Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 7 Μαρτίου 2020

Το εδάφιο που λέει: «Τότε δύο θέλουσιν είσθαι εν τω αγρώ· ο εις παραλαμβάνεται και ο εις αφίνεται», αναφέρεται στην Αρπαγή;




Βιβλική απάντηση:

Το Ματθ.κδ:40-41 είναι ένα οικείο απόσπασμα της Γραφής σε πολλούς χριστιανούς. Κάποιοι πιστεύουν ότι περιγράφει την αρπαγή των Χριστιανών από τη γη και άλλοι πιστεύουν ότι περιγράφει τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη Δεύτερη Έλευση του Χριστού. Το ερώτημά μας είναι σε τι αναφέρεται, στην Αρπαγή ή στη δεύτερη παρουσία του Χριστού;



δύο θέλουσιν είσθαι εν τω αγρώ

Πρώτο βήμα – εξετάστε το πλαίσιο

Το πρώτο σημαντικό βήμα που πρέπει να κάνουμε για να καθορίσουμε την έννοια κάθε εδαφίου, είναι να εξετάσουμε τα συμφραζόμενα, δηλαδή, τα εδάφια πριν και μετά από το εδάφιο που μας ενδιαφέρει. Όταν εξετάσουμε τα εδάφια πριν από το Ματθ.κδ:40-41, ανακαλύπτουμε ότι αυτά ήταν μέρος της περιγραφής του Ιησού των γεγονότων που θα συμβούν κατά τη δεύτερη έλευση και όχι κατά την αρπαγή. Υπάρχουν δύο λόγοι γι’ αυτό το συμπέρασμα.

Ο πρώτος λόγος που το Ματθ.κδ:40-41 αναφέρεται στη δεύτερη έλευση του Χριστού, είναι ότι η φράση «η παρουσία του Υιού του ανθρώπου» εμφανίζεται τρεις φορές σε αυτό το κεφάλαιο (εδάφια 27, 37 και 39).  Ο Ιησούς εξηγεί την έννοιά της, την πρώτη φορά που εμφανίζεται. Στο εδ.27, ο Ιησούς είπε στους μαθητές ότι ο ερχομός του Υιού του ανθρώπου θα είναι «καθώς η αστραπή εξέρχεται από ανατολών και φαίνεται έως δυσμών».

Ματθ.κδ:27 διότι καθώς η αστραπή εξέρχεται από ανατολών και φαίνεται έως δυσμών, ούτω θέλει είσθαι και η παρουσία του Υιού του ανθρώπου.

Μετά, ο Ιησούς περιέγραψε κάποια πράγματα που θα συμβούν:

Ματθ.κδ:29-31 Ευθύς δε μετά την θλίψιν των ημερών εκείνων ο ήλιος θέλει σκοτισθή και η σελήνη δεν θέλει δώσει το φέγγος αυτής, και οι αστέρες θέλουσι πέσει από του ουρανού και αι δυνάμεις των ουρανών θέλουσι σαλευθή. Και τότε θέλει φανή το σημείον του Υιού του ανθρώπου εν τω ουρανώ, και τότε θέλουσι θρηνήσει πάσαι αι φυλαί της γης και θέλουσιν ιδεί τον Υιόν του ανθρώπου ερχόμενον επί των νεφελών του ουρανού μετά δυνάμεως και δόξης πολλής. Και θέλει αποστείλει τους αγγέλους αυτού μετά σάλπιγγος φωνής μεγάλης, και θέλουσι συνάξει τους εκλεκτούς αυτού εκ των τεσσάρων ανέμων απ' άκρων ουρανών έως άκρων αυτών.

Αυτό το απόσπασμα περιγράφει τα ουράνια γεγονότα που θα συμβούν κατά τη στιγμή της δεύτερης έλευσης του Χριστού (Ιωήλ β:10, 31, γ:15, Αμώς η:9, Ζαχ.ιδ:7-8, Αποκ.η:12). Αυτό αποκαλύπτει ότι η φράση «η παρουσία του Υιού του ανθρώπου», αναφέρεται στην δεύτερη έλευση του Χριστού. Έτσι χρησιμοποίησε ο Ιησούς αυτή τη φράση στο Ματθ.κδ.

Για περισσότερες πληροφορίες διαβάστε εδώ:

Ως εκ τούτου, αυτός είναι ο πρώτος λόγος που γνωρίζουμε ότι το Ματθ.κδ:40-41 περιγράφει ένα γεγονός που θα συμβεί κατά τη δεύτερη παρουσία του Χριστού και όχι κατά την αρπαγή.

Ο δεύτερος λόγος που το Ματθ.κδ:40-41 αναφέρεται σε αυτό που θα συμβεί κατά την δεύτερη έλευση του Χριστού, είναι ότι η φράση «ο εις παραλαμβάνεται» στο εδ.40 αναφέρεται σε «θάνατο». Και πάλι, θα εξετάσουμε τα προηγούμενα εδάφια (37-39).

Ματθ.κδ:37-39 και καθώς αι ημέραι του Νώε, ούτω θέλει είσθαι και η παρουσία του Υιού του ανθρώπου. Διότι καθώς εν ταις ημέραις ταις προ του κατακλυσμού ήσαν τρώγοντες και πίνοντες, νυμφευόμενοι και νυμφεύοντες, έως της ημέρας καθ' ην ο Νώε εισήλθεν εις την κιβωτόν, και δεν ενόησαν, εωσού ήλθεν ο κατακλυσμός και εσήκωσε πάντας, ούτω θέλει είσθαι και η παρουσία του Υιού του ανθρώπου.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η φράση «η παρουσία του Υιού του ανθρώπου»  εμφανίζεται δύο φορές σε αυτά τα τρία εδάφια. Ως εκ τούτου, ο Ιησούς συνεχίζει να περιγράψει τα γεγονότα που θα προκύψουν κατά τη δεύτερη έλευσή Του.

Τώρα παρατηρήσετε ότι ο Ιησούς λέει ότι κατά την «παρουσία του Υιού του ανθρώπου» οι άνθρωποι θα ζουν απολαμβάνοντας διάφορες απολαύσεις, ακριβώς όπως έκαναν τον καιρό του Νώε. Στη συνέχεια, όταν ο Νώε μπήκε στην κιβωτό, οι άνθρωποι «δεν ενόησαν» ή έμειναν έκπληκτοι. Αλλά κατάλαβαν όταν ήρθε ο κατακλυσμός. Αυτό αποκαλύπτει ότι ο Νώε τους είχε προειδοποιήσει για την προσεχή κρίση και τον κατακλυσμό. Όταν ήρθε ο κατακλυσμός, παρασύρθηκαν από το νερό και πνίγηκαν με αποτέλεσμα το θάνατό τους.

Δώστε προσοχή στα λόγια του Ιησού στο εδ.39. Είπε ότι αυτοί που δεν ήταν μέσα στην κιβωτό, σηκώθηκαν.  Ο Νώε και η οικογένειά του παρέμειναν ζωντανοί ή «αφέθηκαν» αλλά όλοι οι άλλοι «σηκώθηκαν» ή πέθαναν. Ο κατακλυσμός τους πήρε (παρέλαβε) όλους. Τότε ο Ιησούς είπε,

Ματθ.κδ:40,41 Τότε δύο θέλουσιν είσθαι εν τω αγρώ· ο εις παραλαμβάνεται και ο εις αφίνεται· δύο γυναίκες θέλουσιν αλέθει εν τω μύλω, μία παραλαμβάνεται και μία αφίνεται.

Τώρα ο Ιησούς χρησιμοποιεί την ίδια εικόνα της παραλαβής και της άφεσης. Δηλαδή, αυτοί που θα παραληφθούν θα πεθάνουν και εκείνοι που θα αφεθούν θα παραμείνουν και θα ζήσουν. Αυτό δεν είναι περιγραφή της Αρπαγής.

Δεύτερο βήμα - η κρίση των εριφίων και των προβάτων

Αλλά ποιος παραλαμβάνεται και ποιος αφήνεται; Ο Ιησούς δίνει την απάντηση στο Ματθ.κε:31-46. Αυτό ονομάζεται κρίση των εριφίων και των προβάτων. Αυτή η κρίση γίνεται μετά τη δεύτερη έλευση του Χριστού, μετά τη νίκη στη μάχη του Αρμαγεδδώνα (εδ.31). Το εδ.32 λέει ότι όλα τα έθνη θα συγκεντρωθούν μπροστά Του και τα ερίφια θα πρέπει να διαχωριστούν από τα πρόβατα. Μετά, ακολουθεί η κρίση και καθορίζεται ποιος θα μπει στη Χιλιετή Βασιλεία που περιγράφεται στην Αποκ.κ:4-6. Ποιος θα αφεθεί στη γη και θα μπει στην Χιλιετή Βασιλεία; Η απάντηση είναι οι Χριστιανοί. Οι Χριστιανοί μεταφορικά αναφέρονται σαν πρόβατα που θα μπουν στην Βασιλεία (εδ.33-34).

Οι μη Χριστιανοί αναφέρονται μεταφορικά σαν ερίφια που θα πάνε στην κόλαση (εδ.41). Οι μη Χριστιανοί είναι αυτοί που είπε ο Ιησούς ότι θα παραληφθούν στο Ματθ.κδ:40-41. Θα πεθάνουν και θα πάνε στην κόλαση. Μόνο οι Χριστιανοί θα μπουν στην Χιλιετή Βασιλεία.

Συμπέρασμα:
Το Ματθ.κδ:40-41 περιγράφει την κρίση των εριφίων και των προβάτων που θα συμβεί μετά την περίοδο της θλίψης. Η δεύτερη έλευση του Χριστού θα έχει συμβεί και οι παγκόσμιες στρατιές θα έχουν ηττηθεί στη μάχη του Αρμαγεδδώνα. Το Ματθ.κδ:40-41 δεν περιγράφει την αρπαγή.