Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 18 Ιουνίου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.ιγ:7-11

 


Αποκ.ιγ:7 Και εδόθη εις αυτό να κάμη πόλεμον με τους αγίους, και να νικήση αυ­τούς και εδόθη εις αυτό εξουσία επί πάσαν φυλήν και γλώσσαν και έθνος

Εδόθη εξουσία στο θηρίο να κάνει προμελετημένο πόλεμο εναντίον των αγίων. Στο κεφ.ια:7 είδαμε ότι το θηρίο θα κάνει πόλεμο με τους δύο μάρτυρες, τους αγίους της θλίψης, θα τους νικήσει και θα τους θανατώσει.

Στο Δαν.ζ:21,22 λέει ότι το κέρας το μικρό, που είναι ο Α/Χ, έκανε πόλεμο με τους αγίους και υπερίσχυσε κατ' αυτών.

Υπάρχουν ορισμένοι που χρησιμοποιούν αυτή τη φράση, ότι το θηρίο έκανε πόλεμο κατά των αγίων, για να αποδείξουν ότι οι άγιοι θα περάσουν μέσα από την Θλίψη.

Όμως είδαμε στην Αποκ.ιβ:5,6 ότι ο Υιός άρσεν αρπάχθηκε προς τον Θεόν, και η γυναίκα έφυγε στην έρημο. Μετά, ο δράκων έκανε πόλεμο κατά των αγίων, αλλά όχι εναντίον όλων των αγίων. Πρόκειται για τους αγίους της Θλίψης που έμειναν πάνω στην γη.

Είδαμε ακόμα στο κεφ.ιβ:17 ότι ο δράκων ωργίσθη κατά της γυναικός, και πήγε να κά­νει πόλεμο με το υπόλοιπο του σπέρματος της.

Βλέπουμε λοιπόν, ότι δεν θα κάνει πόλεμο με όλους τους αγίους, αλλά με αυτούς που δεν ήταν στην Αρπαγή.

Στην Αποκ.γ:10 ο Θεός υπόσχεται στην εκκλησία της Φιλαδέλφειας, που είναι η περίοδος της εκκλησία της Αρπαγής, ότι θα τους φυλάξει από την ώρα του πειρασμού, που πρόκειται να έλθει πάνω σ' όλη την οικουμένη.

Στο εδ.18 του ίδιου κεφαλαίου, ο Ιησούς συμβουλεύει την εκκλησία της Λαοδικείας, που είναι η εκκλησία των αγίων της Θλίψης, να αγοράσουν χρυσίο δοκιμασμένο δια πυρός. Επο­μένως αυτοί είναι που θα περάσουν μέσα από την δοκιμασία της Θλί­ψης, και μ' αυτούς το θηρίο κάνει πόλεμο, τους νικά και τους θανατώνει.

εδόθη εις αυτό εξουσία επί πάσαν φυλήν και γλώσσαν και έθνος

Αυτή την ίδια εξουσία πρόσφερε ο διάβολος στον Ιησού όταν Τον πείραξε στην έρημο. Του είπε, αν πέσεις και με προσκυνήσεις, θα σου δώσω εξουσία πάνω σ' όλα τα βασίλεια της γης. Ο Ιησούς όμως του είπε, ύπαγε πίσω μου Σατανά, γιατί γνώ­ριζε ότι ο Θεός είχε ένα αιώνιο σχέδιο, όχι προσωρινό και επίγειο.

Τώρα αυτή η εξουσία δίδεται από τον Σατανά στον Α/Χ. Ο Θεός του επιτρέπει να έχει αυτή την εξουσία, αλλά για ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

 

Αποκ.ιγ:8 Και θέλουσι προσκυνήσει αυτό πάντες οι κατοικούντες επί της γης, των οποίων τα ονόματα δεν εγράφησαν εν τω βιβλίω της ζωής του Αρνίου, του εσφαγμένου πρό καταβολής κόσμου

Στο κριτικό κείμενο UBS λέει ότι θα προσκυνήσουν «αυτόν» όλοι οι κάτοικοι της γης. Και αναφέρεται όχι στο θηρίο, αλλά σε έναν άνθρωπο, τον Α/Χ, αυτόν θα προσκυνήσουν.

Δεν είναι μια απλή διαπίστωση ότι όλοι οι κάτοικοι της γης, των οποί­ων τα ονόματα δεν είναι γραμμένα στο βιβλίο της ζωής, θα τον προσκυνήσουν. Είναι μια αυστηρή προειδοποίηση και παραίνεση αγάπης από τον Θεό προς τους αγίους της θλίψης να μείνουν στερεοί σ' Αυτόν μέχρι θανάτου και να μην τον προσκυνήσουν. Να μην τυφλωθούν και να μην πλανηθούν από τα λόγια του και τις απάτες του. Ο Θεός τους λέει ότι όσοι δεν είναι γραμμένοι στο βιβλίο της ζωής θα τον προσκυνήσουν, αλλά αυτοί δεν πρέπει να τον προσκυνήσουν.

Αποκ.ιδ:9-12 Η πίστη και η υπομονή των αγίων είναι να γνωρίζουν ότι όποιος προσκυνάει το θηρίο και την εικόνα του και λαμβάνει το χάραγμα στο μέτωπο του ή στο χέρι του, πρόκειται να καταδικαστεί σε αιώνιο βασανισμό με πυρ και θείον. Έχοντας αυτή την γνώση ενδυναμώνονται στο πνεύμα τους να μείνουν κοντά στον Θεό και να μην υποκύψουν στο σύστημα του Α/Χ, ώστε να απολαύσουν και αυτοί την δόξα του ουρανού, η οποία δεν μπορεί να συγκριθεί με όσα πρόκειται να περά­σουν την ώρα της Θλίψης.

Λέει ότι θα λατρεύσουν τον Α/Χ όσοι δεν είναι γραμμένοι στο βιβλίο της ζωής. Και γνωρίζουμε από το κεφ.κ:15 ότι όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο της ζωής, ερίφθη στην Λίμνη του πυρός.

Επομένως όλοι αυτοί που θα προσκυνήσουν τον Α/Χ, θα υποστούν αιώνια καταδίκη.

Τώρα με τον τρόπο που είναι γραμμένο αυτό το εδάφιο, ίσως κάποιος σκεφθεί τον απόλυτο προορισμό, γιατί λέει ότι θα προσκυνήσουν τον Α/Χ όσοι δεν είναι γραμμένοι στο βιβλίο της ζωής του Αρνίου.

Όμως δεν λέ­ει κάτι τέτοιο. Δεν λέει ότι αυτοί είναι προορισμένοι να χαθούν αιώνια.

Ο Θεός ήδη βλέπει βάσει πρόγνωσης ότι όταν έλθει η ώρα της κρίσης του μεγάλου λευκού θρόνου και τα βιβλία ανοιχθούν, τα ονόματά τους δεν θα είναι γραμμένα στο βιβλίο της ζωής.

Γέν.ς:2 εδώ αναφέρει τους υιούς του Θεού. Και τότε υπήρχαν αυτοί που πήγαν ενάντια στον Θεό και έγιναν ένα με τον διεφθαρμένο ανθρώπινο πολιτισμό. Αυτό είναι παράδειγμα και προειδοποίηση για τους αγίους της θλίψης ότι ακόμη από την αρχή της ιστορίας υπήρχε ένας διαχωρισμός μεταξύ των υιών του Θεού και των ανθρώπων που βαδίζουν ενάντια στον Θεό.

 

Αποκ.ιγ:9 Οστις έχει ωτίον, ας ακούση

Ο Θεός λέει σ' αυτούς που είναι πρόθυμοι να λάβουν σοβαρά υπ' όψιν αυτή την προ­ειδοποίηση του Θεού, να την τηρήσουν πιστά και θα τους δώσει τον στέφανο της ζωής. Όποιος έχει πνευματικά αυτιά, ας ακούσει τους λόγους του Θεού και τι λέει το Πνεύμα προς την εκκλησία.

 

Αποκ.ιγ:10 Οστις φέρει εις αιχμαλωσίαν εις αιχμαλωσία υπάγει όστις Φονεύσει με μάχαιραν, πρέπει αυτός να φονευθή με μάχαιραν εδώ είναι η υπομονή και η πίστις των αγίων.

Το γεγονός ότι οι άγιοι γνωρίζουν ότι αυτά πρόκειται να γίνουν, γίνεται η βάση της πίστης τους. Τους δίνει δύναμη να υπομείνουν και να μείνουν πιστοί μέχρι θανάτου.

Στην Αποκ.ια:5 είδαμε ότι από το στόμα των δύο μαρτύρων εξέρχεται πυρ και κατα­τρώγει τους εχθρούς τους. Αυτό σημαίνει ότι γνωρίζουν τι πρόκειται να συμβεί πάνω στην Γη και κηρύττουν τον λόγο του Θεού. Εξαγγέλλουν την κρίση του Θεού ενάντια στο σύστημα του Α/Χ.

Αυτοί οι δύο μάρτυρες διακηρύττουν ότι αυτοί που θα παραμείνουν μέσα σ' αυτό το σύστημα και θα συνεχίσουν να σκληραίνουν την καρδιά τους ενάντια στο Θεό, θα χαθούν, και με αυτόν τον τρόπο διακηρύττουν αυτά που αναφέρει στο κεφ.ιγ:10

όστις φέρει εις αιχμαλωσίαν, εις αιχμαλωσίαν υπάγει

Αυτό σημαίνει ότι όλοι εκείνοι που έθεσαν τους μάρτυρες της Θλίψης σε αιχμαλω­σία ή φυλακή, θα πάνε σε μια πολύ μεγαλύτερη φυλακή, σε μια αιώνια αιχμαλωσία, στην Λίμνη του πυρός - ο Α/Χ και το σύστημά του.

Επομένως οι δύο μάρτυρες αποκτούν περισσότερη υπομονή και πίστη να βαστάξουν όλο το βάρος της Θλίψης, γιατί γνωρίζουν ότι οποιαδήποτε προσωρινή θλίψη κι αν περάσουν, αυτοί που τους καταθλίβουν και τους καταδιώκουν θα υποσ­τούν μεγαλύτερη καταδίκη και θα πάνε στην αιώνια φυλακή της κόλασης.

Επίσης γνωρίζουν ότι αν αποστατήσουν από την πίστη και συμβιβαστούν με το σύσ­τημα του Α/Χ, θα έχει σαν αποτέλεσμα χειρότερη και αιώνια τιμωρία από αυ­τή που περνάνε κατά τα πρώτα 3 ½ χρόνια της Θλίψης. Ο Θεός τους παρηγορεί με αυτή την διακήρυξη ότι εκείνος που φέρει σε αιχ­μαλωσία, σε αιχμαλωσία θα πάει.

όστις φονεύσει με μάχαιραν, πρέπει αυτός να φονευθή με μάχαιραν

Αυτά τα λόγια καθώς και τα προηγούμενα μας φέρνουν πίσω στην Π.Δ. στον Νόμο «οφθαλμός αντί οφθαλμού», στην περίοδο που δεν υπήρχε η χάρις του Θεού. Αυτό σημαίνει ότι όποιος προκαλεί θάνατο στους μάρτυρες της Θλίψης, θα εξολοθρευθεί από τον Κύριο και θα υποστεί τον αιώνιο θάνατο. Και εξαιτίας της γνώσης αυτής, οι μάρτυρες θα μπορέσουν να υπομείνουν όλη αυτή την κατάσταση εναντίον τους.

εδώ είναι η υπομονή και η πίστις των αγίων

Οι άγιοι της Θλίψης, γνωρίζουν ότι η σύντομη δοκιμα­σία της πίστης τους και η προσωρινή θλίψη που πρέπει να βαστάξουν, δεν μπο­ρεί να συγκριθεί με την αιώνια δόξα που θα απολαύσουν στον ουρανό. Αυτοί όμως που τους βασάνισαν και τους καταδίωξαν, θα υποστούν αιώνιο βασανισμό, γιατί απέρ­ριψαν την αλήθεια και γιατί κατέθλιψαν τους αγίους του Θεού.

Η υπομονή και η πίστη των αγίων είναι αποτέλεσμα δύο γεγονότων:

Στην Αποκ.ιγ:10 λέει ότι αυτοί που τους βασάνισαν θα αντιμετωπίσουν την κρίση του Θεού. Αυτό είναι μια πηγή δύναμης και υπομονής γι' αυτούς, γιατί αντιλαμβά­νονται ότι ο Θεός θα κάνει κρίση και εκδίκηση για το αίμα των αγίων Του.

Επίσης στην Αποκ.ιδ:9-12 υπάρχει μια άλλη αιτία που τους δίνει δύναμη και υπο­μονή. Εδώ λέει ότι αυτοί που λαμβάνουν το χάραγμα του θηρίου, θα έχουν αιώνια καταδίκη. Πρόκειται για μια αρνητική αιτία που υπάρχει σαν συνέπεια αν δεν βα­δίσουν με τον Θεό.

 

Αποκ.ιγ:11 Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ της γής, και είχε κέρατα δύο όμοια με αρνίου, και ελάλει ως δράκων.

Πρόκειται για ένα δεύτερο θηρίο που εμφανίζεται την ίδια χρονική περίοδο με το πρώτο.

Στο επόμενο εδ.12 λέει ότι αυτό το θηρίο έκανε τους κατοίκους της γης να προσκυνήσουν το πρώτο θηρίο.

Όμως στο εδάφιο 4 βλέπουμε ότι οι άνθρωποι προσ­κύνησαν το πρώτο θηρίο και έλεγαν, ποιός είναι όμοιος με το θηρίο; Και ποιός μπορεί να κάνει πόλεμο με αυτό;

Βλέπουμε λοιπόν ότι η ενέργειά του αυτή για να προσκυνήσουν το πρώτο θηρίο, έγινε στην αρχή της Θλίψης.

Η γη συμβολίζει το ανθρώπινο θρησ­κευτικό σύστημα. Και όπως η γη είναι σταθερή, έτσι και αυτό το σύστημα είναι σταθερό, αλλά δεν είναι ουράνιο. Είναι επίγειο, και αυτό το ανθρώπινο θρησκευ­τικό σύστημα αναδεικνύει το θηρίο αυτό, που είναι ο ψευδοπροφήτης, ο ηγέτης της ψευδοεκκλησίας.

και είχε κέρατα δύο όμοια με αρνίου, και ελάλει ως δράκων

Το θηρίο είχε δύο κέρατα, που συμβολίζουν ισχύ & εξουσία. Είχε θρησκευτική και πολιτική εξουσία. Ακριβώς όπως η «Ορθόδοξη» και η «Καθολική» εκκλησία σήμερα, έχει και πολιτική και θρησκευτική εξουσία. (Το Αρνίο το εσφαγμένο από καταβολής κόσμου έχει 7 κέ­ρατα που φανερώνουν την πληρότητα της εξουσίας του Θεού Αποκ.ε:6).

Δεν λέει ότι θα έχει και τεράστια οικονομική δύναμη, που θα έχει κατά κάποιο τρόπο. Κυρίως αναφέρεται στην θρησκευτική και πολιτική εξουσία.

Είναι φανερό μέσα από την ιστορία και τις μέρες που ζούμε, ότι αυτά τα δύο συστήματα (πολιτικό & θρησκευτικό) είναι τόσο αλληλένδετα που δεν μπορεί να υπάρξει το ένα χωρίς το άλλο γιατί το ένα στηρίζει το άλλο.

Λέει ότι είχε δύο κέρατα όμοια με αρνίου. Όταν μιλάμε για θηρίο εννοούμε άγριο θηρίο που θέλει να κάνει κακό. Όταν ο λόγος του Θεού αναφέρεται στα 4 ζώα που είναι στο μέσο του θρόνου, χρησιμοποιεί μόνο την λέξη «ζώο» και όχι θηρίο, αν και αναφέρεται και σε λιοντάρι. Αντίθετα στην περίπτωση που η έχιδνα δάγκασε τον Παύλο, ο λόγος του Θεού μιλάει για «θηρίο» (Πράξ.κη:3,4).

Επομένως, αυτά τα κέρατα ήταν πραγματικά κέρατα άγριου θηρίου, που ήταν όμοια με αρνίου. Δεν λέει ότι το ίδιο το θηρίο ήταν όμοιο με αρνίο, αλλά τα κέρατά του. Τα κέρατα συμβολίζουν ισχύ, ενώ το αρνί είναι σύμβολο της αγνότητας, της ευγένειας και της αθωότητας.

Τα δύο αυτά κέρατα αναφέρονται στην ισχύ που έχει το θηρίο, που ασκεί­ται όμως με πολύ ευγενικό και αθώο τρόπο, όπως ακριβώς ενεργεί το αρνί.

Το δεύτερο θηρίο, ο ψευδοπροφήτης, έχει μεγάλη ισχύ και ο τρόπος με τον οποίο θα ενεργήσει για να επιβληθεί, θα είναι με μεγάλη ευγένεια και αθωότητα και με φαινομενική ειλικρίνεια, θα λέει ωραία λόγια, δεν θα μιλάει σκληρά, και θα κηρύττει αγάπη, ειρήνη, ενότητα.

Ταυτόχρονα όμως θα κατασυντρίβει με ορμή, όποιον έρχεται σε αντίθεση με το σύστημά του και στρέφεται ενάντια σ' αυτό.

και ελάλει ως δράκων

Η αλήθεια αρχίζει να φαίνεται. Η δύναμη και η εξουσία του θηρίου μοιάζει με αρνίου, όταν όμως μιλάει, μιλάει σαν δράκων και ξέρουμε ότι ο δράκων εί­ναι ο ίδιος ο Σατανάς. Όταν μιλάει, δεν λέει τίποτε άλλο από ψέματα ή μισές αλήθειες που σκοπό έχουν να στείλουν τον άνθρωπο στην κόλαση.

Μπορεί τα λόγια του να είναι μελιστάλακτα, αλλά στέλνουν τους ανθρώπους στην κόλαση γιατί δεν έχουν σχέση με «την αλή­θεια». Μιλάει ο ίδιος ο Σατανάς, με όλη την πανουργία, την απά­τη και το ψεύδος. Χρησιμοποιεί όμως και ορισμένα στοιχεία αλήθειας, όπως η αγά­πη και η ενότητα.

Αποκ.ε:8-10 Οι άγιοι που βρίσκονται ήδη στην παρουσία του Θεού, μπορούν να κάνουν μεγάλα πράγματα, χωρίς να χρειάζεται να υψώσουν την φωνή τους και να πουν μεγάλα λόγια. Μιλούν με μεγάλη ταπεινοφρο­σύνη, συναισθανόμενοι την ένδοξη θέση στην οποία τώρα βρίσκονται.

Ο Σατανάς τώρα εργάζεται μέσω του ψευδοπροφήτη και του Α/Χ για να υποτάξει το κάθε τι κάτω απ' αυτόν.

Αποκ.ιγ:14 Κάνει θαύματα και σημεία ενώπιον του πρώτου θηρίου, του Α/Χ, και πλανά τους κατοίκους της γης, ώστε να προσκυνήσουν την εικόνα του. Τώρα μπορούμε να καταλάβουμε γιατί αυτό το σύστημα θέλει τους ανθρώπους να τα θέλουν «όπως τα βρήκαν» και να αρνούνται να ακούσουν την αλήθεια, να αρκούνται σε εικόνες που κλαίνε ή κουνιούνται....

Αποκ.ιθ:20 Εδώ αναφέρεται πάλι στο ίδιο πρόσωπο, τον ψευδοπροφήτη, και λέει ότι πιάστηκε μαζί με τον Α/Χ, και ζώντες ερρίφθησαν στη λίμνη του πυρός.

Αποκ.ις:13 πάλι εδώ βλέπουμε τον δράκοντα, το θηρίο, και τον ψευδο­προφήτη σε τέλεια ταύτιση και σύνδεση και σε πλήρη συνεργασία.

Αποκ.κ:10 Εδώ ο διάβολος ρίπτεται στη λίμνη του πυρός και του θείου, όπου είναι το θηρίο και ο ψευδοπροφήτης, και θα βασανίζονται στους αιώνες των αιώνων.