Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 23 Ιουλίου 2022

Η ημέρα του Κυρίου

 


Το πρόβλημα είναι ότι η Ημέρα του Κυρίου είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους στη Βίβλο, και πρέπει πάντα να ερμηνεύεται σύμφωνα με τα συμφραζόμενα.

Υπάρχουν μέρη όπου αναφέρεται σε συγκεκριμένες εθνικές κρίσεις από τον Θεό, όπως όταν το Ισραήλ καταστράφηκε από την Ασσυρία (Αμώς ε:18-20) και όταν ο Ιούδας καταστράφηκε από την Βαβυλώνα (Θρήνοι β:21-22 και Ιεζεκ.ιγ:5). Με τον ίδιο τρόπο, η πτώση της Βαβυλώνας ονομάζεται Ημέρα του Κυρίου (Ησαΐας ιγ:6-13).

Αλλά υπάρχουν επίσης φορές που ο όρος αναφέρεται στα γεγονότα του τέλους. Από αυτή την άποψη, μερικές φορές αναφέρεται στην επιστροφή του Ιησού στο τέλος της 70ης εβδομάδας του Δανιήλ (Ησαΐας β:10-22, Ιωήλ γ:9-17 και Ζαχ.ιδ:1-9).

Σε άλλα εσχατολογικά πλαίσια, ο όρος χρησιμοποιείται με μια ευρύτερη έννοια. Για παράδειγμα, στον Σοφ.α:14-18 χρησιμοποιείται για να αναφερθεί σε ολόκληρη την περίοδο της Θλίψης, όταν «πάσα η γη θέλει καταναλωθή υπό του πυρός του ζήλου αυτού...»

Στην Α’ Θες.ε:1-3 λέει ότι η ημέρα του Κυρίου θα έρθει σε μια στιγμή που οι άνθρωποι θα αισθάνονται ασφαλείς - στην αρχή της 70ής εβδομάδας του Δανιήλ, όταν ο Αντίχριστος θα προσπαθήσει να πείσει τον κόσμο για ειρήνη και ασφάλεια. Αλλά ο προφήτης Ησαΐας χρησιμοποιεί επανειλημμένα μια σύντομη εκδοχή του όρου – «εκείνη την ημέρα» - για να αναφερθεί στη Χιλιετία (Ησαΐας δ:2-6).

Πιστεύω, συνεπώς, ότι σε σχέση με τους έσχατους καιρούς, η ευρεία χρήση του όρου αναφέρεται στο χρονικό διάστημα από την αρχή της 70ής εβδομάδας του Δανιήλ έως το τέλος της χιλιετίας.

Ένα άλλο πρόβλημα σχετικά με την Ημέρα του Κυρίου, είναι ότι κάποιοι τη βλέπουν να ξεκινάει από το σημείο όπου οι κρίσεις των σφραγίδων ακολουθούνται αμέσως από τις κρίσεις των σαλπίγγων. Πώς θα μπορούσε να ισχύει αυτό;

Η Αγία Γραφή λέει ότι η Ημέρα του Κυρίου θα αρχίσει με ανθρώπους που γιορτάζουν την ειρήνη και την ασφάλεια (Α ́ Θες.ε:2-3). Ποιο συναίσθημα ειρήνης και ασφάλειας θα υπάρξει όταν ο κόσμος βιώνει τις κρίσεις των σαλπίγγων; Αυτό πρέπει να είναι μια αναφορά στη συνθήκη ειρήνης που θα διαπραγματευτεί ο Αντίχριστος στην αρχή της 70ης εβδομάδας του Δανιήλ και η οποία θα σηματοδοτήσει την αρχή της Θλίψης.

Βρισκόμαστε στις μέρες που ο Θεός εκχέει το Πνεύμα Του (Πράξ.β:17 και Β’ Κορ.γ:8).

Η 70η εβδομάδα του Δανιήλ συν τη Χιλιετία αποτελεί την Ημέρα του Κυρίου.

Η αιωνιότητα θα είναι η ημέρα του Θεού (Β’ Πέτρ.γ:12).