Αποκ.ιη:5 διότι
αι αμαρτίαι αυτής έφθασαν έως του ουρανού, και ενεθυμήθη ο Θεός τα αδικήματα
αυτής.
Είναι πολύ τρομερή η κατάσταση που βρίσκεται ο άνθρωπος όταν
ο Θεός θυμηθεί τα αδικήματά του.
Αντίθετα ο Δαβίδ λέει στον Ψαλμ.λβ:1,2 «Μακάριρς ο άνθρωπος εκείνος, του οποίου συνεχωρήθη η παράβασις, του
οποίου εσκεπάσθη η αμαρτία. Μακάριος ο άνθρωπος εις τον οποίον ο Κύριος δεν
λογαριάζει ανομίαν».
Και είναι μακάριοι αυτοί που βαδίζουν με το Θεό. Λέει ο Θεός ότι τις αμαρτίες μας και τις ανομίες μας δεν τις θυμάται πια, αλλά όσο είναι το ύψος του ουρανού από τη Γη και όσο απέχει η Ανατολή από τη Δύση, τόσο απομάκρυνε ο Θεός τις αμαρτίες μας.
Όμως εδώ ο Θεός θυμήθηκε τα αδικήματα και τις ανομίες της
πόρνης εκκλησίας, καθενός που ανήκει μέσα στο σύστημα αυτό. Για κάθε δάκρυ που
έχυσαν οι άγιοι του Θεού, εξ αιτίας των διωγμών εναντίον τους από αυτή την ψευδοεκκλησία,
και για κάθε προσευχή που έκαναν για απελευθέρωση και για να κάνει ο Θεός κρίση
και δικαιοσύνη, τώρα πρόκειται να υπάρξει δικαίωση και εκπλήρωση των λόγων του Θεού.
Έφτασε πλέον ο καιρός να εκχυθεί αυτή η τρομερή οργή και δίκαιη κρίση του Θεού.
Διότι αι αμαρτίαι
αυτής έφθασαν έως του ουρανού
Το κείμενο UBS δεν λέει «αι
αμαρτίαι αυτής έφθασαν» αλλά «αι
αμαρτίαι αυτής εκολλήθησαν έως του ουρανού».
Δηλαδή οι αμαρτίες της είχαν συγκολληθεί ακριβώς όπως τα
τούβλα στον πύργο της Βαβέλ το ένα πάνω στο άλλο.
Οι αμαρτίες της είναι κτισμένες η μία πάνω στην άλλη, και
ανέβηκαν όλο και ψηλότερα, μέχρις ότου έφθασαν στον ουρανό. Ο Θεός θυμάται όλες
τις αμαρτίες, που συσσωρεύονται συνεχώς και πάνε από το κακό στο χειρότερο.
Ο Έλικκοτ λέει ότι είναι σαν ένας μεγάλος σωρός που είναι
γερά στερεωμένος, και το ύψος του φτάνει μέχρι τον ουρανό, σαν ένας άλλος πύργος
Βαβέλ.
Ιερ.να:9,53 η κρίση της Βαβυλώνας έφθασε μέχρι τον ουρανό και υψώθη έως
του στερεώματος. Και στο εδ.53 λέει και αν ακόμη η Βαβυλώνα αναβή έως του
ουρανού, ο Κύριος θα την κατεβάσει και θα την εξολοθρεύσει.
Αποκ.ιη:6 Απόδοτε
εις αυτήν ως και αυτή απέδωκεν εις εσάς, και διπλασιάσατε εις αυτήν διπλάσια
κατά τα έργα αυτής· με το ποτήριον, με το οποίον εκέρασε, διπλάσιον κεράσατε
εις αυτήν·
Η καταστροφή της παγκόσμιας ψευδοεκκλησίας θα είναι κάτι πολύ
τρομερό, γιατί θα είναι ανάλογη της καταστροφής που έκανε εναντίον του λαού του
Θεού δια μέσου των αιώνων.
Ο Θεός είναι πάντα δίκαιος και η διπλάσια τιμωρία εναντίον της,
κατά τα έργα της, δείχνει το τεράστιο μέγεθος των αμαρτιών που έχει διαπράξει.
Πρόκειται για δίκαιη τιμωρία και ανταμοιβή εξ αιτίας του
βασανισμού και των διωγμών ενάντια στο λαό του Θεού.
Η τιμωρία εκχέεται πάνω της διπλάσια. Το κακό που έχει
διαπράξει είναι τρομερό και ανεπανόρθωτο. Γι’ αυτό ο Θεός λέει με σκοπό να
δείξει την επίδραση του τεράστιου μεγέθους των αμαρτιών της, «διπλασιάσατε εις αυτήν διπλάσια κατά τα έργα
αυτής».
Ης.μζ:6 Εδώ δείχνει τις αμαρτίες της Βαβυλώνας εναντίον του λαού του Θεού.
Ιερεμ.να:56 «Κύριος ο Θεός των
ανταποδόσεων εξάπαντος θέλει κάμει ανταπόδοσιν».
Αυτή η κρίση, αν και αναφέρεται εδώ σαν να εκχέεται από τους
αγίους, πρόκειται για ρητορική πρόταση. Οι προσευχές και οι κραυγές των αγίων προς
το Θεό έχουν σαν αποτέλεσμα να πάρει εκδίκηση ο Θεός και να κάνει ανταπόδοση
εκχέοντας αυτή την τρομερή και δίκαιη κρίση Του.
Υπάρχει και μια άλλη όψη αυτής της κρίσης των εσχάτων καιρών.
Το παγκόσμιο σύστημα της Βαβυλώνας αποτελείται από ανθρώπους που θα κριθούν και
αυτοί. Στο τέλος της χιλιετούς βασιλείας, οι άγιοι του Θεού θα συμμετάσχουν στην
έκχυση της οργής και της κρίσης Του.
Α’ Κορ.ς:2 «Δεν εξεύρετε
ότι οι άγιοι θέλουσι κρίνει τον κόσμον;».
Οι άγιοι μαζί με το Χριστό θα πάρουν θέση εξουσίας και θα
κρίνουν τον κόσμο.
Και βέβαια η κρίση αυτή είναι ενέργεια του Θεού. Είναι θέλημα
Θεού να εκχυθεί κρίση πάνω στη Γη, όμως φαίνεται καθαρά ότι ο Θεός χρησιμοποιεί
τους αγίους Του να σταθούν σε θέση εξουσίας και να κάνουν κρίση.
Το παγκόσμιο σύστημα της Βαβυλώνας θα κριθεί και θα καταστραφεί
όχι μόνο τον καιρό που ο Α/Χ και τα δέκα κέρατα θα την ερημώσουν και θα την καταστρέψουν,
αλλά θα δοκιμάσει την ατελεύτητη κρίση του Θεού σ’ όλη την αιωνιότητα μέσα στη
Λίμνη του Πυρός, που σύντομα πρόκειται να έρθει.
Αποκ.ιη:7 όσον εδόξασεν εαυτήν και κατετρύφησε, τόσον βασανισμόν και πένθος δότε
εις αυτήν. Διότι λέγει εν τη καρδία αυτής, Κάθημαι βασίλισσα και χήρα δεν είμαι
και πένθος δεν θέλω ιδεί,είμαι, και πένθος δεν θέλω ιδεί.
Ιεερεμ.ν:15 & Ης.μζ:7 Γι’ αυτό λέει εδώ ότι όσο δόξασε τον εαυτό της και κατετρύφησε, τόσο
βασανισμό και πένθος θα δει.
Αποκ.ιη:8 διά
τούτο εν μιά ημέρα θέλουσιν ελθεί αι πληγαί αυτής, θάνατος και πένθος και
πείνα, και θέλει κατακαυθή εν πυρί· διότι ισχυρός είναι Κύριος ο Θεός ο κρίνων
αυτήν.
Εδώ δείχνει την καταστροφή της παγκόσμιας Βαβυλώνας που
είδαμε στο κεφ.ιζ:16. Τα δέκα κέρατα θα μισήσουν την πόρνη και θα την καταστρέψουν,
θα κάψουν τη σάρκα της και θα την κάνουν γυμνή και ερημωμένη.
Αυτή είναι n δίκαιη οργή του Θεού που θα εκχυθεί πάνω στο ψεύτικο
θρησκευτικό σύστημα και θα συμβεί σε ορισμένο χρόνο και σε σύντομο χρονικό
διάστημα.
Ναούμ γ:15 «εκεί θέλει σε καταφάγει το πύρ».
Ιερεμ.να:25 & 58 ο Θεός είναι εναντίον
της Βαβυλώνας και θα την καταστήσει όρος πυρίκαυστον.
Αποκ.ιη:9 Και
θέλουσι κλαύσει αυτήν και πενθήσει δι' αυτήν οι βασιλείς της γης, οι πορνεύσαντες
και κατατρυφήσαντες μετ' αυτής, όταν βλέπωσι τον καπνόν της πυρπολήσεως αυτής,
οι βασιλείς της γης,
οι πορνεύσαντες και κατατρυφήσαντες μετ' αυτής
Το ίδιο αναφέρεται στο κεφ.ιζ:2. Η παγκόσμια ψευδοεκκλησία
και το παγκόσμιο σύστημα έχουν εργαστεί μεθοδικά από κοινού για ένα μεγάλο
χρονικό διάστημα, με σκοπό να υποστηρίξουν και να ενισχύσουν το ένα το άλλο
στην άσκηση ελέγχου και εξουσίας.
Ιερεμ.ν:40 Λέει ότι η καταστροφή της παγκόσμιας Βαβυλώνας θα είναι όπως
όταν ο Θεός κατέστρεφε τα Σόδομα και τα Γόμορρα και κανείς άνθρωπος δεν
πρόκειται να κατοικήσει εκεί (Γέν.ιθ:27,28).
Αποκ.ιη:10 από
μακρόθεν ιστάμενοι διά τον φόβον του βασανισμού αυτής, λέγοντες· Ουαί, ουαί, η
πόλις η μεγάλη, Βαβυλών, η πόλις η ισχυρά, διότι εν μιά ώρα ήλθεν η κρίσις σου.
Αυτά τα λόγια τα λένε οι βασιλείς που πόρνευσαν πνευματικά
μαζί της. Στον Ησ.μζ:9 λέει ότι εξαίφνης εν μια ημέρα, μέσα σε μια στιγμή, θα
έλθει η καταστροφή της. Βέβαια, ο Ησαΐας αναφέρεται στην καταστροφή της
αυτοκρατορίας της Βαβυλώνας. Όμως στον τύπο εφαρμόζεται στο παγκόσμιο θρησκευτικό
σύστημα, του οποίου η καταστροφή θα γίνει ξαφνικά και σε σύντομο χρονικό
διάστημα.
Αποκ.ιη:19 «Εν μια ώρα ηρημώθη».
Και στο εδάφιο 15,16 λέει ότι οι έμποροι της Γης που πλουτήσαν από αυτήν, θα
κλαίνε θα πενθούν και θα λένε: Εν μιά ώρα
ηρημώθη ο τοσούτος πλούτος.
Η παγκόσμια ψευδοεκκλησία καταστρέφεται πάρα πολύ γρήγορα και
απογυμνώνεται απ’ όλο τον πλούτο, τη δύναμή και την εξουσία της.
Είναι πολύ πιθανόν ότι θα θανατωθούν πάρα πολλοί άνθρωποι
τότε.
Αποκ.ιη:11 Και
οι έμποροι της γης κλαίουσι και πενθούσι δι' αυτήν, διότι ουδείς αγοράζει πλέον
τας πραγματείας αυτών,
διότι ουδείς
αγοράζει πλέον τας πραγματείας αυτών
Αυτό δεν σημαίνει ότι κανείς πλέον δεν πρόκειται ποτέ να
κάνει άλλη αγοραπωλησία μετά την καταστροφή του παγκόσμιου ψευδοθοησκευτικού
συστήματος.
Θέλει να δείξει ότι αυτή η παγκόσμια Βαβυλώνα είναι η πηγή
της τόσο μεγάλης εμπορικής κίνησης και του τεράστιου πλούτου για τους εμπόρους.
Ιερεμ.να:8 Έπεσεν εξαίφνης η
Βαβυλών, και συνετρίβη ολολύζετε δι’ αυτήν
Αποκ.ιη:12 πραγματείας
χρυσού και αργύρου και λίθων τιμίων και μαργαριτών και βύσσου και πορφύρας και
μετάξης και κοκκίνου και παν ξύλον αρωματικόν και παν σκεύος ελεφάντινον και
παν σκεύος εκ ξύλου πολυτίμου και χαλκού και σιδήρου και μαρμάρου,
Εδώ περιγράφονται οι πραγματείες, τα εμπορεύματα των έμπορων,
που ήταν η αιτία που πενθούσαν και θρηνούσαν, γιατί έχασαν τεράστια κέρδη.
Η πορφύρα και το κόκκινο είναι καλά και ακριβά ενδύματα που βάφονται
με τα πιο δαπανηρά χρώματα, μαζί με τον βύσσο, που είναι ακριβά λευκά ενδύματα,
και το μετάξι.
και παν ξύλον
αρωματικόν
Αυτό το είδος του ξύλου είναι από το δένδρο κίτρο, που ευδοκιμεί
στην Αφρική. Είναι δένδρο κωνοφόρο και πολύ αρωματικό. Έχει ένα πολύ ωραίο
άρωμα, και χρησιμοποιείται για πόρτες, πίνακες, οροφές, τραπέζια, και συχνά
είναι διακοσμημένο σε ψηφιδωτά και ελεφάντινα σκεύη με περίτεχνα σχέδια.
Οι πραγματείες λοιπόν των έμπορων διακρίνονται σε κατηγορίες:
Πρώτο, στους θησαυρούς: Χρυσός, άργυρος, μαργαρίτες κ.α.
Δεύτερο, πολύτιμα ενδύματα: Βύσσος, πορφύρα, κόκκινο.
Τρίτο, αντικείμενα που δίνουν λάμψη στα έπιπλα του σπιτιού,
όπως το αρωματικό ξύλο, κάθε σκεύος ελεφάντινο, κάθε σκεύος από ξύλο πολύτιμο,
χαλκό, σίδηρο, και μάρμαρο.
Τέταρτο, είναι τα αρωματικά είδη και μπαχαρικά: κιννάμωμα,
έλαιο, σεμίδαλις, σίτος, μύρο λίβανο κ.α.
Μπορούμε να προσθέσουμε και μια πέμπτη κατηγορία: Ανδράποδα,
που είναι δούλοι, και ψυχές ανθρώπων.