Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τρίτη 17 Μαΐου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.η:1-3

 


Εισαγωγή

 

Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα δούμε το άνοιγμα της 7ης σφραγίδας. Θα δούμε τους 7 αγγέλους με τις 7 σάλπιγγες να στέκονται ενώπιον του Θεού, και τους 4 πρώτους αγγέλους να σαλπίζουν και να εκχέουν τις πληγές πάνω στην γη.

Είδαμε το άνοιγμα των 6 πρώτων σφραγίδων στο έκτο κεφάλαιο. Βρισκόμαστε ακόμα στο ίδιο πλάνο που είδαμε στο κεφ.δ:1. Αναφερόμαστε ακόμα σε πράγματα τα οποία πρόκειται να γίνουν μετά ταύτα.

Όλα αυτά πρέπει να γίνουν, γιατί ο Θεός πρέπει να εγκαθιδρύσει την Βασιλεία Του. Η 7η σφραγίδα περιλαμβάνει τις 7 πληγές ή σάλπιγγες ή φιάλες γεμάτες απ’ τον θυμό του Θεού.

 

Αποκ.η:1 Και ότε ήνοιξε την σφραγίδα την εβδόμην, έγεινε σιωπή εν τω ουρανώ έως ημίσειαν ώραν.

 

Το αρνίο ανοίγει την 7η σφραγίδα. Τρομερά γεγονότα πρόκειται να συμβούν γιατί όλη η κρίση του Θεού εκχέεται πάνω στην γη. Σ’ αυτό το κεφάλαιο θα δούμε τις 4 πρώτες σάλπιγγες. Οι άλλες τρεις, που θα δούμε στα επόμενα κεφάλαια, ονομάζονται ουαί.

 

Αποκ.η:2 Και είδον τους επτά αγγέλους, οίτινες ίσταντο ενώπιον του Θεού και εδόθησαν εις αυτούς επτά σάλπιγγες.

 

Αυτοί οι άγγελοι, δεν έχουν εξουσία από μόνοι τους να εκχέουν τις πληγές της οργής του Θεού.

Οι 7 πληγές, που εδώ αποκαλούνται σάλπιγγες, εκχέονται πάνω στην γη αμέσως μόλις οι 7 άγγελοι σαλπίζουν. Περιγράφονται επίσης στα κεφ.ιε και ις όπου αναφέρονται σαν 7 φιάλες πλήρεις του θυμού του Θεού.

Στην Αποκ.ιε:7, 8 βλέπουμε και πάλι ότι τα 4 ζώα λαμβάνουν μέρος στην 7η σφραγίδα, όπως ακριβώς και στις  4 πρώτες. Εδώ διαβάζουμε ότι ένα από τα 4 ζώα έδωσε στους αγγέλους τις 7 πρώτες φιάλες πλήρεις του θυμού του Θεού του ζώντος.

Αυτή είναι η εικόνα των δοξασμένων αγίων, που λαμβάνουν μέρος στην έκχυση της κρίσης του Θεού. Ο Θεός τους δίνει αυτή την εξουσία να συμμετέχουν στην κρίση του κοσμικού συστήματος, γιατί νίκησαν τον κόσμο με το αίμα του Αρνίου και με τον λόγο της μαρτυρίας τους.

Οι σάλπιγγες έχουν αρκετές σημασίες μέσα στον λόγο του Θεού. Χρησιμοποιούνται συχνά μέσα στην Γραφή και συνδέονται πάντα με σημαντικά γεγονότα.

Σημαίνουν συναγερμό για πολεμική επιχείρηση, κι εδώ πρόκειται για μια θεϊκή πολεμική επιχείρηση, όπως θα δούμε στη συνέχεια (Ιερ.δ:19).

Επίσης οι σάλπιγγες συνδέονται με την ιδέα του φόβου σε διάφορα εδάφια (Αμώς γ:6, 9).

Οι σάλπιγγες έχουν σχέση με τη βασιλικότητα. Σημείο για μια νέα βασιλεία που εγκαθιδρύεται όπως στο Β’ Βασ.θ:13

Συμβόλιζαν ακόμα την κρίση του Θεού Ι.Ναυή ς:13-16. Αυτή η κρίση αναφέρεται στην πτώση της Ιεριχώ, που αντιπροσωπεύει το κοσμικό σύστημα. Οι σάλπιγγες σάλπισαν 7 φορές πριν να πέσει η πόλη. Μια φορά κάθε μέρα επί 7 μέρες.  Και η πόλη έπεσε !

Όλες αυτές οι σημασίες και οι συμβολισμοί των σαλπίγγων εφαρμόζονται εδώ στο η κεφ. της Αποκάλυψης.

Βλέπουμε ότι θα επέλθει φόβος και τρόμος πάνω στο πρόσωπο της γης. Η αποκορύφωση είναι στην δεύτερη έλευση, όταν έρχεται το Αρνίο πάνω σε ίππο λευκό για να κάνει πόλεμο με το θηρίο και Τον ακολουθούν οι άγιοι ενδεδυμένοι ιμάτια λευκά. Νικά το θηρίο και εγκαθιδρύει την βασιλεία Του, μια βασιλεία δικαιοσύνης, ειρήνης και ασφάλειας.

Όσο αφορά στην βασιλικότητα, όλα τα γεγονότα που διαδραματίζονται πάνω στην γη αποτελούν έκχυση της οργής του Θεού, του Βασιλιά των βασιλιάδων, εναντίον αυτών που δεν ταπεινώθηκαν ενώπιόν Του, αλλά ήταν σε ανταρσία.

Εκχέεται η κρίση της δικαιοσύνης του Θεού, ώστε τα πάντα να υποταχθούν σ’ Αυτόν και να έχει μια βασιλεία στην γη όπως στον ουρανό.

Συνδέονται επίσης με την κρίση, όπως στην Ιεριχώ. Τα τείχη αυτού του κοσμικού συστήματος πρόκειται να πέσουν, καθώς αυτές οι κρίσεις εκχέονται πάνω στην γη. Ο Ιησούς πρόκειται να καταλάβει την πόλη και να κυβερνήσει σαν Βασιλιάς βασιλιάδων πάνω στη γη. Αυτή θα είναι μια ένδοξη και θαυμαστή μέρα!!!!

 

Αποκ.η:3 Και ήλθεν άλλος άγγελος και εστάθη έμπροσθεν του θυσιαστηρίου, κρατών θυμιατήριον χρυσούν και εδόθησαν εις αυτόν θυμιάματα πολλά, δια να προσφέρη με τας προσευχάς πάντων των αγίων επί το θυσιαστήριον το χρυσούν το ενώπιον του θρόνου.

 

Και ήλθεν άλλος άγγελος

Αυτός ο άγγελος είναι ένας άλλος, εκτός των 7 αγγέλων που είδαμε, ο οποίος ήλθε και στάθηκε μπροστά στο θυσιαστήριο.

 

ήλθε και εστάθη έμπροσθεν του θυσιαστηρίου

Το θυσιαστήριο αυτό είναι αντίτυπο του θυσιαστηρίου που βλέπουμε στην Εξ.λ:1. Στο Λουκ.α:11 μας αναφέρει πάλι αυτό το θυσιαστήριο του θυμιάματος. Αναφέρεται σε κάτι πνευματικό, εξίσου αληθινό.

 

κρατών θυμιατήριον χρυσούν

Στην Εβρ.θ:4 μας λέει ότι το χρυσό θυμιατήριο βρισκόταν μέσα στα άγια των αγίων.

Το θυμίαμα προσφερόταν κάθε μέρα πάνω στο θυσιαστήριο του θυμιάματος, που ήταν έξω από το καταπέτασμα. Μια φορά τον χρόνο ο αρχιερέας εισερχόταν μέσα στα Άγια των αγίων για να θυμιάσει. Κρατούσε το θυμιατήριό του μέσα στο οποίο καιγόταν το θυμίαμα και δημιουργούσε ένα νέφος που γέμιζε όλο εκείνο το χώρο. Τότε η δόξα του ΓΙΑΧΒΕ φανερωνόταν από το θρόνο Του, μέσα σ’ αυτό το νέφος του θυμιάματος. Αυτό το χρυσό θυμιατήριο λοιπόν, είναι για να προσφέρεται θυμίαμα. Ο χρυσός συμβολίζει την θεότητα. Αυτό σημαίνει ότι ο Θεός είναι ο μόνος στον Οποίο προσφέρουμε το θυμίαμά μας, που είναι οι προσευχές μας.

 

Και εδόθησαν εις αυτόν θυμιάματα πολλά

Αυτά τα θυμιάματα δόθηκαν στον άγγελο, δεν προσεύχεται ο άγγελος. Του δόθηκαν τα θυμιάματα, για να τα προσφέρει με τις προσευχές όλων των αγίων. Ο Ιωάννης βλέπει αυτόν τον άγγελο απλά να προσφέρει θυμίαμα.

Τα πολλά θυμιάματα συμβολίζουν τις πολλές προσευχές που πρέπει να προσφέρει μαζί με τις προσευχές όλων των αγίων. Το θυμίαμα συμβολίζει την προσευχή (Ψαλμ.ρμα:2), όπου ο Δαβίδ λέει να έρθει η προσευχή του ενώπιον του Θεού σαν ευώδες θυμίαμα. Ακόμα Αποκ.ε:8.

Αυτά τα πολλά θυμιάματα έπρεπε να προσφερθούν μαζί με τις προσευχές όλων των αγίων. Μια άλλη καλή ερμηνεία είναι ότι έπρεπε να προσφερθεί για τις προσευχές των αγίων. Ο Θεός θυμάται τις προσευχές μας και τα δάκρυά μας

Ψαλμ.ρβς:5,6 Οι σπείροντες μετά δακρύων εν αγαλλιάσει θέλουσι θερίσει.

Ψαλμ.νς:8 Ο Δαβίδ λέει: Κύριε, θες τα δάκρυά μου εν τη φιάλη σου.

Όλα τα δάκρυά μας προς τον Θεό έχουν διαφυλαχτεί. Όλες οι προσευχές μας πρόκειται να απαντηθούν πλήρως. Ο Θεός δεν έχει ξεχάσει απολύτως τίποτα. Οι προσευχές μας δεν πάνε χαμένες.

Γιατί εδώ, στο όγδοο κεφάλαιο της Αποκάλυψης, όταν πρόκειται να εκχυθούν οι πληγές πάνω στην γη, βλέπει ο Ιωάννης αυτή την όραση με τον άγγελο να προσφέρει θυμίαμα για τις προσευχές όλων των αγίων;

Εκείνο που ακολουθεί σαν απάντηση αυτών των προσευχών που έχουν προσφερθεί είναι κυρίως η ήττα του Σατανά και η νίκη του Ιησού Χριστού, του Αρνίου. Αυτό ποθούσαν και λαχταρούσαν να δουν όλοι οι άγιοι του Θεού δια μέσου των αιώνων. Λαχταρούσαν την απελευθέρωση,  λαχταρούσαν Αυτόν που θα σύντριβε το κεφάλι του Σατανά.

Ο απόστολος Παύλος στην Ρωμ.η:19-23 λέει ότι όλη η κτίση συστενάζει και συναγωνιά, περιμένοντας τη στιγμή που θα ελευθερωθεί από τη δουλεία της φθοράς, από την κατάρα της αμαρτίας.

Και οι άγιοι του Θεού, εμείς που έχουμε την απαρχή του Πνεύματος, στενάζομεν εν εαυτοίς, περιμένοντας την υιοθεσίαν, την απολύτρωση του σώματος ημών. Περιμένουμε για τη νίκη αυτή του Ιησού Χριστού και την τελική συντριβή του Σατανά.

Οι προσευχές όλων των αγίων έχουν γίνει γι’ αυτή την νίκη του Ιησού Χριστού. Η Βασιλεία του Θεού εγκαθιδρύεται. Ο Σατανάς συντρίβεται ολοσχερώς και το σύστημα του Α/Χ διαλύεται. Έτσι, οι προσευχές των αγίων δια μέσου των αιώνων εκπληρώνονται και έχουν μεγάλη επίδραση στην εγκαθίδρυση της Βασιλείας του Θεού.

Στο Λουκ.ιη:7, 8 ο Ιησούς λέει: ο δε Θεός δεν θέλει κάμει εκδίκησιν των εκλεκτών αυτού, των βοόντων πρός αυτόν ημέραν και νύκταν.... σας λέγω ότι θέλει κάμει την εκδίκησιν αυτών ταχέως.

Και όταν αυτά τα γεγονότα συμβούν, θα συμβούν ταχέως.