Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 13 Ιουνίου 2020


Ερμηνευτικά λάθη


                                   
Η μελέτη της Αγίας Γραφής είναι σπουδαίο προνόμιο των πιστών. Ταυτόχρονα όμως είναι και μεγάλη ευθύνη. Γιατί;

Επειδή σημασία δεν έχει μόνο ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ αλλά και ΤΟ ΝΟΗΜΑ εκείνων που διαβάζουμε.

Δύο ιστορίες από την Καινή Διαθήκη, που θυμίζουμε παρακάτω, μιλούν γι’ αυτή την αλήθεια και πόσο αντίκτυπο έχει στην καθημερινή αλλά και την πνευματική μας ζωή.

Η πρώτη περικοπή είναι από το Ευαγγέλιο του Λουκά (ι:25-28), όπου έχουμε το επεισόδιο του νομικού που ήρθε στον Χριστό με την επιθυμία να κληρονομήσει αιώνια ζωή.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 11 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:3 Η παρανόηση των μαθητών



Η ερώτηση των μαθητών στο Ματθ.κδ:3 χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο ερώτημα αφορά την καταστροφή του Ναού, η οποία έγινε το 70 μ.Χ. Το δεύτερο ερώτημα, που αποτελείται από δύο σκέλη που σχετίζονται μεταξύ τους, αναφέρεται σε γεγονότα που δεν έχουν ακόμη έρθει. Οι μαθητές προφανώς πίστευαν ότι και τα τρία γεγονότα, η καταστροφή του Ναού, το σημείο του ερχομού του Χριστού και το τέλος του αιώνα θα συνέβαιναν ταυτόχρονα. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020

Τηλεδιασκέψεις


Πήρα αυτό το σημείωμα από κάποιον που παρακολούθησε τηλεδιασκέψεις των ημερών, και το μεταφέρω αυτούσιο!


Ως Χριστιανός και παρατηρητής θα ήθελα να αναφερθώ στα τελευταία γεγονότα των εκκλησιών λόγω κορωνοϊού. Παρατηρώ μια επίμονη προσπάθεια περί ενότητας με αποδοχή της διαφορετικότητας όπως λέγεται περί ιδεών ,δογμάτων ,απόψεων ,διαφόρων και προτάσεων. Θα ήθελα να επισημάνω τις εξής παρατηρήσεις που μου φάνηκαν υπό πίεση από την μια και παράξενη από την άλλη.

ΜΕΛΕΤΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ




Παρόλο που ο Πέτρος και ο Παύλος είναι οι δύο κύριοι χαρακτήρες στην ιστορία της πρώτης Εκκλησίας όπως καταγράφεται στις Πράξεις των Αποστόλων, οι μελετητές του βιβλίου αυτού πρέπει να γνωρίσουν καλά τους κύριους χαρακτήρες, το ρόλο που έπαιξαν σ’ αυτή την ιστορία, και που θα βρουν τις αναφορές για το κάθε τι απ’ αυτά. Πρέπει να είναι τόσο πολύ εξοικειωμένοι μ’ αυτό το βιβλίο, ώστε αμέσως να μπορούν να ανατρέχουν στην ιστορία που αναφέρεται σ’ αυτούς τους χαρακτήρες. Μερικοί απ’ αυτούς αναφέρονται παρακάτω:

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 9 Ιουνίου 2020


Ματθ.κδ:1-3 Εισαγωγή και Ιστορικό Πλαίσιο



Η επί του όρους ομιλία, που δόθηκε λίγο πριν από τη σταύρωση του Ιησού, είναι το πιο σημαντικό ενιαίο μέρος της προφητείας σε όλη τη Βίβλο. Είναι σημαντικό γιατί προήλθε από τον ίδιο τον Ιησού αμέσως μετά την απόρριψη Του από τον λαό Του και επειδή παρέχει τον κύριο σκελετό των γεγονότων των έσχατων καιρών.—

Προφητεία της Βίβλου. Η επί του όρους ομιλία είναι η προφητική διδασκαλία του Κυρίου μας, που βρίσκεται στο Ματθ.κδ-κε, στον Μάρκο ιγ και στον Λουκά κα. Αυτή η ομιλία επηρεάζει πάρα πολύ όλες τις εσχατολογικές ερμηνείες που υπάρχουν.

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020


Το εσωτερικό σου ταιριάζει με το εξωτερικό σου;



Ματθ.ε:8 Μακάριοι οι καθαροί την καρδίαν, διότι αυτοί θέλουσιν ιδεί τον Θεόν.

Κάποτε ένας πατέρας είπε στο παιδί του να καθίσει. Το παιδί αρνήθηκε. Και πάλι ο πατέρας είπε το παιδί να καθίσει, και πάλι το παιδί πεισματικά αρνήθηκε. Τέλος, ο πατέρας του είπε, «αν δεν καθίσεις θα σε δείρω». Το παιδί κάθισε και είπε, «κάθομαι εξωτερικά, αλλά είμαι ακόμα όρθιος εσωτερικά!». 

Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 7 Ιουνίου 2020


Επίγεια και ουράνια σοφία



Ιακώβου γ:13-18


Παρ.δ:7 Η σοφία είναι το πρώτιστον· απόκτησον σοφίαν· και υπέρ πάσαν απόκτησίν σου απόκτησον σύνεσιν. 
Στην Αγία Γραφή, σοφία δεν είναι απλά η κατοχή της γνώσης και της πληροφορίας, αλλά η ικανότητα να εφαρμόζεις την αλήθεια στην καθημερινή ζωή.
 
Η σοφία δεν αφορά τι  ξέρεις, αλλά τι κάνεις. Δεν έχει να κάνει τόσο με το μυαλό, όσο με τις σχέσεις και το χαρακτήρα. Γι’ αυτό, στον λόγο του Θεού ανόητος είναι αυτός που ξέρει την αλήθεια, αλλά αποτυγχάνει να την εφαρμόσει.
 
Στην επιστολή Ιακώβου, θα δούμε μια περικοπή που αντιπαραβάλει την ανθρώπινη σοφία με τη θεϊκή, την επίγεια με την επουράνια. 

Ρωτάει λοιπόν: Τις είναι μεταξύ σας σοφός και επιστήμων; ας δείξη εκ της καλής διαγωγής τα έργα εαυτού εν πραότητι σοφίας. (Ιάκ.γ:13).

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 6 Ιουνίου 2020


ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ



Α.   ΠΩΣ ΣΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ;

Πώς σωζόταν οι πρώτοι χριστιανοί; Ποια ήταν η εμπειρία που είχαν;

Το μόνο μέρος όπου μπορούμε να βρούμε την αληθινή απάντηση σ’ αυτές τις ερωτήσεις είναι οι Πράξεις των Αποστόλων. Το Βιβλίο των Πράξεων είναι το μοναδικό ιστορικό βιβλίο της Καινής Διαθήκης. Τα τέσσερα Ευαγγέλια αναφέρουν τη ζωή και τη διακονία του Κυρίου μας. Οι Επιστολές γράφτηκαν σε άτομα ή εκκλησίες, που είχαν ήδη σωθεί. Μόνο στο Βιβλίο των Πράξεων βρίσκουμε αναφορές πώς έλαβαν τη σωτηρία στην πρώτη Εκκλησία.

Είναι άκρως απαραίτητο να εξετάσουμε προσεκτικά και με προσευχή αυτές τις αναφορές.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020


Ο Αντίχριστος και η προφητεία του Δανιήλ




Ο Αντίχριστος

Ο Παύλος εξήγησε στους Θεσσαλονικείς ότι μόλις φύγει η εκκλησία, θα μπορέσει ο αντίχριστος να εμφανιστεί στην γη και να διενεργηθεί ελεύθερα το «μυστήριον της ανομίας». Ποιος είναι όμως ο αντίχριστος, τι θα κάνει, για ποιόν λόγο θα του επιτρέψει ο Θεός να κινηθεί στην γη και για πόσο καιρό;

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020


Ο ερχόμενος ηγέτης (Δαν.ια:36-39)



Δαν.ια:36 Και ο βασιλεύς θέλει κάμει κατά την θέλησιν αυτού, και θέλει υψωθή και μεγαλυνθή υπεράνω παντός Θεού, και θέλει μεγαλορρημονήσει κατά του Θεού των θεών, και θέλει ευημερεί, εωσού συντελεσθή η οργή· διότι το ωρισμένον θέλει γείνει.

Ο βασιλιάς θα έχει την δύναμη να κάνει ό,τι θέλει. Προφανώς δεν θα υπόκειται σε ανώτερη ανθρώπινη αρχή (ζ:23, Αποκ.ιγ:1-10, ιζ:12). Θα εξυψωθεί πάνω από κάθε άλλο θεό, πράγμα που σημαίνει ότι θα απαιτήσει λατρεία (Β’ Θεσ.β:4, Αποκ.ιγ:11-18, ιζ:12-13). Επίσης, θα αποκηρύξει τον αληθινό Θεό (ζ:25· Αποκ.ιζ:14). Θα επιτύχει για ένα διάστημα, μέχρι την αγανάκτηση του Θεού εναντίον του λαού Του (η:19, Ησ.ι:25, κς:20, Αποκ.ιζ:15-17). Ωστόσο, όλα αυτά θα συμβούν υπό την κυρίαρχη εξουσία του Θεού.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 3 Ιουνίου 2020


ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΡΩΜΗ




Πράξ. κζ & κη

Α.   ΑΠΕΛΑΣΗ ΣΤΗ ΡΩΜΗ

Τα ταξίδια με πλοίο δεν ήταν κάτι σίγουρο, ούτε μπορούσε να προγραμματίσει κανείς το τέλος του, στις μέρες του Παύλου. Ο Παύλος έφυγε από την Παλαιστίνη τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο και δεν έφτασε στην Ρώμη παρά το Μάρτιο, έχοντας χάσει εντωμεταξύ το πλοίο και τα υπάρχοντά του.

Ο Παύλος παραδόθηκε στον εκατόνταρχο Ιούλιο, για το ταξίδι στη Ρώμη, όπου ο Λουκάς τον ακολούθησε πάλι (σημείωσε το «εμείς» στο εδ.2). Στη Σιδώνα επετράπη στον Παύλο να επισκεφτεί τους φίλους του. Έπλευσαν ανατολικά και νότια της Κύπρου στα Μύρα στην νοτιότερη ακτή της Μικράς Ασίας, όπου ο Παύλος κι οι άλλοι επιβιβάστηκαν σε ένα πλοίο απ’ την Αίγυπτο.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 2 Ιουνίου 2020


Ενθάρρυνση για να επιμείνουν


Β’ Θεσσαλονικείς α:5-10

Από τα συμφραζόμενα αυτού του αποσπάσματος, φαίνεται ότι ο Παύλος μιλά για την Δεύτερη Έλευση του Χριστού, όχι για την αρπαγή.

Αυτά τα εδάφια εξηγούν ποια θα είναι η μελλοντική δίκαιη κρίση του Θεού.

Β’ Θεσ.α:5 το οποίον είναι ένδειξις της δικαίας κρίσεως του Θεού, διά να αξιωθήτε της βασιλείας του Θεού, υπέρ της οποίας και πάσχετε

Ο Παύλος εξήγησε ότι οι «δοκιμασίες» για τον Χριστό, φανερώνουν την αξία του πιστού ώστε να συμμετέχει στην «Βασιλεία του Θεού» (Λουκ.κ:35).

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 1 Ιουνίου 2020


Συμβουλές για το κήρυγμα



Θα ήθελα κάποιες βασικές συμβουλές για το κήρυγμα. Πώς μπορώ να ξεκινήσω;

Η διακονία μας δεν παρέχει προσωπικές συμβουλευτικές υπηρεσίες, αλλά μπορούμε να δώσουμε κάποιες βασικές συμβουλές για το κήρυγμα. Πρώτον, το κήρυγμα είναι μια διαδικασία έκθεσης (ή ερμηνείας) του λόγου του Θεού. Το κήρυγμα δεν είναι μια ομιλία – και μάλλον δεν είναι κάτι διασκεδαστικό. Το κήρυγμα είναι πάντα θέμα διδασκαλίας και εφαρμογής του λόγου του Θεού στον λαό του Θεού, όπως είπε ο Παύλος: