Πώς να λάβεις το Άγιο Πνεύμα
Εφόσον το βάπτισμα
του Αγίου Πνεύματος είναι μέρος της
σωτηρίας και είναι διαθέσιμο για τον καθένα σήμερα, δεν είναι δύσκολο να το
λάβει κάποιος.
Ο Θεός έχει υποσχεθεί
να βαπτίσει με το Πνεύμα Του όλους όσους το ζητάνε: «εάν λοιπόν σεις, πονηροί όντες, εξεύρετε να δίδητε καλάς δόσεις εις τα
τέκνα σας, πόσω μάλλον ο Πατήρ ο ουράνιος θέλει δώσει Πνεύμα Άγιον εις τους
αιτούντας παρ' αυτού;» (Λουκ.ια:13).
Όσους πιστεύουν: «Όστις πιστεύει εις εμέ, καθώς είπεν η γραφή,
ποταμοί ύδατος ζώντος θέλουσι ρεύσει εκ της κοιλίας αυτού. Τούτο δε είπε περί
του Πνεύματος, το οποίον έμελλον να λαμβάνωσιν οι πιστεύοντες εις αυτόν· διότι
δεν ήτο έτι δεδομένον Πνεύμα Άγιον, επειδή ο Ιησούς έτι δεν εδοξάσθη»
(Ιωάν.ζ:38-39).
Όσους υπακούουν στον
λόγο Του: «Και ημείς είμεθα μάρτυρες
αυτού περί των λόγων τούτων, και το Πνεύμα δε το Άγιον, το οποίον έδωκεν ο Θεός
εις τους πειθαρχούντας εις αυτόν» (Πράξ.ε:32).
Θα πρέπει να υπάρχει πίστη στην υπόσχεση του Θεού, γιατί χωρίς πίστη δεν μπορούμε να ευαρεστήσουμε τον Θεό (Εβρ.ια:6).
Ο Πέτρος
υποσχέθηκε το Άγιο Πνεύμα σε όλους όσους μετανοήσουν και βαπτιστούν στο όνομα
του Ιησού Χριστού (Πράξ.β:38). Η περίπτωση των Σαμαρειτών (Πράξ.η) φανερώνει
ότι αν δεν υπάρχει τέλεια πίστη, το βάπτισμα στο νερό δεν φέρνει αυτόματα το
Άγιο Πνεύμα. Επιπλέον, η περίπτωση του Κορνήλιου (Πράξ.ι), φανερώνει ότι
κάποιος μπορεί να βαπτιστεί με Πνεύμα Άγιο πριν βαπτιστεί στο νερό.
Αυτός που ζητάει
το Άγιο Πνεύμα θα πρέπει να παραχωρηθεί απόλυτα στον Θεό, επιθυμώντας να κάνει
οτιδήποτε θέλει Αυτός. Σ’ αυτό το σημείο της απόλυτης παραχώρησης και της
απελευθέρωσης πίστης είναι που έρχεται ο Θεός και εκχέει το Πνεύμα Του στον
άνθρωπο. Αν κάποιος βαπτιστεί στο Πνεύμα αλλά δεν είναι βαπτισμένος στο νερό,
στο όνομα του Ιησού, πρέπει να το κάνει όσο το δυνατό γρηγορότερα.
Η μετάνοια είναι απαραίτητη.
Για να κατοικήσει το Άγιο Πνεύμα στη ζωή κάποιου, θα πρέπει το άτομο αυτό να
έχει αποχωριστεί από την αμαρτία και πνευματικές ακαθαρσίες (Β΄Κορ.ς:16 &
ζ:1). Μόνο ο Θεός μπορεί να τον ανακηρύξει δίκαιο, αλλά θα πρέπει ο ίδιος να
εκφράσει την επιθυμία να αποχωριστεί από την αμαρτία ώστε να συγχωρεθούν οι
αμαρτίες του, ζητώντας τη βοήθεια του Θεού, υποτασσόμενος απόλυτα στο θέλημά
Του.
Αν κάποιος
μετανοήσει και έχει πίστη, ο Θεός θα του δώσει το Πνεύμα Του, έστω κι αν αυτό
το άτομο έχει λάθος αντιλήψεις για άλλα θέματα, όπως για παράδειγμα το βάπτισμα
στο νερό. Σε μια τέτοια περίπτωση, ο Θεός χορηγεί το Πνεύμα Του, προκειμένου να
οδηγήσει τον ειλικρινή εκζητητή σε περισσότερη αλήθεια. Ο Θεός δεν ψάχνει
λόγους ν’ αρνηθεί το Πνεύμα Του, αντίθετα θα βαπτίσει τον καθένα που ανταποκρίνεται
στις προϋποθέσεις της μετάνοιας και της πίστης έτσι όπως τις έχει διατυπώσει
στον λόγο Του.
Όποιος ζητάει το
Άγιο Πνεύμα, θα πρέπει να έρθει στον Θεό με πίστη, πιστεύοντας στον λόγο Του,
περιμένοντας να λάβει την υπόσχεση. Θα πρέπει να έχει μετανοήσει για τις
αμαρτίες του ομολογώντας τις, ζητώντας συγχώρεση, υποσχόμενος να κάνει με τη
βοήθεια του Θεού το θέλημά Του, υποτασσόμενος σ’ Αυτόν. Θα πρέπει να αποφασίσει
μέσα στο μυαλό του ότι θέλει το Άγιο Πνεύμα του Θεού, σήμερα, άσχετα με το τι ο
Θεός μπορεί να του ζητήσει στο μέλλον.
Αφού μετανοήσει
και δεσμευτεί απόλυτα για κάποια πράγματα, θ’ αρχίσει να δοξάζει τον Θεό που
άκουσε και θα απαντήσει την προσευχή του. Τότε, το Πνεύμα θα έρθει, θα πάρει
τον πλήρη έλεγχο και θα ικανώσει το άτομο να μιλήσει σε μια γλώσσα που ποτέ δεν
έμαθε.
Συχνά, η επίθεση
των χεριών, μετά την μετάνοια, βοηθάει το άτομο να επικεντρώσει την πίστη του
στο ζητούμενο, εκείνη τη στιγμή, και να λάβει το Πνεύμα. Αυτό ήταν πολύ
συνηθισμένο στην πρώτη εκκλησία, αν και δεν είναι προϋπόθεση για να λάβει κανείς
το Πνεύμα.
Δεν είναι σοφό να προτρέπεται
το άτομο ν’ αρχίσει να ζητάει, δοξάζοντας τον Θεό πριν μετανοήσει, γιατί δεν
έχει σημασία πόσο «δοξάζει», δεν θα το πάρει αν δεν μετανοήσει πρώτα.
Την δυσκολία να
βαπτιστεί κάποιος, τη δημιουργεί μόνος του. Χρειάζεται τόσος χρόνος, όσο θα
πάρει στο άτομο να μετανοήσει και να παραχωρηθεί απόλυτα στον Θεό, κάτι που
μπορεί να γίνει σε μια στιγμή!
Δεν είναι
απαραίτητο να χρονοτριβεί κανείς για πολύ καιρό ή να το ζητάει πολλές φορές.
Αυτοί που δυσκολεύονται να λάβουν το Άγιο Πνεύμα είτε είναι ελλιπείς πίστης, ή
δεν έχουν παραχωρήσει κάποιους τομείς της ζωής τους απόλυτα στον Θεό.
Οι 120 την ημέρα
της Πεντηκοστής χρειάστηκε να περιμένουν 7 με 10 μέρες για την πρώτη έκχυση, αλλά
από τότε το Πνεύμα είναι ελεύθερα διαθέσιμο στον καθένα, ανά πάσα στιγμή.
Αν οι άνθρωποι
διδασκόταν πόσο σημαντικό είναι να λάβουν το Άγιο Πνεύμα, πόσο εύκολο είναι να
πληρωθούν με το Πνεύμα, και πώς να προετοιμάσουν τις καρδιές τους, θα
βαπτιζόταν πολύ εύκολα. Απ’ την άλλη μεριά, αν αυτή εμπειρία διδάσκεται σαν μια
προαιρετική ευλογία, τότε δύσκολα κανείς να το ποθήσει, να το ζητήσει και να το
λάβει. Όταν διδάσκεται η πίστη και η μετάνοια σαν βασικά στοιχεία για να λάβει
κανείς το Πνεύμα, τότε πολλοί θα το λαμβάνουν την ώρα του βαπτίσματος στο νερό
ή μόλις επιθέσει ο πρεσβύτερος τα χέρια του.
Παιδιά, νέοι,
γέροι, αμόρφωτοι, μορφωμένοι, πλούσιοι και φτωχοί, όλοι μπορούν να λάβουν το
Άγιο Πνεύμα. Η περίπτωση του Κορνήλιου και των Εφεσίων, μας δείχνει ότι μπορεί
κανείς να λάβει το Πνεύμα αμέσως μόλις μετανοήσει και πιστέψει.
Το έργο του Πνεύματος.
Όταν κάποιος
βαπτίζεται στο Πνεύμα, λαμβάνει το Πνεύμα του Χριστού στην ζωή του σε μόνιμη
βάση (Ρωμ.η:9, Εφες.γ:16-17). Γίνεται μέλλος της πνευματικής οικογένειας του
Θεού, και το Πνεύμα του Θεού αρχίζει να τον οδηγεί.
Η Βίβλος
περιγράφει αυτό το γεγονός με διάφορους τρόπους:
(1) Με το Πνεύμα γεννιόμαστε στην Βασιλεία του Θεού (Ιωάν.γ:5)
(2) Το Πνεύμα μας υιοθετεί στην οικογένεια του Θεού (Ρωμ.η:15-16, Γαλ.δ:5-6)
(3) Το Πνεύμα μας βαπτίζει στο σώμα του Χριστού (Α΄Κορ.ιβ:13)
(4) Το Πνεύμα μας αγιάζει (Α΄Κορ.ς:11, Α΄Πέτρ.α:2).
(5) Το Πνεύμα είναι η σφραγίδα της σωτηρίας μας (Εφες.α:13)
(6) Το Πνεύμα είναι ο αρραβώνας (αμανάτι, εγγύηση, το πρώτο βήμα) της
κληρονομιάς μας (Εφες.α:14).
Με λίγα λόγια, η
λήψη του Αγίου Πνεύματος είναι μέρος της σωτηρίας. Φυσικά, όπως περιγράφει το
κεφ.δ, δεν πρέπει να ξεχωρίζουμε δηκτικά το βάπτισμα του Πνεύματος από το
βάπτισμα στο νερό, εφόσον αυτά τα δύο ενώνονται για να συμπληρώσουν την νέα
γέννηση και να φέρουν όλα τα οφέλη της σωτηρίας.
Επιπρόσθετα, με το
να είναι μέρος της σωτηρίας, το βάπτισμα του Πνεύματος φέρνει δύναμη
(Β΄Τιμ.α:7), πράγμα το οποίο περιλαμβάνει: (
1)
Δύναμη ομολογίας και ικανότητας να είσαι μια
ζωντανή μαρτυρία ότι ο Ιησούς σώζει από την αμαρτία (Πράξ.α:8).
(1) Δύναμη να υπερνικάς την αμαρτία, να ζεις δίκαια και να νεκρώνεις τα έργα
της σάρκας (Ρωμ.η:4, 13)
(2) Δύναμη ανάστασης, όταν ο Χριστός θα έρθει για να πάρει την εκκλησία Του
(Ρωμ.η:11).
Το Πνεύμα φέρνει
ανάπαυση και αναζωογόνηση (Ησ.κη:11-12, Πράξ.γ:19), και δίνει υγιή νου
(Β΄Τιμ.α:7). Το Πνεύμα γίνεται δάσκαλος, οδηγός σε όλη την αλήθεια και φωτισμός
στον λόγο του Θεού (Ιωάν.ιδ:26, ις:13). Γίνεται επίσης μεσίτης και ο τρόπος να
πλησιάσουμε τον Θεό (Ρωμ.η:26-27, Εφες.β:18). Τελικά, το Πνεύμα εργάζεται στην
ζωή μας για να δώσει τον ενιάπτυχο καρπό του Πνεύματος, δηλαδή αγάπη, χαρά, ειρήνη,
μακροθυμία, χρηστότητα, αγαθοσύνη, πίστη, πραότητα, εγκράτεια (Γαλ.ε:22-23,
Ρωμ.ε:5, ιδ:17).
Όλα αυτά τα έργα
του Πνεύματος ενισχύουν την διδασκαλία ότι ή λήψη του Αγίου Πνεύματος είναι απαραίτητη
για την σωτηρία. Χωρίς όλα αυτά τα έργα του Πνεύματος που είδαμε παραπάνω, δεν
μπορούμε να ζήσουμε μια νικηφόρα χριστιανική ζωή που ευχαριστεί τον Θεό. Όποιος
προσπαθεί να σωθεί χωρίς να έχει βαπτιστεί στο Πνεύμα, προσπαθεί με τις δικές
του δυνάμεις και είναι καταδικασμένος σε αποτυχία.
Συμπέρασμα
Το βάπτισμα του
Αγίου Πνεύματος είναι η κανονική, βασική εμπειρία της Καινής Διαθήκης με τον
Θεό. Είναι η γέννηση του Πνεύματος. Ο Θεός το έχει υποσχεθεί σε όλους όσους πιστεύουν
σ’ Αυτόν. Ο καθένας μπορεί να λάβει το Άγιο Πνεύμα σήμερα, απλά μετανοώντας από
την αμαρτία, έχοντας πίστη στον Θεό, και ζητώντας από τον Θεό το δώρο Του.
Παίρνοντας το Άγιο
Πνεύμα, θα πάρει δύναμη να υπερνικήσει την αμαρτία και να ζήσει μια άγια ζωή.
Αφήνοντας το Πνεύμα να τον πληρώνει συνεχώς (να τον ελέγχει και να τον οδηγεί),
θα φέρει τον καρπό του Πνεύματος και θα ζήσει αληθινά μια ζωή σαν το Χριστό.