Κάποιος παρουσιάστηκε στον ουρανό μετά το τέλος της ζωής του - λέει ένα ανέκδοτο - όμως ο άγγελος στην πόρτα του Παράδεισου τού είπε:
- «Δεν βρίσκω το όνομά σου γραμμένο στο
βιβλίο της Ζωής. Για να πω την αλήθεια κάποτε ξεκίνησα να το γράψω, αλλά δεν
βρήκα το χρόνο».
Ακόμη
και σαν ανέκδοτο, αυτό το ενδεχόμενο ακούγεται τόσο τραγικό, παρόλο που δεν
φαντάζεται κανείς ότι τέτοια αμέλεια θα μπορούσε ποτέ να συμβεί εκεί πάνω!
Μήπως όμως κι εμείς «δεν βρίσκουμε χρόνο» για τα πράγματα του Θεού; Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε πριν από καιρό, έδειξε ότι οι περισσότεροι χριστιανοί δαπανούν ελάχιστο χρόνο για τα πνευματικά πράγματα. Σύμφωνα με όσα έγραψε το περιοδικό, στα 70 χρόνια που ζει ο μέσος άνθρωπος, δαπανά συνολικά:
για το σχολείο 6 χρόνια |
για ύπνο 24
χρόνια |
για διασκέδαση 8
χρόνια |
για περιποίηση 5,5
χρόνια |
για φαγητό 6
χρόνια |
για κουβέντα 3
χρόνια |
για εργασία 11
χρόνια |
για διάβασμα 3
χρόνια |
για περπάτημα 6
χρόνια |
ΣΥΝΟΛΟ 69,5
χρόνια |
Κι
αν ακόμη αμφισβητήσει κανείς αυτούς τους αριθμούς, η πραγματικότητα δεν είναι
πολύ διαφορετική, ούτε διαψεύδεται από μερικούς ανθρώπους που βρίσκονται
πάντοτε στις εκκλησίες, αλλά η ζωή τους μοιάζει τόσο πολύ μ' εκείνη των
Φαρισαίων, που περιέγραψε ο Χριστός.
Όπως
και να έχει το πράγμα, ωστόσο, το γεγονός είναι ότι ο τρόπος που ζει ο
άνθρωπος, στα πλαίσια της σημερινής κοινωνικής κατάστασης, είναι πρώτιστα
απορροφημένος από τον αγώνα της επιβίωσης και ύστερα από την άσκοπη σπατάλη του
χρόνου μπροστά στο χαζοκούτι της τηλεόρασης, κι αυτός ο χρόνος δεν υπολογίστηκε
στον παραπάνω πίνακα...
Δυστυχώς,
όμως, αλλάζει το κλίμα στις τάξεις των πιστών, οι οποίοι απομακρύνονται ολοένα
και περισσότερο από παλιές ευλογημένες πνευματικές αξίες, για να υπηρετήσουν με
όλη τους τη δύναμη το κοσμικό φρόνημα, «την επιθυμία της σαρκός, την
επιθυμία των οφθαλμών και την αλαζονεία του βίου» (Α' Ιωάν.β:16).
Τι
μπορεί να περιμένεις από αυτή τη διαφθορά; Τι άλλο από το νόμο της σποράς και
του θερισμού; «Ο σπείρων εις την σάρκα εαυτού θέλει θερίσει εκ της σαρκός
φθοράν», λέει η Γραφή (Γαλ.ς:8). Υπάρχει κανείς που περιμένει κάτι
καλύτερο;
Γνωρίζοντας
εκ των προτέρων πως με τη βία δεν γίνεται τίποτα, ευχόμαστε και προσευχόμαστε
για πνευματική ανάνηψη, μετάνοια κι επιστροφή.
Αναζωογονήστε το νου σας
Στο
τέλος κάθε χρονιάς κοιτάζουμε πίσω και αναθεωρούμε αυτό που τώρα πια είναι
ιστορία. Και στην αρχή της νέας χρονιάς αποβλέπουμε με ενδιαφέρον σ’ αυτό που
βρίσκεται μπροστά.
Ο
Πέτρος, που έγραψε τη δεύτερη επιστολή του λίγο πριν πεθάνει, μπορούσε να
αναπολεί τη ζωή του και να βλέπει το μέλλον σαν μια ευκαιρία να δώσει χρήσιμες
οδηγίες στην επόμενη γενιά:
Β’ Πέτρ.α:12 Όθεν
δεν θέλω αμελήσει να σας υπενθυμίζω πάντοτε περί τούτων, καίτοι ειδότας και
εστηριγμένους εις την παρούσαν αλήθειαν.
Β΄Πέτρ.γ:1 Δευτέραν
ήδη ταύτην την επιστολήν σας γράφω, αγαπητοί, με τας οποίας διεγείρω δι'
υπενθυμίσεως την ειλικρινή σας διάνοιαν,
Είμαστε
ξεχασιάρηδες και εύκολα επηρεαζόμαστε από αυτά που συμβαίνουν στη ζωή. Όπως η
μπαταρία ενός κινητού τηλεφώνου, κι εμείς χρειάζεται να επαναφορτιζόμαστε κατά
διαστήματα.
Ο
Πέτρος το ήξερε αυτό και ο στόχος του ήταν να επαναφορτίζει και να αναζωογονεί
συνεχώς τη μνήμη των χριστιανών της εποχής του, θυμίζοντάς τους πώς πρέπει να
ζουν:
Β΄Πέτρ.α:13-15 Στοχάζομαι
όμως δίκαιον, εφ' όσον είμαι εν τούτω τω σκηνώματι, να σας διεγείρω διά της
υπενθυμίσεως, επειδή εξεύρω ότι εντός ολίγον θέλω αποθέσει το σκήνωμά μου,
καθώς και ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός μοι εφανέρωσε. Θέλω όμως επιμεληθή, ώστε
σεις και μετά την αποβίωσίν μου να δύνασθε πάντοτε να ενθυμήσθε αυτά.
Οι
άνθρωποι αναζωογονούν το νου τους με πολλούς τρόπους: ξεκούραση, αναψυχή,
περισυλλογή, διακοπές. Όπως οι μπαταρίες χρειάζονται να επαναφορτιστούν με
ηλεκτρική ενέργεια, οι χριστιανοί χρειάζονται να επαναφορτίζονται και να
αναζωογονούνται με την πνευματική «ενέργεια του Θεού».
Ο
νους μας πρέπει να είναι γεμάτος με το μήνυμα του Θεού, το οποίο είναι
αξιόπιστο, καθώς γράφτηκε από αυτόπτες μάρτυρες όπως ο Πέτρος, και με την
οδηγία του Αγίου Πνεύματος (Β’ Πέτρ.α:16-18,21). Η Βίβλος συχνά
ονομάζεται ο λόγος του Θεού, επειδή είναι μήνυμα του Θεού σε μας:
Α΄Κορ.β:13 Τα
οποία και λαλούμεν ουχί με διδακτούς λόγους ανθρωπίνης σοφίας, αλλά με
διδακτούς του Πνεύματος του Αγίου, συγκρίνοντες τα πνευματικά προς τα
πνευματικά.
Εβρ.δ:12 Διότι
ο λόγος του Θεού είναι ζων και ενεργός και κοπτερώτερος υπέρ πάσαν δίστομον
μάχαιραν και διέρχεται μέχρι διαιρέσεως ψυχής τε και πνεύματος, αρμών τε και
μυελών, και διερευνά τους διαλογισμούς και τας εννοίας της καρδίας·
Το
μήνυμα της Βίβλου είναι όπως ένα «φως που λάμπει σε σκοτεινό τόπο» – το
οποίο φωτίζει και διαφωτίζει τη σκέψη μας κρατώντας μας άγρυπνους. Ο Πέτρος
προτρέπει να δώσουμε μεγάλη προσοχή στο μήνυμά του:
Β΄Πέτρ.α:19 Και
έχομεν βεβαιότερον τον προφητικόν λόγον, εις τον οποίον κάμνετε καλά να
προσέχητε ως εις λύχνον φέγγοντα εν σκοτεινώ τόπω, εωσού έλθη η αυγή της ημέρας
και ο φωσφόρος ανατείλη εν ταις καρδίαις υμών·
Πρέπει
να δίνουμε μεγάλη προσοχή σ’ αυτό το μήνυμα ως το τέλος της εποχής της
Εκκλησίας, η οποία εικονίζεται με τη χαραυγή της ημέρας:
Ρωμ.ιγ:12 Η
νυξ προεχώρησεν, η δε ημέρα επλησίασεν· ας απορρίψωμεν λοιπόν τα έργα του
σκότους και ας ενδυθώμεν τα όπλα του φωτός.
Εβρ.ι:25
μη αφίνοντες το να συνερχώμεθα ομού, καθώς είναι συνήθεια εις
τινάς, αλλά προτρέποντες αλλήλους, και τοσούτω μάλλον, όσον βλέπετε
πλησιάζουσαν την ημέραν.
Αυτό
ισχύει μέχρι να έρθει ο Χριστός και πάρει όλους τους πιστούς για να είναι μαζί
Του στον ουρανό, όπως περιγράφεται με την ανατολή του πρωινού αστεριού – δηλαδή
του Χριστού (Α’ Κορ.ιε:51-57, Α’ Τιμ.δ:16-18, Αποκ.κβ:16).
Οι
χριστιανοί έχουν μια νέα στάση στο νου τους:
Ρωμ.ιβ:2 και
μη συμμορφόνεσθε με τον αιώνα τούτον, αλλά μεταμορφόνεσθε διά της ανακαινίσεως
του νοός σας, ώστε να δοκιμάζητε τι είναι το θέλημα του Θεού, το αγαθόν και
ευάρεστον και τέλειον.
Εφεσ.δ:23 και
να ανανεόνησθε εις το πνεύμα του νοός σας
Αυτός
ο ανανεωμένος νους συνδέεται με την αιώνια ζωή και την ειρήνη – σκέφτεται
σύμφωνα με την προοπτική του Θεού:
Κολ.γ:12
Ενδύθητε λοιπόν, ως εκλεκτοί του Θεού άγιοι και ηγαπημένοι,
σπλάγχνα οικτιρμών, χρηστότητα, ταπεινοφροσύνην, πραότητα, μακροθυμίαν,
Ρωμ.η:6
Επειδή το φρόνημα της σαρκός είναι θάνατος, το δε φρόνημα του
πνεύματος ζωή και ειρήνη·