Αποκ.ιη:1 Και
μετά ταύτα είδον άγγελον καταβαίνοντα εκ του ουρανού, όστις είχεν εξουσίαν
μεγάλην, και η γη εφωτίσθη εκ της δόξης αυτού,
Αυτός ο άγγελος έχει μεγάλη εξουσία και δύναμη δοσμένη από το Θεό. Έρχεται με όλη του τη δόξα στη γη για να αναγγείλει την καταστροφή της Βαβυλώνας, του παγκόσμιου ψευδοθρησκευτικού συστήματος.
Αποκ.ιη:2 και
έκραξε δυνατά μετά φωνής μεγάλης, λέγων· Έπεσεν, έπεσε Βαβυλών η μεγάλη, και
έγεινε κατοικητήριον δαιμόνων και φυλακή παντός πνεύματος ακαθάρτου και φυλακή
παντός ορνέου ακαθάρτου και μισητού·
και έκραξε δυνατά
μετά φωνής μεγάλης, λέγων· Έπεσεν, έπεσε Βαβυλών η μεγάλη
Ης.κα:2-10 Εδώ αναφέρεται προφητικά στην καταστροφή της Βαβυλώνας και
την κατάκτησή της από τους Μήδους και Πέρσες. Όμως στον τύπο, αναφέρεται στη
μεγάλη καταστροφή της Βαβυλώνας των έσχατων καιρών, του παγκόσμιου
ψευδοθρησκευτικού συστήματος που θα δούμε σ’ αυτό το κεφάλαιο. Το θέλημα και το
σχέδιο του Θεού εκπληρώνεται σύμφωνα με την Αποκ.ιζ:16,17.
Δεν πρόκειται όμως για ολοκληρωτική καταστροφή του συστήματος
του Αντίχριστου. Αυτοί που καταστρέφουν το ψευδοθρησκευτικό σύστημα είναι το
θηρίο και τα δέκα κέρατα. Επομένως δεν καταστρέφεται όλο το σύστημα, γιατί ο
Αντίχριστος και οι δέκα άντρες που θα βασιλεύσουν σαν βασιλιάδες μαζί του
προκαλούν αυτή την καταστροφή.
Ιερεμ.να:1-14 Όλο αυτό το κεφάλαιο είναι μια περιγραφή της πτώσης της
παγκόσμιας αυτοκρατορίας της Βαβυλώνας. Όμως τυπολογικά αναφέρεται στην
καταστροφή του παγκόσμιου ψευδοθρησκευτικού συστήματος.
Ιδιαίτερα στα εδ.6-10 βλέπουμε πόσο αντιβιβλική είναι η
θεωρία εκείνων που παραμένουν μέσα στην Ορθόδοξη, Καθολική, Ευαγγελική και
Πεντηκοστιανή εκκλησία και εργάζονται μέσα στο παγκόσμιο συμβούλιο εκκλησιών με
σκοπό να φέρουν αναζωπύρωση και μεταρρύθμιση μέσα σ’ αυτό το σύστημα.
Ο λόγος του Θεού λέει καθαρά στο εδ.9 ότι αν και μεταχειριστήκαμε
ιατρικά για τη Βαβυλώνα, δεν γιατρεύτηκε. Δεν πρόκειται να ιατρευθεί.
Είναι εντελώς διεφθαρμένη ενώπιον του Θεού, και γι’ αυτό ο
Θεός καλεί το λαό Του να φύγει μέσα από την Βαβυλώνα, να διασώσει την ψυχή του,
για να μην απολεσθούν και αυτοί μέσα στην ανομία της και λάβουν από τις πληγές
της.
Στις έσχατες μέρες πολλοί άνθρωποι θα καταλάβουν αυτή την
αποκάλυψη, ότι «μετεχειρίσθημεν ιατρικά
διά την Βαβυλώνα, αλλά δεν ιατρεύθη».
και έγεινε
κατοικητήριον δαιμόνων και φυλακή παντός πνεύματος ακαθάρτου και φυλακή παντός
ορνέου ακαθάρτου και μισητού·
Τα όρνεα και τα πνεύματα τα ακάθαρτα αναφέρονται σε δαιμονικά
πνεύματα. Επίσης αυτά τα μισητά όρνεα συμβολίζουν τους ηγέτες του παγκόσμιου
θρησκευτικού συστήματος. Κυρίως όμως αναφέρονται στα δαιμόνια, και το
γνωρίζουμε αυτό από πολλά εδάφια του λόγου του Θεού, όπως π.χ. από τη παραβολή
του σπορέα, όπου τα πτηνά του ουρανού έρχονται και κατατρώγουν το σπόρο, που
είναι ο λόγος του Θεού και δεν τον αφήνουν να φέρει καρπό. Τα πτηνά του ουρανού
συμβολίζουν τα δαιμόνια που έρχονται και αφαιρούν το λόγο του Θεού από τις
καρδιές των ανθρώπων για να μην φέρουν καρπό.
Ιερεμ.να:37 «η Βαβυλών θέλει
είσθαι εις σωρούς, κατοικητήριον θώων, θάμβος και συριγμός, άνευ κατοίκου».
Βλέπουμε ότι η καταστροφή του βασιλείου και των πόλεων της
Βαβυλώνας είναι τύπος της καταστροφής της πνευματικής Βαβυλώνας των εσχάτων ημερών,
της παγκόσμιας ψευδοεκκλησίας.
Ησ.ιγ:19-22 Εδώ πάλι αναφέρεται η καταστροφή της Βαβυλώνας, αλλά με πιο
παραστατικό τρόπο. Λέει ότι ποτέ δεν θα κατοικηθεί, αλλά θηρία άγρια,
στρουθοκάμηλοι και σάτυροι θα κατοικούν εκεί. Οι σάτυροι είναι άγριοι δασύτριχοι
τράγοι και συμβολίζουν τα δαιμόνια.
Αυτή είναι η οριστική εκπλήρωση του λόγου του Θεού κατά της
Βαβυλώνας, η οποία γίνεται κατοικητήριο δαιμόνων και παντός πνεύματος
ακαθάρτου.
Το αποκορύφωμα της κρίσης του Θεού εναντίον της θα είναι η
λίμνη του πυρός. Εκεί πρόκειται να περάσουν όλη την αιωνιότητα όσοι ανήκουν σ’ αυτό
το σύστημα.
Ο Ιησούς είπε ότι η λίμνη του πυρός, το πυρ το αιώνιο είναι
ετοιμασμένο για το διάβολο και τους αγγέλους του.
Αποκ.ιη:3 διότι
εκ του οίνου του θυμού της πορνείας αυτής έπιον πάντα τα έθνη, και οι βασιλείς
της γης επόρνευσαν μετ' αυτής και οι έμποροι της γης επλούτησαν εκ της
υπερβολής της εντρυφήσεως αυτής.
Αποκ.ιζ:2-4 Αυτό είναι ένα παράλληλο εδάφιο και λέει ότι οι κάτοικοι της
Γής εμεθύσθησαν από τον οίνο της πορνείας της, και οι βασιλείς της γής
επόρνευσαν μαζί της.
Ιερεμ.να:7,57 Η Βαβυλώνα στάθηκε ποτήριον χρυσούν στα χέρια του Κυρίου και
μέθυσε όλη τη Γη. Από τον οίνο της πορνείας της ήπιαν τα έθνη και παρεφρόνησαν.
Στο εδ.57 μας λέει ότι ο Κύριος επέτρεψε να μεθύσουν οι
ηγεμόνες, οι σοφοί, οι στρατηγοί, οι άρχοντες και οι δυνατοί της Γης με τον
οίνο της πορνείας της.
Αυτοί οι βασιλείς της Γης αγόρασαν και χρησιμοποίησαν την
πόρνη εκκλησία, όπως ο άνθρωπος θα αγόραζε και θα χρησιμοποιούσε μια κοινή
γυναίκα. Όμως σύντομα η κρίση του Θεού πρόκειται να πέσει πάνω στο σύστημα αυτό
για να το καταστρέψει.
και οι έμποροι της
γής επλούτησαν εκ της υπερβολής της εντρυφήσεως αυτής
Ναούμ γ:4 Την αποκαλεί θελκτική πόρνη και έμπειρη σε γοητείες, η οποία πωλεί έθνη
με τις πορνείες της, και φυλές με τις γοητείες της.
Ιερεμ.να:13 Είναι πλήρης θησαυρών. Όμως έφτασε το τέλος της και το πέρας
της πλεονεξίας της. Βλέπουμε σε τύπο εδώ τον φανταστικό πλούτο και τη χλιδή του
παγκόσμιου ψευδοθρησκευτικού συστήματος.
Αποκ.ιη:4 Και
ήκουσα άλλην φωνήν εκ του ουρανού, λέγουσαν· Εξέλθετε εξ αυτής ο λαός μου, διά
να μη συγκοινωνήσητε εις τας αμαρτίας αυτής, και να μη λάβητε εκ των πληγών
αυτής·
Πρόκειται για μια άλλη φωνή, γιατί λέει, «ο λαός μου». Και γνωρίζουμε ότι είναι η
φωνή του Θεού που καλεί το λαό Του να εξέλθει μέσα από το ψευδοθρησκευτικό
σύστημα της Βαβυλώνας.
Ιερεμ.να:6,45 Εδώ πάλι ο Θεός καλεί το λαό Του να φύγει μέσα από την
Βαβυλώνα και να διασώσουν την ψυχή τους, για να μην απολεσθούν μέσα στην ανομία
της.
Αποκ.β:20-23 Ο Κύριος μιλά στην εκκλησία των Θυάτειρων, που
αντιπροσωπεύει την περίοδο της εκκλησίας την εποχή του Μεσαίωνα μέσα στους
σκοτεινούς αιώνες.
Λέει ότι έχει κάτι εναντίον της, γιατί άφησε τη γυναίκα
Ιεζάβελ, που αποκαλούσε τον εαυτό της προφήτη, να διδάσκει και να πλανά τους
δούλους Του να πορνεύουν.
εδ.22 23: «Ιδού, εγώ
βάλλω αυτήν εις κλίνην, και τους μοιχεύοντας μετ’ αυτής εις θλίψην μεγάλην εάν
δεν μετανοήσωσιν εκ των έργων αυτών. Και τα τέκνα αυτής θέλω αποκτείνει με
θάνατον. Και θέλουσι γνωρίσει πάσαι αι εκκλησίαι, ότι εγώ είμαι ο ερευνών
νεφρούς και καρδίας και θέλω δώσει εις έκαστον κατά τα έργα σας».
Ο Θεός πρόκειται να θανατώσει τα τέκνα αυτής της πόρνης
γυναίκας και γι’ αυτό καλεί το λαό Του να βγει από αυτήν, γιατί τότε θα έχει να
αντιμετωπίσει την δίκαιη κρίση του Θεού.