Η
έννοια του Ματθ.κη:19 είναι ξεκάθαρη και ολοφάνερη. Το ενικού αριθμού όνομα του
Πατέρα, του Γιου και του Αγίου Πνεύματος είναι Ιησούς.
Πατέρας,
Γιος και Πνεύμα είναι διαφορετικοί τίτλοι για το Θεό. Ο ένας Θεός που υπάρχει,
είναι ο Πατέρας ολόκληρης της δημιουργίας. Αυτός ο Θεός φανερώθηκε εν σαρκί σαν
Γιος και κατοικεί στις καρδιές μας σαν Άγιο Πνεύμα. Το όνομα που αποκαλύπτει όλους
αυτούς τους ρόλους, είναι Ιησούς.
Στην
Παλαιά Διαθήκη ήταν προφητεμένο, ότι ο Θεός θα φανερωθεί με ένα όνομα:
«Διά
τούτο ο λαός μου θέλει γνωρίσει τό όνομά μου· διά τούτο θέλει γνωρίσει εν
εκείνη τή ημέρα , ότι εγώ είμαι ο λαλών· ιδού, εγώ» (Ης,νβ:6),
«Καί ο Κύριος θέλει είσθαι βασιλεύς εφ' όλην τήν γήν· εν τή ημέρα εκείνη θέλει είσθαι Κύριος είς καί τό όνομα αυτού έν» (Ζαχ.ιδ:9).
Το
όνομα του Ιησού είναι το υπερπάν όνομα (Φιλιπ.β:9-10), δεν πρέπει λοιπόν να μας
εκπλήσσει το γεγονός ότι το Ματθ.κη:19 αναφέρεται σ’ αυτό το όνομα.
Μπορούμε
να αναλύσουμε το εδάφιο που μας απασχολεί ως εξής: Ποιος είναι ο Πατέρας, ο
Γιος και το Άγιο Πνεύμα; Φυσικά, όλα αυτά περιγράφουν το Θεό. Ποιο είναι το
όνομα του Θεού; Στην Π.Δ. το όνομα με το οποίο ο Θεός διακρινόταν απ’ όλους
τους άλλους θεούς, ήταν Γιάχβε (Ης.μβ:8).
Αυτή
η ανάλυση οδήγησε κάποτε ένα Πρεσβυτεριανό καθηγητή να πει: Το «όνομα» και όχι
τα «ονόματα» του Πατέρα του Γιου και του Αγίου Πνεύματος στο οποίο πρέπει να
βαπτιζόμαστε είναι Γιάχβε, το όνομα του τριαδικού Θεού.
Όμως,
το υπέρτατο όνομα του Θεού στην Κ.Δ. δεν είναι Γιάχβε, αλλά Ιησούς. Αυτό το
όνομα υπερκαλύπτει όλα τα άλλα ονόματα και μάλιστα εμπεριέχει στην έννοιά του
το όνομα Γιάχβε, αφού Ιησούς κατά λέξη σημαίνει: Γιάχβε – Ωσήα = Αυτός είναι
σωτήρας.
Στο
βιβλίο της Αποκάλυψης, οι δούλοι του Θεού και του Αρνίου θα έχουν το όνομά του
(ενικός) στα μέτωπά τους (Αποκ.κβ:3,4).
Ποιανού
το όνομα, του Θεού ή του Αρνίου; Ο Θεός και το Αρνίο έχουν ένα όνομα, το ίδιο όνομα.
Το όνομα του Αρνίου είναι Ιησούς, άρα το όνομα του Θεού είναι Ιησούς.
Συμπέρασμα σχετικά με
τον τύπο βαπτίσματος.
Όλες
οι Βιβλικές αναφορές στον τρόπο βαπτίσματος, συμπεριλαμβανομένου και του Ματθ.κη:19,
περιγράφουν το όνομα Ιησούς. Για να είναι το βάπτισμα βιβλικό, πρέπει να
περιλαμβάνει το όνομα Ιησούς και να μην είναι μια απλή απαγγελία ή επανάληψη
των οδηγιών του Κυρίου.
Τα
λόγια όπως, «Σε βαπτίζω στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος»
ή «Σε βαπτίζω στο όνομα του Κυρίου» ή «Σε βαπτίζω στο όνομά Του», είναι
ανεπαρκή γιατί πουθενά δεν αναφέρεται το όνομα Ιησούς.
Ο
σωστός τρόπος είναι: «Σε βαπτίζω στο όνομα του Ιησού». Είναι επίσης σωστό να προσθέσουμε
κάποιο τίτλο όπως Κύριος ή Χριστός, για να διακρίνουμε τον Κύριο
Ιησού Χριστό απ’ οποιονδήποτε άλλο που μπορεί να έχει το όνομα Ιησούς.
Το δόγμα της τριάδας.
Απέναντι
σε όλα αυτά τα αδιάσειστα στοιχεία, ο μόνος πρακτικός λόγος που κάποιοι επιμένουν
να επαναλαμβάνουν τα λόγια του Ματθ.κη:19 αντί να κάνουν αυτό που λένε, είναι
επειδή θέλουν να ομολογήσουν τη θεωρία της τριάδας.
Όμως,
δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιεί κανείς τον τριαδικό τρόπο βαπτίσματος
προκειμένου να υπερασπιστεί τη λανθασμένη θεωρία της τριάδας. Η λέξη τριάδα
δεν υπάρχει πουθενά μέσα στο λόγο του Θεού, ενώ η Βίβλος συνεχώς δίνει έμφαση
στο γεγονός ότι ο Θεός είναι εις και όχι τρεις.
Επιπλέον,
ο Ιησούς είναι ο Πατέρας (Ης.θ:6), είναι ο Γιος (Ματθ.α:21) και το Άγιο Πνεύμα (Β’
Κορ.γ:17-18).
Όλο
το πλήρωμα της θεότητας κατοικεί σωματικά στον Χριστό (Κολ.β:9).
Πατέρας,
Γιος και Άγιο Πνεύμα είναι απλά τρεις διαφορετικές φανερώσεις του ενός Θεού που
φανερώθηκε εν σαρκί στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού.
Δεν
υπάρχει λόγος λοιπόν να επιμένει κανείς στον τριαδικό τρόπο βάπτισης, αφού η
Βίβλος δεν διδάσκει τη μοντέρνα θεωρία της τριάδας.
Το Ματθ.κη:19 μας
διδάσκει βάπτισμα στο όνομα του Ιησού.
Κλείνοντας,
δίνουμε παρακάτω εννέα λόγους που το Ματθ.κη:19 αναφέρεται στο όνομα του Ιησού
κατά το βάπτισμα:
1.
Γραμματικά
προσδιορίζεται ένα όνομα εφόσον είναι στον ενικό αριθμό.
2.
Στα
συμφραζόμενα φαίνεται ότι ο Ιησούς μίλησε για τη δύναμή Του, ώστε οι μαθητές να
βαπτίζουν στο όνομά Του.
3.
Στις
περιγραφές του Μάρκου και του Λουκά για τις ίδιες εντολές που ο Κύριος έδωσε, φαίνεται
ότι Ιησούς είναι το μόνο όνομα που μνημονεύεται.
4.
Η
πρώτη εκκλησία, συμπεριλαμβανομένου και του Ματθαίου, ερμήνευσε τις οδηγίες του
Κυρίου έτσι ώστε να βαπτίζει στο όνομα του Ιησού (Πράξ.β:38 η:16
ι:48 ιθ:5 κβ:16
Α΄ Κορ.α:13).
5.
Το
όνομα του Πατέρα είναι Ιησούς. Ο Πατέρας αποκαλύπτεται δια του ονόματος Ιησούς
(Ιωάν.ε:43).
6.
Το
όνομα του Γιου είναι Ιησούς (Ματθ.α:21).
7.
Το
όνομα του Αγίου Πνεύματος είναι Ιησούς. Το Άγιο Πνεύμα αποκαλύπτεται δια του
ονόματος Ιησούς (Ιωάν.ιδ:26).
8.
Ο
Θεός έχει αποκαλυφτεί στην Καινή Διαθήκη με ένα όνομα (Ζαχ.ιδ:9) και αυτό το
όνομα είναι Ιησούς (Αποκ.κβ:3-4).
9.
Η
Γραφή δεν διδάσκει τη θεωρία της τριάδας, κατά συνέπεια δεν υπάρχει θεολογική
κάλυψη για τον τριαδικό τρόπο βάπτισης.
Η μαρτυρία της εκκλησιαστικής
ιστορίας.
Δεν
βάπτιζαν μόνο οι απόστολοι στο όνομα του Ιησού, αλλά και οι χριστιανοί της
πρώτης μεταποστολικής περιόδου.
Οι
περισσότεροι θεολόγοι συμφωνούν ότι το βιβλίο των Πράξεων περιγράφει τον αρχικό
τρόπο βαπτίσματος. Οι εκκλησιαστικοί ιστορικοί γενικά συμφωνούν ότι ο παλαιότερος
τρόπος βαπτίσματος ήταν στο όνομα του Ιησού κι ότι ο τριαδικός τρόπος
υιοθετήθηκε σταδιακά.