Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 19 Μαΐου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.η:10-13

 


Αποκ.η:10,11  Και ο τρίτος άγγελος εσάλπισε, και έπεσεν εκ του ουρανού αστήρ μέγας καιόμενος ως λαμπάς και έπεσεν επί το τρίτον των ποταμών, και επί τας πηγάς των υδάτων, και το όνομα του αστέρος λέγεται Αψινθος, και έγεινεν το τρίτον των υδάτων άψινθος, και πολλοί άνθρωποι απέθανον εκ των υδάτων, διότι επικράνθησαν.


Η τρίτη πληγή επιδρά και προσβάλλει τώρα τα καθαρά και πόσιμα νερά, γιατί αναφέρει πηγές υδάτων από τις οποίες οι άνθρωποι προμηθευόταν νερό για τις ανάγκες τους. Όταν σάλπισε ο τρίτος άγγελος, έπεσε από τον ουρανό ένα μεγάλο αστέρι καιγόμενο σαν λαμπάδα.

Αποκ.ις:4- 7  Εδώ είναι το παράλληλο εδάφιο που αναφέρεται στην τρίτη φιάλη ή πληγή και λέει ότι οι ποταμοί και οι πηγές των υδάτων έγιναν αίμα.

Πρέπει ν’ αναφέρεται πάλι στο 1/3 της επιφάνειας της γης, που σημαίνει ότι το 1/3 των πηγών των υδάτων και των ποταμών σ’ αυτή την περιοχή έγιναν πικρά σαν άψινθος. Οι άνθρωποι δεν θα έπιναν απ’ αυτά τα νερά και δεν θα πέθαιναν αν υπήρχαν καλύτερα νερά κάπου εκεί κοντά.

Εδώ όμως φαίνεται ότι αναγκάστηκαν να πιουν απ’ αυτό το νερό που πικράθηκε, γιατί ήταν σ’ αυτό το τμήμα της επιφάνειας της γης που προσβλήθηκε και οι άνθρωποι έγιναν τόσο τρελοί από δίψα, ώστε ήπιαν από αυτά τα πικρά νερά και πέθαναν.

Άψινθος

Το όνομα του αστέρος ήταν Άψινθος, και λέει ότι το 1/3 των υδάτων έγιναν άψινθος και πολλοί άνθρωποι πέθαναν γιατί ήπιαν από τα νερά που πικράθηκαν. Ο άψινθος είναι ένα πικρό δηλητηριώδες φυτό.

Το άστρο αυτό έκανε τα νερά των ποταμών και τις πηγές των υδάτων να γίνουν πικρά. Αν ήταν κάποιος μετεωρίτης ή κομήτης ή κάτι υπερφυσικής προέλευσης δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα. Όμως εκείνο που είναι βέβαιο είναι ότι προσέβαλε τα νερά με σκοπό να τα κάνει πικρά.

Ιερ.θ:3-15  Αναφέρεται στους Ισραηλίτες που δεν υπάκουσαν στην φωνή του Θεού, αλλά και σε όλους τους ασεβείς που έχουν στραφεί μακριά από τον Θεό.

Σοφ.α:3  Ο Κύριος θα αφανίσει άνθρωπο και κτήνος, τα πετεινά του ουρανού και τα ψάρια της θάλασσας.

Στην Αποκ.ις λέει ότι τα νερά έγιναν αίμα, ενώ στο η κεφ. λέει ότι έγιναν άψινθος. Αυτό σημαίνει είτε ότι τα νερά έγιναν πράγματι αίμα, το οποίο ήταν πικρό και δηλητηριώδες, ή είχαν την εμφάνιση αίματος, αλλά ήταν πικρά και δηλητηριώδη όπως ο άψινθος. Επίσης είναι πιθανόν το αίμα να συμβολίζει τον θάνατο των ανθρώπων που ήπιαν απ’ αυτά τα πικρά νερά και πέθαναν.

Ψαλμ.ρε:29 & Εξ.ζ:20  Αναφέρονται στην πληγή της Αιγύπτου που τα νερά του ποταμού έγιναν αίμα.


Αποκ.η:12  Και ο τέταρτος άγγελος εσάλπισε και εκτυπήθη το τρίτον του ηλίου, και το τρίτον της σελήνης, και το τρίτον των αστέρων, δια να σκοτισθή το τρίτον αυτών και η ημέρα να χάση το τρίτον του φωτισμού αυτής, και η νύξ ομοίως.

 

Η εξήγηση αυτού του εδαφίου είναι ότι επειδή σκοτίσθηκε το 1/3 του ήλιου και το 1/3 της σελήνης και το 1/3 των αστέρων, αυτό σημαίνει μάλλον ότι σκοτίσθηκε η ημέρα κατά το 1/3 της χρονικής διάρκειάς της και όχι ότι η ημέρα έχασε λίγο από τον φωτισμό της, το 1/3.

Μας λέει ότι κτυπήθηκε και σκοτίσθηκε το 1/3 του ήλιου, της σελήνης και των αστέρων και όχι ότι έχασαν το 1/3 του φωτισμού τους.

Αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρχε καθόλου φως και δεν έλαμψε ο ήλιος κατά το 1/3 της χρονικής διάρκειας τόσο της ημέρας όσο και της νύχτας. Παράλληλα εδάφια : Έξοδ.ι:21-23  Ιεζ.λβ:7-9  Ησ.ιγ:9

Αποκ.ις:8, 9  Εδώ αναφέρεται η τέταρτη πληγή από διαφορετική σκοπιά και λέει ότι εδόθη εις αυτόν να καυματίσει τους ανθρώπους με πυρ. Και εκαυματίσθησαν οι άνθρωποι καύμα μέγα.

Αυτό εδώ το εδάφιο συμπληρώνει αυτό που διαβάσαμε στο κεφ.η και δείχνει ότι κατά την διάρκεια της ημέρας όταν ο ήλιος έλαμπε, έλαμπε με τέτοια δύναμη και ένταση, ώστε οι άνθρωποι καυματίσθησαν. Αυτά που αναφέρονται στο ις: 8, 9 αποτελούν μέρος της 4ης πληγής.

 

Αποκ.η:13  Και είδον, και ήκουσα ένα άγγελον πετώμενον εις το μεσουράνημα, όστις έλεγε μετά φωνής μεγάλης, Ουαί, ουαί, ουαί εις τους κατοικούντας επί της γης, δια τας λοιπάς φωνάς της σάλπιγγος των τριών αγγέλων των μελλόντων να σαλπίσωσι.

 

Οι πρώτοι άγγελοι έχουν ήδη σαλπίσει και οι πρώτες 4 πληγές από τις 7 έχουν ήδη λάβει χώρα. Τώρα πρόκειται να εκχυθούν οι υπόλοιπες 3 πληγές, που είναι οι τρομερότερες για τους κατοίκους της γης.

Είδαμε την πρώτη πληγή να εκχέεται. Έγινε χάλαζα με πυρ μεμιγμένα με αίμα και ρίχτηκαν στη γη. Το 1/3 των δέντρων και των χόρτων κατακάηκε.

Επίσης είδαμε την δεύτερη πληγή, κατά την οποία ένα μεγάλο όρος καιγόμενο με πυρ έπεσε στη θάλασσα και το 1/3 της επιφάνειάς της έγινε αίμα. Το 1/3 των εμψύχων κτισμάτων πέθανε και το 1/3 των πλοίων καταστράφηκε.

Στην τρίτη πληγή, ένα μεγάλο αστέρι καιγόμενο σαν λαμπάδα έπεσε στην γη από τον ουρανό. Έπεσε στο 1/3 των ποταμών και των πηγών των υδάτων. Αυτό το αστέρι λεγόταν Αψινθος. Το 1/3 των υδάτων πικράθηκε και πολλοί άνθρωποι ήπιαν απ’ αυτά τα πικρά νερά και πέθαναν.

Στην 4η πληγή κτυπήθηκε το 1/3 του ήλιου, της σελήνης και των αστέρων και σκοτίστηκαν. Έγινε σκότος κατά το 1/3 της χρονικής διάρκειας της ημέρας και της νύχτας.

Σαν να μην ήταν αρκετά όλα αυτά, ο Ιωάννης ακούει μια ακόμα διακήρυξη. Ουαί, ουαί, ουαί, εις τους κατοικούντας επί της γης, δια τας λοιπάς φωνάς της σάλπιγγος των τριών αγγέλων των μελλόντων να σαλπίσωσι.

 Τρείς άγγελοι ακόμα πρόκειται να σαλπίσουν, η 5η, 6η, και 7η σάλπιγγα. Τώρα αυτές οι τρείς σάλπιγγες αποκαλούνται τα τρία ΟΥΑΙ. Η πρώτη ουαί είναι η 5η σάλπιγγα κ. ο. κ.

 και είδον, και ήκουσα έναν άγγελο....

Τα καλύτερα και αρχαιότερα χειρόγραφα λένε ότι ο Ιωάννης είδε έναν αετό να πετά στο μεσουράνημα και όχι ένα άγγελο.

Αυτό το γεγονός αποτελεί προειδοποίηση στο μεσουράνημα ότι οι τρείς πληγές που πρόκειται να εκχυθούν πάνω στην γη, είναι οι χειρότερες από όλες.

πετώμενον εις το μεσουράνημα.....

Το μεσουράνημα δεν αναφέρεται στον ουρανό που είναι ο θρόνος του Θεού, αλλά στην ατμόσφαιρα που περιβάλλει την γη.

Ο απόστολος Παύλος λέει ότι αρπάχθηκε εν Πνεύματι μέχρι τρίτου ουρανού, όπου είναι η παρουσία του Θεού και πρόκειται να κατοικήσουμε αιώνια εκεί μαζί με τον Ιησού.

Ο δεύτερος ουρανός, στον Εβραϊκό νου, αναφέρεται στο σύμπαν, στον αστρονομικό ουρανό και ο πρώτος ουρανός είναι η ατμόσφαιρα της γης.

Στην Αποκ.ιδ:6 και ιθ:17 μας αναφέρει πάλι γι’ αυτό το μεσουράνημα, που είναι ο πρώτος ουρανός, το στερέωμα, η ατμόσφαιρα της γης. Και στα δύο αυτά εδάφια ο Ιωάννης αναφέρεται σε γεγονότα που συμβαίνουν πάνω στην γη.

Βλέπει όλα αυτά τα γεγονότα μέσα σε όραση. Δεν βλέπει στην πραγματικότητα ένα αετό να πετά στο μεσουράνημα και να λέει αυτά τα λόγια, αλλά τα αναφέρει έτσι ώστε να γίνουν κατανοητά από εμάς.

Οι πρώτες 4 πληγές ήταν φυσικές πληγές πάνω στην γη. Δηλαδή ήταν υπερφυσικές, αλλά αφορούσαν το φυσικό βασίλειο, τα νερά, την θάλασσα, τον ουρανό, και την ξηρά. Από τις τελευταίες τρείς πληγές, δύο απ αυτές εμφανίζονται σαν δαιμονικές πληγές, τέτοιες πληγές που ποτέ ο κόσμος δεν έχει δει παρόμοιες.

Βασανισμοί από δαιμόνια που απελευθερώνονται πάνω στους κατοίκους της γης, στους ανθρώπους του συστήματος του Α/Χ.

Η τελευταία πληγή, που είναι το τρίτο ουαί, και η έσχατη σάλπιγγα, η έβδομη, περιλαμβάνει την μάχη του Αρμαγεδώνα και την Δεύτερη έλευση του Χριστού.

Ουαί, ουαί, ουαί.

Η λέξη ουαί χρησιμοποιείται για τις τρείς τελευταίες πληγές. Στην Αποκ.ια:14 μας αναφέρει το δεύτερο ουαί, και λέει ότι η δεύτερη ουαί πέρασε και η τρίτη ουαί έρχεται ταχέως.

Αποκ.θ:12 Η ουαί η μια παρήλθε και ιδού έρχονται δύο άλλα ουαί μετά ταύτα.

Η τρομακτικότητα αυτών των πληγών δείχνει το μέγεθος της αμαρτίας. Οι πληγές αυτές δεν εκχέονται άδικα. Είναι η δίκαιη κρίση του Θεού και είναι τόσο τρομερές, ώστε το 1/3 της επιφάνειας της γης κατακαίεται, και το 1/3 της επιφάνειας των ωκεανών γίνεται αίμα.

Όλα αυτά είναι ένα ελάχιστο δείγμα της οργής του Θεού. Θα είναι καιρός θλίψης που όμοιά της δεν είδε ποτέ ούτε θα δει ο κόσμος.

Όμως ακόμα κι αυτές οι πιο τρομερές πληγές στην πιο κρίσιμη περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας, θα μετριαστούν από το έλεος του Θεού.

Πράγματι, η έκχυση της οργής του Θεού πάνω στο 1/3 μόνο, είναι ένδειξη του ελέους Του, γιατί μόνο το 1/3 προσβάλλεται από τις πληγές. Θα μπορούσε να ήταν όλη η γη και ο Θεός θα ήταν πάλι δίκαιος.

Αυτό τον καιρό οι περισσότεροι άνθρωποι θα αντιληφθούν ότι ο Θεός είναι πίσω απ όλα αυτά. Ορισμένοι θα μείνουν κλεισμένοι μέσα στις παραδόσεις τους και τις προκαταλήψεις τους και θα σκεφτούν ότι είναι προκατάληψη και δεισιδαιμονία.

Όμως η μεγαλύτερη μερίδα ανθρώπων θα γνωρίζουν ότι όλα αυτά είναι υπερφυσικά. Και αυτό το γνωρίζουμε από το γεγονός ότι οι άνθρωποι στρέφονται εναντίον του Θεού και Τον βλασφημούν για τις πληγές που εκχέει πάνω στην γη.

Όταν έρχεται η ημέρα της οργής του Θεού, τρέχουν να κρυφτούν στα σπήλαια και τους βράχους, και λένε στα βουνά να πέσουν επάνω τους για να τους προστατεύσουν από την οργή του Θεού και του Αρνίου.

Ακόμα και πριν οι πληγές αρχίσουν να εκχέονται σε όλη τους την έκταση, πολλοί άνθρωποι γνωρίζουν  ήδη ότι αυτά τα γεγονότα που πρόκειται να συμβούν είναι έκχυση της οργής του Θεού.