναι κατ’ ευθείαν από τον Σατανά.

Αποκ.κ:2,3,7 Ο Σατανάς δένεται για 1.000 χρόνια και ρίπτεται στην άβυσσο. Μετά τα χίλια χρόνια, στο τέλος της χιλιετούς βασιλείας θα λυθεί, θα βγει από την άβυσσο και θα προσπαθήσει να πλανήσει πάλι τα έθνη, αλλά για ένα σύντομο χρονικό διάστημα.

 

Αποκ.ια:8 Και τα πτώματα αυτών θέλουσι κείσθαι επί της πλατείας της πόλεως της μεγάλης, ήτις καλείται πνευματικώς Σόδομα και Αίγυπτος, όπου και ο Κύριος ημών εσταυρώθη.

 

Και τα πτώματα αυτών θέλουσι κείσθαι επί της πλατείας.

Αυτό σημαίνει ότι οι μάρτυρες της Θλίψης θα θανατωθούν. Στην Αποκ.ς:9-11 βλέπουμε τις ψυχές των εσφαγμένων κάτω από το θυσιαστήριο για την μαρτυρία του Ιησού.

Αποκ.ιβ:17 Πάλι εδώ πρόκειται για τους αγίους της Θλίψης, που συμβολίζονται με την γυναίκα η οποία γέννησε τον υιόν τον Άρσενα, την εκκλησία της αρπαγής.

Αποκ.ιγ:7, 15 Το θηρίο έκανε πόλεμο με τους αγίους της Θλίψης και τους νίκησε, και όσοι δεν προσκύνησαν την εικόνα του θανατώθηκαν.

Αποκ.κ:4 Ο Ιωάννης βλέπει τις ψυχές των πεπελεκισμένων για την μαρτυρία του Ιησού.

Το γεγονός ότι τα πτώματά τους θα κείνται στην πλατεία της πόλεως της μεγάλης, δείχνει ότι ο θάνατός τους θα είναι εξευτελιστικός και υποτιμητικός. Ατιμάζονται και ταπεινώνονται από τους ανθρώπους, ο Θεός όμως τους δίνει τιμή και δόξα.

Οι πλατείες των αρχαίων πόλεων ήταν τόποι για κάθε χρήση και για οποιονδήποτε σκοπό. Εξυπηρετούσαν στη συγκοινωνία, ήταν τόποι που άδειαζαν οι υπόνομοι, που συγκέντρωναν τα σκουπίδια, και γενικά ήταν ακάθαρτοι και εξευτελιστικοί τόποι.

 

της πόλεως της μεγάλης, ήτις καλείται πνευματικώς Σόδομα και Αίγυπτος, όπου και ο Κύριος ημών εσταυρώθη.

Αυτή η πόλη η μεγάλη συμβολίζει το παγκόσμιο σύστημα. Αναφέρεται σε μια παγκόσμια πόλη, την Μεγάλη Βαβυλώνα. Δεν πρόκειται για πραγματική πόλη, γιατί καλείται Σόδομα και Αίγυπτος, και όπου ο Κύριος ημών εσταυρώθη.

Δεν υπάρχει καμία πόλη με τρία ονόματα. Και ο Κύριός μας δεν σταυρώθηκε στα Σόδομα ή στην Αίγυπτο, ούτε η Αίγυπτος είναι πόλη, αλλά κράτος. Τα Σόδομα βρίσκονται σήμερα θαμμένα στον βυθό της Νότιας πλευράς της Νεκράς θάλασσας. Δεν υπάρχου πια σαν πόλη.

Ο Κύριός μας σταυρώθηκε έξω από την πόλη. Έξω της πύλης έπαθε. Δεν σταυρώθηκε μέσα σε καμία πόλη. Δεν είναι σωστό να πούμε ότι αναφέρεται στην Ιερουσαλήμ και ότι οι δύο μάρτυρες θανατώνονται μέσα στην Ιερουσαλήμ, γιατί ο Κύριός μας δεν σταυρώθηκε μέσα στην Ιερουσαλήμ.

Επίσης αν πρόκειται για μια γήινη πόλη, την Ιερουσαλήμ, τότε δεν θα έβλεπαν όλα τα έθνη το θάνατο των δύο μαρτύρων, όπως μας λέει στο εδ.9.

Όλοι οι άνθρωποι από τις φυλές, τους λαούς, τα έθνη και τις γλώσσες θα βλέπουν τα πτώματά τους 3 ½ μέρες και δεν θ’ αφήσουν να τεθούν σε μνήματα. Έτσι η πιο σωστή ερμηνεία που ταιριάζει με τον λόγο του Θεού είναι ότι πρόκειται για μια πνευματικά παγκόσμια πόλη που καλείται Σόδομα και Αίγυπτος και όπου ο Κύριός μας σταυρώθηκε.

Η παγκόσμια αυτή πόλη αποκαλείται επίσης πνευματικά όπου ο Κύριος ημών εσταυρώθη. Πρόκειται για ένα ασεβές παγκόσμιο σύστημα, και μ’ αυτή την ονομασία θέλει να δείξει ότι πρόκειται για το ίδιο πνεύμα του Α/Χ που σταύρωσε τον Χριστό και τώρα θανατώνει τους δύο μάρτυρες.

Αυτοί οι δύο μάρτυρες είναι οι νικητές άγιοι της εκκλησίας της Λαοδίκειας και προέρχονται από όλους του λαούς τις φυλές τις γλώσσες και τα έθνη, όπως διαβάζουμε στην Αποκ.ζ:9.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο δεν πρόκειται για μια πραγματική πόλη, είναι ότι αναφέρει την πλατεία της πόλεως της μεγάλης. Μια μεγάλη πόλη δεν έχει μόνο μια πλατεία. Αναφέρεται λοιπόν στην πλατεία της μεγάλης παγκόσμιας πόλης του συστήματος του Α/Χ.

Αποκ.ιζ:6, 8 Η πόλη η μεγάλη είναι το σύστημα της παγκόσμιας Βαβυλώνας. Στο κεφ.η:16, 18, 24 αναφέρεται πάλι στην Βαβυλώνα μετά την καταστροφή της και την αποκαλεί η πόλη η μεγάλη. Επομένως οι δύο μάρτυρες πρέπει να είναι δύο ομάδες ανθρώπων και όχι δύο άνθρωποι.

Αποκ.ια:3 Οι δύο αυτοί μάρτυρες θα προφητεύουν 1.260 μέρες ενδεδυμένοι σάκους. Αυτό το εδάφιο τώρα σε συνδυασμό με τα εδάφια 9 και 11 αποδεικνύουν ότι δεν μπορούν να είναι δύο άνθρωποι.

Λέει ότι όλοι οι άνθρωποι θα βλέπουν τα πτώματά τους 3 ½ μέρες, δηλαδή καιρόν καιρούς και ήμισυ καιρού, που είναι τα 3 ½ χρόνια της Θλίψης. Μια μέρα εδώ είναι ίση με ένα έτος.

Δηλαδή οι άνθρωποι θα βλέπουν τα πτώματά των δύο μαρτύρων στα 3 ½  πρώτα χρόνια της Θλίψης. Όμως στο εδ.3 μας είπε ότι θα προφητεύουν για 1.260 ημέρες, που είναι πάλι η ίδια χρονική περίοδος των 3 ½ χρόνων.

Φαίνεται λοιπόν ότι οι δύο μάρτυρες θα είναι νεκροί και θα προφητεύουν κατά την ίδια χρονική περίοδο.

Αν τώρα οι μάρτυρες ήταν μόνο δύο άνθρωποι δεν θα μπορούσαν ταυτόχρονα να είναι νεκροί και να προφητεύουν για 3 ½ χρόνια. Όμως δύο ομάδες ανθρώπων θα μπορούσαν να δίνουν την μαρτυρία τους και παράλληλα να θανατώνονται, κατά την ίδια χρονική περίοδο.

Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι οι 3 ½ μέρες δεν είναι 3 ½ χρόνια. Λένε ότι πρόκειται για δύο ανθρώπους που προφητεύουν για 3 ½ χρόνια και κατόπιν θανατώνονται και τα πτώματά τους κείνται στην πλατεία 3 ½ μέρες και όλοι οι άνθρωποι απ’ όλες τις φυλές, τους λαούς, τις γλώσσες και τα έθνη θα μπορούν να βλέπουν τα πτώματά τους μέσα από δορυφορική τηλεόραση. Όμως αυτό δεν ταιριάζει απόλυτα.

Δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε και να δεχτούμε ότι είναι 3 ½ πραγματικές μέρες, γιατί σε πολλά μέρη του λόγου του Θεού βλέπουμε ότι μια μέρα είναι ίση με ένα έτος, π.χ. στο Δανιήλ είδαμε ότι οι 70 εβδομάδες είναι εβδομάδες ετών και ακόμα είδαμε ότι η τελευταία εβδομάδα διαιρέθηκε σε δύο τμήματα, τα πρώτα 3 ½ χρόνια και στα δεύτερα 3 ½ χρόνια. Δηλαδή το κάθε τμήμα της τελευταίας εβδομάδας είναι 3 ½ μέρες και αναλογεί σε αντίστοιχα χρόνια.

Αν υποθέσουμε ότι είναι πράγματι 3 ½ μέρες, δεν υπάρχει κανένα παράλληλο εδάφιο μέσα στον λόγο του Θεού που να μπορούμε να το στηρίξουμε. Η μόνη σωστή ερμηνεία σύμφωνα με τον λόγο του Θεού είναι ότι πρόκειται για χρόνια και όχι για μέρες.