Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 26 Αυγούστου 2017


ΘΑΥΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ



Β. Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΚΩΦΑΛΑΛΟΥ

Μάρκ.ζ:31-37

1.  Τα γεγονότα

Μετά από την θεραπεία της κόρης της Συροφοίνισσας, πλήθη αναμφίβολα συγκεντρώθηκαν και ο Ιησούς έπρεπε να ψάξει αλλού για ανάπαυση και απομόνωση. Δεν πήγε Νότια προς την Γαλιλαία αλλά Ανατολικά στην Δεκάπολη που είναι μια περιοχή ανατολικά του Ιορδάνη ποταμού.
Εδώ οι άνθρωποι έφεραν ένα άνδρα κουφό και εν μέρει βουβό και Του ζήτησαν να επιθέσει τα χέρια Του.

2.  Η ανάγκη

Αυτός ο άνθρωπος ήταν τελείως κουφός και είχε ένα πρόβλημα στην ομιλία του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Παρασκευή 25 Αυγούστου 2017


ΟΙ ΕΡΧΟΜΕΝΕΣ ΚΡΙΣΕΙΣ

Υπάρχουν διαφορετικές κρίσεις για τους Χριστιανούς και τους αμαρτωλούς, κατά τις οποίες όλοι θα σταθούν μπροστά στο Θεό.

Α. Οι άγιοι στην Αρπαγή

Κανένας Χριστιανός που θα αρπαχτεί δεν πρόκειται να σταθεί μπροστά στο Θεό για να κριθεί για τις αμαρτίες του (Ιωάν.ε:24 Ρωμ.η:1). Το γεγονός ότι κάποιος αρπάζεται, σημαίνει ότι ήταν άξιος και η αρπαγή είναι το βραβείο του.

Οι αμαρτίες μας έχουν ήδη κριθεί πάνω στο σταυρό του Γολγοθά. Η κρίση έπεσε πάνω στον Ιησού αντί να πέσει πάνω μας. Τιμωρήθηκε αυτός για μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 24 Αυγούστου 2017

Η ειδωλολατρική προέλευση της «Τριάδας».



Το «Dictionary of Religious Knowledge»:

«Πολλοί λένε ότι η τριάδα είναι ένα κακό που δανείστηκε από ειδωλολατρικές θρησκείες και εμβολιάστηκε στη χριστιανική πίστη».

Ο Edward Gibbon λέει στον πρόλογο του στο «History of Christianity»:

«Αν η ειδωλολατρία νικήθηκε από τον Χριστιανισμό, είναι εξίσου αλήθεια ότι ο Χριστιανισμός «χάλασε», διεφθάρη από την ειδωλολατρία. Η αγνή πίστη των πρώτων Χριστιανών σε ένα μόνο Θεό..., άλλαξε από την εκκλησία της Ρώμης, και μετατράπηκε στο ακατανόητο δόγμα της Τριάδας. Πολλές από τις παγανιστικές διδασκαλίες, που εφευρέθηκαν από τους Αιγυπτίους και εξιδανικεύτηκαν από τον Πλάτωνα, διατηρήθηκαν σαν σωστές διδασκαλίες».


ΘΑΥΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ



Μέρος ΙΙΙ


Α. Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΡΗΣ ΤΗΣ ΣΥΡΟΦΟΙΝΙΣΣΑΣ

Ματθ.ιε:21-28  Μάρκ.ζ:24-30

1.  Τα γεγονότα
Αυτή η ιστορία εξελίχθηκε στην Φοινίκη. Εκτός από το ταξίδι Του σαν βρέφος στην Αίγυπτο, είναι η πρώτη φορά που ο Ιησούς αφήνει την Παλαιστίνη.

Δεν πήγε στην Φοινίκη με σκοπό να ξεκινήσει ένα δημόσιο κήρυγμα. Φαίνεται ότι μάλλον ήθελε να αποσυρθεί σ’ ένα ήσυχο μέρος με τους μαθητές Του για να τους διδάξει. Στην Γαλιλαία δεν υπήρχε τόπος που θα μπορούσαν να απομονωθούν. Οι ενάντιοί Του αυξάνονταν και η εχθρότητα των Φαρισαίων ήταν έντονη. Ο Ηρώδης είχε αποκεφαλίσει τον Ιωάννη τον Βαπτιστή και είναι πιθανόν ο Ιησούς να ήθελε να φύγει από την δικαιοδοσία της κυβέρνησης του Ηρώδη για να αναπαυθεί και να διδάξει ανεμπόδιστα τους μαθητές Του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Δόξα

Ρωμ.ε:14 αλλ' εβασίλευσεν ο θάνατος από Αδάμ μέχρι Μωϋσέως και επί τους μη αμαρτήσαντας κατά την ομοιότητα της παραβάσεως του Αδάμ, όστις είναι τύπος του μέλλοντος.

Εβρ.β:9 τον δε ολίγον τι παρά τους αγγέλους ηλαττωμένον Ιησούν βλέπομεν διά το πάθημα του θανάτου με δόξαν και τιμήν εστεφανωμένον, διά να γευθή θάνατον υπέρ παντός ανθρώπου διά της χάριτος του Θεού.

Η κρίση της εκκλησίας.


Επειδή ο κόσμος γύρω μας δείχνει τέτοια ανοχή για το κακό, είναι εύκολο και κάποιος Χριστιανός να αποδεχτεί κάποια αμαρτία στον εαυτό του ή σε άλλους χωρίς να την κρίνει.

Η Γραφή μας προειδοποιεί  όταν πρόκειται να κρίνουμε άλλους, ότι θα πρέπει πρώτα να βγάλουμε το δοκάρι από το μάτι μας πριν προσπαθήσουμε να βγάλουμε την ακίδα από το μάτι του αδελφού μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 22 Αυγούστου 2017


ΘΑΥΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ



Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟ ΞΗΡΟ ΧΕΡΙ

Ματθ.ιβ:6-13   Λουκ.ς:6-11

1.  Τα γεγονότα
Αυτό το θαύμα έγινε την ημέρα του Σαββάτου. Ο Ιησούς είχε κατακριθεί επειδή οι μαθητές Του λίγο πριν είχαν κόψει στάχυα για να φάνε ενώ ήταν Σάββατο. Εδώ ο Ιησούς έκανε δύο σημαντικές δηλώσεις: «Εδώ είναι μεγαλύτερος του ιερού» & «Ο Υιός του ανθρώπου είναι κύριος και του σαββάτου»

Κ α λ η μ έ ρ α


Δευτέρα 21 Αυγούστου 2017


Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ

Η υπόθαλψη της αμαρτίας δεν είναι αγάπη. 

Προσβάλουμε τον Άγιο Θεό εκμεταλλευόμενοι την εξουσία που μας έδωσε για ίδιο όφελος. 
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ολόκληρη η Π.Δ. δικαιώνει τα λόγια του Σολομώντα: «Διότι ο Θεός θέλει φέρει εις κρίσιν πάν έργον καί πάν κρυπτόν, είτε αγαθόν είτε πονηρόν» (Εκκλ.ιβ:14).


Δεν είναι ευχάριστο να σκεφτόμαστε το Θεό σαν Κριτή. Το μυαλό μας πιο εύκολα Τον φαντάζεται σαν ένα ήσυχο παππού που παραβλέπει τις κακές πράξεις μας μ’ ένα στεναγμό συγκατάνευσης. Όμως, ο Θεός είναι δίκαιος. Η δικαιοσύνη Του απαιτεί την εξαγγελία και την εκτέλεση της κρίσης από τον ίδιο κατά της αμαρτίας. Όταν καταπατούνται οι νόμοι Του, απαιτείται ποινή και αναγκαστική κρίση.


Κ α λ η μ έ ρ α


Κυριακή 20 Αυγούστου 2017

Ελάτε σ’ εμένα…. Ας πλησιάσουμε….


Ματθ.ια:28 Έλθετε προς με, πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι, και εγώ θέλω σας αναπαύσει.

Η πρόσκληση γίνεται σε όσους κοπιάζουν και έχουν κουραστεί!

Στους καιρούς που ζούμε, ίσως είναι η μόνη λύση!

Όταν το ρολόι αρχίσει να χάνει, φροντίζουμε να του αλλάξουμε μπαταρία… Ας κάνουμε το ίδιο για την πνευματική μας ζωή.


Προς Ρωμαίους (061)

Ρωμ.ια:14 ίσως κινήσω εις ζηλοτυπίαν αυτούς, οίτινες είναι σαρξ μου και σώσω τινάς εξ αυτών.

Υπηρετώντας τους εθνικούς, ο Παύλος έλπιζε να σώσει πολλούς από τους ομοεθνείς του Εβραίους. Όσο πιο πολύ τόνιζε τη διακονία του στους εθνικούς, οδηγώντας τους στις ευλογίες του Θεού, τόσο περισσότερο θα διέγειρε τους Εβραίους να ζηλέψουν, κι έτσι να ενθαρρύνει κάποιους από αυτούς να επιδιώξουν την ευλογία της σωτηρίας της Καινής Διαθήκης. Επαναλαμβάνεται η ιδέα του εδ.11.

Κ α λ η μ έ ρ α


Σάββατο 19 Αυγούστου 2017

Έχεις αγάπη;



Έχουμε μια τάση να αγαπούμε αυτούς που μας αγαπούν, που μας θαυμάζουν, που εκφράζονται με καλά λόγια για μας.

Έχουμε την τάση να αγαπούμε αυτούς που μας εξυπηρετούν, που είναι χρήσιμοι για τα ζητήματά μας, για τα σχέδιά μας.

Έχουμε την τάση, να αγαπούμε αυτούς που συμφωνούν με τις απόψεις μας με τα σχέδιά μας και με τον τρόπο που βλέπουμε εμείς τη ζωή.


ΘΑΥΜΑΤΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ



Μέρος ΙΙ


Α. Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΙΚΟΥ

Μάρκ.β:1-12

1.  Τα γεγονότα

Όταν ο Ιησούς επέστρεψε στην Καπερναούμ, μπήκε σ’ ένα σπίτι - πιθανόν του Πέτρου - όπου είχε μείνει για λίγο και στην προηγούμενη επίσκεψή του στην Καπερναούμ. Η είδηση της παρουσίας Του εξαπλώθηκε στους ανθρώπους που γέμισαν το σπίτι και την αυλή. Ήταν τόσοι πολλοί, που δεν μπορούσε κανείς να μπει πλέον μέσα στο σπίτι. Υπήρχαν πάρα πολλοί που απλώς θέλανε να ικανοποιήσουν την περιέργεια τους και άλλοι που ίσως έψαχναν για κάποιο λάθος.

Ξαφνικά τέσσερις άνδρες πλησίασαν μεταφέροντας ένα φορείο πάνω στο οποίο ήταν ένας άνδρας παράλυτος ανίκανος να κινηθεί. Δεν ήταν μόνο πολύ άρρωστος, αλλά και πάρα πολύ απελπισμένος για την αμαρτωλή ζωή που είχε ζήσει. Ήξερε ότι δεν ήταν έτοιμος να πεθάνει και υπέφερε κάτω από το βάρος της αμαρτίας και της ενοχής του.

Καλημέρα


Παρασκευή 18 Αυγούστου 2017


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (24)

Μια άλλη πτυχή αυτού του θέματος είναι ότι ο Θεός μιλώντας προφητικά για το Γιό Του λέει: «….εγώ θέλω είσθαι εις αυτόν πατήρ και αυτός θέλει είσθαι εις εμέ υιός….» Β’ Σαμ.ζ:14. Την ίδια προφητεία, συναντάμε στο Α’ Χρον.κβ:10 και στην προς Εβρ.α:5.

Βλέπουμε ότι ο Πατέρας λέει ότι «θέλω είσθαι», δηλ. «θα είναι» Πατέρας στο Χριστό, και ο Χριστός «θα είναι»  Γιος στον Πατέρα. Η αναφορά αυτή είναι όμως στο μέλλον και φανερώνει ότι η πράξη δεν έχει ακόμη συμβεί, αλλά πρόκειται να γίνει κάποτε στο μέλλον.

Κ α λ η μ έ ρ α


Πέμπτη 17 Αυγούστου 2017


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (23)

Ιωάν.α:10-14 ἐν τῷ κόσμῳ ἦν καὶ ὁ κόσμος δι' αὐτοῦ ἐγένετο καὶ ὁ κόσμος αὐτὸν οὐκ ἔγνω. εἰς τὰ ἴδια ἦλθεν καὶ οἱ ἴδιοι αὐτὸν οὐ παρέλαβον. ὅσοι δὲ ἔλαβον αὐτὸν, ἔδωκεν αὐτοῖς ἐξουσίαν τέκνα θεοὺ γενέσθαι, τοῖς πιστεύουσιν εἰς τὸ ὄνομα αυτοῦ, οἳ οὐκ ἐξ αἱμάτων οὐδὲ ἐκ θελήματος σαρκὸς οὐδὲ ἐκ θελήματος ἀνδρὸς ἀλλ' ἐκ θεοῦ ἐγεννήθησαν. Καὶ ὁ λόγος σὰρξ ἐγένετο καὶ ἐσκήνωσεν ἐν ἡμῖν, καὶ ἐθεασάμεθα τὴν δόξαν αὐτοῦ, δόξαν ὡς μονογενοῦς παρὰ πατρός, πλήρης χάριτος καὶ ἀληθείας.

«ἐν τῷ κόσμῳ ἦν» αναφέρεται στη χρονική περίοδο που ο Χριστός ήταν εδώ στη γη, και περισσότερο στα τριάμισι χρόνια της διακονίας Του.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τετάρτη 16 Αυγούστου 2017


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (22)

καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων

Αυτή η ζωή που φανερώθηκε στο Χριστό είδαμε ότι είναι η ζωή του Πατέρα. Ο Ιησούς Χριστός είναι το μέσο δια του Οποίου ο Πατέρας φανερώθηκε σ' εμάς και κατά συνέπεια, όλη η αλήθεια, το φως και η ζωή του Ενός Θεού του Πατέρα εκφράστηκε στο πρόσωπο Του για μας.

Η αιώνια ζωή είναι το να γνωρίζουμε τον Πατέρα Θεό στο πρόσωπο του Κυρίου Ιησού Χρίστου. Αυτή η ζωή που ο Πατέρας έθεσε στον Υιό, που είναι ο ενσαρκωμένος Λόγος Του, είναι το φως των ανθρώπων.

Κ α λ η μ έ ρ α


Τρίτη 15 Αυγούστου 2017


Ο Χριστός σαν «λόγος» και η προΰπαρξη του στην πρόθεση του Θεού (21)

«εν αυτώ ζωή ην...»

Ο Ιωάννης συνεχίζει να αναφέρεται στο Λόγο του Θεού, τον ενδιάθετο, αλλά ταυτισμένο συνάμα με το πρόσωπο του Χρίστου.

Μέσα σ' αυτό το Λόγο του Θεού, του οποίου προσωποποίηση είναι ο Ιησούς Χριστός, μας λέει ότι «ζωή ην».

Είναι αλήθεια ότι ο Χριστός που γεννήθηκε σαν το προσωποποιημένο Ρήμα και Λόγος του Θεού, είναι η Ζωή του κόσμου, είναι ο λόγος της Ζωής.

Κ α λ η μ έ ρ α