Στην Αποκ.κα, ένας άγγελος δείχνει στον Ιωάννη την «νύμφη» και αυτό που βλέπει είναι η Νέα Ιερουσαλήμ να κατεβαίνει. Αυτή είναι η νύμφη του Ιησού; Νόμιζα ότι ήταν η εκκλησία ή οι άγιοι.
Στην Αποκ.κα διαβάζουμε:
κα:2 Και εγώ ο
Ιωάννης είδον την πόλιν την αγίαν, την νέαν Ιερουσαλήμ καταβαίνουσαν από του
Θεού εκ του ουρανού, ητοιμασμένην ως νύμφην κεκοσμημένην διά τον άνδρα αυτής.
9 Και ήλθε προς εμέ εις των επτά αγγέλων των εχόντων τας επτά φιάλας τας πλήρεις από των επτά εσχάτων πληγών, και ελάλησε μετ' εμού, λέγων· Ελθέ, θέλω σοι δείξει την νύμφην, του Αρνίου την γυναίκα.
10 Και με έφερεν εν
πνεύματι επί όρος μέγα και υψηλόν, και μοι έδειξε την πόλιν την μεγάλην, την
αγίαν Ιερουσαλήμ, καταβαίνουσαν εκ του ουρανού από του Θεού,
24 Και τα έθνη των
σωζομένων θέλουσι περιπατεί εν τω φωτί αυτής· και οι βασιλείς της γης φέρουσι
την δόξαν και την τιμήν αυτών εις αυτήν.
25 Και οι πυλώνες
αυτής δεν θέλουσι κλεισθή την ημέραν· διότι νυξ δεν θέλει είσθαι εκεί.
26 Και θέλουσι φέρει
την δόξαν και την τιμήν των εθνών εις αυτήν.
27 Και δεν θέλει
εισέλθει εις αυτήν ουδέν το οποίον μιαίνει και προξενεί βδέλυγμα και ψεύδος,
αλλά μόνον οι γεγραμμένοι εν τω βιβλίω της ζωής του Αρνίου.
Αποκ.κβ:3 Και
ουδέν ανάθεμα θέλει είσθαι πλέον· και ο θρόνος του Θεού και του Αρνίου θέλει
είσθαι εν αυτή, και οι δούλοι αυτού θέλουσι λατρεύσει αυτόν
Παρατηρήστε ότι η περιγραφή της Νέας Ιερουσαλήμ σαν νύμφης
του Αρνίου, ακολουθείται από περιγραφές των αγίων που κατοικούν στην πόλη, που
μας λέει ότι είναι το μελλοντικό σπίτι των αγίων μαζί με τον Ιησού.
Ως εκ τούτου, η σύζυγος του Γιάχβε (το Ισραήλ στην Παλαιά
Διαθήκη) και η νύμφη του Χριστού (δηλαδή, η Εκκλησία στην Καινή Διαθήκη) θα
διαμένουν σε αυτό το μέρος όλοι μαζί σαν η Νύμφη του Αρνίου.
Έτσι, η Αποκ.κα-κβ, αναφέρεται στη Νέα Ιερουσαλήμ σαν νύμφη
του Αρνίου, επειδή είναι ο τόπος που τόσο το Ισραήλ όσο και η Εκκλησία κατοικούν
με τον Θεό σε τέλεια αρμονία. Υπ’ αυτή την έννοια, η πόλη προσωποποιεί τους
ανθρώπους με τον ίδιο τρόπο που η Παλαιά Διαθήκη χρησιμοποιεί την Ιερουσαλήμ σαν
προσωποποίηση του Ισραήλ ή τα Σόδομα για να προσωποποιήσουν αυτούς που δεν
σέβονται τον Θεό.