Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ
Εβρ.ι:38 Ο δε δίκαιος θέλει ζήσει εκ πίστεως· και εάν
τις συρθή οπίσω, η ψυχή μου δεν ευαρεστείται εις αυτόν.
Α’ Ιωάν.ε:4 Διότι παν ό,τι εγεννήθη εκ του Θεού νικά τον
κόσμον· και αύτη είναι η νίκη η νικήσασα τον κόσμον, η πίστις ημών.
Ματθ.θ:28,29 Και ότε εισήλθεν εις την οικίαν, επλησίασαν
εις αυτόν οι τυφλοί, και λέγει προς αυτούς ο Ιησούς· Πιστεύετε ότι δύναμαι να
κάμω τούτο; Λέγουσι προς αυτόν· Ναι, Κύριε. Τότε ήγγισε τους οφθαλμούς αυτών,
λέγων· Κατά την πίστιν σας ας γείνη εις εσάς.
Ο προφήτης Ησαΐας μας δίνει μια εικόνα από την αίθουσα του θρόνου του Θεού:
Ησ.ς:1-3 Κατά το έτος εν ω απέθανεν Οζίας ο βασιλεύς, είδον τον Κύριον καθήμενον επί θρόνου υψηλού και επηρμένου, και το κράσπεδον αυτού εγέμισε τον ναόν. Άνωθεν αυτού ίσταντο Σεραφείμ ανά εξ πτέρυγας έχοντα έκαστον με τας δύο εκάλυπτε το πρόσωπον αυτού και με τας δύο εκάλυπτε τους πόδας αυτού και με τας δύο επέτα. Και έκραζε το εν προς το άλλο και έλεγεν, Άγιος, άγιος, άγιος ο Κύριος των δυνάμεων πάσα η γη είναι πλήρης της δόξης αυτού.
Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022
- Η ΕΜΦΥΤΕΥΣΗ ΜΙΑΣ ΙΔΕΑΣ -
Παρατηρείστε γύρω σας, με πόση περισσή τέχνη εμφυτεύονται στο κεφάλι μας ιδέες, αντιλήψεις, νοοτροπίες, τρόποι ενδυμασίας, ζωής, ακόμα και λέξεις.
Είναι τόσο έντονο και συχνό φαινόμενο στην εποχή μας που είναι δύσκολο πια να ξεχωρίσεις ποια κομμάτια σου είναι αποκλειστικά δικά σου και ποια σου εμφύτευσε ο κοινωνικός περίγυρος, η ... εποχή.
Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2022
Λιμός και λοιμός
Λέξεις που έλκουν αμφότερες την καταγωγή τους από την αρχαία ελληνική γλώσσα, τα ουσιαστικά λιμός και λοιμός πολύ συχνά συγχέονται από ορθογραφικής και εννοιολογικής άποψης λόγω της ηχητικής ταύτισής τους.
Στις γραμμές που ακολουθούν θα επιχειρήσουμε να καταστήσουμε
σαφή τη διαφοροποίηση των δύο ομόηχων αυτών λέξεων ως προς την ορθογραφία, αλλά
και να αναδείξουμε το εντελώς διαφορετικό σημασιολογικό περιεχόμενό τους.
Το ουσιαστικό λιμός σημαίνει τη μεγάλη πείνα που μαστίζει ολόκληρο πληθυσμό, τη σιτοδεία, την παρατεταμένη έλλειψη τροφίμων για τη συντήρηση ανθρώπων και ζώων.
Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2022
ΠΟΙΑ ΗΤΑΝ Η ΛΥΔΙΑ;
Η Λυδία που συναντάμε στην Καινή Διαθήκη στο βιβλίο των Πράξεων στο 16ο κεφάλαιο, ήταν έμπορος πορφύρας από τα Θυάτειρα της Μ. Ασίας.
Πάμε να δούμε τί σημαίνουν αυτές οι δύο της «ιδιότητες»
ιστορικά.
Η Λύδια χρονικά τοποθετείται στον πρώτο αιώνα μ.Χ. Ας δούμε
πρώτα την καταγωγή της.
Τα Θυάτειρα της Μ. Ασίας ήταν αρχαία πόλη στη δυτική πλευρά της Μ. Ασίας, μόλις 50km περίπου από το Αιγαίο. Μια σύγχρονη Μικρασιάτισσα δηλαδή.
Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2022
Η αλήθεια δημιουργεί εχθρούς
· Αγαπούσε τον πατέρα της, αλλά δεν μπορούσε να συμφωνήσει με την επιλογή του να συζεί με μια γυναίκα που δεν ήταν γυναίκα του.
· Αγαπούσε
την κόρη του, αλλά δεν μπορούσε να συμφωνήσει με τη στάση της υπέρ των
αμβλώσεων.
· Αγαπούσε
την εγγονή της, αλλά δεν μπορούσε να εγκρίνει τον ομοφυλοφιλικό τρόπο ζωής της.
Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2022
Επιστολές (48)
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ
ΙΟΥΔΑ
Α. Ο
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Η επιστολή αυτή γράφτηκε από τον Ιούδα, τον
αδελφό του Ιακώβου και ετεροθαλή αδελφό του Ιησού (Ιούδας α). Αναφέρεται στα
παρακάτω εδάφια: Ματθαίος ιγ:55 και Μάρκος ς:3.
Ο Ιούδας δεν ήταν απόστολος. Μετά την ανάσταση του Κυρίου μας παραδέχτηκε το Μεσσιανικό έργο του αδελφού του. Κατά την διάρκεια της διακονίας του Κυρίου μας στην γη, ο Ιούδας ήταν άπιστος. Μετά την εμφάνιση του Ιησού στον Ιάκωβο πίστεψε ο Ιούδας.
Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2022
Επιστολές (47)
Η ΤΡΙΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
Α. Η
ΤΡΙΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ
Η επιστολή αυτή είχε γραφτεί από τον απόστολο
Ιωάννη περίπου τον ίδιο καιρό με τις δύο πρώτες του επιστολές.
Ήταν ένα πολύ προσωπικό γράμμα προς τον Γάϊο,
που έδινε έμφαση στο καθήκον της φιλοξενίας και προειδοποιούσε κατά του
κίνδυνου της άρχουσας ηγεσίας.
Στο γράμμα αυτό ο Ιωάννης επαίνεσε τον Γάϊο για τη φιλοξενία του προς τους Χριστιανούς εργάτες (του Κυρίου) και κατήγγειλε την αφιλόξενη στάση του Διοτρεφή.
Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2022
Α΄ Τιμοθέου (συνέχεια)
ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΝΟΙ
γ:1
Ο Παύλος πάντοτε διόριζε πρεσβυτέρους για να
φροντίζουν την κάθε εκκλησία. Εκτός από τα πέντε χαρίσματα της διακονίας που
αναφέρονται στην Εφεσ.δ:11 (απόστολοι, προφήτες, ευαγγελιστές ποιμένες και
δάσκαλοι) υπάρχουν και κάποιοι άλλοι τίτλοι που χρησιμοποιούνται για
λειτουργούς της εκκλησίας: πρεσβύτεροι, επίσκοποι, προεστώτες και διάκονοι.
Επίσκοπος είναι αυτός που επι-σκοπεί, ο επιτηρητής, ο
επόπτης και είναι το ίδιο με το πρεσβύτερος και προεστός.
Στην Φιλιπ.α:1 φαίνεται ότι υπάρχουν δύο λειτουργήματα στην εκκλησία που είναι ξεχωριστά από την υπόλοιπη συνάθροιση και αυτά είναι του επισκόπου και του διακόνου.