Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα δούμε το τελείωμα της έκχυσης της οργής του Θεού πάνω στην γη.
Ήδη
έχουμε μελετήσει το άνοιγμα των 6 σφραγίδων και είπαμε ότι μεταξύ της 5ης και
6ης σφραγίδας έχουμε την ανάσταση και αρπαγή των αγίων της Θλίψης.
Οι 6 πρώτες σφραγίδες ανοίγονται στα πρώτα 3 ½ χρόνια της Θλίψης.
Ακόμα,
σ’ αυτό το κεφάλαιο, θα δούμε το σφράγισμα των 144.000 Ισραηλιτών (12.000 από
κάθε φυλή του Ισραήλ), πάνω στην γη. Αυτό συμβαίνει μεταξύ της 6ης
και 7ης σφραγίδας – πριν ανοιχτεί η 7η σφραγίδα - για να
προφυλαχτούν από την κρίση που πρόκειται να έρθει.
Το άνοιγμα της 7ης σφραγίδας περιλαμβάνει τα δεύτερα 3 ½ χρόνια της Θλίψης. Η 7η σφραγίδα υποδιαιρείται σε 7 μέρη, που ονομάζονται 7 σάλπιγγες, ή 7 φιάλες, ή 7 πληγές. Για να δώσουμε μια παραστατική εικόνα της 7ης σφραγίδας, θ’ αναφερθούμε στην πτώση της Ιεριχώ από τους Ισραηλίτες.
Βάδιζαν
γύρω από τα τείχη της πόλης για 7 μέρες. Τις 6 πρώτες μέρες βάδισαν μόνο μια φορά κάθε μέρα γύρω
από τα τείχη. Την 7η μέρα βάδισαν 7 φορές γύρω από τα τείχη πριν
πέσει η Ιεριχώ. Αυτό το παράδειγμα θα μας βοηθήσει να καταλάβουμε τα γεγονότα
της 7ης σφραγίδας που περιλαμβάνει 7 σάλπιγγες και 7 φιάλες. Η 5η,
6η, 7η σάλπιγγα αποκαλούνται και ουαί.
Προς
το τέλος αυτής της περιόδου και πριν την 6η σάλπιγγα, οι 144.000
Ισραηλίτες αναλαμβάνονται στον ουρανό και θα τους δούμε στην συνέχεια να
βρίσκονται ήδη εκεί.
Η 7η
σάλπιγγα έχει να κάνει με την μάχη του Αρμαγεδδώνα και την 2η έλευση
του Ιησού Χριστού. Ο Α/Χ και ο ψευδοπροφήτης ρίχνονται ζωντανοί στην λίμνη του
πυρός.
Υπάρχουν
δύο διαφορετικές όψεις για την χρονική περίοδο των δεύτερων 3 ½ χρόνων της Θλίψης.
Η πρώτη αναφέρεται σαν 7 σάλπιγγες και η δεύτερη σαν 7 φιάλες.
Οι 7
σάλπιγγες περιγράφονται στα κεφάλαια η και θ και μέρος του ι. Οι 7 φιάλες
αναφέρονται στα κεφ. ιε και ις. Βλέπουμε
το ίδιο πράγμα από δύο διαφορετικές πλευρές. Θα δούμε γιατί αυτές οι δύο
πλευρές αναφέρονται στο ίδιο γεγονός.
Αποκ.ζ:1 Και μετά ταύτα είδον τέσσαρας αγγέλους
ισταμένους επί τας τέσσαρας γωνίας της γής, κρατούντας τους τέσσαρας ανέμους
της γής, δια να μην πνέη άνεμος επί της γής, μήτε επί της θαλάσσης, μήτε επί
πάν δένδρον.
Και μετά ταύτα.
Εννοεί
ότι ο Ιωάννης βλέπει αυτά τα πράγματα, αφού είδε τα γεγονότα των 6 πρώτων
σφραγίδων, για διάστημα 42 μήνες, ή 1260 μέρες, ή 3 ½ χρόνια.
Αυτό
το βλέπουμε στην Αποκ.ς:9-11 ιγ:5,7,15 και ιβ:6,14. Η φράση καιρόν καιρούς και ήμισυ καιρού σημαίνει
3 ½ χρόνια.
Εννοεί,
μετά τα γεγονότα της 6ης σφραγίδας του κεφ.ς:12-17 μετά τα σημεία
στον ήλιο, τη σελήνη και τα άστρα (Ματθ.κδ:29 και Ιωήλ β:30).
είδον τέσσαρας αγγέλους ισταμένους
επί τας τέσσαρας γωνίας της γής.
Αυτό
σημαίνει ότι όλη η γη εμπλέκεται σε ότι πρόκειται να συμβεί. Οι 4 γωνιές της
γης αναφέρονται στις 4 διευθύνσεις και επομένως αναφέρεται σε κάτι που θα έχει
επίδραση πάνω σε κάθε κάτοικο της γης.
Ακόμα
λέει ότι αυτοί οι 4 άγγελοι κρατούσαν τους 4 ανέμους της γης. Είναι οι 4 πρώτοι
άγγελοι από τους 7 αγγέλους της 7ης σφραγίδας. Τα 4 πρώτα γεγονότα
της 7ης σφραγίδας είναι γεγονότα που βλάπτουν την γη.
Ο
άνεμος δεν θα πνεύσει πλέον επί της γης, ούτε στη θάλασσα και τα δέντρα. Αυτό
θα συμβεί στην κυριολεξία γιατί όλες οι επόμενες πληγές που εκχέονται,
περιλαμβάνουν όλο το πρόσωπο της γης.
Υπάρχει
μια τρομακτική σιωπή στο φυσικό βασίλειο
και είναι σαν να στέκεται η γη, ο ουρανός και οι άνεμοι σιωπηλοί σε
ένδειξη σεβασμού και υποταγής προς τον Θεό που πρόκειται να εκχύσει την τρομερή
κρίση Του.
ώστε να μη πνέει άνεμος επί της γής,
ούτε επί της θαλάσσης, ούτε επί πάν δέντρον.
Η
οργή του Θεού πρόκειται να εκχυθεί πάνω στο πρόσωπο της γης. Θα δούμε ότι οι 4
πρώτες σάλπιγγες της 7ης σφραγίδας, είναι φυσικές εκδηλώσεις που
περιλαμβάνουν την γη την θάλασσα και τον ουρανό.
Η 5η,
6η, 7η σάλπιγγα κατευθύνονται άμεσα εναντίον των ανθρώπων
αυτού του κοσμικού συστήματος. Οι 4 πρώτες σάλπιγγες έχουν να κάνουν
κυριολεκτικά με την γη, αν και έχουν επίδραση πάνω στους ανθρώπους όπως θα
δούμε.
Οι 4
άγγελοι που στέκονται στις 4 γωνίες της γης είναι οι 4 άγγελοι των 4 πρώτων
σαλπίγγων.
Θα
δούμε στο επόμενο κεφ.η:1-12 αυτές τις 4 σάλπιγγες, και πως επιδρούν πάνω στην
γη τα γεγονότα που συμβαίνουν όταν οι 4 άγγελοι σαλπίζουν.
Αποκ.ζ:2 Και είδον άλλον άγγελον ότι ανέβη από
ανατολής ηλίου, έχων σφραγίδα του Θεού του ζώντος, και έκραξε μετά φωνής
μεγάλης πρός τους τέσσαρας αγγέλους εις τους οποίους εδόθη να βλάψωσι την γήν
και την θάλασσαν.
Ο
άγγελος αυτός είπε στους 4 αγγέλους να μη βλάψουν την γη, ούτε την θάλασσα
μέχρι να σφραγιστούν οι δούλοι του Θεού στα μέτωπά τους, και αυτοί είναι οι 144.000
Ισραηλίτες.
από ανατολής ηλίου
Ο
άγγελος ανέβηκε από την ανατολή, το σημείο απ’ όπου ανατέλλει ο ήλιος, που
σημαίνει ότι αυτός ο άγγελος έρχεται από την παρουσία του Ιησού Χριστού που
είναι ο Ήλιος της δικαιοσύνης.
Μαλ.δ:1,2 Διότι, ιδού, έρχεται ημέρα, ήτις θέλει καίει ως κλίβανος·
και πάντες οι υπερήφανοι και πάντες οι πράττοντες ασέβειαν θέλουσιν είσθαι άχυρον·
και η ημέρα η ερχομένη θέλει κατακαύσει αυτούς, λέγει ο Κύριος των δυνάμεων, ώστε
δεν θέλει αφήσει εις αυτούς ρίζαν και κλάδον. Εις εσάς όμως τους φοβουμένους το
όνομά μου θέλει ανατείλει ο ήλιος της δικαιοσύνης με ίασιν εν ταις πτέρυξιν αυτού·
και θέλετε εξέλθει, και σκιρτήσει ως μοσχάρια της φάτνης.
Αυτά
τα εδάφια έχουν περισσότερες εξηγήσεις. Μια απ’ αυτές είναι σχετική με τα
γεγονότα που πρόκειται να δούμε να διαδραματίζονται πάνω στην γη. Η ημέρα του
Κυρίου θα κατακάψει σαν κλίβανος τους υπερήφανους και τους ασεβείς, με τις 7
πληγές που πρόκειται να εκχυθούν πάνω σε όλο το πρόσωπο της γης.
Όμως
σε κείνους που φοβούνται το όνομα του Θεού θα ανατείλει ο Ήλιος της δικαιοσύνης
και δεν θα μπορέσει να τους βλάψει κανείς κι εδώ αναφέρεται στους 144.000, τους
δούλους του Θεού, οι οποίοι είναι οι μόνοι πάνω στην γη αυτόν τον καιρό που
γνωρίζουν τον Θεό.
Ο
Ήλιος της δικαιοσύνης θα ανατείλει με ίαση στις πτέρυγές τους. Τους σφραγίζει
κι έτσι τους προστατεύει από τις πληγές που εκχέονται. Αυτό το εδάφιο έχει
επίσης πνευματικές αλήθειες που εφαρμόζονται και σε μας.
Ο
Κύριος μας έχει σφραγίσει με το Άγιο Πνεύμα για να μας προστατεύσει και να μας
διαφυλάξει από την ώρα του πειρασμού η οποία πρόκειται να έρθει πάνω στην
οικουμένη. Όμως, εφαρμόζεται κυρίως στους 144.000, οι οποίοι σφραγίζονται και
στην 5η σάλπιγγα αρπάζονται στον ουρανό.
Ο
σκοπός αυτού του αγγέλου που ανέβηκε από την ανατολή με την σφραγίδα του Θεού
είναι να σώσει και να θεραπεύσει.
Αποκ..ζ:3 λέγων, Μη
βλάψετε την γήν, μήτε την θάλασσαν, μήτε τα δένδρα, εωσού σφραγίσωμεν τους
δούλους του Θεού ημών επί των μετώπων αυτών.
Οι
144.000 σφραγίζονται για να προστατευτούν από τις πληγές που πρόκειται να
εκχυθούν πάνω στην γη.
Βλέπουμε
τον άγγελο που ανεβαίνει από την ανατολή να τους δίνει θεραπεία και προστασία.
Έχει την σφραγίδα του Θεού του ζώντος. Αυτή η σφραγίδα συμβολίζει την εξουσία
του Θεού και δίνεται στους 144.000 για να μείνουν απρόσβλητοι από αυτές τις
πληγές.
τους δούλους του Θεού ημών
Αυτοί
οι δούλοι του Θεού είναι οι 144.000 Ισραηλίτες, γιατί ο Ιωάννης στο επόμενο
εδάφιο λέει: και ήκουσα τον αριθμό των
εσφραγισμένων, εκατόν τεσσαράκοντα τέσσαρες χιλιάδες ήσαν εσφραγισμένοι εκ
πάσης φυλής των υιών Ισραήλ.
Αυτοί
λοιπόν οι 144.000 αποκαλούνται δούλοι του Θεού. Και είναι οι μόνοι δούλοι του
Θεού πάνω σε όλο το πρόσωπο της γης αυτό τον καιρό.
Είναι
Ισραηλίτες και μάλιστα γνωρίζουν τον Κύριο Ιησού Χριστό όπως θα δούμε σ’ ένα
παράλληλο εδάφιο, και Τον αγαπούν με όλη τους την καρδιά. Είναι αυτοί που
ακολουθούν το Αρνίο όπου αν πηγαίνει, και αγοράστηκαν από τους ανθρώπους απαρχή
στον Θεό και το Αρνίο (Αποκ.ιδ:1-5).
Οι
άγιοι της Θλίψης έχουν ήδη θανατωθεί και συνεπώς είναι οι μόνοι δούλοι του Θεού
πάνω στην γη. Σφραγίζονται στα μέτωπά τους, ένδειξη ότι έχουν επίγνωση του Θεού
και αυτό τους ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους.
Αποκ.ζ:4 Και ήκουσα τον αριθμόν των εσφραγισμένων,
εκατόν τεσσαράκοντα τέσσαρες χιλιάδες ήσαν εσφραγισμένοι εκ πάσης φυλής των υιών
Ισραήλ.
Τώρα
θα δούμε ποιοι είναι οι 144.000:
Αποκαλούνται
απαρχή του λαού Ισραήλ. Ρωμ.ια:16
Αποκ.ιδ:4. Σ’ αυτό το εδάφιο τους βλέπουμε να είναι σφραγισμένοι πάνω
στην γη και το γνωρίζουμε αυτό από το γεγονός ότι όλες οι κρίσεις εκχέονται
πάνω στην γη, διαφορετικά δεν υπήρχε κανένας λόγος να σφραγιστούν.
Παρακάτω
(Αποκ.ιδ:1-5), τους βλέπουμε να έχουν αρπαχτεί στον ουρανό και να βρίσκονται
στην παρουσία του Αρνίου.
Βλέπουμε
τους 144.000 να στέκονται στο όρος Σιών μαζί με το Αρνίο. Το όρος Σιών είναι η
άνω Ιερουσαλήμ. Το ξέρουμε αυτό, από το γεγονός ότι έχουν κιθάρες και ψάλλουν
νέα ωδή ενώπιον των 4 ζώων και των πρεσβυτέρων, κάτι που συμβαίνει στον ουρανό.
Κανείς
δεν μπορούσε να μάθει την ωδή παρά μόνο οι 144.000, οι οποίοι ήταν αγορασμένοι
από την γη, και δεν βρίσκονται πλέον πάνω σ’ αυτήν.
Είναι
παρθένοι - πνευματικά. Αυτό σημαίνει ότι είναι αγνοί και καθαροί. Δεν έχουν
μολυνθεί με αμαρτία, με το σύστημα της πόρνης εκκλησίας, με τα βδελύγματα του
κοσμικού συστήματος. Έχουν διατηρηθεί άγιοι και αμόλυντοι από τον κόσμο.
Αυτοί
είναι που ακολουθούν το Αρνίο όπου και αν πηγαίνει. Αυτό είναι θαυμαστό γιατί
σημαίνει ότι Τον ακολουθούν τέλεια, δίχως αμαρτία.
Αποκαλούνται
απαρχή στον Θεό και στο Αρνίο. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι ο πρώτος καρπός που
έχει αρπαχθεί στον ουρανό, στην παρουσία του Αρνίου. Ένας λόγος είναι ότι τα 4
ζώα και οι 24 πρεσβύτεροι είναι ήδη στον ουρανό, όταν οι 144.000 ψάλλουν την
νέα ωδή με τις κιθάρες τους.
Γνωρίζουμε
ότι τα 4 ζώα και οι 24 πρεσβύτεροι αποτελούν την Νύμφη του Χριστού η οποία έχει
αρπαχτεί ακριβώς στην αρχή της Θλίψης. Επίσης γνωρίζουμε ότι στο τέλος των
πρώτων 3 ½ χρόνων της Θλίψης μια άλλη ομάδα ανθρώπων αρπάζεται στον ουρανό και
αυτοί είναι οι άγιοι της Θλίψης. Επομένως όταν εδώ λέει ότι οι 144.000 είναι
απαρχή στον Θεό και στο Αρνίο, εννοεί ότι είναι η απαρχή, ο πρώτος καρπός από
τον λαό Ισραήλ.
Αυτό
τον καιρό οι Ισραηλίτες σαν έθνος δεν έχουν επιστρέψει στον ΓΙΑΧΒΕ, τον Σωτήρα
τους. Ακόμα και αυτή την χρονική περίοδο της έκχυσης των πληγών πάνω στην γη,
στα δεύτερα 3 ½ χρόνια της Θλίψης, δεν έχουν σωθεί και δεν έχουν ατενίσει σ’
Εκείνον τον Οποίον εξεκέντησαν.
Ο
Θεός λέει στον προφήτη Ιεζεκιήλ για τον λαό Ισραήλ ότι θα είναι λαός Του από
κείνη την ημέρα και μπρος. Άρα δεν είναι ακόμα λαός Του.
Όμως
οι 144.000 βλέπουμε ότι έρχονται στον Ιησού πριν την Δεύτερη Έλευση, και
συνεπώς είναι η απαρχή, το πρωτογέννημα από τον λαό Ισραήλ προς τον Θεό και το
Αρνίο.
Στο
κεφ.ια της Αποκάλυψης, οι άγιοι της θλίψης που αποκαλούνται δύο μάρτυρες, είναι
Ιουδαίοι και Εθνικοί πιστοί. Ένα ερώτημα που γεννιέται εδώ είναι, γιατί οι 144.000
είναι η απαρχή από το λαό Ισραήλ, ενώ ήδη είναι οι Ιουδαίοι Χριστιανοί της Θλίψης;
Η
απάντηση είναι ότι αυτοί οι 144.000, είναι η απαρχή, ο πρώτος καρπός από τη
μετάνοια και επιστροφή στο Χριστό του λαού Ισραήλ σαν έθνος. Είναι μέσα στον
λαό Ισραήλ, και είναι ο πρώτος καρπός που επιστρέφει προς το Θεό σαν έθνος,
πράγμα το οποίο συμβαίνει στο τέλος αυτής της περιόδου, όταν ο Χριστός έρχεται
ξανά στην γη για να εγκαθιδρύσει την Βασιλεία Του.
Οι
Ιουδαίοι Χριστιανοί της Θλίψης είχαν απορριφθεί από το έθνος Ισραήλ. Δεν ανήκαν
στον λαό Ισραήλ όταν έγιναν Χριστιανοί. Είναι διεσπαρμένοι Ιουδαίοι σ’ όλο το πρόσωπο της γης. Εδώ όμως
ο λαός Ισραήλ αρχίζει να επιστρέφει στον Θεό, και οι 144.000 είναι οι πρώτοι
καρποί αυτής της εθνικής μετάνοιας του λαού
Ισραήλ.
Γνωρίζουμε
ότι η διαθήκη που έκανε ο Θεός με τον λαό Ισραήλ, ήταν μια διαθήκη που
περιλάμβανε ευλογίες για όλο το έθνος. Περιλαμβάνει μια επίγεια βασιλεία και
μια υπόσχεση ότι ο Θεός θα εξουσιάσει πάνω σ’ όλη την γη μέσω του λαού Ισραήλ.
Αν ο
λαός Ισραήλ έμενε ταπεινός και σε πλήρη υποταγή ενώπιον του Θεού, θα υψωνόταν
υπεράνω όλων των εθνών και θα κυβερνούσαν πάνω στην γη.
Ρωμ.ια:25-27 «Διότι δεν θέλω να αγνοήτε, αδελφοί, το μυστήριον τούτο,
διά να μη υψηλοφρονήτε, ότι τύφλωσις κατά μέρος έγεινεν εις τον Ισραήλ, εωσού εισέλθη
το πλήρωμα των εθνών, και ούτω πας ο Ισραήλ θέλει σωθή, καθώς είναι γεγραμμένον·
Θέλει ελθεί εκ Σιών ο λυτρωτής και θέλει αποστρέψει τας ασεβείας από του Ιακώβ·
Και αύτη είναι η παρ' εμού διαθήκη προς αυτούς, Όταν αφαιρέσω τας αμαρτίας αυτών».
και ούτω πάς Ισραήλ θέλει σωθή. Δεν έχουν σωθεί
ακόμη, αλλά πρόκειται να σωθούν, και θα δούμε ποιος είναι ο καιρός που αρχίζει
να γίνεται στο λαό Ισραήλ σωτηρία σαν έθνος.
Ακόμα
υπάρχει ασέβεια και αμαρτία στον Ιακώβ, αλλά έρχεται ο Λυτρωτής, ο Ιησούς
Χριστός, στην Δεύτερη Έλευση και αποστρέφει τις ασέβειες από τον Ιακώβ.
Στο
εδ.27 αναφέρεται στο μέλλον. Δεν έχουν αφαιρεθεί ακόμη οι αμαρτίες τους. Ο Θεός
λέει ότι ο λαός Ισραήλ θα σωθεί, όσοι βέβαια έχουν απομείνει. Αυτή είναι η
διαθήκη του Θεού με τον λαό Ισραήλ.