Ιούδ.α:3 Αγαπητοί, επειδή καταβάλλω πάσαν σπουδήν να σας γράψω περί της κοινής σωτηρίας, έλαβον ανάγκην να σας γράψω, προτρέπων εις το να αγωνίζησθε δια την πίστιν, ήτις άπαξ παρεδόθη εις τους αγίους.

Σάββατο 21 Αυγούστου 2021


 

Κήρυγμα


 

Υπάρχουν εξαιρέσεις; (4)

 


Αυτοί που ομολογούν τον Χριστό.

 

Μια ειλικρινής ομολογία βασισμένη όμως σε μια λανθασμένη άποψη για τον Χριστό, δεν είναι αρκετή. Θα πρέπει κανείς να πιστέψει και να υπακούσει στο Ευαγγέλιο.

Ψευδοπροφήτες και αιρετικοί ομολογούν πίστη στον Χριστό, αλλά δεν είναι σωσμένοι. Σύμφωνα με τον Ιησού, κάποιοι θα Τον ομολογήσουν ειλικρινά, θα πιστεύουν ότι είναι σωσμένοι, θα κάνουν θαύματα στο όνομά Του, αλλά δεν θα σωθούν γιατί δεν υπάκουσαν στον λόγο Του (Ματθ.ζ:21-27). Πολλοί θα ομολογούν ότι Τον γνωρίζουν κι ότι απόλαυσαν την παρουσία Του, αλλά δεν θα σωθούν (Λουκ.ιγ:25-27).

Τι θα γίνει με αυτούς που έχουν ένα μέτρο πίστης στον Χριστό, αλλά δεν έχουν υπακούσει ακριβώς στο Ευαγγέλιο;

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Παρασκευή 20 Αυγούστου 2021


 

Κήρυγμα


 

Υπάρχουν εξαιρέσεις; (3)

 



Ηθικοί και ειλικρινείς άνθρωποι.

 

Κανείς δεν είναι δίκαιος από μόνος του, κανείς δεν είναι αγαθός στα μάτια του Θεού, όλοι είναι αμαρτωλοί και κανείς δεν μπορεί να σωθεί εξαιτίας των καλών του έργων (Ρωμ.γ:10-12, 23, 27-28  Εφες.β:8-9).

Μία αμαρτία είναι αρκετή να καταδικάσει μια ψυχή, και άσχετα με το πόσο καλός μπορεί να είναι κάποιος, χωρίς τον Θεό είναι ένας αμαρτωλός.

Κανείς δεν μπορεί να κερδίσει την σωτηρία του, γιατί είναι δώρο από τον Θεό και δίδεται με τους δικούς Του όρους, που περιλαμβάνουν πίστη στον Χριστό και υπακοή στο Ευαγγέλιό Του. Άσχετα με το πόσο ηθικά προσπαθεί να ζήσει κανείς, αν δεν ακολουθήσει το σχέδιο του Θεού, δεν μπορεί να σωθεί.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Πέμπτη 19 Αυγούστου 2021


 


 

Υπάρχουν εξαιρέσεις; (2)

 


Οι Εθνικοί θα χαθούν;

 

Εφαρμόζοντας αυτές τις αρχές, ας εξετάσουμε την πιθανότητα εξαίρεσης αυτών που ποτέ δεν άκουσαν το Ευαγγέλιο.

Κανείς δεν μπορεί να κληρονομήσει αιώνια ζωή έξω από το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού «Αληθώς, αληθώς σοί λέγω, εάν τις δέν γεννηθή εξ ύδατος καί Πνεύματος, δέν δύναται νά εισέλθη εις τήν βασιλείαν τού Θεού»  (Ιωάν.γ:5).

Ο Ιησούς είπε: «Εγώ είμαι η οδός καί η αλήθεια καί η ζωή· ουδείς έρχεται πρός τόν Πατέρα, ειμή δι' εμού» (Ιωάν.ιδ:6).

Ακόμα είπε: «Σάς είπον λοιπόν ότι θέλετε αποθάνει εν ταίς αμαρτίαις υμών· διότι εάν δέν πιστεύσητε ότι εγώ είμαι, θέλετε αποθάνει εν ταίς αμαρτίαις υμών» (Ιωάν.η:24).

Ο Παύλος έγραψε: «εις εσάς δέ τούς θλιβομένους άνεσιν μεθ' ημών, όταν ο Κύριος  Ιησούς αποκαλυφθή απ' ουρανού μετά τών αγγέλων τής δυνάμεως αυτού εν πυρί φλογός, κάμνων εκδίκησιν εις τούς μή γνωρίζοντας Θεόν καί εις τούς μή υπακούοντας εις τό ευαγγέλιον τού Κυρίου ημών  Ιησού Χριστού, οίτινες θέλουσι τιμωρηθή με όλεθρον αιώνιον από προσώπου τού Κυρίου καί από τής δόξης τής δυνάμεως αυτού» (Β’ Θες.α:7-9).

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τετάρτη 18 Αυγούστου 2021


 


 

Υπάρχουν εξαιρέσεις; (1)

 


«πώς ημείς θέλομεν εκφύγει, εάν αμελήσωμεν τόσον μεγάλην σωτηρίαν; ήτις αρχίσασα νά λαλήται διά τού Κυρίου, εβεβαιώθη εις ημάς υπό τών ακουσάντων, καί ο Θεός συνεπεμαρτύρει μέ σημεία καί τέρατα καί μέ διάφορα θαύματα καί μέ διανομάς τού  Αγίου Πνεύματος κατά τήν θέλησιν αυτού» (Εβρ.β:3-4).

 

Μπορεί να υπάρξει εξαίρεση στο σχέδιο σωτηρίας της Καινής Διαθήκης που ξέρουμε μέσα από τον λόγο του Θεού;

Θα αναλύσουμε τώρα, στο φως των Γραφών, κάποιες προτεινόμενες εξαιρέσεις.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Τρίτη 17 Αυγούστου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: ΓΛΩΣΣΟΛΑΛΙΑ



«Λοιπόν και ημείς, περικυκλωμένοι όντες υπό τοσούτου νέφους μαρτύρων …….» (Εβρ.ιβ:1).

 

Θα εξετάσουμε την ύπαρξη της βάπτισης του Αγίου Πνεύματος με το σημείο της γλωσσολαλιάς στην εκκλησιαστική ιστορία και θα δούμε τα συμπεράσματα σχετικά με το πλήρες αποστολικό μήνυμα κατά την διάρκεια ολόκληρης της εκκλησιαστικής ιστορίας.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όλες τις δυσκολίες που σχετίζονται με μια τέτοια μελέτη, όπως περιγράψαμε και στο προηγούμενο κεφάλαιο.

Τα λόγια της Εγκυκλοπαίδειας “Britannica” μας εξυπηρετούν σαν πρόλογος του θέματός μας: «Μεταποστολικές περιπτώσεις γλωσσολαλιάς καταγράφονται σε ολόκληρη τη χριστιανική εκκλησιαστική ιστορία». [1]

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Δευτέρα 16 Αυγούστου 2021


 

Κήρυγμα


 

Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ (5)

 


Ο Μεσαίωνας.

 

Η εκκλησία στην Κωνσταντινούπολη καταδίκασε το βάπτισμα του Σαβέλλιου με ένα γράμμα προς την Αντιόχεια γύρω στο 450.

Ο κώδικας του Ιουστινιανού του 529 (Βυζαντινή αυτοκρατορία) διακήρυξε την ποινή του θανάτου για τους αντιτριαδικούς και τους αναβαπτιστές.

Η σύνοδος της Κωνσταντινούπολης το 553 καταδίκασε ξανά το βάπτισμα του Σαβέλλιου, και ο Martin Dumiun (πέθανε το 579) επίσκοπος της Braga καταδίκασε το βάπτισμα του Σαβέλλιου γιατί «κρατούσε τη μία βύθιση σε ένα όνομα».

Ο Bede (673-735) της Αγγλίας δέχτηκε την εγκυρότητα του βαπτίσματος στο όνομα του Ιησού βασιζόμενος στη δικαιολογία του Αμβρόσιου, όπως έκανε η σύνοδος της Φρυγίας (792) και ο πάπας Νικόλαος Ι (858-867).

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Κυριακή 15 Αυγούστου 2021

Beautiful Instrumental Hymns, Peaceful instrumental Music, Piano and Flu...


 

Κήρυγμα


 

ΠΟΙΟΣ ΦΥΛΑΕΙ ΤΑ ΝΩΤΑ ΣΟΥ ;


Από τη στιγμή που ο κορωνοϊός άρχισε να εξαπλώνεται στον πλανήτη, κυβερνητικοί αξιωματούχοι και ειδικοί του κλάδου της υγείας μας ζήτησαν να τηρούμε «αποστάσεις ασφαλείας» μεταξύ μας.

Πιστεύω ότι είναι σημαντικό να μείνουμε συνδεμένοι σε ένα επίπεδο ο ένας με τον άλλο μέσα στο σώμα του Χριστού – τώρα είναι πιο αναγκαίο από ποτέ.

Ευτυχώς, μπορούμε να επικοινωνούμε με διάφορους τρόπους που έχουμε διαθέσιμους μέσω της τεχνολογίας. Είναι ζωτικής σημασίας κάθε πιστός να έχει φίλους μέσα στο σώμα του Χριστού.

Εβρ.γ:13 αλλά προτρέπετε αλλήλους καθ' εκάστην ημέραν, ενόσω ονομάζεται το σήμερον, διά να μη σκληρυνθή τις εξ υμών διά της απάτης της αμαρτίας·

Όταν ένα άτομο είναι απομονωμένο, γίνεται ιδιαίτερα ευάλωτο στην απογοήτευση και στην παραπλάνηση του εχθρού.

Κ α λ η μ έ ρ α


 

Σάββατο 14 Αυγούστου 2021


 



 

Κήρυγμα


 

Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ (4)

 


Τρίτος αιώνας.

 

Είναι σημαντικό, ότι βρίσκουμε αναφορές βάπτισης στο όνομα του Ιησού, πολύ καιρό μετά τον Ιουστίνο. Τον τρίτο αιώνα, ξεσηκώθηκε μια διαμάχη για την εγκυρότητα των βαπτίσεων που κάνουν οι «αιρετικοί».

Ο Στέφανος, επίσκοπος Ρώμης (οι Καθολικοί τον θεωρούν πάπα) υποστήριξε ότι είναι έγκυρο αυτό το βάπτισμα, ενώ ο Βορειοαφρικάνος θεολόγος Κυπριανός υποστήριξε ότι δεν ήταν.

Στην εναντίωση του Στέφανου ο Κυπριανός πραγματεύτηκε την περίπτωση των «αιρετικών» που βαπτίζουν στο όνομα του Ιησού. Ρώτησε: Μπορούν όσοι αιρετικοί έχουν βαπτιστεί στο όνομα του Ιησού να θεωρηθούν ότι έχουν λάβει άφεση αμαρτιών; Υποστήριξε ότι οι Εβραίοι στις Πράξεις, σωστά βαπτίστηκαν στο όνομα του Ιησού, επειδή ήδη γνώριζαν τον Πατέρα, αλλά οι εθνικοί που δεν γνώριζαν τον Πατέρα πρέπει να βαπτίζονται σε όλη την τριάδα.

Κ α λ η μ έ ρ α