Πέμπτη 21 Απριλίου 2022
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Εισαγωγή στο τέταρτο & πέμπτο κεφάλαιο
1.
Αποκ.α:17-18 Τον είδαμε σαν Αυτόν που νίκησε τον θάνατο,
και κατά συνέπεια ο μόνος ο οποίος μπορεί να μας δώσει αιώνια ζωή.
2.
Αποκ.α:13 Τον είδαμε να φανερώνεται σαν ο Αρχιερέας
και ο Μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπου.
3. Αποκ.α:8 Τον είδαμε σαν τον Παντοκράτορα Θεό, τον άναρχο και αιώνιο, ο οποίος βρίσκεται έξω από τον χρόνο και βλέπει τα πάντα. Αυτός είναι το Α και το Ω, η Αρχή και το Τέλος, ο Πρώτος και ο Έσχατος. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά ανήκουν στον Κύριο Ιησού, τον οποίο όταν ο Ιωάννης είδε, μας λέει ότι ήταν όμοιος με Υιόν ανθρώπου.
Τετάρτη 20 Απριλίου 2022
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.γ:18-21
Αποκ.γ:18 συμβουλεύω σοι αγοράσαι παρ’ εμού χρυσίον πεπυρωμένον εκ πυρός ίνα πλουτήσης,
και ιμάτια λευκά ίνα περιβάλη και μη φανερωθή η αισχύνη της γυμνότητός σου, και
κολλ(ο)ύριον εγχρίσαι τους οφθαλμούς σου ίνα βλέπης.
συμβουλεύω σοι
Αφού ο Κύριος τους μίλησε για την κατάσταση και τα προβλήματά τους, τώρα φαίνεται σαν να θέλει να τους συμβουλέψει με αγάπη για το τι πρέπει να κάνουν για να μπορέσουν να γιατρευτούν απ’ αυτή την κατάσταση της αθλιότητας.
Τρίτη 19 Απριλίου 2022
Μπορεί ένας Χριστιανός να καταληφθεί από δαιμόνια;
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η σημερινή κοινωνία, ειδικά ο δυτικός πολιτισμός μας, γοητεύεται με πράγματα που σχετίζονται με το υπερφυσικό βασίλειο.
Οι εκπομπές με θέμα το υπερφυσικό έχουν την μεγαλύτερη
τηλεθέαση. Οι άνθρωποι ενθουσιάζονται από ιστορίες ψυχικών φαινομένων, από
ιστορίες πνευμάτων. Είναι λιγότερο τρομακτικές και πιο αποδεκτές σαν μέρος του
κόσμου στον οποίο ζούμε.
Μεταξύ αυτών που συγκεντρώνουν μια μικρή αύξηση της
προσοχής λόγω αυτού του υπερφυσικού ενδιαφέροντος είναι οι σημερινές χαρισματικές
εκκλησίες, όπου τα πνευματικά γεγονότα και η υποτιθέμενη «δύναμη του Αγίου
Πνεύματος» εκτίθενται σε τακτική, εβδομαδιαία βάση.
Ένα από τα πρόσφατα αξιοθέατα είναι οι ζωντανοί
εξορκισμοί και η εκβολή δαιμονίων – όπως λένε - από «ειδικά χρισμένα» άτομα.
Το θέμα και οι θεατρινισμοί τέτοιων πραγμάτων έχουν προκαλέσει κάποια σύγχυση μεταξύ των χριστιανών που αναρωτιούνται και ανησυχούν με όλα αυτά που γίνονται από κάποιους επιτήδειους.
Δευτέρα 18 Απριλίου 2022
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.γ:14-17
Αποκ.γ:14 Καὶ τῷ ἀγγέλῳ τῆς ἐν Λαοδικείᾳ ἐκκλησίας γράψον· Τάδε λέγει ὁ ἀμήν, ὁ
μάρτυς ὁ πιστὸς καὶ [ὁ] ἀληθινός, ἡ ἀρχὴ τῆς κτίσεως τοῦ θεοῦ.
Λαοδίκεια
Η χρονική διάρκεια της περιόδου αυτής είναι από την
Αρπαγή μέχρι την 6η σφραγίδα του βιβλίου της Αποκάλυψης. Τότε είναι
που όλοι οι μάρτυρες της θλίψης έχουν σκοτωθεί από τον Αντίχριστο,
ανασταίνονται και αρπάζονται στον ουρανό. Ο χρόνος αυτής της περιόδου είναι 42
μήνες ή 1260 ημέρες ή 3 ½ χρόνια ή καιροί, καιρός και ήμισυ καιρού.
Υπό μία έννοια, η εκκλησία της Λαοδικείας υπάρχει
σήμερα, ανάμεσά μας και είναι οι αναγεννημένοι μεν Χριστιανοί οι οποίοι όμως
είναι χλιαροί, δεν έχουν αγάπη για τον Ιησού και τον λόγο Του.
Είναι ακόμα εκκλησίες της Μεταρρύθμισης που υπάρχουν σήμερα, που έχουν χάσει το φως της αλήθειας και της κίνησης του Πνεύματος του Θεού και στέκονται αντιμέτωποι με τον Ίδιο το Θεό, όπως στο θέμα της βάπτισης με Πνεύμα Άγιο.
Κυριακή 17 Απριλίου 2022
Η εκκλησία στις μέρες μας (1)
Αποκ.γ:7 Καὶ τῷ ἀγγέλω τῆς ἐν Φιλαδελφείᾳ ἐκκλησίας
γράψον· Τάδε λέγει ὁ ἅγιος, ὁ ἀληθινός, ὁ ἔχων τὴν κλεῖν Δαυὶδ, ὁ ἀνοίγων καὶ οὐδεὶς
κλείσει καὶ κλείων καὶ οὐδεὶς ἀνοίγει·
ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
Αυτή η εκκλησιαστική περίοδος αναφέρεται σε μας που
ζούμε στους καιρούς που αυτή η προφητική γραφή πρόκειται να εκπληρωθεί.
Ζούμε μαζί με όλο τον λαό του Θεού, σ’ όλο τον κόσμο,
στην περίοδο της Φιλαδέλφειας που αρχίζει με την έκχυση του Αγίου Πνεύματος στις
αρχές του 19ου αιώνα και πρόκειται να τελειώσει με την Αρπαγή.
Είναι αδύνατον να ορίσουμε την ημερομηνία λήξης αυτής
της περιόδου διότι ουδείς γνωρίζει την ημέρα και την ώρα ειμί ο Κύριος.
Φιλαδέλφεια σημαίνει «αδελφική αγάπη» κι αυτό ακριβώς
είναι το πνεύμα της εκκλησίας της αρπαγής.
Οι μέρες που ζούμε είναι αυτές που ο Θεός υποσχέθηκε ότι θα τελειοποιήσει την Νύμφη Του και θα μας φέρει όλους σε ενότητα πίστης (Εφεσ.δ:13).
Σάββατο 16 Απριλίου 2022
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.γ:10-12
Αποκ.γ:10 ὅτι ἐτήρησας τὸν λόγον τῆς ὑπομονῆς
μου, κἀγώ σε τηρήσω ἐκ τῆς ὥρας τοῦ πειρασμοῦ τῆς μελλούσης ἔρχεσθαι ἐπὶ τῆς
οἰκουμένης ὅλης πειράσαι τοὺς κατοικοῦντας ἐπὶ τῆς γῆς.
Εδώ υπάρχει μια ένδοξη υπόσχεση, με την διπλή χρήση του «τηρώ».
·
«ότι ετήρησας τον λόγον της υπομονής μου», δηλαδή κράτησες την διαθήκη μου και υπάκουσες στις
εντολές μου, γι’ αυτό:
·
«καγώ σε τηρήσω εκ της ώρας του πειρασμού». Αυτή είναι η θαυμαστή υπόσχεσή που θα δούμε στην
συνέχεια.
Η λέξη «τηρήσω» έχει την έννοια του να φυλάξεις κάτι με ασφάλεια. Συχνά χρησιμοποιείται για ανθρώπους που κρατούνται στη φυλακή για να μην δραπετεύσουν. Έτσι και ο Κύριος θα φυλάξει την Νύμφη Του από την ώρα του πειρασμού σε ασφάλεια (Πραξ.δ:3 & ε:18).
Παρασκευή 15 Απριλίου 2022
Γιατί ο ληστής στον σταυρό είχε μεγαλύτερη πίστη από τους περισσότερους μαθητές;
Όταν συζητάμε για τον ληστή στον σταυρό, συνήθως εστιάζουμε στην εγκυρότητα της ειλικρινούς του μετάνοιας.
Ομολόγησε σαφώς την αμαρτία
του και πίστεψε στον Ιησού και την Βασιλεία του Θεού (Λουκ.κγ:39-42).
Αλλά πρόσφατα σκεφτόμουν την
απίστευτη πίστη του ληστή. Επιτρέψτε μου να εξηγήσω:
✔ Όταν συνελήφθη ο Ιησούς, οι
μαθητές Τον εγκατέλειψαν (Μάρκ.ιδ:50).
✔ Ο Πέτρος τον αποκήρυξε (Ματθ.κς:69-75).
✔ Οι γυναίκες που ήταν παρούσες στην σταύρωση, αρχικά στέκονται σε απόσταση και αργότερα κινούνται προς τον σταυρό με τον Ιωάννη (Μάρκ.ιε:40-41, Ιωάν.ιθ:25-27). Ωστόσο, δεν περίμεναν να αναστηθεί ο Χριστός (Μάρκ.ις:3).
Πέμπτη 14 Απριλίου 2022
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Κεφ.γ:7-9
Αποκ.γ:7 Καὶ τῷ ἀγγέλω τῆς ἐν Φιλαδελφείᾳ ἐκκλησίας
γράψον· Τάδε λέγει ὁ ἅγιος, ὁ ἀληθινός, ὁ ἔχων τὴν κλεῖν Δαυὶδ, ὁ ἀνοίγων καὶ οὐδεὶς
κλείσει καὶ κλείων καὶ οὐδεὶς ἀνοίγει·
ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
Αυτή η εκκλησιαστική περίοδος αναφέρεται σε μας που
ζούμε στους καιρούς που αυτή η προφητική γραφή πρόκειται να εκπληρωθεί. Η
περιγραφή αυτής της περιόδου βρίσκεται στα εδάφια 7-13.
Ζούμε μαζί με όλο τον λαό του Θεού, σ’ όλο τον κόσμο,
στην περίοδο της Φιλαδέλφειας που αρχίζει με την έκχυση του Αγίου Πνεύματος
στις αρχές του 19ου αιώνα και πρόκειται να τελειώσει με την Αρπαγή.
Είναι αδύνατον να ορίσουμε την ημερομηνία λήξης αυτής της περιόδου διότι ουδείς γνωρίζει την ημέρα και την ώρα ειμί ο Κύριος.