Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφάλαιο ιγ (4)

 

Αποκ.ιγ:7 Και εδόθη εις αυτό να κάμη πόλεμον με τους αγίους, και να νικήση αυ­τούς και εδόθη εις αυτό εξουσία επί πάσαν φυλήν και γλώσσαν και έθνος

Εδόθη εξουσία στο θηρίο να κάνει προμελετημένο πόλεμο εναντίον των αγίων. Στο κεφ.ια:7 είδαμε ότι το θηρίο θα κάνει πόλεμο με τους δύο μάρτυρες, τους αγίους της θλίψης, θα τους νικήσει και θα τους θανατώσει.

Στο Δαν.ζ:21,22 λέει ότι το κέρας το μικρό, που είναι ο Α/Χ, έκανε πόλεμο με τους αγίους και υπερίσχυσε κατ' αυτών.

Υπάρχουν ορισμένοι που χρησιμοποιούν αυτή τη φράση, ότι το θηρίο έκανε πόλεμο κατά των αγίων, για να αποδείξουν ότι οι άγιοι θα περάσουν μέσα από την Μεγάλη Θλίψη, γιατί διαφορετικά δεν θα μπορούσε να κάνει πόλεμο με τους αγίους και να τους νικήσει.

Όμως είδαμε στην Αποκ.ιβ:5,6 ότι ο Υιός άρσεν αρπάχθηκε προς τον Θεόν, και η γυναίκα έφυγε στην έρημο. Και κατόπιν, ο δράκων έκανε πόλεμο κατά των αγίων, αλλά όχι εναντίον όλων των αγίων. Πρόκειται για τους αγίους της θλίψης που έμειναν πάνω στη γη, και μ' αυτούς το θηρίο θα κάνει πόλεμο.

Είδαμε ακόμα στο κεφ.ιβ:17 ότι ο δράκων ωργίσθη κατά της γυναικός, και πήγε να κάνει πόλεμο με το υπόλοιπο του σπέρματος της.

Βλέπουμε λοιπόν, ότι δεν θα κάνει πόλεμο με όλους τους αγίους, αλλά με τους υπόλοιπους που δεν ήταν στην Αρπαγή.

Επίσης στην Αποκ.γ:10 ο Θεός υπόσχεται στην εκκλησία της Φιλαδέλφειας, που είναι η περίοδος της εκκλησία της Αρπαγής, ότι θα τους φυλάξει από την ώρα του πειρασμού, που πρόκειται να έλθει πάνω σ' όλη την οικουμένη. Όμως στο εδ.18 του ίδιου κεφαλαίου, ο Ιησούς συμβουλεύει την εκκλησία της Λαοδικείας, που είναι η εκκλησία των αγίων της θλίψης, να αγοράσουν χρυσίο δοκιμασμένο δια πυρός. Επομένως αυτοί είναι που πρόκειται να περάσουν μέσα από την δοκιμασία της Μεγ. Θλί­ψης, και μ' αυτούς το θηρίο κάνει πόλεμο, τους νικά και τους θανατώνει.

Λέει ότι εδόθη εξουσία στο θηρίο πάνω σε κάθε φυλή και λαό και γλώσσα και έθνος.

Αυτή την ίδια εξουσία πρόσφερε ο διάβολος στον Ιησού όταν Τον πείραξε στην έρημο. Του είπε, αν πέσεις και με προσκυνήσεις, θα σου δώσω εξουσία πάνω σ' όλα τα βασίλεια της γης. Ο Ιησούς όμως του είπε, ύπαγε πίσω μου Σατανά, γιατί γνώ­ριζε ότι ο Θεός είχε ένα αιώνιο σχέδιο, όχι προσωρινό και επίγειο.

Τώρα αυτή η εξουσία δίδεται από τον Σατανά στον Α/Χ. Ο Θεός του επιτρέπει να έχει αυτή την εξουσία, αλλά για ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

 

Αποκ.ιγ:8 Και θέλουσι προσκυνήσει αυτό πάντες οι κατοικούντες επί της γης, των οποίων τα ονόματα δεν εγράφησαν εν τω βιβλίω της ζωής του Αρνίου, του εσφαγμένου πρό καταβολής κόσμου

Στο κριτικό κείμενο UBS λέει ότι θα προσκυνήσουν «αυτόν» όλοι οι κάτοικοι της γης. Και αναφέρεται όχι στο θηρίο, αλλά σε έναν άνθρωπο, τον Α/Χ, αυτόν θα προσκυνήσουν.

Δεν είναι μια απλή διαπίστωση ότι όλοι οι κάτοικοι της γης, των οποίων τα ονόματα δεν είναι γραμμένα στο βιβλίο της ζωής, θα τον προσκυνήσουν. Είναι μια αυστηρή προειδοποίηση και παραίνεση αγάπης από τον Θεό προς τους αγίους της θλίψης να μείνουν στερεοί σ' Αυτόν μέχρι θανάτου και να μην τον προσκυνήσουν. Να μην τυφλωθούν και να μην πλανηθούν από τα λόγια του και τις απάτες του. Ο Θεός τους λέει ότι όσοι δεν είναι γραμμένοι στο βιβλίο της ζωής θα τον προσκυνήσουν, αλλά αυτοί δεν πρέπει να τον προσκυνήσουν.

Αποκ.ιδ:9-12 Η πίστη και η υπομονή των αγίων είναι να γνωρίζουν ότι όποιος προσκυνάει το θηρίο και την εικόνα του και λαμβάνει το χάραγμα στο μέτωπο του ή στο χέρι του, πρόκειται να καταδικαστεί αιωνίως και να βασανιστεί με πυρ και θείον. Έχοντας αυτή την γνώση ενδυναμώνονται στο πνεύμα τους να μείνουν κοντά στον Θεό και να μην υποκύψουν στο σύστημα του Α/Χ, ώστε να απολαύσουν και αυτοί την δόξα του ουρανού, η οποία δεν μπορεί να συγκριθεί με όσα πρόκειται να περάσουν την ώρα της Μεγ. Θλίψης.

Λέει ότι θα λατρεύσουν τον Α/Χ όσοι δεν είναι γραμμένοι στο βιβλίο της ζωής. Και γνωρίζουμε από το κεφ.κ:15 ότι όποιος δεν βρέθηκε γραμμένος στο βιβλίο της ζωής, ερίφθη στη Λίμνη του πυρός.

Επομένως όλοι αυτοί που θα προσκυνήσουν τον Α/Χ, θα υποστούν αιώνια καταδίκη.

Τώρα με τον τρόπο που είναι γραμμένο αυτό το εδάφιο, ίσως κάποιος σκεφθεί ότι υποστηρίζουμε τον απόλυτο προορισμό, γιατί λέει ότι θα προσκυνήσουν τον Α/Χ όσοι δεν είναι γραμμένοι στο βιβλίο της ζωής του Αρνίου.

Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ότι λέει, εάν το όνομά τους δεν είναι γραμ­μένο στο βιβλίο της ζωής, τότε πρόκειται να προσκυνήσουν τον Α/Χ. Όμως δεν λέ­ει κάτι τέτοιο. Δεν λέει ότι αυτοί είναι προορισμένοι να χαθούν αιώνια.

Εκείνο που θέλει να μας πει εδώ ο λόγος του Θεού είναι ότι δεν είναι γραμ­μένοι στο βιβλίο της ζωής, και ο Θεός ήδη βλέπει βάσει πρόγνωσης ότι όταν έλθει η ώρα της κρίσης του μεγάλου λευκού θρόνου και τα βιβλία ανοιχθούν, τα ονόματά τους δεν θα είναι γραμμένα στο βιβλίο της ζωής.

Με άλλα λόγια, πρόκειται για μια απλή διαπίστωση ότι αυτοί που θα προσκυνήσουν τον Α/Χ δεν θα είναι γραμμένοι στο βιβλίο της ζωής. Δεν θα έχουν αιώνια ζωή με τον Θεό, αλλά αιώνια καταδίκη.

Αυτό το βιβλίο είναι το βιβλίο της ζωής του Αρνίου του εσφαγμένου προ καταβολής κόσμου. Το Αρνίο είναι εσφαγμένο από καταβολής κόσμου, όχι της γης και του ουρανού, της ξηράς και της θάλασσας.

Το Αρνίο λοιπόν ήταν εσφαγμένο από καταβολής κόσμου, από την θεμελίωση του ανθρώπινου πολιτισμού. Στο βιβλίο της Γένεσης θα δούμε αμέσως από την αρχή την θυσία του αρνίου, όταν ο Αδάμ και η Εύα εκδιώχθηκαν από τον Παράδεισο.

Όταν βγήκαν έξω από τον κήπο της Εδέμ, ο Θεός αμέσως έσφαξε ένα ζώο και τους έντυσε με το δέρμα του. Υπάρχει σοβαρός λόγος να σκεφθούμε ότι αυτό το ζώο ήταν ένα αρνί. Και μετά από αυτό ο Άβελ πρόσφερε σαν θυσία στο Θεό μερικά από τα αρνιά του σαν ποιμένας που ήταν. Ο Κάιν σκότωσε τον Αβελ και έγινε ο πατέρας ενός ασεβούς και ειδωλολατρικού συστήματος. Ο Κάιν πήγε και ίδρυσε μια πόλη και γέννησε υιούς και θυγατέρες. Και πολύ σύντομα δημιουργήθηκε ένας ολόκληρος ανθρώπινος πολιτισμός που δεν γνώριζε τον Θεό, και δεν τήρησε τις θυσίες που ο Θεός είχε θεσπίσει.

Βλέπουμε λοιπόν ότι ακόμα από την αρχή της ανθρώπινης ιστορίας υπήρξε ένα σύστημα του Α/Χ, ένα ασεβές και ειδωλολατρικό σύστημα. Υπήρχαν όμως άλλοι που βάδιζαν μαζί με τον Θεό, και εμπιστεύθηκαν στις θυσίες του Αρνίου που ο Θεός είχε διατάξει. Παρατηρούμε λοιπόν ότι από τότε υπήρχαν οι δίκαιοι και οι άδικοι, οι ευσεβείς και οι ασεβείς άνθρωποι, και από τότε το Αρνίο ήταν εσφαγμένο.

Υπήρχαν αυτοί που τήρησαν την θυσία του Αρνίου και άλλοι που την απέρριψαν και βάδισαν με τον κόσμο.

Αυτά τα αρνιά που ο Θεός διέταξε τον Αβελ να προσφέρει σαν θυσία προς Αυ­τον, σαν μέσο εξιλέωσης της αμαρτίας, από την αρχή ακόμη συμβόλιζαν τον Ιησού Χριστό και την μοναδική θυσία Του.

Ο Ιησούς αποκαλείται το Αρνίο το εσφαγμένο συμβολικά, βάσει πρόγνωσης, πριν να θεμελιωθεί ο κόσμος, μέσα στην πρόθεση του Θεού.

Γέν.ς:2 εδώ αναφέρει τους υιούς του Θεού. Και τότε υπήρχαν αυτοί που πήγαν ενάντια στον Θεό και έγιναν ένα με τον διεφθαρμένο ανθρώπινο πολιτισμό. Αυτό τώρα είναι ένα παράδειγμα και μια προειδοποίηση για τους αγίους της θλίψης ότι ακόμη από την αρχή της ιστορίας υπήρχε ένας διαχωρισμός μεταξύ των υιών του Θεού και των ανθρώπων που βαδίζουν ενάντια στον Θεό. Ο Θεός καλεί τα παιδιά Του να μείνουν πιστοί στην διαθήκη Του και στους νόμους Του, να είναι αποχω­ρισμένοι από τον κόσμο και το φρόνημα του, ζώντας άγια για Κείνον.


Αποκ.ιγ:9 Οστις έχει ωτίον, ας ακούση

Ο Θεός λέει σ' αυτούς που είναι πρόθυμοι να λάβουν σοβαρά υπ' όψιν αυτή την προ­ειδοποίηση και την παραίνεση του Θεού, να την τηρήσουν πιστά και θα τους δώσει τον στέφανο της ζωής. Όποιος έχει πνευματικά αυτιά, ας ακούσει τους λόγους του Θεού και τι λέει το Πνεύμα προς την εκκλησία.

 

Αποκ.ιγ:10 Οστις φέρει εις αιχμαλωσίαν εις αιχμαλωσία υπάγει όστις Φονεύσει με μάχαιραν, πρέπει αυτός να φονευθή με μάχαιραν εδώ είναι η υπομονή και η πίστις των αγίων.

Το γεγονός ότι οι άγιοι γνωρίζουν ότι αυτά πρόκειται να γίνουν, αυτό γίνεται η βάση της πίστης τους. Επειδή γνωρίζουν τα γεγονότα που πρόκειται να συμβούν, αυτό τους δίνει δύναμη να υπομείνουν και να μείνουν πιστοί μέχρι θανάτου.

Στην Αποκ.ια:5 είδαμε ότι από το στόμα των δύο μαρτύρων εξέρχεται πυρ και κατατρώγει τους εχθρούς τους. Αυτό σημαίνει ότι γνωρίζουν τι πρόκειται να συμβεί πάνω στην Γη και κηρύττουν τον λόγο του Θεού. Και εξαγγέλλουν την κρίση του Θεού ενάντια στο σύστημα του Α/Χ.

Αυτοί οι δύο μάρτυρες διακηρύσσουν ότι αυτοί που θα παραμείνουν μέσα σ' αυτό το σύστημα και θα συνεχίσουν να σκληραίνουν την καρδιά τους ενάντια στο Θεό, πρόκειται να χαθούν, και με αυτόν τον τρόπο διακηρύσσουν αυτά που αναφέρει στο κεφ.ιγ:10

όστις φέρει εις αιχμαλωσίαν, εις αιχμαλωσίαν υπάγει

Αυτό σημαίνει ότι όλοι εκείνοι που έθεσαν τους μάρτυρες της θλίψης σε αιχμαλωσία ή φυλακή, θα πάνε σε μια πολύ μεγαλύτερη φυλακή, σε μια αιώνια αιχμαλωσία, στην Λίμνη του πυρός. Και αυτοί είναι ο Α/Χ και το σύστημά του. Και επομένως οι δύο μάρτυρες αποκτούν περισσότερη υπομονή και πίστη να βαστάξουν όλο το βάρος της Μεγ. Θλίψης, γιατί γνωρίζουν ότι οποιαδήποτε προσωρινή θλίψη κι αν περάσουν, αυτοί που τους καταθλίβουν και τους καταδιώκουν θα υποστούν μεγαλύτερη καταδίκη και θα πάνε στην αιώνια φυλακή της κόλασης. Επίσης γνωρίζουν ότι αν αποστατήσουν από την πίστη και συμβιβαστούν με το σύστημα του Α/Χ, αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα χειρότερη και αιώνια τιμωρία από αυτή που δοκίμασαν κατά τα πρώτα 3 ½ χρόνια της Μεγ. Θλίψης. Ο Θεός τους παρηγορεί με αυτή την διακήρυξη ότι εκείνος που φέρει σε αιχ­μαλωσία, σε αιχμαλωσία θα πάει.

όστις φονεύσει με μάχαιραν, πρέπει αυτός να φονευθή με μάχαιραν

Αυτά τα λόγια καθώς και τα προηγούμενα μας φέρνουν πίσω στην Π.Δ. στον Νόμο, στο «οφθαλμός αντί οφθαλμού», στην περίοδο που δεν υπήρχε η χάρις του Θεού. Αυτό σημαίνει ότι όποιος προκαλεί θάνατο στους μάρτυρες της θλίψης, θα εξολοθρευτεί από τον Κύριο και θα υποστεί τον αιώνιο θάνατο. Και εξ αιτίας της γνώσης αυτής, οι μάρτυρες θα μπορέσουν να υπομείνουν όλη αυτή την κατάσταση εναντίον τους. Ο Θεός θα τιμωρήσει με όλεθρο αιώνιο και θα ανταποδώσει θλίψη μεγάλη σε όσους θλίβουν τους αγίους Του.

εδώ είναι η υπομονή και η πίστις των αγίων

Οι άγιοι της Θλίψης, γνωρίζουν ότι η σύντομη δοκιμασία της πίστης τους και η προσωρινή θλίψη τους που πρέπει να βαστάξουν, δεν μπορεί να συγκριθεί με την αιώνια δόξα που θα απολαύσουν στον ουρανό. Αυτοί όμως που τους βασάνισαν και τους καταδίωξαν, θα υποστούν αιώνιο βασανισμό, γιατί απέρριψαν την αλήθεια και γιατί κατέθλιψαν τους αγίους του Θεού.

Η υπομονή και η πίστη των αγίων είναι αποτέλεσμα δύο γεγονότων:

Στην Αποκ.ιγ:10 λέει ότι αυτοί που τους βασάνισαν θα αντιμετωπίσουν την κρίση του Θεού. Αυτό είναι μια πηγή δύναμης και υπομονής γι' αυτούς, γιατί αντιλαμβά­νονται ότι ο Θεός θα κάνει κρίση και εκδίκηση για το αίμα των αγίων Του. Επίσης στην Αποκ.ιδ:9-12 υπάρχει μια άλλη αιτία που τους δίνει δύναμη και υπομονή. Εδώ λέει ότι αυτοί που λαμβάνουν το χάραγμα του θηρίου, θα έχουν αιώνια καταδίκη. Πρόκειται για μια αρνητική αιτία που υπάρχει σαν συνέπεια αν δεν βαδίσουν μαζί με τον Θεό.

Συνεχίζεται