Αποκ.ιη:13 και
κινάμωμον και θυμιάματα και μύρον και λίβανον και οίνον και έλαιον και
σεμίδαλιν και σίτον και κτήνη και πρόβατα και ίππους και αμάξας και ανδράποδα
και ψυχάς ανθρώπων.
Στο κριτικό κείμενο UBS, ανάμεσα στις λέξεις «κινάμωμον» & «θυμιάματα» υπάρχει άλλη μία λέξη «άμωμος». Ο άμωμος είναι ένα Ινδικό μπαχαρικό. Σχετικά με το
κινάμωμο και τα θυμιάματα μπορούμε να διαβάσουμε στις Παρ.ζ:17, όπου μας λέει
για την πόρνη και μοιχαλίδα γυναίκα που είναι τύπος του ψεύτικου θρησκευτικού
συστήματος των εσχάτων ημερών.
Ο σίτος χρησιμοποιείται στα κόλλυβα, τα κτήνη αναφέρονται γενικά σε κάθε περιουσιακό στοιχείο. Θέλει να δείξει την τεράστια περιουσία που κατέχει η πόρνη εκκλησία. Kατέχει το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας του κόσμου, έχει τεράστια περιουσία.
Οι άμαξες δεν αναφέρονται αναγκαστικά σε πολεμικές άμαξες,
αλλά πρόκειται για μεταφορικά οχήματα παντός είδους.
Τα ανδράποδα είναι οι δούλοι, που είναι μόνο «σώματα». Αυτή η
παγκόσμια ψευδοεκκλησία κατέχει και εμπορεύεται τα σώματα και τις ψυχές των
ανθρώπων, γιατί οι ίδιοι κάνουν το θέλημά της. Έχει πλήρη κατοχή και εξουσία πάνω
τους. Το κείμενο UBS λέει «σώματα».
Αποκ.ιη:14 Και
τα οπωρικά της επιθυμίας της ψυχής σου έφυγον από σου, και πάντα τα παχέα και
τα λαμπρά έφυγον από σου, και πλέον δεν θέλεις ευρεί αυτά.
Τα οπωρικά είναι φθινοπωρινά φρούτα. Είναι χυμώδη και
απολαυστικά φρούτα. Συμβολίζουν όλα εκείνα τα πράγματα με τα οποία η πόρνη
εκκλησία έτρεφε τη σάρκα της και ικανοποιούσε τις επιθυμίες της.
και πάντα τα παχέα
και τα λαμπρά έφυγον από σού και πλέον δεν θέλεις ευρεί αυτά
Τα παχέα αναφέρονται
στα εκλεκτά και πολυτελή εδέσματα, στα πλούσια συμπόσια. Η εφαρμογή εδώ είναι
τα δαπανηρά και πλούσια γεύματα με ό,τι καλύτερο είδος τροφής υπήρχε, τα οποία
έσταζαν από το λίπος. Εκλεκτή τροφή μαγειρεμένη με τα καλύτερα καρυκεύματα και
αρτύματα.
Τα λαμπρά αναφέρονται στα ένδοξα, φωτεινά και μεγαλοπρεπή
πράγματα. Εδώ μπορούμε να δούμε τι έχει μέσα στην ψυχή της. Όλη της η επιθυμία
είναι πάνω σ’ αυτά τα πράγματα. Είναι τόσο ευχάριστο γι’ αυτήν να ζει μέσα στη
χλιδή και την πολυτέλεια, να περπατά πάνω σε καλλιμάρμαρα σαλόνια, γεμάτη ισχύ
και δύναμη, να τρώγει πολυδάπανα και εκλεκτά εδέσματα, να ασκεί πλήρη έλεγχο
πάνω στους ανθρώπους, να εκδίδει και να υπογράφει επίσημα έγγραφα, να ασκεί
εξουσία και έλεγχο πάνω στις καρδιές των ανθρώπων, να συγκεντρώνει όλα τα
πλούτη και τους θησαυρούς του κόσμου, και να έχει την υποστήριξη των ανθρώπων.
Όλα αυτά τα βλέπουμε στο ψεύτικο θρησκευτικό σύστημα, στην
πόρνη εκκλησία η οποία έχει δοθεί μ’ όλη της την καρδιά σ’ αυτά τα πράγματα.
Όμως τώρα έφτασε η καταστροφή της και πρόκειται να εισέλθει σ’ ένα βασίλειο
πλήρες σκότους παντοτινής δίψας, έλλειψης αγαθών και στέρησης, που θα διαρκέσει
σε όλη την αιωνιότητα. Και εγκαταλείπεται μέσα στον αιώνιο βασανισμό, μέσα στον
πόνο, και το σκότος, μέσα στο αιώνιο πυρ.
Ο λόγος του Θεού λέει ότι ο μισθός της αμαρτίας είναι
θάνατος, τώρα πράγματι λαμβάνει το μισθό της.
Αποκ.ιη:15 Οι
έμποροι τούτων, οι πλουτήσαντες απ' αυτής, θέλουσι σταθή από μακρόθεν διά τον
φόβον του βασανισμού αυτής, κλαίοντες και πενθούντες,
Στο εδ.11 του ίδιου κεφαλαίου είδαμε ότι οι έμποροι, της Γης
κλαίνε και πενθούν, γιατί κανείς πλέον δεν αγοράζει τις πραμάτειες τους. Στα εδ.12
& 13 είδαμε τον τεράστιο πλούτο που έχει αυτή η παγκόσμια ψευδοεκκλησία. Είναι
πανίσχυρη και πάμπλουτη, με τεράστια επιρροή και περιουσιακά στοιχεία. Υπάρχουν
πάρα πολλές επιχειρήσεις και εταιρείες που ελέγχονται ειδικά τόσο από την
Καθολική όσο και από την Ορθόδοξη εκκλησία.
Όλα τα ανθρακωρυχεία στη Βολιβία, ανήκουν στην Καθολική
εκκλησία. Σ’ όλες αυτές τις χώρες υπάρχουν καθεδρικοί ναοί που κολυμπούν στο
χρυσάφι, αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Όλοι αυτοί οι ναοί έχουν κτιστεί
με απάτες, κλοπές και αρπαγές από τους φτωχούς Ινδιάνους ιθαγενείς, που δεν
μπορούσαν ούτε καν να ζήσουν. Έδιναν τις εισφορές των εισοδημάτων τους σ’ αυτή
την πόρνη ψευδοεκκλησία.
Έτσι οι επίσκοποι και ιερείς ζουν αρκετά καλά και άνετα εις βάρος
των πτωχών ιθαγενών. Στην Ελλάδα, η Ορθόδοξη εκκλησία κατέχει και διαχειρίζεται
το 1/3 της Ελληνικής οικονομίας.
Αποκ.ιη:16 και
λέγοντες· Ουαί, ουαί, η πόλις η μεγάλη· η ενδεδυμένη βύσσινον και πορφυρούν και
κόκκινον και κεχρυσωμένη με χρυσόν και λίθους τιμίους και μαργαρίτας,
Κεχρυσωμένη σημαίνει ότι είναι περιβεβλημένη και
σκεπασμένη με χρυσό, λίθους τιμίους και μαργαρίτας.
Αποκ.ιη:17-18 διότι
εν μιά ώρα ηρημώθη ο τοσούτος πλούτος. Και πας πλοίαρχος και παν το πλήθος το
επί των πλοίων και ναύται και όσοι εμπορεύονται διά της θαλάσσης, εστάθησαν από
μακρόθεν, και έκραζον βλέποντες τον καπνόν της πυρπολήσεως αυτής, λέγοντες·
Ποία πόλις εστάθη ομοία με την πόλιν την μεγάλην;
διότι εν μια ώρα
ηρημώθη ο τοσούτος πλούτος
Ησ.μζ:9 εξαίφνης, εν μιά ημέρα θα επέλθει η καταστροφή της.
Ιεζ.κζ:29-36 Εδώ αναφέρεται στην καταστροφή της Τύρου, που είναι τύπος
του παγκόσμιου ψευδοθρησκευτικού συστήματος. Η Τύρος ήταν μια μεγάλη εμπορική
πόλη. Ο Ιεζεκιήλ όμως προφήτευσε ότι επρόκειτο να καταστραφεί, κι εδώ αναφέρει
τι συμβαίνει όταν καταστρέφεται. Στον τύπο όμως πρόκειται για την καταστροφή
της παγκόσμιας Βαβυλώνας. Και πάλι βλέπουμε ότι οι έμποροι και οι πλοίαρχοι
στέκονται μακριά και βλέπουν την καταστροφή της.
Και πάς πλοίαρχος
Πλοίαρχος είναι ο κυβερνήτης του πλοίου, ο καπετάνιος. Στην
Α’ Κορ.ιβ αναφέρει ο Παύλος τις κυβερνήσεις σαν χάρισμα μέσα στην εκκλησία....
Ο Θεός δίνει κυβερνήτες, πηδαλιούχους μέσα στην εκκλησία. Εδώ βέβαια δεν
πρόκειται για κυβερνήτες μέσα στην εκκλησία, αλλά για τον καπετάνιο του πλοίου.
και πάν το πλήθος το
επί των πλοίων
Αναφέρεται σε καθένα που ταξιδεύει για κάποιο τόπο και σε
κάθε πλοίο που πλέει παντού.
και όσοι
εμπορεύονται δια της θαλάσσης
Εννοεί όσους εργάζονται στη θάλασσα ή κάνουν εμπόριο με τα
πλοία.
εστάθησαν από μακρόθεν
Αυτό είναι μεταφορά. Δεν σημαίνει ότι στάθηκαν μακριά σε μια
απόσταση κάποιων χιλιομέτρων κι έβλεπαν τον καπνό της πυρπολήσεώς της ν’ ανεβαίνει.
Δείχνει την έκπληξη, το φόβο τον τρόμο, την μεγάλη έκταση της καταστροφής, και
την ολοκληρωτική αδυναμία και ανικανότητα οιουδήποτε να της δώσει κάποια βοήθεια.
Όταν ο Θεός αποφασίζει ότι αυτό το ψεύτικο θρησκευτικό
σύστημα θα πέσει, θα πέσει οπωσδήποτε. Ο λόγος του Θεού λέει ότι είναι ισχυρός
ο Κύριος που την κρίνει. Όταν έχει αποφασίσει ότι είναι πλέον καιρός να πάρει εκδίκηση
και να κάνει κρίση, κανείς δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο και να της δώσει βοήθεια.
Απλώς στέκονται μακριά!
Αποκ.ιη:19 Και
έβαλον χώμα επί τας κεφαλάς αυτών και έκραζον κλαίοντες και πενθούντες,
λέγοντες· Ουαί, ουαί, η πόλις η μεγάλη, εν ή επλούτησαν εκ της αφθονίας αυτής
πάντες οι έχοντες πλοία εν τη θαλάσση· διότι εν μιά ώρα ηρημώθη.
Το ότι έβαλαν χώμα στα κεφάλια τους είναι σημείο ότι πενθούν
βαθύτατα γι’ αυτή τη μεγάλη καταστροφή. Στον Ιεζ.κζ:30,31 διαβάζουμε ότι θα κραυγάσουν, θα βοήσουν πικρά, θα ρίξουν
χώμα στα κεφάλια τους και θα κατακυλισθούν εν σποδώ
Στο Β’ Σαμ.ιγ:19 μας λέει για την Θάμαρ, την οποία ταπείνωσε
ο Αμνών, ότι έβαλε στάχτη στο κεφάλι της και διέσχισε τα ρούχα της. Βέβαια αυτό
ήταν ένα έθιμο της εποχής εκείνης, όμως όταν το μεταφέρουμε στις μέρες μας,
είναι το ίδιο με το βαρύ πένθος.
Λέει ότι έκλαιαν, πενθούσαν και θρηνούσαν, έκραζαν και
έλεγαν, ουαί, ουαί, η πόλη η μεγάλη. Είναι η ώρα της καταστροφής και της ερημώσεώς
της!
επλούτησαν εκ της
αφθονίας αυτής πάντες οι έχοντες πλοία εν τη θαλάσση. Διότι εν μιά ώρα ηρημώθη.
Πλουτήσαν εξαιτίας της χλιδής και της πολυτέλειάς της. Όμως
παρά τον πλούτο και την αφθονία της σε μια ώρα ερημώθηκε! Όλες οι προσπάθειές
της και οι αγώνες της για να ασκήσει πλήρη έλεγχο και εξουσία πάνω στον κόσμο,
και όλα τα πλούτη της έφυγαν και χάθηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Αποκ.ιη:20 Ευφραίνου
επ' αυτήν, ουρανέ, και οι άγιοι απόστολοι και οι προφήται, διότι έκρινεν ο Θεός
την κρίσιν σας εναντίον αυτής.
Σ’ εμάς λέει να χαρούμε και να ευφρανθούμε. Εδώ που λέει: «και οι άγιοι απόστολοι και οι προφήται»,
άγιοι & απόστολοι είναι δύο ξεχωρισμένες λέξεις. Μιλάει για τους αγίους,
και τους αποστόλους, και τους προφήτες. Και γνωρίζουμε ότι οι απόστολοι και οι
προφήτες είναι χαρίσματα, διακονίας μέσα στην εκκλησία και είναι πνευματικοί
ηγέτες της εκκλησίας, εναντίον των οποίων στρέφεται το μίσος του κόσμου.
Στην πρώτη εκκλησία, η ειδωλολατρική Ρωμαϊκή αυτοκρατορία
ήταν αυτή που κατεδίωξε και θανάτωσε εκατομμύρια αγίων του Θεού, αποστόλων και
προφητών. Στις έσχατες μέρες η παγκόσμια ψευδοεκκλησία θα εξαπολύσει διωγμό
εναντίον των παιδιών του Θεού, και ήδη σε πολλά κράτη ασκείται σκληρός διωγμός.
Όμως τώρα εδώ αυτοί οι άγιοι και οι απόστολοι και οι προφήτες βρίσκονται πλέον
στον ουρανό και το ψευδοθρησκευτικό σύστημα καταστρέφεται. Κατά κάποιο τρόπο
φαίνεται να είναι μάρτυρες αυτού του γεγονότος, γιατί λέει «ευφραίνου επ’ αυτήν,
ουρανέ».
Ιερεμ.να:34-48 Ο Θεός κάνει εκδίκηση και κρίνει τη Βαβυλώνα.
Αποκ.ιη:21 Και
εσήκωσεν εις άγγελος ισχυρός λίθον, ως μυλόπετραν μεγάλην, και έρριψεν εις την
θάλασσαν, λέγων· Ούτω με ορμήν θέλει ριφθή η Βαβυλών η μεγάλη πόλις, και δεν
θέλει ευρεθή πλέον.
Ιερεμ.να:63,64 Λέει ότι η Βαβυλώνα θα βυθιστεί και ποτέ πλέον δεν θα
σηκωθεί.
Ματθ.ιη:6 Η Βαβυλώνα, αυτή η παγκόσμια, ψευδοεκκλησία είχε λάβει μέρος σ' αυτή την
πτώση και το σκανδαλισμό των μικρών του Θεού, αυτή είναι η μεγάλη αποστασία,
τότε που το 1/3 των αστέρων ερρίφθη στη Γη.
Αυτή η παγκόσμια ψευδοεκκλησία θα επιφέρει αυτή την
αποστασία, και γι’ αυτό πολλοί από αυτούς που θα αποστατήσουν θα μπουν μέσα σ’
αυτή.
Ούτω με ορμήν θέλει
ριφθή η Βαβυλών η μεγάλη πόλις,
Πρόκειται για γρήγορη και βίαιη ορμή, και η πτώση της θα
είναι ισχυρή και τρομερή.
Αποκ.ιη:22 Και
φωνή κιθαρωδών και μουσικών και αυλητών και σαλπιστών δεν θέλει ακουσθή πλέον
εν σοι, και πας τεχνίτης πάσης τέχνης δεν θέλει ευρεθή πλέον εν σοι, και φωνή
μύλου δεν θέλει ακουσθή πλέον εν σοι
Ο Θεός παίρνει τρομερή εκδίκηση εναντίον της. Την καταστρέφει
ολοσχερώς. Τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε τον παραλληλισμό ότι η Καθολική εκκλησία
είχε καλλιεργήσει παντός είδους τέχνη. Είχε υποστηρίξει και αναδείξει μεγάλους
μουσικούς, καλλιτέχνες, και αρχιτέκτονες, και γι’ αυτό εδώ μιλάει για
μουσικούς, τεχνίτες κ.τ.λ. Με μια ευρύτερη όμως έννοια σημαίνει ότι κάθε χαρά,
κάθε πηγή ζωής, όλη η δραστηριότητα, η άνθηση του πολιτισμού, των επιστημών,
της ομορφιάς έφυγαν και διαλύθηκαν μέσα σε μια στιγμή. Η παγκόσμια
ψευδοεκκλησία δεν υπάρχει πλέον.
Ησ.κδ:3-12 Η ευφροσύνη των τυμπάνων παύει ο θόρυβος των ενθυμούντων
τελειώνει παύει της κιθάρας η ευφροσύνη.
και φωνή μύλου δεν
θέλει ακουσθή πλέον εν σοί
Η φωνή του μύλου δείχνει την ύπαρξη ζωής και κάθε
δραστηριότητας. Στις μέρες του Ιωάννη, το άλεσμα στο μύλο ήταν κάτι που γινόταν
κάθε μέρα. Οι γυναίκες πήγαιναν στο μύλο και άλεθαν σιτάρι ή οτιδήποτε άλλο,
και κατόπιν το ζύμωναν για να έχουν φρέσκο ψωμί κάθε μέρα. Αυτό δείχνει τη
βασική δραστηριότητα της ζωής. Η ύπαρξη λοιπόν της ζωής και κάθε δραστηριότητας
στο σύστημα της παγκόσμιας Βαβυλώνας σταματά για πάντα. Στο εδ.8 μας είπε ότι
μέσα σε μια μέρα θα επέλθουν οι πληγές της, θάνατος και πένθος και πείνα. Και
θα κατακαυθεί εν πυρί.