Αποκ.ς:3. Και ότε ήνοιξε την δευτέρα σφραγίδα, ήκουσα το δεύτερον
ζώον λέγον, έρχου και βλέπε.
Και πάλι οι λέξεις έρχου και βλέπε
σημαίνουν πήγαινε. Οι λέξεις και βλέπε
δεν υπάρχουν στο κριτικό κείμενο UBS.
Όταν ανοίχτηκε η δεύτερη σφραγίδα εξήλθε ένας άλλος ίππος κόκκινος. Το
κόκκινο είναι το χρώμα της φωτιάς. Το κόκκινο ακόμα συμβολίζει τον πόλεμο,
γιατί έχει να κάνει με χύσιμο αίματος. Αυτό που ακολουθεί τον ερχομό του Α/Χ
είναι ο πόλεμος.
Ο ίππος είναι σύμβολο πολέμου όπως είδαμε στον Ιώβ λθ:19-25.
Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει
κανείς πως θα γίνει αυτό. Όταν θα έρθει ο Α/Χ δεν θα τον καλοδεχτούν όλοι, αλλά
θα υπάρξουν αντιδράσεις στην αρχή. Σε κράτη που έχει γίνει φοβερή πλύση
εγκεφάλου, εύκολα θα επικρατήσει, αλλά όμως θα υπάρξουν αντιδράσεις από κράτη
που είναι οικονομικά ανεξάρτητα και ελεύθερα και που θα θελήσει να τους στερήσει αυτή την ελευθερία.
Αυτό είναι φυσικό να
δημιουργήσει πολέμους και σκοτωμούς, κι έτσι τελικά θα επικρατήσει. Ο κόσμος
νομίζει ότι μπορεί να ξεφύγει απ’ αυτό, όμως είναι πλάνη και ψέμα, κανείς δεν
θα μπορέσει να ξεφύγει.
Αποκ.ς:4 και εξήλθεν άλλος ίππος πυρός,
και τω καθημένω επ’ αυτόν εδόθη αυτώ λαβείν την ειρήνην εκ της γής και ίνα αλλήλους
σφάξουσιν, και εδόθη αυτώ μάχαιρα μεγάλη.
Αυτή είναι η 2η σφραγίδα. Ο αναβάτης του κόκκινου ίππου
αντιπροσωπεύει τον πόλεμο και ο Θεός επέτρεψε σ’ αυτόν να αφαιρέσει την ειρήνη
από την γη.
Έχουμε αναφέρει
παραπάνω ότι αυτό που θα επικαλεστεί ο Αντίχριστος για να εγκαθιδρύσει την
βασιλεία του είναι ότι θα φέρει ειρήνη και ασφάλεια. Όμως όταν θα έρθει θα
αφαιρέσει την ειρήνη από την γη. Αυτό συμβαίνει όταν το σύστημα του Α/Χ αρχίζει
με σφαγές και καταστροφές να καταστέλλει κάθε επανάσταση ώστε να γίνει
αδιάσπαστο και ενωμένο.
Αυτή η μεγάλη μάχαιρα είναι σύμβολο μεγάλης σφαγής, μιας μεγάλης
γενοκτονίας. Γι’ αυτό δόθηκε σ’ αυτόν μεγάλη μάχαιρα, γιατί θα υποτάξει όλο τον
κόσμο προκαλώντας μεγάλη ερήμωση και καταστροφή.
Στην Αποκ.ιγ:7 λέει ότι δόθηκε στον Α/Χ εξουσία και ισχύς πάνω σε κάθε
φυλή, γλώσσα και έθνος.
Αποκ.ς:5 Και ότε
ήνοιξεν την σφραγίδα την τρίτην, ήκουσα του τρίτου ζώου λέγοντος, Ερχου, και είδον
και ιδού ίππος μέλας, και ο καθήμενος επ’αυτόν έχων ζυγόν εν την χειρί αυτού.
Η ζυγαριά συμβολίζει την πείνα. Είναι όργανο με το οποίο μετράμε το
βάρος της τροφής προσεκτικά. Ο αναβάτης του μαύρου ίππου αντιπροσωπεύει την
πείνα.
Αποκ.ς:6 και ήκουσα
φωνήν εν μέσω των τεσσάρων ζώων λέγουσαν, Χοίνιξ σίτου δηναρίου, και τρείς χοίνικες
κριθών δηναρίου, και το έλαιον και τον οίνον μη αδικήσης.
Ένα δηνάριο ήταν τότε ο μισθός μιας ημέρας για ένα μέσο εργαζόμενο
άνθρωπο. Η ανάλογη αξία σήμερα είναι το ημερομίσθιο ενός μέσου εργαζόμενου
ανθρώπου. Ένα κιλό σιτάρι θα κοστίζει όσο ένα ημερομίσθιο. Αυτό σημαίνει αύξηση
πληθωρισμού. Και δείχνει μια κατάσταση κατά την οποία οι άνθρωποι θα είναι
αναγκασμένοι να εργάζονται και να ξοδεύουν σχεδόν όλο το εισόδημα τους μόνο για
να επιζήσουν.
Επίσης λέει: τρείς χοίνικες κριθής
δι’ εν δηνάριον. Το κριθάρι είναι κατώτερο σε αξία από το σιτάρι και γι’
αυτό λέει ότι είναι τρείς φορές φθηνότερο.
Το λάδι και το κρασί θα είναι τα πιο δαπανηρά είδη. Θα διαφυλαχτούν
κυρίως γιατί αντιπροσωπεύουν είδη πολυτελείας, τα οποία είναι για πλούσιους
αγοραστές (άνθρωποι του συστήματος του Α/Χ) κι έτσι θα προστατευτούν από την
καταστροφή.
Τον καιρό που οι άνθρωποι θα εξαναγκάζονται να εργάζονται ίσα - ίσα για
να επιβιώσουν, θα υπάρχουν αυτοί οι πλούσιοι για τους οποίους θα διαφυλαχτούν
το λάδι και το κρασί.
Αποκ.ς:7,8 Και ότε ήνοιξεν την σφραγίδα την τετάρτην, ήκουσα φωνήν του τετάρτου ζώου
λέγοντος, Έρχου, και είδον και ιδού ίππος χλωρός, και ο καθήμενος επάνω αυτού όνομα
αυτώ θάνατος, και ο άδης ηκολούθει μετ’ αυτού, και εδόθη αυτοίς εξουσία επί το τέταρτον
της γής, αποκτείναι εν ρομφαία και εν λιμώ και εν θανάτω και υπό των θηρίων της
γής.
Άδης είναι ο τόπος
όπου φυλάσσονται τα πνεύματα των αδίκων. Πριν την ανάληψη του Χριστού, στον Άδη
υπήρχαν δύο τόποι. Ο κόλπος του Αβραάμ, όπου πήγαιναν τα πνεύματα των δικαίων
και ο τόπος της βασάνου για τους άδικους.
Όταν αναλήφθηκε ο
Χριστός ο τόπος των δικαίων μεταφέρθηκε στον ουρανό, όπου και πηγαίνουν τώρα τα
πνεύματά τους. Έμειναν όμως κάτω στον Άδη τα πνεύματα των αδίκων τα οποία
φυλάγονται για την ημέρα της μεγάλης κρίσης.
Τα πνεύματα των
αποθανόντων δικαίων βρίσκονται τώρα πλέον στον ουρανό. Όμως γι’ αυτούς που δεν
γνωρίζουν τον Θεό, ο Άδης ακολουθεί τον θάνατο. Μετά τον θάνατο, τους περιμένει
η κόλαση και η αιώνια καταδίκη.
Για τον Θεό είναι σκουπίδια όλοι αυτοί οι άνθρωποι που θα μείνουν στην
γη (εκτός από τους αγίους της θλίψης και τους 144.000 Ισραηλίτες), γιατί έχουν
αρνηθεί την μαρτυρία του Ιησού Χριστού, έχουν διώξει την εκκλησία, έχουν σκοτώσει
του αγίους της Θλίψης, έχουν πάρει το σφράγισμα και έχουν ταυτιστεί με τον Α/Χ.
Αυτοί που θανατώνονται από τον Α/Χ κατά την Θλίψη δεν είναι όλοι
Χριστιανοί, γιατί ξέρουμε ότι δεν ακολουθεί τον θάνατό τους η κόλαση. Οι
Χριστιανοί που θανατώνονται κατά την Μεγάλη Θλίψη δεν πάνε στον τόπο της
βασάνου όπου βρίσκονται τα πνεύματα των αδίκων, αλλά στην παρουσία του Θεού και
περιμένουν να ενδυθούν τα ένδοξα σώματά τους.
Το άλογο ήταν ωχρό, κίτρινο. Ο ωχρός ίππος συμβολίζει τον θάνατο επειδή
είναι το χρώμα των νεκρών. Είναι το ωχρό, σκούρο πράσινο χρώμα.
και εδόθη εις αυτούς εξουσία
επί το τέρτατον της γής.
Αυτή η εξουσία πάνω στο 1/4 του πληθυσμού της γης, δόθηκε στον θάνατο
και στον Άδη. Θα είναι μια τρομερή κρίση πάνω στο πρόσωπο της γης. Σ
ήμερα, το 1/4 του πληθυσμού της γης αντιπροσωπεύει περισσότερο από ένα
δισεκατομμύριο ανθρώπους. Ποτέ στην ιστορία δεν θανατώθηκαν τόσοι άνθρωποι.
να θανατώσωσι με ρομφαίαν και
με πείναν και με θάνατον και με τα θηρία της γής.
Αυτά είδαμε στις 4 πρώτες σφραγίδες. Θα θανατώσουν με ρομφαία, η οποία
αντιπροσωπεύει τον πόλεμο (2η σφραγίδα) με πείνα και θάνατο (3η
και 4η σφραγίδα).
Θα θανατωθούν με τα θηρία της γης που αντιπροσωπεύουν τον Α/Χ και τα
όργανά του, αυτούς που τον ακολουθούν. Ο Αντίχριστος παρουσιάζεται σαν θηρίο
στην Αποκ.ιγ:1 όπου περιγράφεται σαν θηρίο αναβαίνον
από της θαλάσσης, το οποίο είχε κεφαλάς
επτά και κέρατα δέκα.
Η θάλασσα συμβολίζει τις γλώσσες, τους λαούς και τα έθνη, που σημαίνει
ότι ο Α/Χ θα βγει μέσα από τους λαούς.
Επίσης στην Αποκ.ιγ:11 ο ψευδοπροφήτης που είναι ο θρησκευτικός ηγέτης
του κόσμου και θα κάνει όλο τον κόσμο να προσκυνήσει τον Α/Χ, περιγράφεται σαν
θηρίο που ανεβαίνει από την γη και έχει κέρατα δύο όμοια με αρνίου. Έτσι τα
θηρία της γης εδώ δεν είναι ζώα, αλλά θηρία του συστήματος του Α/Χ.
Σχετικά με τα θηρία της γης, υπάρχει και μια δεύτερη γνώμη:
Αυτό τον καιρό και τα θηρία της γης θ’ αγριέψουν. Αν υπάρχει τώρα κάποια
τάξη, είναι γιατί η εκκλησία είναι ακόμα στην γη. Όταν όμως φύγουν οι άγιοι του
Θεού που προσεύχονται, ζούνε άγια και είναι φορείς της παρουσίας Του, τότε και
τα θηρία θ’ αγριέψουν και η γη θ’ αγριέψει. Ο Θεός, αν κρατάει κάποια τάξη, είναι για χάρη του
ευαγγελίου, για να μπορέσει να κηρυχτεί εύκολα σε όλο τον κόσμο.
Τους δόθηκε εξουσία πάνω στο 1/4 της γης. Δεν είναι δυνατόν να θανατωθεί
όλος ο πληθυσμός της γης από τα δεινά που θα συμβούν στην αρχή της Θλίψης,
γιατί τότε δεν θα υπήρχε κανείς για να προσβληθεί από τις πληγές και τα δεινά
που πρόκειται να έρθουν.
Εφόσον ο Α/Χ κάθεται πάνω στο λευκό άλογο και οι υπόλοιποι αναβάτες που
είναι τα όργανά του και τον ακολουθούν, έχουν κυριαρχήσει πάνω σε όλη την γη
(Αποκ.ιγ:11 λέει ότι ο Α/Χ έχει εξουσία πάνω σε κάθε φυλή, γλώσσα και έθνος),
συμπεραίνουμε ότι δεν εννοεί ότι ο πόλεμος, η πείνα και ο θάνατος θα
περιοριστούν στο 1/4 της επιφάνειας της γης, αλλά στο 1/4 των ανθρώπων. Θα
είναι γενικό φαινόμενο πάνω σ’ όλο το πρόσωπο της γης.
Αποκ.ς:9-10 Και ότε
ήνοιξεν την πέμπτην σφραγίδα, είδον υποκάτω του θυσιαστηρίου τας ψυχάς των εσφαγμένων
δια τον λόγον του Θεού και δια την μαρτυρίαν ή είχον, και έκραξαν φωνήν μεγάλη λέγοντες,
Έως πότε ο δεσπότης ο άγιος και αληθινός, ου κρίνεις και εκδικείς το αίμα ημών εκ
των κατοικούντων επί της γής.
Βλέπουμε πάλι ένα
σκηνικό στον ουρανό που μοιάζει με τον ναό. Υπάρχει ένα θυσιαστήριο, τύπος του
οποίου είναι το χάλκινο θυσιαστήριο στην αυλή της σκηνής του Μαρτυρίου.
Υπάρχουν πολλοί που έχουν ήδη θανατωθεί μέχρι τον καιρό που ανοίγεται η 5η
σφραγίδα και τώρα βρίσκονται κάτω από το θυσιαστήριο.
Αυτές οι ψυχές των
εσφαγμένων είναι οι άγιοι της θλίψης, που μαρτύρησαν για τον Ιησού και
θανατώθηκαν. Όπως τα αρνιά στην Π.Δ. τα οποία προσφέρονταν σαν ολοκαύτωμα και
καιγόταν μέχρι η στάχτη τους να πέσει κάτω από τη σχάρα. Πάνω στη σχάρα ήταν τα
κάρβουνα που έκαιγαν την θυσία και συμβολίζουν την κρίση του Θεού, που σημαίνει
ότι οι Λαοδικείς κρίθηκαν από τον Θεό (Αποκ.γ:18 ).
Κράζουν και λένε
να κρίνει ο Θεός και να εκδικήσει το αίμα τους από των κατοικούντων επί της
γης. Κράζουν πριν ακόμα λάβουν από τον Θεό τα ένδοξα σώματά τους και την
κληρονομιά τους και πριν ο Θεός εκδικηθεί για τον θάνατό τους.
Οι ψυχές αυτές των
εσφαγμένων κάτω από το θυσιαστήριο κράζουν
στο Θεό και ζητούν να πάρει εκδίκηση.
·
Ρωμ.ιβ:19 εις
εμέ ανήκει η εκδίκησις, εγώ θέλω κάμει ανταπόδωσιν, λέγει Κύριος.
·
Γεν.δ:10 η
φωνή του αίματος του αδελφού σου βοά πρός εμέ εκ της γής. Η φωνή του Αβελ
έκραζε για εκδίκηση, γιατί χύθηκε άδικα !
·
Ακόμα Εβρ.ιβ:24.
Στο εδ.10 μας λέει
γιατί έκραζαν οι ψυχές κάτω από το θυσιαστήριο. Ο θάνατός τους κατά τα 3 ½
πρώτα χρόνια της Θλίψης ήταν αποτέλεσμα του αποκορυφώματος της κακίας των
ανθρώπων οι οποίοι συνεργάζονται με τον Σατανά και εξυπηρετούν τα σχέδιά του.
Τους αξίζει λοιπόν μεγάλη εκδίκηση, η οποία αρχίζει να λαμβάνει χώρα καθώς η
οργή του θυμού του Θεού εκχέεται πάνω στην γη όταν ανοίγεται η 6η σφραγίδα.
Αποκ.ς:16-17 Όταν αρχίσει η έκχυση της οργής και δίκαιης κρίσης του Θεού πάνω στη
γη, οι άνθρωποι θα τρέμουν και θα φοβούνται από προσώπου του Θεού και θα λένε
στα όρη και στις πέτρες να τους σκεπάσουν γιατί δεν θα μπορούν να σταθούν στην
ημέρα της οργής του Θεού.
Αποκ.ιζ:6 Ο Ιωάννης είδε την γυναίκα που συμβολίζει την Βαβυλώνα, το
ψευδοθρησκευτικό σύστημα, να μεθάει με το αίμα των αγίων και των μαρτύρων του
Ιησού.
Αποκ.ιη:24 Στη Βαβυλώνα, την μητέρα των πορνών και των βδελυγμάτων της γης, όπως
χαρακτηριστικά την αποκαλεί ο λόγος του Θεού, ευρέθη αίμα προφητών, αγίων και
πάντων των εσφαγμένων επί της γης.
Ησ.κς:20-21 Εδώ ο Ησαΐας προφητεύει αυτή την ημέρα της οργής του Θεού, όταν ο
Κύριος θα έρθει για να παιδεύσει τους κατοίκους της γης για τις ανομίες τους.
Οι άγιοι όμως θα διαφυλαχτούν.
Β’ Θεσ.α:6-10 Είναι δίκαιο ενώπιον του Θεού ν’ ανταποδώσει θλίψη σε εκείνους που μας
θλίβουν. Θα έρθει εν πυρί φλογός, κάμνων
εκδίκησιν εις τους μη γνωρίζοντας Θεόν, και εις τους μη υπακούοντας εις το
ευαγγέλιον του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, οίτινες θέλουσι τιμωρηθεί με όλεθρον
αιώνιον από προσώπου του Κυρίου.
Ο Θεός είναι
γεμάτος από αγάπη και έλεος, αλλά είναι και δίκαιος και θα κάνει εκδίκηση σε
αυτούς που έμειναν σκληροί και αμετανόητοι και περιφρόνησαν την αγάπη του Θεού.
Οι κραυγές των
εσφαγμένων κάτω από το θυσιαστήριο δείχνουν την πραγματική επιθυμία και λαχτάρα
που αισθάνονται. Δεν είναι μια κραυγή δίχως σημασία ή απλώς μια όραση που είδε
ο Ιωάννης. Είναι μια κραυγή που έρχεται μέσα από το βάθη της καρδιάς τους
φανερώνοντας ότι ποθούν να εκπληρωθεί αυτή η επιθυμία τους.
Αυτές οι ψυχές
είναι κάτω από το θυσιαστήριο όπως είπαμε γιατί θυσιάστηκαν σαν ολοκαύτωμα, για
να τους πάρει ο Κύριος στην παρουσία Του. Γι’ αυτό η εκκλησία για ν’ αρπαχτεί,
πρέπει να πάρει την απόφαση του θανάτου. Ο Θεός για να πάρει τους αγίους της Θλίψης
κοντά Του τους περνάει μέσα από τον θάνατο, από την ίδια απόφαση της εκκλησίας,
της νύμφης του Χριστού.
Αυτό σημαίνει ότι
αν κάποιος φοβάται τώρα να πάρει αυτή την απόφαση του θανάτου, θα πρέπει κάποια
στιγμή να περάσει οπωσδήποτε από τον θάνατο.
Γι’ αυτό είναι
καλύτερα μια και καλή να πάρουμε αυτή την απόφαση τώρα, να ψηθούμε καλά στο
καμίνι των δοκιμασιών και των θλίψεων, να σκληραγωγηθούμε, ώστε όταν έρθει
εκείνη η ώρα να είμαστε έτοιμοι.
Θα είναι οδυνηρό,
και θα είναι άδικο να χάσουμε το κάλεσμα της νύμφης του Χριστού, εμείς που
ακούμε τώρα τον λόγο Του, αγωνιζόμαστε να κάνουμε το θέλημά Του, πιστεύουμε και
ζητάμε τον Κύριο.
Β’ Κορ.ε:1 Έχουμε την βεβαιότητα μέσα στην
καρδιά μας ότι κι αν ακόμη έρθει ο θάνατος στη ζωή μας, έχουμε από τον Θεό
οικοδομή αχειροποίητη, αιώνια στους ουρανούς.
Ο Θεός μας
δημιούργησε ώστε κάποια μέρα να μας μεταμορφώσει και το φθαρτό τούτο σώμα να
ντυθεί αφθαρσία, και το θνητό να ντυθεί αθανασία.
Οι ψυχές όμως των
εσφαγμένων περιμένουν την εκπλήρωση αυτού του γεγονότος. Περιμένουν αυτή την
αχειροποίητη οικοδομή, το ένδοξο σώμα και γι’ αυτό κράζουν (το ένδοξο σώμα το
παίρνουν στο τέλος των πρώτων 3,5 χρόνων ).
Ψαλμ.οε:7,8 Ο Θεός είναι δίκαιος κριτής και θα εκχύσει το ποτήριον πλήρες
κεράσματος οίνου ακράτου πάνω στους ασεβείς. Αυτοί θα γευτούν την κρίση και την
οργή του Θεού, όταν θα επέλθει εναντίον τους σαν ανεμοστρόβιλος. Δεν θα
μπορέσουν να σταθούν ενώπιον Του.