Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Πέμπτη 15 Ιουλίου 2021

Το Ματθ.κη:19 μας διδάσκει βάπτισμα στο όνομα του Ιησού.


Κλείνοντας, δίνουμε παρακάτω εννέα λόγους που το Ματθ.κη:19 αναφέρεται στο όνομα του Ιησού κατά το βάπτισμα:

1.       Γραμματικά προσδιορίζεται ένα όνομα εφόσον είναι στον ενικό αριθμό.

2.       Στα συμφραζόμενα φαίνεται ότι ο Ιησούς μίλησε για την δύναμή Του, ώστε οι μαθητές να βαπτίζουν στο όνομά Του.

3.       Στις περιγραφές του Μάρκου και του Λουκά για τις ίδιες εντολές που ο Κύριος έδωσε, φαίνεται ότι Ιησούς είναι το μόνο όνομα που μνημονεύεται.

4.       Η πρώτη εκκλησία, συμπεριλαμβανομένου και του Ματθαίου, ερμήνευσε τις οδηγίες του Κυρίου έτσι ώστε να βαπτίζει στο όνομα του Ιησού (Πράξ.β:38  η:16  ι:48  ιθ:5  κβ:16  Α΄ Κορ.α:13).

5.       Το όνομα του Πατέρα είναι Ιησούς. Ο Πατέρας αποκαλύπτεται δια του ονόματος Ιησούς (Ιωάν.ε:43).

6.       Το όνομα του Γιου είναι Ιησούς (Ματθ.α:21).

7.       Το όνομα του Αγίου Πνεύματος είναι Ιησούς. Το Άγιο Πνεύμα αποκαλύπτεται δια του ονόματος Ιησούς (Ιωάν.ιδ:26).

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 14 Ιουλίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Το όνομα του Θεού στην Καινή Διαθήκη, είναι Ιησούς.


Η έννοια του Ματθ.κη:19 είναι ξεκάθαρη και ολοφάνερη. Το ενικού αριθμού όνομα του Πατέρα, του Γιου και του Αγίου Πνεύματος είναι Ιησούς. Πατέρας, Γιος και Πνεύμα είναι διαφορετικοί τίτλοι για τον Θεό. Ο ένας Θεός που υπάρχει, είναι ο Πατέρας ολόκληρης της δημιουργίας. Αυτός ο Θεός φανερώθηκε εν σαρκί σαν Γιος και κατοικεί στις καρδιές μας σαν Άγιο Πνεύμα. Το όνομα που αποκαλύπτει όλους αυτούς τους ρόλους, είναι Ιησούς.

Στην Παλαιά Διαθήκη ήταν προφητεμένο, ότι ο Θεός θα φανερωθεί με ένα όνομα:

«Διά τούτο ο λαός μου θέλει γνωρίσει τό όνομά μου· διά τούτο θέλει γνωρίσει εν εκείνη τή ημέρα , ότι εγώ είμαι ο λαλών· ιδού, εγώ» (Ης,νβ:6),

«Καί ο Κύριος θέλει είσθαι βασιλεύς εφ' όλην τήν γήν· εν τή ημέρα εκείνη θέλει είσθαι Κύριος είς καί τό όνομα αυτού έν» (Ζαχ.ιδ:9).

Το όνομα του Ιησού είναι το υπερπάν όνομα (Φιλιπ.β:9-10), δεν πρέπει λοιπόν να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι το Ματθ.κη:19 αναφέρεται σ’ αυτό το όνομα.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 13 Ιουλίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Σύγκριση των αναφορών της Μεγάλης Αποστολής

 


Ο Ματθαίος δεν είναι ο μόνος που έγραψε τα τελευταία λόγια του Ιησού προς τους μαθητές Του. Ο Μάρκος και ο Λουκάς αναφέρουν τις τελευταίες οδηγίες του Κυρίου, έστω με ένα διαφορετικό γλωσσικό ύφος. Παρακάτω, έχουμε τη σύγκριση των αναφορών: Ματθ.κη:19-20  Μάρκ.ις:15-18  Λουκ.κδ:47-49 και Πράξ.α:4-8.

 

Ματθαίος

Μάρκος

Λουκάς

Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τά έθνη ……….

Καί είπε πρός αυτούς·  Υπάγετε εις όλον τόν κόσμον ………

νά κηρυχθή ….. εις πάντα τά έθνη

βαπτίζοντες αυτούς

Οστις πιστεύση καί βαπτισθή θέλει σωθή

μετάνοια καί άφεσις αμαρτιών

εις τό όνομα τού Πατρός καί τού Υιού καί τού  Αγίου Πνεύματος,

Εν τώ ονόματί μου

εν τώ ονόματι αυτού

καί ιδού, εγώ είμαι μεθ' υμών πάσας τάς ημέρας έως τής συντελείας τού αιώνος.  Αμήν.

Σημεία δέ εις τούς πιστεύσαντας θέλουσι παρακολουθεί …………

Καί ιδού, εγώ αποστέλλω τήν επαγγελίαν τού Πατρός μου …. έωσού ενδυθήτε δύναμιν εξ ύψους.

 

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 12 Ιουλίου 2021




 

Κήρυγμα


 

Ματθαίος κη:19


Αυτό το εδάφιο αναφέρει τα λόγια του Ιησού λίγο πριν την ανάληψή Του:

«Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τά έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις τό όνομα τού Πατρός καί τού Υιού καί τού  Αγίου Πνεύματος».

Πως μπορούμε να συμβιβάσουμε αυτό το εδάφιο με όλες τις άλλες, πιο πρόσφατες αναφορές, που μιλάνε για βάπτισμα στο όνομα του Ιησού, όπως για παράδειγμα στις Πράξ.β:38; Υπάρχουν διάφορες θέσεις που μπορεί να πάρει κανείς.

Μπορεί κάποιος να πει ότι αυτά τα δύο εδάφια περιγράφουν δύο διαφορετικούς τρόπους βάπτισης. Όμως, αν είναι έτσι, τότε αντιφάσκουν. Το ένα πρέπει να είναι σωστό και το άλλο λάθος, γιατί μόνο ένας τρόπος χριστιανικού βαπτίσματος μπορεί να ισχύει.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 11 Ιουλίου 2021

Beautiful Relaxing Hymns, Peaceful Instrumental Music, "Monday Morning S...


 

Κήρυγμα


 

Τι μέλλει γενέσθαι;


Αποκ.ς:2
  και είδον, και ιδού ίππος λευκός, και ο καθήμενος επ αυτόν έχων τόξον, και εδόθη αυτώ στέφανος, και εξήλθεν νικών και ίνα νικήση.

Ποιος είναι ο καθήμενος πάνω σ’ αυτό το άσπρο άλογο;

Το λευκό κανονικά συμβολίζει την δικαιοσύνη. Σ’ αυτή την περίπτωση όμως συμβολίζει την ψευδοδικαιοσύνη. Ο καθήμενος πάνω στον ίππο εμφανίζεται σαν δίκαιος.

Κάθεται πάνω σε ίππο. Οι ίπποι έχουν σχέση με πολεμικές επιχειρήσεις σε πολλά εδάφια του λόγου του Θεού (Ψαλμ.κ:7 και Ιώβ λθ:19-25).

Γιατί ο καθήμενος πάνω στο άσπρο άλογο είναι ο Αντίχριστος:

Στο Δαν.ια:21 διαβάζουμε για κάποιον που θα κυριεύσει το βασίλειο με κολακείες:

«Και αντ' αυτού θέλει σηκωθή εξουθενημένος τις, εις τον οποίον δεν θέλουσι δώσει τιμήν βασιλικήν· αλλά θέλει ελθεί ειρηνικώς και κυριεύσει το βασίλειον εν κολακείαις»

Ο Χριστός είναι το Αρνίο που άνοιξε τις σφραγίδες του βιβλίου της κληρονομιάς μας. Συνεπώς δεν μπορεί εκείνος που ανοίγει μια από αυτές τις σφραγίδες, να είναι και ο καθήμενος στον λευκό ίππο. Είναι κάποιος άλλος που εξέρχεται, τη στιγμή που το Αρνίο ανοίγει την πρώτη σφραγίδα.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 10 Ιουλίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Αποδοχή του Ιησού σαν το πλήρωμα της θεότητας.


Το βάπτισμα στο όνομα του Ιησού, φανερώνει πίστη στο γεγονός ότι το πλήρωμα της θεότητας κατοικεί μέσα Του και ό,τι χρειαζόμαστε είναι εν αυτώ:

«διότι εν αυτώ κατοικεί πάν τό πλήρωμα τής θεότητος σωματικώς, καί είσθε πλήρεις εν αυτώ, όστις είναι η κεφαλή πάσης αρχής καί εξουσίας» (Κολ.β:9-10).

Ο Παύλος συνέδεσε αυτή την αποδοχή με το βάπτισμα, γιατί μόλις δύο εδάφια παρακάτω λέει ότι:

«συνταφέντες μετ' αυτού εν τώ βαπτίσματι, διά τού οποίου καί συνανέστητε διά τής πίστεως τής ενεργείας τού Θεού, όστις ανέστησεν αυτόν εκ τών νεκρών» (β:12).

Δεν αναγνωρίζουμε τον Ιησού μόνο σαν σωτήρα μας, αλλά σαν τον Θεό μας και σωτήρα μας (Β’ Πέτρ,α:1 & Ιούδ.25). Τον αναγνωρίζουμε σαν τον μόνο τρόπο να πλησιάσουμε τον Θεό (Ιωάν.ιδ:6-11).

Το βάπτισμα στο όνομα του Ιησού δίνει έμφαση στην πλήρη θεότητά Του και τον αποκλειστικό ρόλο Του στην σωτηρία μας.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 9 Ιουλίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Δύναμη και εξουσία στο όνομα του Ιησού

       

 

Η επίκληση ενός ονόματος αντιπροσωπεύει επίσης την εξουσία που βρίσκεται πίσω από το όνομα. Όταν ένας αστυνομικός λέει: «Άνοιξε, εν ονόματι του νόμου», επικαλείται την εξουσία του νόμου καθώς επίσης και την δύναμή του.

Όταν επικαλούμαστε το όνομα του Ιησού στηριζόμαστε πάνω στην δύναμη και την εξουσία του Ιησού. Ας δούμε μερικά παραδείγματα:

1.     Ο Ιησούς είπε «Εδόθη εις εμέ πάσα εξουσία εν ουρανώ καί επί γής. Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τά έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις τό όνομα τού Πατρός καί τού Υιού καί τού  Αγίου Πνεύματος» (Ματθ.κη:18,19)

2.     Το συμβούλιο των Εβραίων ρώτησε τον Πέτρο και τον Ιωάννη σχετικά με την θεραπεία του παράλυτου: «Διά ποίας δυνάμεως ή διά ποίου ονόματος επράξατε τούτο σείς;» (Πράξ.δ:7). Ο Πέτρος απάντησε: «άς ήναι γνωστόν εις πάντας υμάς καί εις πάντα τόν λαόν τού  Ισραήλ ότι διά τού ονόματος τού  Ιησού Χριστού τού Ναζωραίου, τόν οποίον σείς εσταυρώσατε, τόν οποίον ο Θεός ανέστησεν εκ νεκρών, διά τούτου παρίσταται ούτος ενώπιον υμών υγιής» (Πράξ.δ:10).

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Ταύτιση με το Χριστό


Το βάπτισμα είναι μια προσωπική ταύτιση με τον Ιησού Χριστό, αφού βαπτιζόμαστε «εις Χριστόν Ιησούν» (Ρωμ.ς:3  Γαλ.γ:27). Βαπτιζόμαστε στο όνομά Του για να ταυτιστούμε προσωπικά μαζί Του και να πάρουμε το όνομά Του. Για να γίνει κανείς μέλος του σώματος του Χριστού που είναι η εκκλησία, πρέπει να πάρει το όνομά Του.

Στην Παλαιά Διαθήκη ο Θεός ταυτίστηκε με τον ναό, τοποθετώντας το όνομά Του σ’ αυτόν (Α’ Βας.η:29). Στην Καινή Διαθήκη ο ναός του Θεού είναι η εκκλησία (Α’ Κορ.γ:16-17) και γι’ αυτό πρέπει να φέρει το όνομά Του. Οι άγιοι του Θεού, στο βιβλίο της Αποκάλυψης, έχουν γραμμένο πάνω τους το όνομα του Θεού, σαν σημάδι αναγνώρισης (γ:12, ιδ:1, κβ:4).

Το γεγονός ότι το όνομα μας ταυτίζει με τον Ιησού γίνεται ακόμα πιο φανερό, όταν προσέξουμε την πρόθεση «εις» στην Γαλ.γ:27. Το βάπτισμα, όταν γίνεται στο όνομα του Ιησού, μας ταυτίζει με τον Θεό, μας κάνει κτήμα Του και μας τοποθετεί στο σώμα Του. Δεν πρέπει να είμαστε απρόθυμοι να ταυτιστούμε μ’ Αυτόν που πέθανε για μας και να γίνουμε δικοί Του, επικαλούμενοι το όνομά Του κατά το βάπτισμα στο νερό.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021


 

Κήρυγμα


 

Ποιον θα τιμήσεις;


Ρωμ.ιβ:3 Διότι λέγω διά της χάριτος της εις εμέ δοθείσης προς πάντα όστις είναι μεταξύ σας, να μη φρονή υψηλότερα παρ' ό,τι πρέπει να φρονή, αλλά να φρονή ώστε να σωφρονή, κατά το μέτρον της πίστεως, το οποίον ο Θεός εμοίρασεν εις έκαστον.

Το παραπάνω εδάφιο μας λέει να έχουμε μια λογική άποψη για τον εαυτό μας. Αυτή η λογική, ειλικρινής, ταπεινή άποψη του εαυτού μας οδηγεί φυσικά στο Ρωμ.ιβ:10:

«γίνεσθε προς αλλήλους φιλόστοργοι διά της φιλαδελφίας, προλαμβάνοντες να τιμάτε αλλήλους»

Ο πολιτισμός μας, μας λέει ότι πρέπει να τιμούμε συνεχώς τους εαυτούς μας ώστε να μπορούμε να αναπτύξουμε μια υψηλή αυτοεκτίμηση, αλλά σαν Χριστιανοί καταλαβαίνουμε ότι μια πραγματικά υγιής εικόνα του εαυτού προέρχεται από την εκτίμηση του Θεού, όχι από εμάς.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 6 Ιουλίου 2021


 

Κήρυγμα


 

ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ


«Καί ο Πέτρος είπε πρός αυτούς· Μετανοήσατε, καί άς βαπτισθή έκαστος υμών εις τό όνομα τού  Ιησού Χριστού εις άφεσιν αμαρτιών ………..»
(Πράξ.β:38).

 

Το χριστιανικό βάπτισμα πρέπει να διενεργείται «στο όνομα του Ιησού». Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επικαλείται το όνομα του Ιησού προφορικά κατά το βάπτισμα.

 

Βιβλικές αναφορές.

 

Το βιβλίο των Πράξεων αναφέρει πέντε παραδείγματα βαπτίσματος στο όνομα του Ιησού, ενώ δεν υπάρχει καμία Βιβλική αναφορά που να κάνει λόγο για κάποιο άλλο όνομα ή κάποιο άλλο τρόπο σχετικά με το πραγματικό βάπτισμα. Θα δούμε τώρα έξι αδιαμφισβήτητες αναφορές στην Καινή Διαθήκη που αναφέρονται στο βάπτισμα στο όνομα του Ιησού.

Κ α λ η μ έ ρ α