Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.η:4-9

 


Αποκ.η:4 Και ανέβη ο καπνός των θυμιαμάτων με τας προσευχάς πάντων των αγίων εκ της χειρός του αγγέλου ενώπιον του Θεού.

 

και ανέβη ο καπνός των θυμιαμάτων

Ο καπνός συμβολίζει κρίση. Το νέφος που ήταν πάνω από την σκηνή του Μαρτυρίου στην έρημο, είναι το αντίστοιχο αυτού που βλέπουμε εδώ στην Αποκάλυψη (Εξοδ. μ:34, 35 ).

Επίσης δείχνει την δόξα του Θεού. Στο Α’ Βασ.η:10, 11 βλέπουμε ότι η δόξα του Κυρίου ενέπλησε τον οίκο Του.

Ησ. ς:4,5 Ο Ησαΐας είδε σε όραση ότι ο ναός γέμισε από καπνό. Τότε ο Κύριος τον καθάρισε και τον απέστειλε να προφητεύσει για κρίση  στην γη.

Στο όρος Σινά, όταν ο Θεός έδωσε τον Νόμο στον Μωυσή, ο καπνός συμβόλιζε την κρίση του Θεού. Στην Εξ.ιθ:18 λέει ότι το όρος Σινά ήταν όλο καπνός.

 

Αποκ.η:5 Και έλαβεν ο άγγελος το θυμιατήριον, και εγέμισεν αυτό εκ του πυρός του θυσιαστηρίου και έρριψεν εις την γήν, και έγειναν φωναί και βρονταί, και αστραπαί, και σεισμός.

 

και έρριψεν εις την γήν

Ο άγγελος έριξε το πυρ του θυσιαστηρίου στην γη. Γέμισε το θυμιατήριο με κάρβουνα από το θυσιαστήριο και τα έριξε στην γη. Δεν έριξε το θυμιατήριο, γιατί ήταν χρυσό και ήταν ένα σκεύος άγιο και αφιερωμένο στο ναό.  Έριξε ήταν το πυρ του θυσιαστηρίου.

Ξέρουμε ότι η φωτιά συμβολίζει κρίση και αντιπροσωπεύει τις κρίσεις που πρόκειται να εκχυθούν πάνω στην γη στην 7η σφραγίδα, όταν σαλπίσουν οι 7 άγγελοι. Αυτές οι κρίσεις είναι οι 7 πληγές ή φιάλες πλήρεις του θυμού του Θεού.

 

και έγειναν φωναί και βρονταί και αστραπαί και σεισμός.

Αυτές οι φωνές, οι βροντές και οι αστραπές συμβολίζουν και πάλι την κρίση του Θεού. Οι βροντές οι αστραπές και ο σεισμός είναι σημεία της έκχυσης της οργής του Θεού πάνω στη γη με τις 7 σάλπιγγες των 7 αγγέλων που πρόκειται να σαλπίσουν.

 

Αποκ.η:6  Και οι επτά άγγελοι οι έχοντες τας επτά σάλπιγγας ητοίμασαν εαυτούς δια να σαλπίσωσι.

 

Όταν αρχίζει να σαλπίζει ο πρώτος άγγελος, τότε αρχίζουν να εκχέονται και οι πληγές πάνω στην γη.

 

ητοίμασαν εαυτούς δια να σαλπίσωσι

Αυτό δείχνει ότι η ενέργειά τους αυτή είναι επίσημη. Είναι θέλημα Θεού να γίνει, το έχει σχεδιάσει και θα είναι πολύ τρομακτικό. Δεν σαλπίζουν τυχαία. Προετοιμάζουν τους εαυτούς τους ειδικά γι αυτό το λόγο. Ο ήχος των σαλπίγγων προξενεί τρομακτικά γεγονότα πάνω στην γη.

 Γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει μετάνοια εκ μέρους των κατοίκων της γης, όταν βλέπουν όλες αυτές τις πληγές να εκχέονται. Αυτές οι πληγές θα είναι πολύ χειρότερες απ’ ότι είδαμε να συμβαίνει στις 6 πρώτες σφραγίδες.

Οι άνθρωποι όμως δεν μετανόησαν, ούτε εκζήτησαν τον Θεό κατά την έκχυση των πληγών.

Διαβάζουμε στην Αποκ.θ:20,21 μετά από την έκχυση μιας από τις τρομερότερες πληγές, οι άνθρωποι δεν μετανόησαν από τα πονηρά τους έργα ώστε να δώσουν την δόξα στον Θεό. Επίσης στο κεφ.ις:9 στην έκχυση της 4ης πληγής, οι άνθρωποι δεν μετανόησαν για τις πράξεις τους και βλασφήμησαν τον Θεό του ουρανού.

Ήδη η καρδιές των ανθρώπων έχουν αποφασίσει ποιο δρόμο θέλουν ν’ ακολουθήσουν και προσκυνούν το θηρίο.

Έχουν δοθεί τόσο πολύ στην αμαρτία, ώστε δεν υπάρχει πλέον τόπος μετάνοιας. Υπάρχει μεγάλη υπερηφάνεια μέσα στην καρδιά του ανθρώπου, που τον εμποδίζει να παραδοθεί στον Θεό. Πρέπει να πάρουμε την απόφαση να ζήσουμε γι’ Αυτόν, όσο διαρκεί η ημέρα της χάρης του Θεού, ώστε όταν έρθει η νύχτα και το πνευματικό σκοτάδι σκεπάσει την γη, να έχουμε ήδη αποφασίσει ν’ ακολουθήσουμε Αυτόν.

 

Αποκ.η:7 Ο πρώτος άγγελος σάλπισε, και έγεινε χάλαζα και πυρ μεμιγμένα με αίμα, και ερρίφθησαν εις την γήν και το τρίτο των δέντρων κατεκάη, και πάς χλωρός χόρτος κατεκάη.

 

Ο πρώτος άγγελος σαλπίζει και η πρώτη πληγή εκχέεται πάνω στην γη. Στην Αποκ. ιε & ις βλέπουμε και πάλι αυτούς τους 7 αγγέλους να σαλπίζουν και να εκχέουν τις φιάλες του θυμού του Θεού.

Σ’ αυτό το κεφάλαιο η πρώτη σάλπιγγα αντιστοιχεί με την πρώτη φιάλη ή την πληγή του κεφ.ις, βλέποντάς τις από διαφορετική άποψη.

Θα δούμε ότι υπάρχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ ορισμένων πληγών που αναφέρονται σαν 7 σάλπιγγες, και αυτών που αναφέρονται σαν 7 φιάλες. Σε μερικά σημεία συμπληρώνονται μεταξύ τους και δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα. 

Στα κεφ. ιε & ις αναφέρονται γεγονότα που δεν υπάρχουν στα κεφ. η & θ. Παρακάτω, στο κεφ.ις, θα μιλήσουμε εκτενέστερα γιατί γνωρίζουμε ότι οι 7 σάλπιγγες και οι 7 φιάλες αναφέρονται στα ίδια γεγονότα και στην ίδια χρονική περίοδο. Είναι διπλή μαρτυρία των ίδιων γεγονότων που δείχνει τη βαρύτητα της σημασίας τους και την τρομακτικότητά τους.

Στο Μιχ.ζ:15-17  Δευτ.κη:15, 27, 35, 62   Μαλαχ.δ:1  Ησ.κδ:3-12  αναφέρονται οι πληγές που θα εκχυθούν πάνω σ’ εκείνους που δεν θα υπακούσουν στον Θεό και θα μείνουν αμετανόητοι.

Ο πρώτος άγγελος σάλπισε, και έγεινε χάλαζα και πυρ μεμιγμένα με αίμα, και ρίχτηκαν στην γη. Στον προφήτη Ιωήλ β:30 διαβάζουμε ότι μερικά από τα σημεία των εσχάτων ημερών θα είναι αίμα και πυρ και ατμίδα καπνού.

Όταν ο Θεός έριξε χαλάζι πάνω στην γη της Αιγύπτου, ήταν τόσο τρομακτική σαν πληγή, που καταστράφηκαν όλες οι συγκομιδές τους (Εξ.θ:23-24).

Εκείνο που συμβαίνει πάνω στην γη όταν εκχέεται η πρώτη πληγή είναι ότι το ένα τρίτο των δέντρων κατακαίγεται, κάτι που θα συμβεί στην πραγματικότητα..

Αποκ.ζ:3  Εδώ πάλι ο λόγος του Θεού αναφέρεται στις πληγές που πρόκειται να εκχυθούν πάνω στην γη. Ορισμένοι σχολιαστές δεν θεωρούν ότι αυτά θα συμβούν στην πραγματικότητα. Ισχυρίζονται ότι τα δέντρα συμβολίζουν τους σπουδαίους και ισχυρούς και τα χλωρά χόρτα τους κοινούς ανθρώπους. Άλλοι λένε ότι αναφέρονται σε διάφορες καταστάσεις μέσα στην εκκλησία και άλλοι ότι είναι οι διάφοροι αυτοκράτορες της Ρώμης αλλά δεν μπορούν ν’ αποδείξουν τίποτα. Όλα βασίζονται μόνο σε υποθέσεις που δεν καταλήγουν σε κανένα συμπέρασμα.

Ορισμένοι θεολόγοι διδάσκουν ότι αυτές οι πληγές είναι αποτέλεσμα φυσικών γεγονότων πάνω στη γη. Οι άνθρωποι δημιουργούν καταστάσεις πάνω στη γη ώστε να εκχυθούν αυτές οι πληγές, και ο Θεός τις χρησιμοποιεί σαν κρίση. Όμως αυτό δεν είναι σωστό, γιατί μας λέει καθαρά ο λόγος του Θεού ότι όταν ο άγγελος σάλπισε, έγινε χάλαζα και πυρ μεμιγμένα με αίμα, και δεν είναι αποτέλεσμα ανθρωπίνων ενεργειών, χημικού ή ατομικού πολέμου.

 

και το τρίτον των δέντρων κατεκάη, και πάς χλωρός χόρτος κατεκάη.

Εφόσον λέει ότι το ένα τρίτο των δέντρων και κάθε χλωρό χόρτο κατακάηκε, συμπεραίνουμε ότι αναφέρεται στο 1/3 της επιφάνειας της γης. Και όχι μόνο κάθε είδους βλάστηση κατακάηκε, αλλά και πολλές πόλεις και σπίτια που βρισκόταν εκεί καταστράφηκαν.

Αποκ.ις:2 Η ίδια πληγή από διαφορετική άποψη. Αν και αναφέρεται στην πρώτη πληγή, όμως δεν λέει τα ίδια πράγματα. Η μια εικόνα συμπληρώνει την άλλη κι έτσι μας δίνει μια ολοκληρωμένη άποψη της πρώτης πληγής που εκχέεται στην γη. Εκτός από το ότι θα καταστραφεί το 1/3 της επιφάνειας της γης, οι άνθρωποι θα υποστούν ένα έλκος κακό και πονηρό, αυτοί που έχουν το χάραγμα του θηρίου και προσκυνούν την εικόνα του.

Ένα παράλληλο κείμενο βρίσκεται στο Δευτ.κη:15-28, 59  και ιδιαίτερα στο εδ.27, όπου ο Θεός προειδοποιεί τους Ισραηλίτες ότι αν δεν υπακούσουν στις εντολές Του και δεν περπατήσουν σύμφωνα με την διαθήκη Του, θα κάνει τρομερές τις πληγές τους.

  

Αποκ.η:8,9  Και ο δεύτερος άγγελος σάλπισε, και ως όρος μέγα καιόμενον με πυρ ερρίφθη εις την θάλασσαν και το τρίτον της θαλάσσης έγεινεν αίμα και απέθανε το τρίτον των εμψύχων κτισμάτων των εν τη θαλάσση, και το τρίτον των πλοίων διεφθάρη.

 

Το τρίτον της θαλάσσης έγεινεν αίμα.

Σ’ αυτή την πληγή, το 1/3 της θάλασσας γίνεται αίμα, το 1/3 των εμψύχων ζώων μέσα στη θάλασσα πεθαίνουν, και το 1/3 των πλοίων καταστρέφεται. Αυτή είναι η δεύτερη πληγή που είναι η ίδια με τη δεύτερη φιάλη του κεφ. ις:3.

 

και ως όρος μέγα καιόμενον με πυρ ερρίφθη εις την θάλασσαν

Όταν ηχεί η δεύτερη σάλπιγγα, ο Ιωάννης βλέπει κάτι σαν όρος μέγα καιόμενο με πυρ, να ρίχνεται στη θάλασσα. Δεν λέει ότι ήταν όρος, αλλά κάτι που φαινόταν σαν όρος μέγα. Μπορεί να ήταν ένας τεράστιος μετεωρίτης που φαινόταν έτσι.

Εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι αυτό που είδε ο Ιωάννης σαν όρος καιόμενο, το αποστέλλει ο Θεός και είναι η αιτία που η θάλασσα γίνεται αίμα.

Ο Θεός έχει ένα τέλειο σχέδιο τόσο για την σωτηρία των ευσεβών, όσο για την κρίση των ασεβών. Αυτό το σχέδιο είναι δίκαιο και άγιο και βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη.

Επομένως δεν χρειάζεται ν’ ανησυχούμε και να διερωτόμαστε πως είναι δυνατόν να συμβεί, πως είναι δυνατόν κάτι σαν όρος καιόμενο με πυρ να ρίχνεται στη θάλασσα και να γίνεται αίμα.

Ο Θεός μπορεί να κάνει ότι θέλει. Τίποτα δεν είναι αδύνατον σ’ Αυτόν. Το γεγονός της έκχυσης των πληγών δεν είναι κάτι ευχάριστο στον Θεό. Ο Θεός δεν θέλει να χαθεί κανείς, αλλά όλοι να έλθουν σε μετάνοια. Λυπάται για το κατάντημα του ανθρώπου, για το δρόμο που έχει πάρει, αλλά η κρίση Του πρέπει να έρθει, για να καταδικαστεί η αμαρτία και ο Θεός να δοξαστεί.

Για 6.000 χρόνια ο Θεός είχε αφήσει τον άνθρωπο ελεύθερο να κάνει τις εκλογές του και να ζει όπως θέλει. Τώρα όμως ήρθε η ώρα του Θεού. Είναι η ημέρα του Κυρίου, η έβδομη χιλιετηρίδα. Κανείς πλέον δεν μπορεί να πει στον κεραμέα γιατί κάνει ότι κάνει. Η γη είναι κάτω από την απόλυτη εξουσία του Θεού.

Όταν ανοίχτηκε η 7η σφραγίδα και πριν να εκχυθούν αυτές οι πληγές έγινε σιωπή στον ουρανό για μισή ώρα. Αυτή η σιωπή, θέλει να δείξει την τρομακτικότητα των γεγονότων που πρόκειται ν’ ακολουθήσουν.

 

και το τρίτον της θαλάσσης έγεινεν αίμα.

Ο λόγος του Θεού δεν λέει ότι η θάλασσα έγινε σαν αίμα, αλλά ότι το 1/3 της θάλασσας έγινε αίμα, που σημαίνει ότι έγινε πράγματι αίμα. Μπορεί κάποιος να υποθέσει ότι φαινόταν σαν αίμα ή ότι άλλαξε η σύστασή της. Δεν μπορούμε να πούμε όμως ότι δεν έγινε αίμα, γιατί οι Γραφές λένε ότι έγινε.

Το 1/3 της θάλασσας έγινε αίμα. Αυτό σημαίνει το 1/3 της επιφάνειας των ωκεανών, μια μεγάλη περιοχή της γης κτυπήθηκε.

Αποκ.ις:3  Εδώ αναφέρεται η δεύτερη πληγή από διαφορετική άποψη και λέει ότι η θάλασσα έγινε αίμα σαν νεκρού. Στο 8ο κεφ. λέει ότι το 1/3 της θάλασσας έγινε αίμα, το 1/3 των ζώων πέθανε και το 1/3 των πλοίων καταστράφηκε, ενώ στο ις:3 λέει ότι πάσα ψυχή ζώσα απέθανε.

Έξοδ.ζ:20  Εδώ ο λόγος του Θεού περιγράφει μια από τις πληγές του Φαραώ και λέει ότι τα νερά του ποταμού Νείλου έγιναν αίμα, όχι σαν αίμα.

Στην Αποκ.ις:3 η θάλασσα έγινε αίμα ως νεκρού που είναι κάτι σαν πηγμένο αίμα πυκνό σε περιεκτικότητα.

Πάλι στην Αποκ.ις:3 λέει ότι πάσα ψυχή ζώσα απέθανεν εν τη θαλάσση. Αυτό σημαίνει ότι πέθανε κάθε τι που βρισκόταν στο 1/3 της επιφάνειας της θάλασσας που κτυπήθηκε από την πληγή αυτή. Αυτή είναι η πιο σωστή ερμηνεία. Όπου η θάλασσα έγινε αίμα, κάθε ζωντανή ύπαρξη που βρισκόταν σ’ αυτό το τμήμα της επιφάνειάς της πέθανε. Αυτό σημαίνει ότι δισεκατομμύρια ψάρια πέθαναν.

Αυτό το 1/3 της θάλασσας, για παράδειγμα είναι ολόκληρη η επιφάνεια του Ατλαντικού ωκεανού από την Αρκτική μέχρι την Ανταρκτική. Όλη αυτή η επιφάνεια έγινε αίμα.

Ένα άλλο παράλληλο κείμενο βρίσκεται στον Ψαλμ.ρε:29 όπου αναφέρεται η ιστορία του λαού Ισραήλ και στο 29 εδάφιο λέει για την πληγή πάνω στην Αίγυπτο που τα νερά του ποταμού έγιναν αίμα και τα ψάρια θανατώθηκαν.