Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 29 Ιουλίου 2021

ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΕΣΣΙΑ


Σημεία των καιρών


 

Το Όρος του Ναού

Το Όρος του Ναού όπως φαίνεται κοιτάζοντας ανατολικά από το Όρος των Ελαιών. Το τζαμί Al-Aqsa βρίσκεται στο αριστερό άκρο - το κτίριο με τον σκούρο θόλο. Το κτίριο με τον χρυσό θόλο είναι ένα ισλαμικό ιερό που ονομάζεται Θόλος του Βράχου. Βρίσκεται εκεί όπου οι περισσότεροι Ορθόδοξοι Εβραίοι πιστεύουν ότι βρίσκονταν οι δύο πρώτοι Εβραϊκοί Ναοί. Η κλειστή πύλη στον τοίχο στα δεξιά είναι η Ανατολική Πύλη ή Χρυσή Πύλη. Το φαράγγι ανάμεσα στο Όρος των Ελαιών και το Όρος του Ναού ονομάζεται Κοιλάδα των Κέδρων.

 

Το Ισραήλ στην Προφητεία

Από το 70 μ.Χ. έως το 1900, ο Θεός εκπλήρωσε τέσσερις προφητείες σχετικά με τον εβραϊκό λαό: την παγκόσμια διασπορά τους, τις διώξεις τους, τη διατήρησή τους και την ερήμωση της πατρίδας τους.

Ο Θεός εκπλήρωσε πλήρως ή εν μέρει επτά προφητείες των έσχατων καιρών κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα. Οι προφητείες αυτές είναι:

1.     Η επανασυγκέντρωση του εβραϊκού λαού στην πατρίδα του (Ησαΐας ια:10-12 και Ιεζεκιήλ λς:22-28).

2.     Η επανίδρυση του κράτους του Ισραήλ (Ησαΐας ξς:7-8, Ιεζεκιήλ λζ:21-22 και Ζαχαρίας ιβ:2-3).

3.     Η αποκατάσταση της γης του Ισραήλ (Ησαΐας λε:1-2,7 και Ιεζεκιήλ λς:35).

4.     Η αναβίωση της εβραϊκής γλώσσας (Σοφονίας γ:9 και Ιερεμίας λα:23).

5.     Η ανακατάληψη της πόλης της Ιερουσαλήμ (Ζαχαρίας ιβ:1-3 και Λουκάς κα:24).

6.     Η αναβίωση του ισραηλινού στρατού (Ζαχαρίας ιβ:6,8 και Ησαΐας μα:15).

7.     Η επικέντρωση της παγκόσμιας πολιτικής στο Ισραήλ (Ζαχαρίας ιβ:3 και ιδ:1-9).

Αυτή είναι μια τρομερή λίστα προφητειών που εκπληρώνονται μπροστά στα μάτια μας. Ζούμε πραγματικά για άλλη μια φορά τους Βιβλικούς χρόνους – όπως την περίοδο που ο Ιησούς γεννήθηκε σ’ αυτόν τον κόσμο στην Βηθλεέμ.

 

Το σημείο του Ναού

Υπάρχει ένα εβραϊκό σημείο που δεν περιλαμβάνεται στον παραπάνω κατάλογο και το οποίο συχνά παραβλέπεται. Είναι οι προετοιμασίες που κάνουν οι Ορθόδοξοι Εβραίοι του Ισραήλ για την κατασκευή του τρίτου Ναού τους. Ο πρώτος Ναός ήταν του Σολομώντα που υπήρχε για 360 χρόνια (957 π.Χ. έως 597 π.Χ.) πριν καταστραφεί από τους Βαβυλώνιους. Ο δεύτερος Ναός (που συχνά αναφέρεται σαν Ναός του Ηρώδη) χτίστηκε μετά την επιστροφή των Εβραίων από τη Βαβυλωνιακή αιχμαλωσία. Υπήρχε για 586 χρόνια (516 π.Χ. έως 70 μ.Χ.) μέχρι που καταστράφηκε από τους Ρωμαίους.

Η Αγία Γραφή προφητεύει σαφώς ότι ένας τρίτος Ναός θα υπάρχει στους έσχατους καιρούς κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Θλίψης. Ο προφήτης Δανιήλ μίλησε για αυτόν τον ναό (Δανιήλ θ:27, ια:31 και ιβ:11), όπως και ο Ιησούς (Ματθαίος κδ:15) και ο απόστολος Παύλος (Β ́ Θεσσαλονικείς β:3-4). Και ο απόστολος Ιωάννης θα πρέπει να προστεθεί στη λίστα επειδή αναφέρει τον Ναό της Θλίψης στις προφητείες του για τις έσχατες μέρες (Αποκ.ια:1-2).

Οι προετοιμασίες που γίνονται σήμερα για την οικοδόμηση του τρίτου Ναού — που θα είναι ο Ναός της Θλίψης — είναι ένα σαφές σημάδι ότι ζούμε την εποχή της επιστροφής του Κυρίου.

 

Το Σύγχρονο Κίνημα για έναν τρίτο Ναό

Η σημερινή προσπάθεια για την κατασκευή του Τρίτου Ναού φαίνεται να έχει τις ρίζες της σε ένα βιβλίο γραμμένο από τον βραβευμένο με Πούλιτζερ μυθιστοριογράφο, Herman Wouk. Το βιβλίο είχε τίτλο, «Αυτός είναι ο Θεός μου», και εκδόθηκε το 1959. Το βιβλίο ώθησε τους Εβραίους σε όλο τον κόσμο να αναλάβουν δράση για την ανοικοδόμηση του ναού τους. Για παράδειγμα, στις 21 Μαΐου 1967 (πριν από την απελευθέρωση της Ιερουσαλήμ στις 7 Ιουνίου 1967), η ακόλουθη διαφήμιση τυπώθηκε στην Washington Post:



Το 1982, μετά από πολλά χρόνια διαφωνίας σχετικά με τις μεθόδους προσέγγισης, τρεις ομάδες Ορθόδοξων Εβραίων αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να συνεργαστούν για την ανοικοδόμηση του Εβραϊκού Ναού. Μία από αυτές τις ομάδες εξακολουθεί να δραστηριοποιείται σήμερα. Ονομάζεται "The Temple Mount Faithful", και ο δυναμικός ηγέτης της είναι ένας πρώην αξιωματικός της Ισραηλινής Αμυντικής Δύναμης που ονομάζεται Gershon Salomon.

Αυτή η οργάνωση ξεκίνησε σαν εθνικιστικό κίνημα και όχι σαν θρησκευτικό. Ο ιδρυτής της υποστήριξε ότι η οικοδόμηση ενός τρίτου ναού ήταν απαραίτητη για την εβραϊκή ταυτότητα και κυριαρχία στη γη του Ισραήλ. Αλλά τα τελευταία χρόνια, έχει αναπτύξει μια πιο θρησκευτικά προσανατολισμένη αποκαλυπτική και μεσσιανική πλατφόρμα για να συγκεντρώσει χρήματα από τους Αμερικάνους Ευαγγελικούς. Οι προσπάθειές της ήταν πολύ επιτυχείς, και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση της επιρροής της ανάμεσα στους Ορθόδοξους στο Ισραήλ.

Το Ινστιτούτο Ναού

Σήμερα, η ισχυρή ομάδα που ηγείται της προσπάθειας για την κατασκευή ενός Τρίτου Ναού είναι το Ινστιτούτο Ναού στην Ιερουσαλήμ. Έχει ισχυρή ορθόδοξη υποστήριξη και έχει επίσης λάβει χρηματοδότηση από την ισραηλινή κυβέρνηση.

Η οργάνωση αυτή ξεκίνησε μια νέα δραστηριότητα με πολύ ενθουσιασμό και ενέργεια χωρίς χάσιμο χρόνου και από την ίδρυσή της το 1987, έχει προετοιμάσει όλα τα σκεύη που απαιτούνται για τις τελετές και τις θυσίες του Ναού, καθώς και τα απαραίτητα θυμιάματα και έλαια. Τα ρούχα για τους ιερείς έχουν προετοιμαστεί, συμπεριλαμβανομένου του περιστήθιου και της μίτρας που θα φορέσει ο Αρχιερέας. Διάφορα μουσικά όργανα κατασκευάζονται μαζί με έπιπλα όπως το τραπέζι των άρτων της προθέσεως και το θυσιαστήριο του θυμιάματος. Όλα αυτά τα αντικείμενα μπορείτε να τα δείτε online στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου.

Το Ινστιτούτο ιδρύθηκε από έναν ενθουσιώδη Εβραίο ραβίνο ονόματι Yisrael Ariel. (Νομίζω ότι είναι ενδιαφέρον ότι Αριήλ είναι ένα ποιητικό, βιβλικό όνομα για την Ιερουσαλήμ! Βλέπε Ησαΐας κθ:1-2,7.) Αρκετοί ραβίνοι έχουν υπηρετήσει όλα αυτά τα χρόνια σαν Εκτελεστικός Διευθυντής του Ινστιτούτου, με πιο εξέχοντα τον Yehuda Glick.

Το πιο ακριβό αντικείμενο που έχει κατασκευάσει το Ινστιτούτο για το ναό είναι η χρυσή επτάφωτη λυχνία που θα τοποθετηθεί στα Άγια. Καλύπτεται με 95 λίβρες καθαρού χρυσού και κοστίζει αρκετά εκατομμύρια δολάρια. Αυτή τη στιγμή εκτίθεται σε γυάλινη θήκη σε μια τοποθεσία με θέα το Δυτικό Τείχος.

Το Ινστιτούτο του Ναού κατασκεύασε επίσης ένα χάλκινο νιπτήρα που θα χρησιμοποιηθεί από τους ιερείς για τελετουργικούς καθαρισμούς. Ακόμη πιο σημαντικό, έχει προετοιμαστεί ένας προσωρινός κινητό θυσιαστήριο για θυσίες ζώων και αφιερώθηκε δημόσια στο τέλος του Hanukkah (Εβραϊκή γιορτή κατά την οποία τιμάται η αναστύλωση του Δεύτερου Ναού στην Ιερουσαλήμ, την εποχή της Εξέγερσης των Μακκαβαίων κατά των Σελευκιδών) τον Δεκέμβριο του 2018.

Το θυσιαστήριο είναι τετράγωνο με μήκος πλευράς 2,7 μ. ύψος 1,5 μ. και είναι κατασκευασμένο από αφρώδες σκυρόδεμα. Κρίθηκε κατάλληλο για χρήση στον Ναό μέχρι να γίνει ένα πιο μόνιμο.

Ο ραβίνος Baruch Kahane υπηρέτησε σαν Αρχιερέας στην τελετή αφιέρωσης που πραγματοποιήθηκε δίπλα στο Δυτικό Τείχος της Παλιάς Πόλης, κοντά στην Πύλη Χεβρών.

Οι ιερείς φορούσαν βιβλική ακριβή ενδυμασία κατάλληλη για τον Ναό. Οι δημοτικές αρχές της Ιερουσαλήμ δεν επέτρεπαν την θανάτωση ενός προβάτου επί τόπου, επομένως σφαγιάστηκε σε άλλη τοποθεσία και τμήματα του κρέατος κάηκαν στο θυσιαστήριο.

 

Ο ραβίνος Yehuda Glick

Ήρθε στο Ισραήλ το 1974 σε ηλικία 8 ετών, όταν η οικογένειά του επέστρεψε από τη Νέα Υόρκη στο Ισραήλ. Υπηρέτησε στην IDF μεταξύ 1986 και 1989 σαν στρατιωτικός γιατρός (ο πατέρας του ήταν επίσης γιατρός). Στη συνέχεια απέκτησε πτυχία στις Σπουδές της Torah και της Ισραηλινής Ιστορίας.

Το 1996, άρχισε να εργάζεται στο Ισραηλινό Υπουργείο Απορρόφησης Μετανάστευσης. Παραιτήθηκε από αυτή τη θέση το 2005 λόγω της έντονης αντίθεσής του στο Σχέδιο απεμπλοκής της Γάζας. Εκείνη την εποχή έγινε Εκτελεστικός Διευθυντής του Ινστιτούτου του Ναού και ξεκίνησε τις προσπάθειές του να ελευθερώσει το Όρος του Ναού.

Στα χρόνια που ακολούθησαν, συνελήφθη αρκετές φορές επειδή προσευχόταν στο Όρος του Ναού. Το 2013, έκανε απεργία πείνας για να διαμαρτυρηθεί για την απαγόρευση της αστυνομίας να έχει πρόσβαση στο Όρος του Ναού. Αυτός ο ακτιβισμός τον καθιέρωσε ως τον κύριο υποστηρικτή της εβραϊκής κυριαρχίας στο Όρος του Ναού, και αυτό οδήγησε σε απόπειρα δολοφονίας τον Οκτώβριο του 2014, όταν πυροβολήθηκε τέσσερις φορές, εξ επαφής, από Άραβα τρομοκράτη. Ο Γκλικ ως εκ θαύματος επέζησε από την επίθεση.

Υπηρέτησε στο Ισραηλινό Κοινοβούλιο (Κνεσέτ) από το 2016 έως το 2019 σαν μέλος του Κόμματος Λικούντ του Benjamin Netanyahu. Σήμερα συνεχίζει την υπεράσπισή του για τον εβραϊκό έλεγχο του Όρους του Ναού μέσω του Ιδρύματος Shalom Jerusalem που ίδρυσε το 2019.


Η Κιβωτός της Διαθήκης

Το μόνο που χρειάζεται για τον Ναό, που δεν έχει δημιουργήσει το Ινστιτούτο Ναού, είναι η Κιβωτός της Διαθήκης. Ο λόγος που απέφυγαν να αντιμετωπίσουν αυτό το έργο είναι επειδή είναι πεπεισμένοι ότι η αρχική Κιβωτός βρίσκεται κάτω από το Όρος του Ναού σε έναν ειδικό θάλαμο που σχεδιάστηκε για την φύλαξή της.

Η τελευταία αναφορά της Κιβωτού στις Γραφές βρίσκεται στο Β’ Χρον.λε:3, όπου λέει ότι ο βασιλιάς Ιωσία την επέστρεψε στα Άγια των αγίων του Ναού του Σολομώντα. Πιθανώς, είχε αφαιρεθεί από τον βασιλιά Μανασσή (Β’ Χρον.λγ:4-5) όταν βεβήλωσε τον Ναό χτίζοντας βωμούς σε ξένους θεούς.

Η Αγία Γραφή δεν αποκαλύπτει τι συνέβη στην Κιβωτό όταν ο Ναός του Σολομώντα καταστράφηκε αργότερα από τους Βαβυλώνιους.

Δεν υπήρξε Κιβωτός στον Δεύτερο Ναό που χτίστηκε μετά την επιστροφή των Εβραίων από την Βαβυλωνιακή αιχμαλωσία. Οι Ορθόδοξοι πιστεύουν ότι αυτό οφειλόταν στο γεγονός ότι το Ισραήλ βρισκόταν υπό τον περσικό, ελληνικό ή ρωμαϊκό έλεγχο κατά τη δεύτερη περίοδο του Ναού (516 π.Χ. έως 70 μ.Χ.). Έτσι, η Κιβωτός κρατήθηκε κρυμμένη για να την κρατηθεί μακριά από τα χέρια των Εθνικών.

 

Αρχιτεκτονικά Σχέδια

Εκτός από την προετοιμασία όλων των αντικειμένων που απαιτούνται μέσα στον Ναό για την αναβίωση των θυσιών ζώων του Μωσαϊκού Νόμου, το Ινστιτούτο του Ναού έχει συμμετάσχει ενεργά στην προετοιμασία αρχιτεκτονικών σχεδίων για τον Τρίτο Ναό. Το 2015, τα σχέδια διέρρευσαν και από τότε έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου, μαζί με ένα τρισδιάστατο βίντεο του προτεινόμενου εσωτερικού χώρου του Ναού.

Οι Ορθόδοξοι Εβραίοι του Ισραήλ δεν έχουν ενιαία άποψη των αρχιτεκτονικών χαρακτηριστικών του Τρίτου Ναού. Το Ινστιτούτο του Ναού έχει πάρει τη θέση ότι ο Τρίτος Ναός πρέπει να μοιάζει με τον δεύτερο.

Άλλοι υποστηρίζουν ότι πρέπει να ακολουθήσει την αρχιτεκτονική περιγραφή που περιέχεται στον Ιεζ.μ-μβ.

Μια άλλη ομάδα πιστεύει ότι ο Ναός θα κατέβει από τον Ουρανό όταν έρθει ο Μεσσίας.

Οι Χριστιανοί υποστηρίζουν ότι ο Ναός που περιγράφεται από τον Ιεζεκιήλ είναι ο Ναός της Χιλιετηρίδας που θα χτιστεί μετά την επιστροφή του Ιησού. Πιστεύουν επίσης ότι ο Τρίτος Ναός πιθανότατα θα καταστραφεί κατά την διάρκεια της Θλίψης.

 

Στάχτες της ξανθής δαμάλεως

Οι Ορθόδοξοι Εβραίοι συμφωνούν ότι η παραγωγή τελετουργικά αγνών στάχτης μιας κόκκινης δαμαλίδες είναι απαραίτητη για την αναδημιουργία της λατρείας του Ναού. Αυτή η πεποίθηση βασίζεται σε μια εντολή που υπάρχει στους Αριθ.ιθ:1-10 που απαιτεί από τους ιερείς του Ναού να καθαριστούν με ραντισμό νερού που περιέχει τις στάχτες μιας ξανθής δαμάλεως.

Για να είναι Κοσέρ (Κοσέρ ονομάζεται το σύνολο των εβραϊκών θρησκευτικών κανόνων σχετικά με την διατροφή. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται η απαγόρευση βρώσης συγκεκριμένων ειδών τροφής (χοιρινό κρέας, οστρακοειδή και όλα τα είδη εντόμων εκτός από ορισμένα είδη ακρίδων)], η δάμαλις πρέπει να είναι απολύτως ξανθιά, με όχι περισσότερες από δύο τρίχες διαφορετικού χρώματος. Πρέπει να είναι τριών ετών και να μην έχει φυσικές ατέλειες. Δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιήθηκε για σωματική εργασία, όπως όργωμα.

Το Ινστιτούτο του Ναού έχει αναλάβει το έργο της αναπαραγωγής ενός τέτοιου ζώου, χρησιμοποιώντας μια φυλή βοοειδών κοκκινωπού καφέ χρώματος. Έχουν παραγάγει αρκετούς υποψηφίους μέχρι στιγμής, αλλά ο καθένας έχει αποκλειστεί για διάφορους λόγους.

Στους βιβλικούς χρόνους, αναμείγνυαν τις στάχτες μιας νέας θυσίας ξανθής δάμαλης με εκείνες της προηγούμενης δάμαλης. Μερικοί Ορθόδοξοι πιστεύουν ότι αυτό χρειάζεται να γίνει και τώρα, και ως εκ τούτου, υποστηρίζουν ότι πρέπει να βρεθούν οι στάχτες της τελευταίας ξανθής δάμαλης. Το Ινστιτούτο του Ναού πιστεύει ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο.

 

Ιερείς για τον Ναό

Το Ινστιτούτο του Ναού έχει ιδρύσει ένα σχολείο για την εκπαίδευση ιερέων για τον Τρίτο Ναό. Μόνο οι Λευίτες που κατάγονται απευθείας από τον Ααρών, τον πρώτο Αρχιερέα, έχουν τα προσόντα να υπηρετούν σαν ιερείς με θυσιαστικά καθήκοντα. Ονομάζονται Κοχανίμ – που είναι η εβραϊκή λέξη για τον "ιερέα", που χρησιμοποιείται σε σχέση με την Ααρωνική ιεροσύνη. Άλλοι, της φυλής του Λεβί, έχουν τα προσόντα μόνο για να φροντίζουν το Ναό — τα σκεύη και την επίπλωση του.

Γίνεται γενετικός έλεγχος για τον προσδιορισμό των απογόνων του Ααρών. Στη διαδικασία, ανακαλύφθηκε ότι η γενεαλογία των αρσενικών απογόνων του Ααρών διατηρήθηκε προσεκτικά από τον Θεό. Έτσι, πάνω από το 98% των Εβραίων ανδρών που ταυτίζονται σαν Κοχανίμ (συχνά με το επώνυμο του Κόεν), έχουν κοινό έναν συγκεκριμένο γενετικό δείκτη.

 

Το Σανχεντρίν (Το συνέδριο)

Η αναβίωση του αρχαίου Εβραϊκού Συμβουλίου σανχεντρίν είναι ένα ακόμη πολύ σημαντικό σημάδι των εβραϊκών προετοιμασιών για την εμφάνιση του Μεσσία.

Στους χρόνους της Καινής Διαθήκης, το Μεγάλο Σανχεντρίν ήταν ένα συμβούλιο αποτελούμενο από 70 Εβραίους σοφούς συν έναν προεδρεύοντα που ήταν συνήθως ο Αρχιερέας. Η ομάδα υπηρέτησε σαν Ανώτατο Δικαστήριο του Ισραήλ σε θέματα Ιουδαϊκών θρησκευτικών και τελετουργικών νόμων. Ήταν το δικαστήριο που καταδίκασε τον Ιησού σε θάνατο σαν βλάσφημο.

Το Σανχεντρίν έχασε την δύναμή του για να εκτελέσει τη θανατική ποινή υπό ρωμαϊκή κυριαρχία, και αυτός είναι ο λόγος που έπρεπε να παραπέμψει τον Ιησού στον Ρωμαίο κυβερνήτη Πιλάτο, προκειμένου να εξασφαλίσει την εκτέλεσή Του.

Μετά την καταστροφή του δεύτερου Ναού το 70 μ.Χ., το Σανχεντρίν κινήθηκε γύρω από την περιοχή της Γαλιλαίας του βόρειου Ισραήλ για πολλά χρόνια από πόλη σε πόλη μέχρι το 240 μ.Χ., όταν τελικά εγκαταστάθηκε στην Τιβεριάδα, μια πόλη που βρίσκεται στην δυτική ακτή της Θάλασσας της Γαλιλαίας. Εδώ, η ομάδα έλαβε την τελική δεσμευτική απόφασή της το 358 μ.Χ. όταν υιοθέτησε το εβραϊκό ημερολόγιο.

Κατά τη διάρκεια των ετών μεταξύ 1538 και 1949, υπήρξαν πέντε σημαντικές προσπάθειες για την αποκατάσταση του Σανχεντρίν, αλλά καμία από αυτές δεν ήταν επιτυχής. Αλλά τον Οκτώβριο του 2004, μια ομάδα ραβίνων που συνεδρίασε στην Τιβεριάδα κατάφερε να συνέρχεται εκ νέου το Σανχεντρίν και το συνέχισε από τότε, πραγματοποιώντας τις συναντήσεις τους στην Ιερουσαλήμ.

Αυτοί οι σύγχρονοι Ορθόδοξοι ταραχοποιοί και μετακινητές στο Ισραήλ πιστεύουν ότι είναι απαραίτητο να έχουν ένα Σανχεντρίν για να πιστοποιήσουν τον Μεσσία όταν έρθει. Αλλά είναι σημαντικό ότι η πρώτη τους επιχειρηματική δραστηριότητα ήταν να ξεκινήσουν ένα ερευνητικό πρόγραμμα για να καθορίσουν την ακριβή τοποθεσία του Πρώτου και του Δεύτερου Ναού. Αυτή είναι η πρώτη τους προτεραιότητα, διότι πιστεύουν ότι ο Τρίτος Ναός πρέπει να χτιστεί στην ίδια τοποθεσία.

Το «εκκολαπτόμενο» Σανχεντρίν (όπως συνήθως αποκαλείται) δεν έχει ακόμη αναγνωριστεί από την ισραηλινή κυβέρνηση. Αλλά φαίνεται να έχει σχεδόν αναγνωριστεί από το κοσμικό δικαστικό σύστημα ως ραβινικό δικαστήριο.

 

Πολιτικές Προσπάθειες

Πιστεύω ότι πρέπει να αναφερθεί ότι αρκετές πολιτικές οργανώσεις έχουν συσταθεί τα τελευταία χρόνια, μοναδικός σκοπός των οποίων είναι να ασκήσουν πιέσεις στην ισραηλινή κυβέρνηση να αναλάβει δράση για τη διεκδίκηση κυριαρχίας στο Όρος του Ναού. Αυτή η ενέργεια θεωρείται απαραίτητο προοίμιο κάθε προσπάθειας για την κατασκευή ενός Τρίτου Ναού.

Το πρόβλημα του ελέγχου του Όρους του Ναού δημιουργήθηκε το 1967, όταν οι Εβραίοι κατέκτησαν την Παλιά Πόλη της Ιερουσαλήμ στον Πόλεμο των Έξι Ημερών. Αντί να διεκδικήσει την κυριαρχία, όπως έκανε και με την υπόλοιπη Παλιά Πόλη, ο υπουργός Άμυνας του Ισραήλ, Moshe Dayan, ο οποίος ήταν κοσμικός Εβραίος, αποφάσισε αυθαίρετα να γυρίσει τον έλεγχο του Όρους του Ναού πίσω στους Μουσουλμάνους, ελπίζοντας ότι αυτό θα έδειχνε την επιθυμία του Ισραήλ για ειρήνη. Αντίθετα, σηματοδότησε στους Μουσουλμάνους ότι οι Εβραίοι ήταν αδύναμοι στο ψήφισμά τους να ελέγχουν την αρχαία πρωτεύουσα. Από τότε, οι Μουσουλμάνοι αρνούνται στους Εβραίους ίσα δικαιώματα στο Όρος του Ναού.

Μια από τις πολιτικές οργανώσεις που δημιουργήθηκαν για την καταπολέμηση των μουσουλμανικών διακρίσεων στο Όρος του Ναού, και ελπίζουμε να επιφέρουν εβραϊκή κυριαρχία στο Όρος, ονομάζεται Ίδρυμα Κληρονομιάς του Ναού.

Ιδρύθηκε από ένα ευρύ φάσμα Ισραηλινών, στόχος των οποίων είναι «να τερματίσουν τις παράλογες διακρίσεις εις βάρος των Εβραίων στο Όρος του Ναού». Η ελπίδα του ιδρύματος είναι να ανακτήσει για τους Εβραίους τα βασικά πολιτικά δικαιώματα της ελεύθερης πρόσβασης, της ελεύθερης λατρείας και της ελεύθερης συνάθροισης στο Όρος.

Μια παρόμοια οργάνωση με υψηλό προφίλ είναι το Ίδρυμα Shalom Jerusalem που ιδρύθηκε από τον Ραβίνο Yehuda Glick το 2019. Έχει τους ίδιους στόχους με το Ίδρυμα Κληρονομιάς του Ναού Mount Heritage Foundation, αλλά ο Ραβίνος Glick έχει καταφέρει να κερδίσει μεγαλύτερη προσοχή λόγω των μεθόδων αντιπαράθεσης του.

 

Ετοιμότητα του ναού

Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις δραστηριότητες του Ναού που έχουμε ερευνήσει, ποια είναι η τρέχουσα κατάσταση ετοιμότητας για την κατασκευή του Τρίτου Ναού; Τον Μάρτιο του 2019, ο ραβίνος Yisrael Ariel, ιδρυτής του Ινστιτούτου Temple, δήλωσε ότι οι λειτουργίες του Ναού θα μπορούσαν να καθιερωθούν εντός τεσσάρων ωρών μετά τη χορήγηση πρόσβασης στο Όρος του Ναού.

Αυτή η ανακοίνωση αιφνιδίασε τους περισσότερους ανθρώπους. "Πώς θα μπορούσαν οι υπηρεσίες να εφαρμοστούν τόσο γρήγορα", αναρωτήθηκαν οι περισσότεροι. Η εικασία μου είναι ότι το Ινστιτούτο του Ναού σκοπεύει να ανεγείρει έναν προσωρινό ναό (σκηνής), όπως η σκηνή του Μαρτυρίου του Μωυσή που χρησιμοποιήθηκε από τον λαό Ισραήλ κατά τη διάρκεια των περιπλανήσεών τους στην άγρια έρημο, και ο οποίος συνέχισε να υπάρχει στην Σηλώ για πάνω από 400 χρόνια κατά την περίοδο των Κριτών και των πρώτων βασιλείων του Σαούλ και του Δαβίδ. Η τελευταία του θέση ήταν στην Γαβαών κατά τα τελευταία χρόνια της βασιλείας του Δαβίδ (Α ́ Βας.γ:4).

Έτσι, πιθανότατα, οι Ορθόδοξοι θα στήσουν μια προσωρινή σκηνή στο Όρος του Ναού και θα την χρησιμοποιήσουν ενώ χτίζεται ο Τρίτος Ναός.

 

Ο Καταλύτης

Ποιο είναι το πιθανό γεγονός που τελικά θα ξεκινήσει την ανοικοδόμηση ενός εβραϊκού ναού; Πολλοί έχουν υποθέσει ότι θα είναι η ανακάλυψη της Κιβωτού της Διαθήκης. Αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να είναι. Αλλά η ανακάλυψη της Κιβωτού δεν θα λύσει το πρόβλημα του εντοπισμού του νέου Ναού στην ίδια τοποθεσία των αρχαίων Ναών. Κάθε προσπάθεια κατεδάφισης του Θόλου του Βράχου θα εξαπέλυε έναν ολοκληρωτικό πόλεμο με τους Άραβες.

Νομίζω ότι το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι ο Θόλος του Βράχου θα καταστραφεί κατά τη διάρκεια του Πολέμου του Γωγ και Μαγώγ που περιγράφεται στο Ιεζεκιήλ λη & λθ.

Αυτά τα κεφάλαια αναφέρουν ότι η Ρωσία και όλοι οι Μουσουλμάνοι σύμμαχοί της θα καταστραφούν υπερφυσικά από τον Θεό στα βουνά του Ισραήλ και ότι μία από τις μεθόδους που θα χρησιμοποιήσει ο Θεός είναι «σεισμός μέγας εν γη Ισραήλ» με αποτέλεσμα «οι πύργοι θέλουσι πέσει και παν τείχος θέλει κατεδαφισθή» (Ιεζ.λη:19-20).

Υποψιάζομαι ότι αυτός ο σεισμός θα καταστρέψει τον Θόλο του Βράχου. Και με την καταστροφή και τον αφανισμό των μουσουλμανικών δυνάμεων, ο δρόμος θα είναι ανοιχτός για τους Εβραίους να ξαναχτίσουν το Ναό τους στη θέση του Θόλου. Η πρόθεσή τους να το πράξουν θα προστατευθεί από τον Αντίχριστο όταν υπογράψει μια συνθήκη που θα εγγυάται την προστασία του Ισραήλ — μια συνθήκη που θα ξεκινήσει την Θλίψη. Έτσι, πιστεύω ότι ο πόλεμος του Γωγ & Μαγώγ είναι πιο πιθανό να συμβεί κατά τη διάρκεια του χρόνου μεταξύ της Αρπαγής και του ξεκινήματος της Θλίψης.

 

Ορθόδοξες Στάσεις

Όλη αυτή η δραστηριότητα για λογαριασμό της κατασκευής ενός Τρίτου Ναού – τόσο θρησκευτικού όσο και πολιτικού – αποτελεί σαφή απόδειξη μιας κίνησης του Θεού στις ιουδαϊκές καρδιές για να τους παρακινήσει να προετοιμαστούν για τα γεγονότα του τέλους που αποκαλύφθηκαν στο βιβλίο της Αποκάλυψης. Νομίζουν ότι ετοιμάζονται να χτίσουν το Ναό για τον σύντομα ερχόμενο Μεσσία. Αλλά η Αγία Γραφή αποκαλύπτει ότι δεν θα είναι ο Ναός της Χιλιετούς Βασιλείας του Μεσσία. Αντίθετα, θα χρησιμεύσει σαν ναός θλίψης που ο Αντίχριστος θα βεβηλώσει.

Ακριβώς όπως ο Θεός άγγιξε τις καρδιές των Εβραίων σε όλο τον κόσμο στις αρχές του 20ου αιώνα, παρακινώντας τους να επιστρέψουν στην πατρίδα τους, τώρα αγγίζει τις καρδιές των Ορθοδόξων Εβραίων ηγετών, παρακινώντας τους να χτίσουν τον Τρίτο Ναό.

Όταν οι Εβραίοι κατέκτησαν την Παλιά Πόλη της Ιερουσαλήμ στις 7 Ιουνίου 1967, ο Ραβίνος Σλόμο Γκόρεν (ο Αρχιραβίνος του IDF και αργότερα ο Αρχηγός Ασκενάζι Ραβίνος του Ισραήλ) έσπευσε στο Δυτικό Τείχος, φύσηξε ένα σοφάρ και φώναξε: «Πήραμε την Πόλη του Θεού. Μπαίνουμε στη μεσσιανική εποχή για τον εβραϊκό λαό».  Είπε ότι επειδή γνώριζε από προφητείες στις Εβραϊκές Γραφές ότι όταν οι Εβραίοι επιστρέψουν στη γη και επιστρέψουν στην πρωτεύουσά τους, ο Μεσσίας θα έρθει.

Πιο πρόσφατα, ο ραβίνος Γιόσεφ Μπέργκερ — ο Ραβίνος του Τάφου του Δαβίδ στο όρος Σιών — επανέλαβε τον Ραβίνο Γκόρεν δηλώνοντας ότι «ζούμε σήμερα στην αρχή της Μεσσιανικής εποχής». Συνεπώς, ζητούσε την δημιουργία ενός χρυσού στέμματος για να δοθεί στον Μεσσία όταν φθάσει στην Ιερουσαλήμ.

Με τον ίδιο τρόπο, τον Φεβρουάριο του 2020, ο ραβίνος Shlomo Amar — ο πρώην επικεφαλής παραδοσιακός ραβίνος του Ισραήλ — διακήρυξε ότι «όλοι οι μεγάλοι ραβίνοι αυτής της γενιάς λένε ότι ο Μεσσίας πρόκειται να αποκαλυφθεί». Ο ραβίνος Chaim Kanievsky, ο οποίος σήμερα θεωρείται ένας από τους κορυφαίους μελετητές της Torah στον υπερορθόδοξο εβραϊκό κόσμο, εξέφρασε την ίδια άποψη δηλώνοντας συνοπτικά ότι «ο Μεσσίας στέκεται στην πόρτα». Και ο ραβίνος Avner Efghin, ένας από τους κορυφαίους ραβίνους Καμπαλιστές στον κόσμο δήλωσε πρόσφατα ότι «αυτό που συνέβη τον περασμένο χρόνο είναι σίγουρα ένα σημάδι του επερχόμενου Μεσσία».

 

Τελικές Σκέψεις

Εν ολίγοις, οι Ορθόδοξοι ραβίνοι διαβάζουν τα σημάδια της εποχής και καλούν τον λαό τους να προετοιμαστεί για την άμεση εμφάνιση του Μεσσία. Εν τω μεταξύ, η Εκκλησία κοιμάται, αγνοώντας τον Προφητικό Λόγο του Θεού και αρνούμενη να δώσει προσοχή στα Σημάδια των Καιρών.

Τι ειρωνεία! Την πρώτη φορά που ήρθε ο Ιησούς, ήταν οι Εβραίοι που αρνήθηκαν να πιστέψουν. Σήμερα, είναι η Εκκλησία που είναι παγιδευμένη στην απιστία, ενώ οι Ορθόδοξοι Εβραίοι παρακολουθούν με αγωνία τον Μεσσία ενώ κάνουν ένθερμες προετοιμασίες γι’ Αυτόν. Η Δεύτερη Έλευση του Κυρίου δεν πρόκειται να αιφνιδιάσει τους Ορθόδοξους Εβραίους. Αυτό που θα τους εκπλήξει είναι η ταυτότητά Του.

Υπάρχει αμφιβολία ότι οι τρέχουσες εβραϊκές προετοιμασίες για τον Μεσσία είναι ένα ακόμη σημαντικό σημάδι ότι είμαστε η τελική γενιά που θα γίνει μάρτυρας της επιστροφής του Κυρίου στους ουρανούς για την Εκκλησία Του;

Μαράνα θα!!


DrDavid RReagan