Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 22 Ιουνίου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.ιδ:1-2

 


Αποκ.ιδ:1 Και είδον και ιδού Αρνίον ιστάμενον επί το όρος Σιών, και μετ' αυτού εκατόν τεσσαράκοντα τέσσαρες χιλιάδες έχουσαι το όνομα του Πατρός αυτού γεγοαμμένο επί των μετώπων αυτών.

 

Και είδον, και ιδού Αρνίον ιστάμενον επί το όρος Σιών

Ο Ιωάννης βλέπει όλο το βιβλίο της Αποκάλυψης να αποκαλύπτεται μπροστά του σε όραση. Εδώ βλέπει πάλι σε όραση το Αρνίο του Θεού, που εί­δε στο κεφ.ε:6 και τώρα το βλέπει να στέκεται στο όρος Σιών.

Το ερώτημα είναι αν το όρος Σιών είναι η επίγεια ή η επουράνια Σιών, αν ο Ιωάννης βλέπει τον Χριστό με τους 144.000 στην Ιερουσαλήμ στην Δεύτερη Έλευση, ή τους βλέπει στον ουρανό.

Η απάντηση είναι ότι πρόκειται για την επουράνιο Σιών, την παρουσία του Θεού, και όχι για το επίγειο όρος Σιών, για πέντε κυρίως λόγους:

α. Στα επόμενα εδάφια 2 & 3 λέει ότι «έψαλλον ως ωδήν νέαν ενώπιον του θρό­νου». Άρα βρίσκονται ενώπιον του θρόνου του Θεού.

β. Στο εδάφιο 3 λέει ότι «ουδείς ηδύνατο να μάθει την ωδήν ειμή οι 144.000 οι ηγορασμένοι από της γής». Δεν βρίσκονται πλέον στην γη.

γ. Στο εδάφιο 5 πάλι λέει ότι είναι άμωμοι ενώπιον του θρόνου του Θεού.

δ. Στέκονται μαζί με το Αρνίο στο όρος Σιών, όχι στο όρος των Ελαιών. Στο Zαχ.ιδ:4 διαβάζουμε ότι στην Δεύτερη Έλευση ο Χριστός θα έλθει και θα σταθεί πάνω στο όρος των Ελαιών.

Το όρος Ελαιών βρίσκεται πριν την Ιερουσαλήμ προς τα Ανατολικά. Το όρος Σιών είναι ένας γενικός όρος για το υψηλό ορεινό επίπεδο πάνω στο οποίο είναι κτισ­μένη η Ιερουσαλήμ. Και όταν λέει για το όρος Σιών αναφέρεται στην Ιερουσαλήμ ενώ το όρος των Ελαιών βρίσκεται ανατολικά της Ιερουσαλήμ.

Ίσως τώρα κάποιος πει ότι ναι, το όρος Σιών χρησιμοποιείται για την Ιερουσα­λήμ σε πολλά εδάφια της Αγίας Γραφής, και συνεπώς, με μια γενική έννοια, θα μπο­ρούσαμε να πούμε ότι η Δεύτερη Έλευση του Χριστού θα γίνει στο όρος Σιών, για­τί θα γίνει στην Ιερουσαλήμ..

Όμως εδώ στην Αποκ.ιδ:1 ορίζει ότι είδε ο Ιωάννης το Αρνίο ιστάμενο στο όρος Σιών και όχι σε μια ευρύτερη περιοχή.

ε. Ο λόγος του Θεού μας μιλάει για την επουράνιο Σι­ών, και αυτό μας δίνει το δικαίωμα να σκεφτούμε ότι κι εδώ αναφέρεται στο ίδιο πράγμα.

Στην επιστολή Εβρ.ιβ:22 συγκρίνει την Παλαιά με την Καινή Δια­θήκη. Και λέει, στην Καινή διαθήκη προσήλθατε στο όρος Σιών, στην επουράνιο Ιερουσαλήμ. Έχουμε καθίσει στα επουράνια μαζί με τον Χριστό. Κι εδώ το Αρνίο με τους 144.000 στέκονται στο όρος Σιών, στην επουράνιο Σιών.

ς. Στην Γαλ.δ:26 λέει ότι η άνω Ιερουσαλήμ είναι η μητέρα όλων μας. Εδώ βλέπουμε τους 144.000 να αρπάζονται στον ουρανό. Και στέκονται μαζί με το Αρνίο, τον Ιησού Χριστό, τον Οποίο ακολούθησαν πιστά, πάνω στο όρος Σιών, στην επουράνιο Σιών.

Οι 144.000 τέλειωσαν την πνευματική τους πορεία στην γη, και τώρα ψάλλουν νικητήρια ωδή ενώπιον του Θεού, που σημαίνει ότι βρίσκονται στον ουρανό. Επομένως οι 144.000 αρπάζονται μετά τον καιρό που σφραγίζονται.

ζ. Είδαμε στην Αποκ.ζ:1-8 ότι οι 144.000 είναι το υπόλοιπο από τον λαό Ισραήλ που σφραγίζονται για να διαφυλαχθούν κατά την Θλίψη. Είναι αυτοί που εκπλήρωσαν το δεύτερο ήμισυ της 70ής  εβδομάδας του Δανιήλ.

Οι 144.000 πε­ριλαμβάνονται στην στερέωση της διαθήκης του Θεού με τον λαό Ισραήλ. Η διακονία των 3 ½ χρόνων του Ιησού, ήταν μέρος αυτής της στερέωσης της διαθήκης και η μαρτυρία των 144.000 είναι μια άλλη όψη αυτής της στερέωσης της διαθήκης του Θεού.

Στερεώνεται η διαθήκη του Θεού, όταν έρχεται ο Χριστός και εγκαθιδρύει την Χιλιετή Βασιλεία. Ο Ισραήλ υποτάσσεται σ' Αυτόν και Τον δέχεται. Τότε είναι που ο Θεός στερεώνει την Διαθήκη Του με τον Ισραήλ μέσω του Χριστού.

Σ' αυτό το κεφάλαιο βλέπουμε τους 144.000 να αρπάζονται στον ουρανό έχοντας τελειώσει την διακονία τους. Τώρα βρίσκονται στον ουρανό μαζί με τον Ιη­σού.

Ο Ιωάννης είδε το Αρνίο και τους 144.000 να στέκονται στο όρος Σιών. Το σημαντικό είναι ότι οι 144.000 στέκονται μαζί με το Αρνίο. Αυτό είναι το πιο θαυμάσιο πράγμα γι' αυτούς.

Νίκησαν τον Σατανά και τώρα βρίσκονται στην παρουσία του Θεού, Τον οποίο ακολούθησαν με όλη τους την καρδιά.

Οι 144.000 είναι το υπόλοιπο από τον λαό Ισραήλ, που σφραγίζονται κατά την Θλίψη για να προστατευθούν από τις πληγές. Από τον καιρό που σφραγίζονται, με την διακονία τους αποτελούν μέρος της επιβεβαίωσης της διαθήκης του Θεού με το έθνος Ισραήλ. Αυτό συμβαίνει ακριβώς στο δεύτερο ήμισυ της 70ής εβδομάδας του Δανιήλ.

Δαν.θ:27 'και θέλει στερεώσει την διαθήκην εις πολλούς (όχι σε όλους) εν μια εβδομάδι'

Ο Ιησούς Χριστός είχε τους μαθητές Του κατά την διάρκεια της διακονίας Του και στερέωσε την διαθήκη με τον Ισραήλ σε όσους θα Τον δεχόταν. Και ήταν πολλοί αυ­τοί που Τον δέχτηκαν. Όμως οι περισσότεροι Τον απέρριψαν.

Τώρα οι 144.000 αναγνωρίζουν ότι ο Ιησούς είναι ο Μεσσίας και γίνονται χριστιανοί - προσήλυτοι Ιουδαίοι - και η διαθήκη του Θεού στερεώνεται και σ' αυτούς.

Στο τέλος της διακονίας τους αρπάζονται, και λίγο αργότερα είναι η Δεύτερη Έλευση του Χριστού, οπότε όλος ο λαός Ισραήλ σαν έθνος Τον δέχεται η διαθήκη του Θεού στερεώνεται με όλον τον Ισραήλ σαν έθνος, και εγκαθιδρύεται η Χιλιετής Βασιλεία.

 

Και μετ' αυτού 144.000 έχουσαι το όνομα του Πατρός αυτού γεγραμμένον επί των με­τώπων αυτών.


Το κείμενο UBS καθώς και άλλα κείμενα, όπως των Γουέστκοτ & Χάρτ, Γκρέηζ- μπόκ, Λόχμαν, Φίτσινταρφ, Αλφρρντ κ.α. λένε, “έχουσαι το όνομα αυτού και το όνομα του Πατρός αυτού”. Όμως αν και λέει έτσι, δεν πρόκειται για δύο ονόματα, γιατί στη συνέχεια το ρήμα γεγραμμένον είναι στον ενικό αριθμό.

 

Αυτό σημαίνει ότι και τα δύο είναι το ίδιο. Γνωρίζουμε ότι το όνομα του Αρνίου είναι το όνομα του Πατέρα. Ο Πατέρας Του έδωσε το όνομά Του, όπως ο Ίδιος ο Ιη­σούς είπε στο Ιωάν.ιζ:11

Ζαχ.ιδ:9 Εδώ αναφέρεται γι' αυτήν ακριβώς την ημέρα που οι 144.000 αρπάζονται στον ουρανό.

Το όνομα είναι γραμμένο στα μέτωπα τους. Είδαμε στην Αποκ.ζ:2,4 ότι έχουν την σφραγίδα του Θεού του ζώντος στα μέτωπα τους. Σφραγίσθηκαν και περπάτησαν μαζί με τον Θεό και είχαν στενή επικοινωνία μαζί Του.

Τώρα αρπάζονται και βρίσκονται μαζί Του. Ανήκουν σ' Αυτόν ολοκληρωτικά. Γνωρίζουν την φύση Του, γνωρίζουν την καρδιά Του. Τον αγαπούν με όλη τους την καρδιά και είναι ο Κύριος της ζωής τους.

Γι' αυτό το όνομά Του είναι πάνω στα μέτωπά τους για όλη την αιωνιότητα. Και σφραγίζονται μετά την ανάσταση και την αρπαγή των μαρτύρων της θλίψης.  Τον καιρό που σφραγίζονται είναι οι μόνοι άνθρωποι πάνω στην γη, που πραγματι­κά ανήκουν στον Θεό και είναι μέσα στην διαθήκη Του.

 

Αποκ.ιδ:2 Και ηκουσα φωνήν εκ του ουρανού ως φωνήν υδάτων πολλών, και ως φωνήν βροντής μεγάλης και ήκουσα φωνήν κιθαρωδών, οίτινες εκιθάριζον με τας κιθάρας αυτών.

Με την πρώτη ματιά φαίνεται σαν να υπάρχουν πολλές φωνές στον ουρανό. Φωνή υδά­των πολλών, φωνή βροντής, φωνή κιθαρωδών. Όμως στην πραγματικότητα στο εδάφιο αυτό περιγράφεται μια φωνή. Ο Ιωάννης άκουσε μια φωνή από τον ουρανό που την περιγράφει σαν φωνή υδάτων πολλών, και σαν φωνή βροντής, και ήταν σαν να κιθάριζαν κιθαρωδοί με τις κιθάρες τους.

Αυτή η φωνή που άκουσε ο Ιωάννης προέρχεται από πολλές μεμονωμένες φωνές, που μοιάζουν με το βουητό ενός ισχυρού καταρράκτη.

Αποκ.ιθ:6 ο Ιωάννης άκουσε ως φωνήν όχλου πολλού, και ως φωνήν υδάτων πολλών, και ως φωνήν βροντών ισχυρών. Αυτή η φωνή ήταν όλων των αγίων του Θεού.

Αποκ.α:15 Εδώ η φωνή του Ιησού περιγράφεται σαν τον ήχο υδάτων πολλών.

Ιεζ.α:24 τα 4 ζώα είχαν φωνή σαν τον ήχο υδάτων πολλών, ως φωνή του Παντοδυνάμου. Τα 4 αυτά ζώα συμβολίζουν τους αγίους του Θεού, το ενωμένο σώμα των αγίων πάνω στην γη τις τελευταίες ημέρες.

Βλέπουμε λοιπόν ότι και η βασιλεία του Θεού, και ο Υιός ο άρσεν, και το ενω­μένο τέλειο σώμα του Χριστού μιλούν με την φωνή του Παντοδυνάμου.

Ο Ιησούς έχει φωνή σαν τον ήχο πολλών υδάτων. Ο λαός Του έχει φωνή σαν τον ήχο πολλών υδάτων. Πρόκειται για μια φωνή, για την φωνή του Ιησού που μιλάει δια μέσου των αγίων Του.

Και όχι μόνο στον ουρανό οι άγιοι του Θεού θα μιλούν και θα ψάλλουν με δυνατή φωνή, σαν τον ήχο υδάτων πολλών, αλλά και εδώ στην γη.

Ο Θεός θα έχει ένα ενωμένο & υποταγμένο λαό πριν την Αρπαγή, που θα μιλάει με την φωνή Του. Η φωνή του Ιησού που καλεί τις ψυχές για να τις σώσει, θα ακουστεί και πάλι πάνω στην γη, καλώντας τις ψυχές των ανθρώπων.

Αυτό θα γίνει μέσω του σώματος της εκκλησίας. Γι' αυτό ο Θεός επιτρέπει να δοκιμαστούμε και να εξαγνισθούμε, για να δει ποιοι θα μείνουν ταπεινοί, ενω­μένοι στην αλήθεια Του, υποταγμένοι στο θέλημά Του, ποιοι θα Τον εμπιστευ­θούν απόλυτα, ποιοι θα μείνουν στέρεοι στον λόγο Του, γιατί θέλει να έχει ένα λαό ενωμένο που θα έχει μια φωνή. Είναι αναγκαίο και επιτακτικό να εί­ναι ο λαός του Θεού ενωμένος με μια πίστη και να έχει το ίδιο Πνεύμα.

Ρωμ.ιε:5-6 Είναι αναγκαίο να φρονούμε το αυτό και να έχουμε το ίδιο πνεύμα.

Αυτή η φωνή στην Αποκ.ιδ:1 ήταν σαν φωνή κιθαρωδών, που κιθάριζαν με τις κιθάρες τους. Αυτοί είναι οι 144.000, που έχουν κιθάρες και ψάλλουν και αγάλλονται στην παρουσία του Θεού. Ψάλλουν ένα άσμα νίκης και θριάμβου με μια φωνή ενώπιον του θρόνου του Θεού.