Αυτή η ιστορία, που όπως λένε
ξεκίνησε από την Wuhan,
μας διδάσκει μια απλή αλήθεια. Οι πληγές δεν είναι καινούργιες. Η πρώτη πληγή
που αναφέρεται στη Βίβλο καταγράφεται στη Γέν.ιβ:17 όταν ο Θεός την έστειλε στον Φαραώ λόγω της Σάρας, της γυναίκας
του Άβραμ.
Το βιβλίο της Εξόδου αναφέρει
δέκα πληγές που ο Θεός έστειλε στον μη συνεργάσιμο Φαραώ μέσω του Μωυσή (Έξοδος
ζ-ιβ).
Οι λέξεις «πληγή» και «πληγές» αναφέρονται
71 φορές στη Βίβλο. Στο τελευταίο βιβλίο της Βίβλου, το βιβλίο της Αποκάλυψης,
ο Θεός προφητεύει ότι μια μεγάλη σειρά από πληγές θα έρθει πάνω στη γη στο
μέλλον. Αυτές οι πληγές συμβολίζονται σαν σφραγίδες και σάλπιγγες (Αποκ.η:6-θ:21)
και φιάλες Αποκ.ις:1-ιζ:18). Σχεδόν κάθε φορά που η Βίβλος αναφέρεται σε πληγές,
είναι πράξη κρίσης του Θεού.
Στο Λουκ.κα:11 ο Ιησούς
μας λέει ότι τις τελευταίες ημέρες ο Θεός θα επιτρέψει να εκφυλιστεί σταδιακά
το παγκόσμιο σύστημα:
Τότε έλεγε προς αυτούς· θέλει
εγερθή έθνος επί έθνος και βασιλεία επί βασιλείαν, και θέλουσι γείνει κατά
τόπους σεισμοί μεγάλοι και πείναι και λοιμοί, και θέλουσιν είσθαι φόβητρα και
σημεία μεγάλα από του ουρανού.
Ο Ιησούς λέει ότι στις τελευταίες
ημέρες, θα γίνουν μεγάλοι σεισμοί κατά τόπους, λοιμοί και πείνες. Προσέξτε τη
λέξη «λοιμοί».
Ο Κωρονοϊός
Η Βιβλική μαρτυρία είναι ότι οι
πληγές, είναι συνήθως πράξεις κρίσης του Θεού. Πληγή είναι μια ασθένεια,
ιδιαίτερα μια μολυσματική, μεταδοτική ασθένεια που εξαπλώνεται γρήγορα σε μια μεγάλη
περιοχή με μεγάλη θνησιμότητα.
Αλλά είναι πιθανό ότι μια πληγή, σαν
αυτή που βιώνουμε αυτές τις μέρες, να συμβεί μόνο και μόνο επειδή ζούμε σε έναν
αμαρτωλό κόσμο; Η απάντηση είναι πιθανώς Ναι!
Δηλαδή, ο Κωρονοϊός θα μπορούσε να
είναι μια πράξη κρίσης του Θεού, το αποτέλεσμα ενός αμαρτωλού, σάπιου κόσμου.
Όμως, επειδή στις μέρες που ζούμε συμβαίνουν πολλά «παράξενα» πράγματα, ο ιός
αυτός μπορεί να είναι και ανθρώπινο κατασκεύασμα, όπως τόσα άλλα. Ο Θεός,
χρησιμοποιεί αυτή την ανοησία του ανθρώπου, για να βοηθήσει κάποιους να
μετανοήσουν, για να ταρακουνήσει τον κόσμο μήπως και καταλάβει την πραγματική
του ανάγκη.
Ο Κωρονοϊός αναγνωρίστηκε για
πρώτη φορά στη δεκαετία του 1960.
Αρχικά εντοπίστηκε στη δεκαετία
του 1960, είναι ένας κοινός ιός που μολύνει κυρίως τη μύτη, τον άνω λαιμό και
τα ιγμόρεια. Ενώ οι περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι επικίνδυνες, μερικές
έχουν αναφερθεί ότι είναι σοβαρές. Ο ιός αντλεί το όνομά του από το σχήμα του
που είναι σαν κορώνα.
Ο σημερινός κορωναϊός ανιχνεύθηκε
για πρώτη φορά στο Γουχάν της Κίνας. Η πόλη είναι η δέκατη μεγαλύτερη στην Κίνα
με περίπου 11 εκατομμύρια ανθρώπους. Μια σοβαρή ιατρική ιστοσελίδα, αναφέρει:
Στις αρχές του 2020, μετά από ένα
ξέσπασμα το Δεκέμβριο του 2019 στην Κίνα, ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας (ΠΟΥ)
προσδιόρισε ένα νέο τύπο, (2019-nCoV),
που μπορεί να αποβεί μοιραίος. Ο οργανισμός ονόμασε την ασθένεια που προκαλεί, COVID-19.
Το μήνυμα αυτής της έκθεσης είναι
ότι ο ιός μπορεί να είναι επικίνδυνος και άκρως μεταδοτικός. Ο σημερινός
κοροναϊός είναι επικίνδυνος και εξαπλώνεται γρήγορα.
Ας επαναλάβουμε τώρα την ερώτησή
μας. Είναι ο κωρονοϊός μια πράξη κρίσης του Θεού ή το αποτέλεσμα ανθρώπινης
αλαζονείας; Δεδομένου ότι δεν γνωρίζουμε τα σχέδια του Θεού, δεν μπορούμε να
γνωρίζουμε την απάντηση. Αλλά μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι ο πανικός σχετικά
με τον κωρονοϊό, που σαρώνει τον κόσμο, θα έπρεπε λογικά να προκαλέσει κάθε άνθρωπο
να σκεφτεί και να σιγουρευτεί ότι θα πάει στον ουρανό όταν πεθάνει.
Η στάση του πιστού
Πώς πρέπει ένας Χριστιανός να ανταποκριθεί
στον κωρονοϊό; Το Ματθ.η:23-27 μας βοηθά να ανακαλύψουμε την απάντηση,
με ένα παράδειγμα από τους δώδεκα μαθητές. Σ’ αυτό το απόσπασμα, ο Ιησούς και
οι δώδεκα απόστολοι είναι σ’ ένα πλοίο κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης θύελλας. Τα
εδάφια 24-25 μας δίνουν κάποιες σημαντικές πληροφορίες σχετικά με την
κατάστασή τους:
Και ιδού, τρικυμία μεγάλη
έγεινεν εν τη θαλάσση, ώστε το πλοίον εσκεπάζετο υπό των κυμάτων· αυτός δε
εκοιμάτο. Και προσελθόντες οι μαθηταί αυτού εξύπνισαν αυτόν, λέγοντες· Κύριε,
σώσον ημάς, χανόμεθα.
Αυτό είναι πραγματικά ένα
καταπληκτικό γεγονός. Ενώ ο Ιησούς κοιμόταν, οι απόστολοι διακατέχονται από μεγάλο
φόβο. Ικετεύουν τον Ιησού να τους σώσει. Νομίζουν ότι θα πεθάνουν. Αν ήσουν ο
Ιησούς, τι θα έκανες; Θα προσπαθούσες να τους παρηγορήσεις; Κοίτα τι έκανε ο
Ιησούς.
Το εδ.26 λέει ότι ο Ιησούς
τους επιτίμησε πρώτα, και μετά ηρέμησε την καταιγίδα.
Και λέγει προς αυτούς· Διά τι
είσθε δειλοί, ολιγόπιστοι; Τότε σηκωθείς επετίμησε τους ανέμους και την
θάλασσαν, και έγεινε γαλήνη μεγάλη.
Ο Ιησούς τους σόκαρε επειδή τους επίπληξε
πρώτα. Με αυτά που τους είπε, αποκάλυψε ότι ήταν άντρες με λίγη πίστη. Γιατί
ήταν ολιγόπιστοί; Προσέξτε τι μας λέει ο Ιησούς: Φοβόντουσαν, δείλιασαν.
Βλέπεις ότι ένα σύμπτωμα ολιγοπιστίας είναι ο φόβος;
Ίσως να αναρωτιέστε τώρα, πώς
αυτό εφαρμόζεται στον αυξανόμενο φόβο για τον κωρονοϊό. Η απάντηση είναι ότι οι
Χριστιανοί πρέπει να είναι άνθρωποι με μεγάλη πίστη και να αντιδρούν με πίστη
στον Θεό μας. Αλλά πώς μπορούμε να γίνουμε άνθρωποι μεγαλύτερης πίστης; Ο
Ιησούς μας δίνει την απάντηση στο Ματθ.ις:8-9, όταν λέει στους μαθητές
την τέταρτη φορά που τους έπιασε να ολιγοπιστούν και να ανησυχούν. Δέστε τι
τους είπε:
Νοήσας δε ο Ιησούς, είπε προς
αυτούς· Τι διαλογίζεσθε εν εαυτοίς, ολιγόπιστοι, ότι άρτους δεν ελάβετε; έτι
δεν καταλαμβάνετε, ουδέ ενθυμείσθε τους πέντε άρτους των πεντακισχιλίων και
πόσους κοφίνους ελάβετε;
Ο Ιησούς τους είπε ότι έπρεπε,
είτε να έχουν καταλάβει ότι μπορούσε να εκπληρώσει κάθε τους ανάγκη με μεγάλα
θαύματα, είτε να θυμούνται τα θαύματα που είχε ήδη κάνει. Τα θαύματα που αναφερόταν
ο Ιησούς ήταν όταν τάισε 5.000 και 4.000 κόσμο.
Άρα, αν έχεις λίγη πίστη, ζητήστε
από το Θεό να σε βοηθήσει να καταλάβεις και να θυμάσαι τι έχει ήδη κάνει ο Θεός
για σένα και για άλλους στο παρελθόν. Μετά, εμπιστεύσου Τον για οτιδήποτε
μπορεί να συμβεί στο μέλλον. Η Α’ Πέτρ.ε:7 μας υπενθυμίζει να ρίπτουμε...
και πάσαν την μέριμναν υμών
ρίψατε επ' αυτόν, διότι αυτός φροντίζει περί υμών.
Μόνο στον Πατέρα Θεό μπορούμε να
βρούμε την τέλεια ειρήνη.
Ψαλμ.ριθ:165 Ειρήνην
πολλήν έχουσιν οι αγαπώντες τον νόμον σου· και εις αυτούς δεν υπάρχει πρόσκομμα.
Ο Θεός μπορεί να προστατέψει κάθε
πιστό από τον ιό. Αν επιλέξει να επιτρέψει να μολυνθείς, εμπιστέψου Τον! Το Α’ Ιωάν.δ:8 μας υπενθυμίζει ότι ο Θεός είναι αγάπη! Δεν χρειάζεται να
φοβόμαστε αλλά να Τον εμπιστευόμαστε για το μέλλον μας. Δεν θα μας αφήσει ποτέ
μόνους (Ματθ.κη:20).
Η χειρότερη πιθανή κατάσταση
είναι να μείνεις εδώ, σ’ αυτόν τον πλανήτη, για να ζήσεις λίγο περισσότερα
χρόνια. Ο απόστολος Παύλος είπε στους Φιλίπ.α:21:
«Διότι εις εμέ το ζην είναι ο
Χριστός και το αποθανείν κέρδος».
Η καλύτερη δυνατή κατάσταση για
έναν Χριστιανό είναι να πάει στον ουρανό, όπου η δικαιοσύνη κατοικεί και δεν
υπάρχει πια αρρώστια, πόνος και δυστυχία. Τότε, μπορούμε να δούμε τον Θεό μας
για πρώτη φορά στη ζωή μας.
Μια ερώτηση για σένα
Θα ήθελα να σε ρωτήσω, «πιστεύεις
ότι θα πας στον ουρανό αν πεθάνεις εξαιτίας του κωρονοϊού;». Αν δεν είσαι
σίγουρος ότι θα πας στον ουρανό αν πεθάνεις λόγω του ιού, τότε σε καλώ να
εξετάσεις την προσφορά του Θεού για σωτηρία και αιώνια ζωή στον ουρανό. Αυτή η
ζωή είναι μικρή, αλλά η αιωνιότητα είναι παντοτινή. Αν δεν το έχεις κάνει ποτέ,
ομολόγησε τις αμαρτίες σου στον Θεό. Πρέπει να βαπτιστείς στο νερό, στο όνομα
του Ιησού και να λάβεις το Άγιο Πνεύμα, με το αρχικό σημείο της γλωσσολαλιάς.
Παρακαλώ διάβασε το Πράξ.β:38 που περιγράφει τι πρέπει να κάνεις.
Πράξ.β:38 Και ο Πέτρος
είπε προς αυτούς· Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του
Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών, και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου
Πνεύματος.
Τώρα, αν ο φόβος σε έχει
καταβάλει με όλα αυτά που βλέπεις και ακούς στα Μ.Μ.Ε. σε παρακαλώ άκουσε και
την άλλη φωνή. Είναι η φωνή του Πνεύματος του Θεού. Αυτού που δημιούργησε τα
σύμπαντα και ελέγχει τα σύμπαντα. Δεν γίνεται τίποτα χωρίς να το ξέρει, κι εσύ
είσαι παιδί Του!
Δεν υπάρχει κάτι μαγικό στα
εδάφια του λόγου του Θεού. Αλλά υπάρχει δύναμη σ’ αυτά, ακριβώς επειδή είναι ο
λόγος του Θεού.
Δεν είναι πάντα εύκολο, αλλά συχνά
πρέπει να κάνουμε επιλογές:
- Επιλέγοντας να μην επιτρέψω στον φόβο και το άγχος να ελέγχουν τη ζωή μου.
- Επιλέγοντας να φυλάω την καρδιά μου.
- Επιλέγοντας να επικεντρώνω το μυαλό μου σε ό,τι είναι αλήθεια κατά τη διάρκεια αβέβαιων καταστάσεων.
Μπορεί ακόμα να αισθανόμαστε
φοβισμένοι, αλλά μπορούμε να πιστεύουμε ότι ο Θεός είναι μαζί μας. Μπορεί να
μην έχουμε τον έλεγχο, αλλά μπορούμε να εμπιστευτούμε Αυτόν που ελέγχει τα
πάντα. Μπορεί να μην ξέρουμε το μέλλον, αλλά ξέρουμε τον Θεό που το ξέρει.
Ησ.λε:4 Είπατε
προς τους πεφοβισμένους την καρδίαν, Ισχύσατε, μη φοβείσθε· ιδού, ο Θεός σας
θέλει ελθεί μετ' εκδικήσεως, ο Θεός μετά ανταποδόσεως· αυτός θέλει ελθεί και
θέλει σας σώσει.
Ησ.μα:10 μη φοβού·
διότι εγώ είμαι μετά σού· μη τρόμαζε· διότι εγώ είμαι ο Θεός σου· σε ενίσχυσα·
μάλιστα σε εβοήθησα· μάλιστα σε υπερησπίσθην διά της δεξιάς της δικαιοσύνης μου.
Φιλ.δ:6,7 Μη
μεριμνάτε περί μηδενός, αλλ' εν παντί πράγματι ας γνωρίζωνται τα ζητήματά σας
προς τον Θεόν μετ' ευχαριστίας διά της προσευχής και της δεήσεως. Και η ειρήνη
του Θεού η υπερέχουσα πάντα νούν θέλει διαφυλάξει τας καρδίας σας και τα
διανοήματά σας διά του Ιησού Χριστού.
Ιωάν.ιδ:27 Ειρήνην
αφίνω εις εσάς, ειρήνην την εμήν δίδω εις εσάς· ουχί καθώς ο κόσμος δίδει, σας
δίδω εγώ. Ας μη ταράττηται η καρδία σας μηδέ ας δειλιά.
Β’ Τιμ.α:7 διότι δεν
έδωκεν εις ημάς ο Θεός πνεύμα δειλίας, αλλά δυνάμεως και αγάπης και σωφρονισμού.
Α’ Ιωάν.δ:18 Φόβος
δεν είναι εν τη αγάπη, αλλ' η τελεία αγάπη έξω διώκει τον φόβον, διότι ο φόβος
έχει κόλασιν· και ο φοβούμενος δεν είναι τετελειωμένος εν τη αγάπη.
Παρ.ιβ:25 Η λύπη
εν τη καρδία του ανθρώπου ταπεινόνει αυτήν· ο δε καλός λόγος ευφραίνει αυτήν.
Ψαλμ.κγ:4 Και εν
κοιλάδι σκιάς θανάτου εάν περιπατήσω, δεν θέλω φοβηθή κακόν· διότι συ είσαι
μετ' εμού· η ράβδος σου και η βακτηρία σου, αύται με παρηγορούσιν.
Ιησ.α:9 Δεν σε
προστάζω εγώ; ίσχυε και ανδρίζου· μη φοβηθής μηδέ δειλιάσης· διότι είναι μετά
σου Κύριος ο Θεός σου όπου αν υπάγης.
Ματθ.ς:34 Μη
μεριμνήσητε λοιπόν περί της αύριον· διότι η αύριον θέλει μεριμνήσει τα εαυτής·
αρκετόν είναι εις την ημέραν το κακόν αυτής.
Έξοδ.κγ:25 Και θέλετε
λατρεύει Κύριον τον Θεόν σας, και αυτός θέλει ευλογεί τον άρτον σου, και το
ύδωρ σου· και θέλω απομακρύνει πάσαν νόσον εκ μέσου σου·
Ψαλμ.ργ:2,3 Ευλόγει, η
ψυχή μου, τον Κύριον, και μη λησμονής πάσας τας ευεργεσίας αυτού· τον
συγχωρούντα πάσας τας ανομίας σου· τον ιατρεύοντα πάσας τας αρρωστίας σου·
Ψαλμ.ρζ:20 αποστέλλει
τον λόγον αυτού και ιατρεύει αυτούς και ελευθερόνει από της φθοράς αυτών.
Παρ.ιζ:22 Η
ευφραινομένη καρδία δίδει ευεξίαν ως ιατρικόν· το δε κατατεθλιμμένον πνεύμα
ξηραίνει τα οστά.
Έξοδ.ιε:26 και είπεν,
Εάν ακούσης επιμελώς την φωνήν Κυρίου του Θεού σου και πράττης το αρεστόν εις
τους οφθαλμούς αυτού και δώσης ακρόασιν εις τας εντολάς αυτού και φυλάξης πάντα
τα προστάγματα αυτού, δεν θέλω φέρει επί σε ουδεμίαν εκ των νόσων, τας οποίας
έφερα κατά των Αιγυπτίων· διότι εγώ είμαι ο Κύριος ο θεραπεύων σε.
Β’ Χρον.ις:12 Ηρρώστησε δε
ο Ασά τους πόδας αυτού εν τω τριακοστώ εννάτω έτει της βασιλείας αυτού, εωσού η
αρρωστία αυτού έγεινε μεγίστη· αλλ' ουδέ εν τη αρρωστία αυτού εξεζήτησε τον
Κύριον, αλλά τους ιατρούς.
Ψαλμ.ρισ:8 Διότι ελύτρωσας
την ψυχήν μου εκ θανάτου, τους οφθαλμούς μου από δακρύων, τους πόδας μου από
ολισθήματος.
Β’ Χρον.ζ:14 και ο λαός
μου, επί τον οποίον εκλήθη το όνομά μου, ταπεινώσωσιν εαυτούς και προσευχηθώσι
και εκζητήσωσι το πρόσωπόν μου και επιστρέψωσιν από των οδών αυτών των πονηρών,
τότε εγώ θέλω επακούσει εκ του ουρανού και θέλω συγχωρήσει την αμαρτίαν αυτών
και θεραπεύσει την γην αυτών.
Ησ.νγ:4,5 Αυτός τωόντι τας
ασθενείας ημών εβάστασε και τας θλίψεις ημών επεφορτίσθη· ημείς δε ενομίσαμεν
αυτόν τετραυματισμένον, πεπληγωμένον υπό Θεού και τεταλαιπωρημένον. Αλλ' αυτός
ετραυματίσθη διά τας παραβάσεις ημών, εταλαιπωρήθη διά τας ανομίας ημών· η
τιμωρία, ήτις έφερε την ειρήνην ημών, ήτο επ' αυτόν· και διά των πληγών αυτού
ημείς ιάθημεν.
Α’ Ιωάν.γ:8 όστις πράττει
την αμαρτίαν είναι εκ του διαβόλου, διότι απ' αρχής ο διάβολος αμαρτάνει. Διά
τούτο εφανερώθη ο Υιός του Θεού, διά να καταστρέψη τα έργα του διαβόλου.
Ψαλμ.κζ:1 «Ο Κύριος είναι φως μου και σωτηρία μου· τίνα θέλω
φοβηθή; ο Κύριος είναι δύναμις της ζωής μου· από τίνος θέλω δειλιάσει»;