Αποκ.ια:2 Την αυλήν όμως την έξωθεν άφες έξω, και μη μετρήσης
αυτή, διότι εδόθη εις τα έθνη, και την πόλιν την αγίαν θέλουσι πατήσει τεσσαράκοντα
δύο μήνας.
Τεσσαράκοντα δύο μήνας.
Αυτός είναι ο καιρός
της βασιλείας του Α/Χ και αυτοί που μετρούνται είναι ο λαός που βρίσκεται μέσα
στην διαθήκη του Θεού αυτή την χρονική περίοδο. Στην Αποκ.ια:3 το ίδιο χρονικό
διάστημα ονομάζεται 1.260 μέρες.
Δεν αναφέρεται στους
Ιουδαίους, γιατί δεν είναι εκείνοι που προσκυνούν τον Θεό μέσα στον πραγματικό
ναό αυτή την περίοδο. Ο λαός Ισραήλ δεν βρίσκεται ακόμα μέσα στην διαθήκη του
Θεού αυτόν τον καιρό.
Ιεζ.λθ:22 Και θέλει γνωρίσει ο οίκος
Ισραήλ ότι εγώ είμαι Κύριος ο Θεός αυτών από την ημέρας ταύτης και εις το εξής.
Αυτό αναφέρεται στον καιρό της μάχης του Αρμαγεδδώνα, όταν ο Ιησούς επιστρέφει με τους αγίους Του στην Δεύτερη Έλευση. Σημαίνει ότι πριν απ’ αυτή την μέρα ο λαός Ισραήλ δεν έχει γνωρίσει τον Θεό του. Δεν είναι λαός του Θεού, και όπως λέει ο προφήτης Ωσηέ, ακόμα αποκαλούνται ού λαός μου.
Την αυλήν όμως την έξωθεν του ναού άφες έξω και μη
μετρήσης αυτήν.
Σ’ αυτό το εδάφιο
ειπώθηκε στον Ιωάννη να μην μετρήσει την αυλή την έξωθεν του ναού. Πιθανόν ν’
αναφέρεται στην αυλή των εθνικών.
Στο εσωτερικό υπήρχε
ο ναός ο οποίος ήταν στενά συνδεδεμένος με την αυλή των ιερέων, κατόπιν υπήρχε
η αυλή των ανδρών, έπειτα η αυλή των γυναικών, και τέλος η αυλή των εθνικών. Ήταν
για τους εθνικούς που είχαν γίνει προσήλυτοι και είχαν ασπαστεί την Ιουδαϊκή
πίστη. Μπορούσαν να το κάνουν και είχαν γίνει αρκετοί εθνικοί προσήλυτοι.
Λέει ότι αυτή η αυλή εδόθη εις τα έθνη και συμβολίζει τους
αγίους που δεν πλησίασαν τον Θεό τέλεια και με όλη τους την καρδιά. Έμειναν απ’
έξω και δεν παρέδωσαν τους εαυτούς τους τέλεια στον Θεό, για να μπουν στο
πνευματικό κατοικητήριό Του, στο πνευματικό αγιαστήριο της παρουσίας Του. Δε
νίκησαν τον εχθρό της ψυχής τους γιατί δεν πλήρωσαν το τίμημα για να έρθουν σε
στενή επικοινωνία με το Θεό.
Εδώ κλείνει η
παρένθεση των εθνών, με την υποπαρένθεση των αγίων της θλίψης (70 εβδομάδες).
Εδώ ο Ιωάννης βλέπει μια συμβολική όραση του λαού του Θεού κατά την Μεγ. Θλίψη
και ο άγγελος του είπε να αφήσει έξω την αυλή και να μην την μετρήσει.
Κατ’ αυτή την
περίοδο, αυτοί που δεν είναι νικητές χάνουν την παρουσία του Θεού. Αυτό δείχνει
ότι αντί να είναι θερμοί παραμένουν χλιαροί και γι’ αυτό ο Θεός τους απορρίπτει
κατά την διάρκεια της Θλίψης.
Δεν πήραν την απόφαση
να πληρώσουν το τίμημα και να γίνουν ολοκληρωτικά δικοί Του, αλλά στρέφονται
πάλι πίσω, μέσα στον κόσμο, εξαιτίας της πίεσης από το σύστημα του αντίχριστου.
Αποκ.γ:14-16 επειδή
είσαι χλιαρός και ούτε ψυχρός, ούτε ζεστός, μέλλω να σε εξεμέσω εκ τους
στόματός μου.
Βλέπουμε κι εδώ ένα
σύνολο ανθρώπων που ο Θεός αναγκάζεται να τους εξεμέσει, να τους απορρίψει,
γιατί οι ίδιοι Τον απέρριψαν με τα έργα τους.
Η αυλή έμεινε έξω, κι
όταν ο άγγελος είπε στον Ιωάννη να την αφήσει και να μην την μετρήσει, εννοούσε
να μην την συμπεριλάβει στο μέτρημα αυτό του Θεού, γιατί δεν ανήκουν σ’ Αυτόν.
Βλέπουμε να
απορρίπτεται από τον Θεό, κάτι που κάποτε αποτελούσε τμήμα του κατοικητηρίου
Του και τώρα είναι κάτι βέβηλο.
διότι εδόθη εις τα έθνη.
Η αυλή αυτή εδόθη εις
τα έθνη. Όταν λέει έθνη εννοεί όλα τα
έθνη εκτός από τον λαό Ισραήλ. Όλους αυτούς που δεν ήταν μέσα στην διαθήκη του
Θεού.
Σ’ αυτό τον
πνευματικό ναό λοιπόν, έχουμε μια εικόνα του πνευματικού Ισραήλ των αληθινών
αγίων του Θεού και των πνευματικά εθνικών οι οποίοι δεν είναι του Χριστού.
Είναι οι ασεβείς άνθρωποι του συστήματος του Α/Χ.
Τα ειδωλολατρικά
πλήθη σε σχέση με αυτούς που είναι σε στενή σχέση με τον Θεό δεν συγκρίνονται.
Είναι ελάχιστοι εκείνοι που είναι σε στενή επικοινωνία με τον Θεό, στην
παρουσία του Θεού, στο κατοικητήριό Του, την περίοδο της Θλίψης.
Η αυλή των χλιαρών
χριστιανών, αυτών που βρίσκονται σε μια μέση κατάσταση, εδόθη στα έθνη. Αυτό
σημαίνει ότι θα αποστατήσουν από την πίστη και θα επιστρέψουν πάλι πίσω στα
νύχια του συστήματος του Α/Χ. Δεν ανήκουν πλέον στο Θεό.
Αποτελούν μέρος όλων
αυτών που αναφέρονται στη Β’ Θεσ.β:10-12. Είναι οι απολυμένοι, που δε δέχτηκαν
την αγάπη της αλήθειας για να σωθούν, και γι’ αυτό ο Θεός θα στείλει επάνω τους
ενέργεια πλάνης, ώστε να πιστέψουν στο ψεύδος. Είναι οι άνθρωποι που
ευαρεστήθηκαν στην αδικία και ο Α/Χ τους εξαπάτησε.
Τώρα, μπορεί να
εξαπατηθούν πλήρως από τον Α/Χ και με την θέλησή τους να γίνουν μέρος τους
συστήματός του, μπορεί όμως και να μην έχουν την δύναμη να σταθούν για τον
Κύριο, να πάρουν μια απόφαση ζωής ή θανάτου για τον Χριστό, κι έτσι χωρίς να το
θέλουν και χωρίς να το καταλάβουν βρίσκονται μέσα στον κόσμο μακριά από τον Θεό
και την παρουσία Του.
Αυτή η όραση που
βλέπει ο Ιωάννης συμβαίνει μετά την Αρπαγή, έτσι δεν αναφέρεται σε διαχωρισμό
των αγίων της Αρπαγής από τους αγίους της θλίψης.
Αυτοί που βρίσκονται
μέσα στον ναό, πρόκειται όλοι να δώσουν την ζωή τους για τον Ιησού. Ενώ αυτοί
που είναι απ’ έξω, χάνουν την παρουσία του Θεού για πάντα.
Ματθ.κδ:12 Εδώ ο Χριστός λέει
ότι στις έσχατες μέρες η ανομία θα πληθύνει και η αγάπη των πολλών θέλει
ψυχραθεί.
και την πόλιν την αγίαν θέλουσι πατήσει 42 μήνας
Οι εθνικοί, αυτοί που
δε γνωρίζουν τον Θεό, θα πατήσουν την αγία πόλη για 42 μήνες, ή 3,5 χρόνια.
Η αγία πόλη, δηλαδή η
πόλη των αγίων. Αυτοί που είναι άγιοι ενώπιον του Θεού παρομοιάζονται εδώ με
πόλη, που αντιστοιχεί στον ναό. Αντιστοιχεί σ’ αυτούς που ανήκουν στον Θεό,
τους νικητές της εκκλησίας της Λαοδίκειας, σ’ αυτούς που αγωνίζονται μέχρι
θανάτου να μείνουν πιστοί και ακέραιοι ενώπιον του Θεού.
Η πόλη δεν αναφέρεται
στην αυλή που απορρίφθηκε. Ούτε σε ότι υπάρχει πέραν της αυλής αυτής. Δεν είναι
οι χλιαροί αποστάτες της Λαοδίκειας. Πρόκειται για την πόλη την αγία.
Είναι ο αληθινός λαός
του Θεού που εδώ ο Ιωάννης τον βλέπει σαν αγία πόλη, ενώ αλλού τον βλέπει σαν
αγιαστήριο του Θεού.
Αποκ.κα:2-3 Ο Ιωάννης εδώ βλέπει
την πόλη την αγία, την Ιερουσαλήμ, να
κατεβαίνει από τον ουρανό σαν νύμφη κεκοσμημένη για τον άνδρα της.
Η πόλη αυτή είναι το
σώμα των πιστών. Εδώ όμως μας λέει ότι θα πατηθεί για 42 μήνες. Αυτό σημαίνει
ότι οι εθνικοί του συστήματος του Α/Χ θα πατήσουν και θα καταδιώξουν του
νικητές αγίους της εκκλησίας της Λαοδίκειας για 42 μήνες, ή 3,5 χρόνια.
Αυτή η άγια πόλη δεν
είναι η γήινη Ιερουσαλήμ, των εσχάτων ημερών, γιατί αυτό τον καιρό η Ιερουσαλήμ
δεν έχει γίνει ακόμα άγια πόλη. Άγιος σημαίνει ξεχωρισμένος για τον Θεό. Ο Θεός
όμως λέει ότι μετά την μάχη του Αρμαγεδδώνα θα είναι λαός Του, από την ημέρα
εκείνη και στο εξής.
Δεν είναι ξεχωρισμένοι
για τον Θεό αυτό τον καιρό, αν και ο Θεός έχει αρχίσει να εργάζεται αυτή την
περίοδο με τους Ισραηλίτες ώστε να τους προετοιμάσει να Τον δεχτούν. Δεν έχουν
μπει ακόμα μέσα στην διαθήκη του Θεού, ενώ αυτοί που αναφέρονται στο κεφ.ια της
Αποκάλυψης έχουν μπει σ’ αυτή την διαθήκη.
Δαν.η:10 Το κέρας το μικρόν που συμβολίζει τον Α/Χ, εμεγαλύνθει έως του στρατεύματος του ουρανού και έρριψεν εις την γήν
μέρος εκ της στρατιάς των αστέρων και κατεπάτησεν αυτά.
Σχετικά με το χρονικό
διάστημα των 42 μηνών, στην Αποκ.ιβ:6 το αναφέρει σαν 1.260 μέρες. Πρόκειται
για την ίδια χρονική περίοδο που στην Αποκ.ιβ:14 αναφέρεται σαν καιρός, καιροί
και ήμισυ καιρού. Αυτό το χρονικό διάστημα είναι 3,5 χρόνια (Δαν.γ:25).