1. Υπάρχει
ένας Θεός, ο Πατέρας.
Α’ Κορ.η:6 [ἀλλ'] ἡμῖν εἷς
θεὸς ὁ πατὴρ ἐξ οὗ τὰ πάντα καὶ ἡμεῖς εἰς αὐτόν, καὶ εἷς κύριος Ἰησοῦς
Χριστὸς δι' οὗ τὰ πάντα καὶ ἡμεῖς δι' αὐτοῦ.
2. Αυτός
ο ένας Θεός που υπάρχει είναι πνεύμα.
Ιωάν.δ:24 πνεῦμα ὁ θεὸς, καὶ τοὺς προσκυνοῦντας αὐτὸν ἐν πνεύματι καὶ αληθείᾳ δεῖ προσκυνεῖν.
3. Υπάρχει
μόνο ένα Πνεύμα.
Εφεσ.δ:4 Ἐν σῶμα καὶ ἐν πνεῦμα,
καθὼς [καὶ] ἐκλήθητε ἐν μίᾳ ἐλπίδι τῆς κλήσεως ὑμῶν·
4. Ο
Θεός (ο Πατέρας που είναι Πνεύμα) θέλησε να φανερώσει τον Εαυτό Του στους
ανθρώπους, και το έκανε.
Α΄Τιμ.γ:16 καὶ ὁμολογουμένως
μέγα ἐστὶν τὸ τῆς εὐσεβείας μυστήριον· ὃς ἐφανερώθη ἐν σαρκί, ἐδικαιώθη ἐν
πνεύματι, ὤφθη ἀγγέλοις, ἐκηρύχθη ἐν ἔθνεσιν, ἐπιστεύθη ἐν κόσμῳ, ἀνελήμφθη ἐν
δόξη.
5. Στο
πλήρωμα των καιρών, γέννησε μέσω της Μαρίας τον Γιο Του, τον άνθρωπο Ιησού
Χριστό. Σαν άνθρωπος, ο Ιησούς είναι ο γιος της Μαρίας. Η θεία φύση του Ιησού
όμως είναι ο ίδιος ο Θεός.
Γαλ.δ:4 ὅτε δὲ ἦλθεν τὸ
πλήρωμα τοῦ χρόνου ἐξαπέστειλεν ὁ θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναῖκος,
γενόμενον ὑπὸ νόμον,
Β’ Κορ.ε:19 ὡς ὅτι θεὸς ἦν ἐν
Χριστῷ κόσμον καταλλάσσων ἑαυτῷ, μὴ λογιζόμενος αὐτοῖς τὰ παραπτώματα αὐτῶν καὶ
θέμενος ἐν ἡμῖν τὸν λόγον τῆς καταλλαγῆς.
6. Ο
Πατέρας, ευδόκησε να κατοικήσει πλήρως μέσα στον άνθρωπο Ιησού Χριστό.
Κολ.α:19 ὅτι ἐν αὐτῷ εὐδόκησεν
πᾶν τὸ πλήρωμα κατοικῆσαι.
Κολ.β:9 ὅτι ἐν αὐτῷ κατοικεῖ πᾶν
τὸ πλήρωμα τῆς θεότητος σωματικῶς,
7. Έτσι,
έχουμε τον άνθρωπο Ιησού Χριστό που είναι από τους πατέρες, μέσα στον οποίο
κατοικεί πλήρως ο Πατέρας Θεός. Γι’ αυτό, ως προς την θεότητά του είναι ο επί
πάντων Θεός.
Ρωμ.θ:5 ὧν οἱ πατέρες καὶ ἐξ
ὧν ὁ Χριστὸς τὸ κατὰ σάρκα, ὁ ὢν ἐπὶ πάντων θεὸς εὐλογητὸς εἰς τοὺς
αἰῶνας, ἀμήν.
Ο Ιησούς είναι ο Πατέρας
(Ησ.θ:6 Ιωάν.ι:30 ιδ:6-11), είναι ο Γιάχβε (Ιερ.κγ:6), είναι ο
Λόγος (Ιωάν.α:14), είναι το Άγιο Πνεύμα (Πράξ.ις:7 [Κριτ. κείμενο] Β΄Κορ.γ:17
Γαλ.δ:6 Εφες.γ:16-17).
8. Για
να σωθεί ένας άνθρωπος, θα πρέπει να μετανοήσει, να βαπτιστεί στο όνομα του
Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών και να λάβει το Άγιο Πνεύμα, με το σημείο της
ομιλίας σε άγνωστες γλώσες.
Πράξ.β:38 Πέτρος δὲ πρὸς αὐτοὺς·
μετανοήσατε καὶ βαπτισθήτω ἕκαστος ὑμῶν ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ εἰς ἄφεσιν
τῶν ἁμαρτιῶν ὑμῶν καὶ λήμψεσθε τὴν δωρεὰν τοῦ ἁγίου πνεύματος.
9. Στο
βιβλίο των Πράξεων των αποστόλων, που είναι η ιστορία της πρώτης εκκλησίας,
όλες οι βαπτίσεις που αναφέρονται είναι στο όνομα του Κυρίου Ιησού.
Πράξ.η:16 οὐδέπω γὰρ ἦν ἐπ' οὐδενὶ
αὐτῶν ἐπιπεπτωκός, μόνον δὲ βεβαπτισμένοι ὑπῆρχον εἰς τὸ ὄνομα τοῦ κύριου Ἰησοῦ.
Πράξ.ι:48 προσέταξεν δὲ αὐτοὺς
ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ βαπτισθῆναι. τότε ἠρώτησαν αὐτὸν ἐπιμεῖναι ἡμέρας
τινάς.
Πράξ.ιθ:5 ἀκούσαντες δὲ ἐβαπτίσθησαν
εἰς τὸ ὄνομα τοῦ κυρίου Ἰησοῦ,
10. Ο
Εβραίος μονοθεϊστής Θωμάς αναγνώρισε τον Γιάχβε στο πρόσωπο του Ιησού, αυτός
δεν ήξερε άλλον Θεό.
Ιωάν.κ:28 ἀπεκρίθη Θωμᾶς καὶ εἶπεν
αὐτῷ· ὁ κύριος μου καὶ ὁ θεός μου.
Α΄Ιωάν.ε:20 οἴδαμεν δὲ ὅτι ὁ υἱὸς τοῦ θεοῦ ἥκει καὶ δέδωκεν ἡμῖν διάνοιαν ἵνα γινώσκομεν τὸν ἀληθινόν, καὶ ἐσμεν ἐν τῷ ἀληθινῷ ἐν τῷ υἱῷ αὐτοῦ Ἰησοῦ Χριστῷ. οὗτός ἐστιν ὁ ἀληθινὸς θεὸς καὶ ζωὴ αἰώνιος.