Σάββατο 17 Ιουλίου 2021
Ιωάς: Ένας καλός βασιλιάς, ένας κακός βασιλιάς
Οι κοινωνικές πιέσεις ξεχωρίζουν τους γνήσιους χριστιανούς από τους κατ’ όνομα Χριστιανούς. Γιατί; Γιατί η δοκιμασία της πίστης μας πάντα αποκαλύπτει τι πραγματικά πιστεύουμε.
Έχουμε ένα «καλό
κακό παράδειγμα», τον βασιλιά της Παλαιάς Διαθήκης Ιωάς (Β’ Χρον.κδ).
Ο Ιωάς έγινε
βασιλιάς σε νεαρή ηλικία κάτω από τραγικές συνθήκες, αλλά ο Θεός του έδωσε μια
στοργική θεία και έναν ιερέα για να τον καθοδηγούν και να τον βοηθήσουν να
αποκαταστήσει τον Ισραήλ στον Κύριο.
Με την αγάπη και
την εύνοια του Θεού, ο Ιωάς έγινε ένας ευσεβής βασιλιάς, ένας πολύ ευσεβής βασιλιάς.
Μέχρι που
δοκιμάστηκε.
Όταν πέθανε ο
ευσεβής μέντοράς του Ιωδαέ, ο Ιωάς απομακρύνθηκε από τον Θεό και σκότωσε τον
ενάρετο γιο του Ιωδαέ. Ενέδωσε στον λαϊκό παγανισμό της εποχής του και οδήγησε
τον Ισραήλ μακριά από τον Θεό.
Όταν δοκιμάστηκε,
αποκαλύφθηκαν οι αληθινές του πεποιθήσεις.
Παρασκευή 16 Ιουλίου 2021
Η Αρπαγή
Τι είναι; Ποιον θα επηρεάσει; Πότε είναι πιο πιθανό να συμβεί;
Η Αρπαγή είναι ένα λαμπρό γεγονός που ο Θεός υποσχέθηκε στην
Εκκλησία.
Η υπόσχεση είναι ότι κάποια μέρα, πολύ σύντομα, με τον ήχο
μιας σάλπιγγας και την φωνή ενός αρχάγγελου, ο Ιησούς θα εμφανιστεί στον ουρανό
και θα αρπάξει την Εκκλησία Του, ζωντανούς και νεκρούς, στον Ουρανό.
Πέμπτη 15 Ιουλίου 2021
Το Ματθ.κη:19 μας διδάσκει βάπτισμα στο όνομα του Ιησού.
Κλείνοντας, δίνουμε παρακάτω εννέα λόγους που το Ματθ.κη:19 αναφέρεται στο όνομα του Ιησού κατά το βάπτισμα:
1.
Γραμματικά
προσδιορίζεται ένα όνομα εφόσον είναι στον ενικό αριθμό.
2.
Στα
συμφραζόμενα φαίνεται ότι ο Ιησούς μίλησε για την δύναμή Του, ώστε οι μαθητές
να βαπτίζουν στο όνομά Του.
3.
Στις
περιγραφές του Μάρκου και του Λουκά για τις ίδιες εντολές που ο Κύριος έδωσε,
φαίνεται ότι Ιησούς είναι το μόνο όνομα που μνημονεύεται.
4.
Η
πρώτη εκκλησία, συμπεριλαμβανομένου και του Ματθαίου, ερμήνευσε τις οδηγίες του
Κυρίου έτσι ώστε να βαπτίζει στο όνομα του Ιησού (Πράξ.β:38 η:16
ι:48 ιθ:5 κβ:16
Α΄ Κορ.α:13).
5.
Το
όνομα του Πατέρα είναι Ιησούς. Ο Πατέρας αποκαλύπτεται δια του ονόματος Ιησούς
(Ιωάν.ε:43).
6.
Το
όνομα του Γιου είναι Ιησούς (Ματθ.α:21).
7. Το όνομα του Αγίου Πνεύματος είναι Ιησούς. Το Άγιο Πνεύμα αποκαλύπτεται δια του ονόματος Ιησούς (Ιωάν.ιδ:26).
Τετάρτη 14 Ιουλίου 2021
Το όνομα του Θεού στην Καινή Διαθήκη, είναι Ιησούς.
Η έννοια του Ματθ.κη:19 είναι ξεκάθαρη και ολοφάνερη. Το ενικού αριθμού όνομα του Πατέρα, του Γιου και του Αγίου Πνεύματος είναι Ιησούς. Πατέρας, Γιος και Πνεύμα είναι διαφορετικοί τίτλοι για τον Θεό. Ο ένας Θεός που υπάρχει, είναι ο Πατέρας ολόκληρης της δημιουργίας. Αυτός ο Θεός φανερώθηκε εν σαρκί σαν Γιος και κατοικεί στις καρδιές μας σαν Άγιο Πνεύμα. Το όνομα που αποκαλύπτει όλους αυτούς τους ρόλους, είναι Ιησούς.
Στην
Παλαιά Διαθήκη ήταν προφητεμένο, ότι ο Θεός θα φανερωθεί με ένα όνομα:
«Διά
τούτο ο λαός μου θέλει γνωρίσει τό όνομά μου· διά τούτο θέλει γνωρίσει εν
εκείνη τή ημέρα , ότι εγώ είμαι ο λαλών· ιδού, εγώ» (Ης,νβ:6),
«Καί
ο Κύριος θέλει είσθαι βασιλεύς εφ' όλην τήν γήν· εν τή ημέρα εκείνη θέλει
είσθαι Κύριος είς καί τό όνομα αυτού έν» (Ζαχ.ιδ:9).
Το όνομα του Ιησού είναι το υπερπάν όνομα (Φιλιπ.β:9-10), δεν πρέπει λοιπόν να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι το Ματθ.κη:19 αναφέρεται σ’ αυτό το όνομα.
Τρίτη 13 Ιουλίου 2021
Σύγκριση των αναφορών της Μεγάλης Αποστολής
Ο Ματθαίος δεν είναι ο μόνος που έγραψε τα τελευταία λόγια του Ιησού προς τους μαθητές Του. Ο Μάρκος και ο Λουκάς αναφέρουν τις τελευταίες οδηγίες του Κυρίου, έστω με ένα διαφορετικό γλωσσικό ύφος. Παρακάτω, έχουμε τη σύγκριση των αναφορών: Ματθ.κη:19-20 Μάρκ.ις:15-18 Λουκ.κδ:47-49 και Πράξ.α:4-8.
Ματθαίος |
Μάρκος |
Λουκάς |
Πορευθέντες λοιπόν
μαθητεύσατε πάντα τά έθνη ………. |
Καί είπε πρός
αυτούς· Υπάγετε εις όλον τόν κόσμον
……… |
νά κηρυχθή ….. εις
πάντα τά έθνη |
βαπτίζοντες αυτούς |
Οστις πιστεύση καί
βαπτισθή θέλει σωθή |
μετάνοια καί άφεσις
αμαρτιών |
εις τό όνομα τού
Πατρός καί τού Υιού καί τού Αγίου
Πνεύματος, |
Εν τώ ονόματί μου |
εν τώ ονόματι αυτού |
καί ιδού, εγώ είμαι
μεθ' υμών πάσας τάς ημέρας έως τής συντελείας τού αιώνος. Αμήν. |
Σημεία δέ εις τούς
πιστεύσαντας θέλουσι παρακολουθεί ………… |
Καί ιδού, εγώ
αποστέλλω τήν επαγγελίαν τού Πατρός μου …. έωσού ενδυθήτε δύναμιν εξ ύψους. |
Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021
Ματθαίος κη:19
Αυτό το εδάφιο αναφέρει τα λόγια του Ιησού λίγο πριν την ανάληψή Του:
«Πορευθέντες
λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τά έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις τό όνομα τού Πατρός
καί τού Υιού καί τού Αγίου Πνεύματος».
Πως
μπορούμε να συμβιβάσουμε αυτό το εδάφιο με όλες τις άλλες, πιο πρόσφατες
αναφορές, που μιλάνε για βάπτισμα στο όνομα του Ιησού, όπως για παράδειγμα στις
Πράξ.β:38; Υπάρχουν διάφορες θέσεις που μπορεί να πάρει κανείς.
Μπορεί κάποιος να πει ότι αυτά τα δύο εδάφια περιγράφουν δύο διαφορετικούς τρόπους βάπτισης. Όμως, αν είναι έτσι, τότε αντιφάσκουν. Το ένα πρέπει να είναι σωστό και το άλλο λάθος, γιατί μόνο ένας τρόπος χριστιανικού βαπτίσματος μπορεί να ισχύει.
Κυριακή 11 Ιουλίου 2021
Τι μέλλει γενέσθαι;
Αποκ.ς:2 και είδον, και ιδού ίππος λευκός, και ο καθήμενος επ αυτόν έχων τόξον, και εδόθη αυτώ στέφανος, και εξήλθεν νικών και ίνα νικήση.
Ποιος είναι ο καθήμενος πάνω σ’ αυτό το άσπρο άλογο;
Το λευκό κανονικά συμβολίζει την δικαιοσύνη. Σ’ αυτή την περίπτωση όμως
συμβολίζει την ψευδοδικαιοσύνη. Ο καθήμενος πάνω στον ίππο εμφανίζεται σαν
δίκαιος.
Κάθεται πάνω σε ίππο. Οι ίπποι έχουν σχέση με πολεμικές επιχειρήσεις σε
πολλά εδάφια του λόγου του Θεού (Ψαλμ.κ:7 και Ιώβ λθ:19-25).
Γιατί ο καθήμενος πάνω στο άσπρο άλογο είναι ο Αντίχριστος:
Στο Δαν.ια:21 διαβάζουμε για κάποιον που θα κυριεύσει το βασίλειο με
κολακείες:
«Και αντ' αυτού θέλει σηκωθή εξουθενημένος τις, εις τον οποίον δεν θέλουσι
δώσει τιμήν βασιλικήν· αλλά θέλει ελθεί ειρηνικώς και κυριεύσει το βασίλειον εν
κολακείαις»
Ο Χριστός είναι το Αρνίο που άνοιξε τις σφραγίδες του βιβλίου της κληρονομιάς μας. Συνεπώς δεν μπορεί εκείνος που ανοίγει μια από αυτές τις σφραγίδες, να είναι και ο καθήμενος στον λευκό ίππο. Είναι κάποιος άλλος που εξέρχεται, τη στιγμή που το Αρνίο ανοίγει την πρώτη σφραγίδα.
Σάββατο 10 Ιουλίου 2021
Αποδοχή του Ιησού σαν το πλήρωμα της θεότητας.
Το βάπτισμα στο όνομα του Ιησού, φανερώνει πίστη στο γεγονός ότι το πλήρωμα της θεότητας κατοικεί μέσα Του και ό,τι χρειαζόμαστε είναι εν αυτώ:
«διότι
εν αυτώ κατοικεί πάν τό πλήρωμα τής θεότητος σωματικώς, καί είσθε πλήρεις εν
αυτώ, όστις είναι η κεφαλή πάσης αρχής καί εξουσίας» (Κολ.β:9-10).
Ο
Παύλος συνέδεσε αυτή την αποδοχή με το βάπτισμα, γιατί μόλις δύο εδάφια
παρακάτω λέει ότι:
«συνταφέντες
μετ' αυτού εν τώ βαπτίσματι, διά τού οποίου καί συνανέστητε διά τής πίστεως τής
ενεργείας τού Θεού, όστις ανέστησεν αυτόν εκ τών νεκρών» (β:12).
Δεν
αναγνωρίζουμε τον Ιησού μόνο σαν σωτήρα μας, αλλά σαν τον Θεό μας και σωτήρα
μας (Β’ Πέτρ,α:1 & Ιούδ.25). Τον αναγνωρίζουμε σαν τον μόνο τρόπο να πλησιάσουμε
τον Θεό (Ιωάν.ιδ:6-11).
Το βάπτισμα στο όνομα του Ιησού δίνει έμφαση στην πλήρη θεότητά Του και τον αποκλειστικό ρόλο Του στην σωτηρία μας.