Αποκ.ιγ:11 Και είδον άλλο θηρίον αναβαίνον εκ
της γής, και είχε κέρατα δύο όμοια με αρνίου, και ελάλει ως δράκων.
Εδώ ο Ιωάννης βλέπει
ένα άλλο θηρίο να ανεβαίνει μέσα από τη γη. Πρόκειται για ένα δεύτερο θηρίο που
εμφανίζεται την ίδια χρονική περίοδο με το πρώτο θηρίο.
Στο επόμενο εδ.12
λέει ότι αυτό το θηρίο έκανε τους κατοίκους
της γης να προσκυνήσουν το πρώτο θηρίο. Όμως στο εδάφιο 4 βλέπουμε ότι οι άνθρωποι
προσκύνησαν το πρώτο θηρίο και έλεγαν, ποιός είναι όμοιος με το θηρίο; Και
ποιός μπορεί να κάνει πόλεμο με αυτό;
Βλέπουμε λοιπόν ότι
η ενέργειά του αυτή για να προσκυνήσουν το πρώτο θηρίο, έγινε στην αρχή της
Μεγ. Θλίψης.
Το θηρίο αυτό ανέβηκε από την γη. Είδαμε ότι η γη συμβολίζει το ανθρώπινο θρησκευτικό σύστημα. Και όπως η γη είναι σταθερή, έτσι και αυτό το σύστημα είναι σταθερό, αλλά δεν είναι ουράνιο. Είναι επίγειο, και αυτό το ανθρώπινο θρησκευτικό σύστημα αναδεικνύει το θηρίο αυτό, που είναι ο ψευδοπροφήτης, ο ηγέτης της ψευδοεκκλησίας.
και
είχε κέρατα δύο όμοια με αρνίου, και ελάλει ως δράκων
Το
θηρίο είχε δύο κέρατα, και γνωρίζουμε ότι τα κέρατα συμβολίζουν ισχύ &
εξουσία. Το ότι είχε δύο κέρατα, σημαίνει ότι η εξουσία του είχε δύο όψεις. Είχε
θρησκευτική και πολιτική εξουσία. Ακριβώς όπως η «Ορθόδοξη» και η «Καθολική» εκκλησία
σήμερα, έχει και πολιτική και θρησκευτική εξουσία. (Το Αρνίο το εσφαγμένο από
καταβολής κόσμου έχει 7 κέρατα που φανερώνουν την πληρότητα της εξουσίας του
Θεού Αποκ.ε:6).
Δεν λέει ότι θα
έχει και τεράστια οικονομική δύναμη, που θα έχει κατά κάποιο τρόπο. Κυρίως αναφέρεται
στην θρησκευτική και πολιτική εξουσία. - Είναι φανερό μέσα από την ιστορία και
τις μέρες που ζούμε, ότι αυτά τα δύο συστήματα (πολιτικό & θρησκευτικό)
είναι τόσο αλληλένδετα που δεν μπορεί να υπάρξει το ένα χωρίς το άλλο γιατί το
ένα στηρίζει το άλλο.
Λέει
ότι είχε δύο κέρατα όμοια με αρνίου. Όταν μιλάμε για θηρίο εννοούμε άγριο θηρίο
που θέλει να κάνει κακό. Όταν ο λόγος του Θεού αναφέρεται στα 4 ζώα που είναι
στο μέσο του θρόνου, χρησιμοποιεί μόνο τη λέξη «ζώο» και όχι θηρίο, αν και
αναφέρεται και σε λιοντάρι. Αντίθετα στην περίπτωση που η έχιδνα δάγκασε τον Παύλο,
ο λόγος του Θεού μιλάει για «θηρίο» (Πράξ.κη:3,4).
Επομένως, αυτά τα
κέρατα ήταν πραγματικά κέρατα άγριου θηρίου, που ήταν όμοια με αρνίου. Δεν λέει
ότι το ίδιο το θηρίο ήταν όμοιο με αρνίο, αλλά τα κέρατά του. Τα κέρατα
συμβολίζουν ισχύ, ενώ το αρνί είναι σύμβολο της αγνότητας, της ευγένειας και
της αθωότητας.
Τα δύο αυτά κέρατα
αναφέρονται στην ισχύ που έχει το θηρίο, που ασκείται όμως με πολύ ευγενικό
και αθώο τρόπο, όπως ακριβώς ενεργεί το αρνί.
Το θηρίο το
δεύτερο, ο ψευδοπροφήτης έχει μεγάλη ισχύ, και ο τρόπος με τον οποίο θα
ενεργήσει για να επιβληθεί, θα είναι με μεγάλη ευγένεια και αθωότητα και με
φαινομενική ειλικρίνεια, θα λέει ωραία λόγια, δεν θα μιλάει σκληρά, και θα
κηρύττει αγάπη, ειρήνη, ενότητα.
Ταυτόχρονα όμως θα
κατασυντρίβει με ορμή, όποιον έρχεται σε αντίθεση με το σύστημά του και στρέφεται
ενάντια σ' αυτό.
και
ελάλει ως δράκων
Η αλήθεια
αρχίζει να φαίνεται. Η δύναμη και η εξουσία του θηρίου μοιάζει με αρνίου, όταν
όμως μιλάει, μιλάει σαν δράκων και ξέρουμε ότι ο δράκων είναι ο ίδιος ο
Σατανάς. Όταν μιλάει, δεν λέει τίποτε άλλο από ψέματα ή μισές αλήθειες που σκοπό
έχουν να στείλουν τον άνθρωπο στην κόλαση, και ακριβώς έτσι μιλάει και το θηρίο
αυτό. Μπορεί τα λόγια του να είναι μελιστάλακτα, αλλά στέλνουν τους ανθρώπους
στην κόλαση γιατί δεν έχουν σχέση με «την αλήθεια». Είναι σαν να μιλάει ο
ίδιος ο Σατανάς, με όλη την πανουργία, την απάτη και το ψεύδος. Χρησιμοποιεί
όμως και ορισμένα στοιχεία αλήθειας, όπως η αγάπη και η ενότητα.
Αποκ.ε:8-10
Οι άγιοι που βρίσκονται ήδη στην παρουσία του Θεού, στην υψηλή και δοξασμένη
θέση, μπορούν να κάνουν μεγάλα πράγματα, χωρίς να χρειάζεται να υψώσουν την
φωνή τους και να πουν μεγάλα λόγια. Μιλούν με μεγάλη ταπεινοφροσύνη,
συναισθανόμενοι την ένδοξη θέση στην οποία τώρα βρίσκονται.
Ο Σατανάς τώρα
εργάζεται μέσω του ψευδοπροφήτη και του Α/Χ για να υποτάξει το κάθε τι κάτω απ'
αυτόν.
Αποκ.ιγ:14
Κάνει θαύματα και σημεία ενώπιον του πρώτου θηρίου, του Α/Χ, και πλανά τους
κατοίκους της γης, ώστε να προσκυνήσουν την εικόνα του. Τώρα μπορούμε να
καταλάβουμε γιατί αυτό το σύστημα θέλει τους ανθρώπους να τα θέλουν «όπως τα βρήκαν»
και να αρνούνται να ακούσουν για την αλήθεια, και να αρκούνται σε εικόνες που κλαίνε
ή κουνιούνται....
Αποκ.ιθ:20
Εδώ αναφέρεται πάλι στο ίδιο πρόσωπο, τον ψευδοπροφήτη, και λέει ότι πιάστηκε μαζί
με τον Α/Χ, και ζώντες ερρίφθησαν στη λίμνη του πυρός.
Αποκ.ις:13 πάλι
εδώ βλέπουμε τον δράκοντα, το θηρίο, και τον ψευδοπροφήτη σε τέλεια ταύτιση
και σύνδεση και σε πλήρη συνεργασία.
Αποκ.κ:10
Εδώ ο διάβολος ρίπτεται στη λίμνη του πυρός και του θείου, όπου είναι το θηρίο
και ο ψευδοπροφήτης, και θα βασανίζονται στους αιώνες των αιώνων.
Aποκ.ιγ:12 Και ενήργει όλην την εξουσίαν του πρώτου
θηρίου ενώπιον αυτού και έκαμε την γήν και τους κατοικούντας εν αυτή να προσκυνήσωσι
το θηρίον το πρώτον του οποίου εθεραπεύθη η θανατηωόρος πληγή.
Ασκεί, όλη την εξουσία
του πρώτου θηρίου, του Α/Χ. Βλέπουμε πόσο δεμένα είναι αυτά τα δύο θηρία που το
ένα στηρίζει το άλλο. Αυτό είναι μια
παλιά τακτική του Σατανά, να χρησιμοποιεί την πολιτική εξουσία για να στερεώσει
την θρησκευτική εξουσία, και με την θρησκευτική εξουσία να στερεώνει την πολιτική.
Αποκ.ιγ:13 Και έκαμνε σημεία μεγάλα, ώστε και
πύρ έκαμνε να καταβαίνη εκ του ουρανού εις την γήν ενώπιον των ανθρώπων
Να, που ο διάβολος
κάνει θαύματα! Και όταν μιλάμε στους ανθρώπους για την σωτηρία στο όνομα του
Ιησού Χριστού, είναι έτοιμοι να αναφέρουν αρκετά «άλλα» ονόματα που και αυτά
κάνουν θαύματα!
Στην Β' Θεσ.β αναφέρονται ορισμένα από τα μεγάλα
σημεία που θα κάνει. Και λέει για τον ίδιο τον Α/Χ ότι θα έρθει κατ' ενέργεια
του Σατανά εν πάση δυνάμει και σημείοις και τέρασι ψεύδους. Αυτό το δεύτερο
θηρίο, ο ψευδοπροφήτης ενεργεί σημεία ενώπιον του. Τα σημεία που θα γίνουν από
τον ψευδοπροφήτη θα είναι ψεύτικα και σκοπό θα έχουν να πείσουν τον κόσμο ότι
ο Α/Χ είναι άξιος να τον προσκυνήσουν σαν Θεό.
Aποκ.ιγ:14 Και επλάνα τους κατοικούντας επί
της γής, δια τα σημεία τα οποία εδόθησαν εις αυτό να κάμη ενώπιον του θηρίου, λέγον
πρός τους κατοικούντας επί της γής, να κάμωσι εικόνα εις το θηρίον το οποίον
είχε την πληγήν της μαχαίρας και έζησε
Βλέπουμε ότι τα
σημεία που κάνει ο ψευδοπροφήτης έχουν δοθεί σ' αυτόν για να τα κάνει, που σημαίνει
ότι ο Θεός του επιτρέπει να τα κάνει επειδή οι άνθρωποι πλέον τα θέλουν, τα διάλεξαν.
Την ίδια στιγμή οι
άγιοι της θλίψης θα θανατώνονται για τον λόγο της μαρτυρίας τους, και γι' αυτό ο
Θεός θα τους πει: Ψέμα θέλετε, πάρτε και με το παραπάνω (Ψαλμ.ιη:26). Ο Θεός
έχει σκεύη προς τίμια χρήση και σκεύη προς άτιμη χρήση (Β' Τιμ.β:20, Ρωμ.ια:22)
Β' Θεσ.β:9-12
Εδώ αναφέρεται πάλι η ίδια πλάνη και απάτη, με την οποία θα πλανήσει τους
ανθρώπους. Θα πει στους κατοίκους της γης να κάνουν εικόνα στο θηρίο που είχε
την πληγή της μαχαίρας και έζησε.
Αυτή η εικόνα του θηρίου
μπορεί να είναι:
Το
ίδιο το σύστημα του Α/Χ. Αυτό σημαίνει ότι θα κάνουν εικόνα στο θηρίο με το να
γίνουν μέλη του συστήματος και να συνεργαστούν μαζί του, υποτάσσοντας τη ζωή
τους σ' αυτό. Υποτασσόμενοι στο σύστημα αυτό είναι σαν να προσκυνούν την
εικόνα του θηρίου.
Ο Α/Χ, ο Σατανάς
και η φιλοσοφία του αντανακλώνται τότε στην ζωή τους, δηλαδή η ζωή τους γίνεται
μια αντανάκλαση και μια προέκταση του θηρίου και του συστήματος του.
Υπάρχει
η πιθανότητα να πρόκειται για πραγματικό είδωλο που κατασκεύασαν, για
πραγματική εικόνα κάποιας μορφής. Από την αρχή στο Σατανά άρεσε να διαστρεβλώνει
την αληθινή προσκύνηση στο πρόσωπο του Θεού και γι' αυτό βλέπουμε από την αρχή
της ιστορίας του ανθρώπινου γένους, οι άνθρωποι να φτιάχνουν εικόνες και να τις
προσκυνούν. Απ’ την άλλη μεριά ο Θεός συνέχεια ασχολείται με την αποφυγή της ειδωλολατρίας
γιατί Αυτός είναι Πνεύμα και κανείς δεν Τον έχει δει!
Όμως
ακόμα και στις μέρες μας, υπήρξαν ηγέτες που τους λάτρευσαν σαν Θεούς. Για
παράδειγμα στην Περσία λάτρευαν τον Χομεϊνί, κι όμως δεν βλέπουμε να έχουν
κατασκευάσει κάποια εικόνα και να την προσκυνούν. Μπορεί βέβαια η εικόνα του Χομεϊνί
να βρίσκεται παντού υποχρεωτικά, όπως στην χώρα μας κάποτε ήταν η εικόνα του δικτάτορα,
που αντιπροσωπεύει το σύστημα.
Οι Ρώσοι σήμερα
κατά κάποιο τρόπο λατρεύουν το Λένιν. Το σώμα του φυλάσσεται στο Κρεμλίνο και
πάντα υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που πάνε να δούνε το σώμα του Λένιν. Είναι σαν
να προσεύχονται σ' αυτόν. Όμως δεν έχουν κατασκευάσει κάποια εικόνα του και να
την προσκυνούν.
Έτσι,
φαίνεται ότι δεν πρόκειται για πραγματική εικόνα, αλλά εννοεί ότι οι άνθρωποι
θα υποταχθούν πλήρως στο σύστημα του Α/Χ και θα συνεργαστούν μαζί του.
Μια
τρίτη πιθανότητα είναι, να αναφέρεται στην τρισδιάστατη τηλεόραση. Μπορεί δηλαδή
να προβάλλεται κανονικά τρισδιάστατα μπροστά από κάθε συσκευή η εικόνα του Α/Χ
και να υπάρχει κάποια ώρα λατρείας.
Και θα παρακολουθούνται
όλα τα σπίτια αν όντως λατρεύουν τον Α/Χ, γιατί με τα νέα συστήματα που
υπάρχουν και ήδη έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά, μπορούν μέσα από πολύ μικροσκοπικά
κυκλώματα να παρακολουθούν τον χώρο όπου βρίσκεται η συσκευή.