Σε κανέναν δεν αρέσει να έχει εχθρούς. Αλλά αν έχεις, τότε το
χειρότερο που μπορείς να κανείς είναι να τους αγνοείς. Αντίθετα, το
καλύτερο είναι να γνωρίζει κανείς τον εχθρό του και τις πρακτικές του έτσι ώστε
να μπορεί να αμυνθεί.
Ο δικός μας εχθρός,
που η Βίβλος μιλάει, είναι ο διάβολος ή Σατανάς.
Ο Θεός θέλει να γνωρίζουμε
αυτόν τον εχθρό:
Α΄Πέτρ.ε:8 "Εγκρατευθήτε [αρχαίο κείμενο:
"νήψατε" από το "νήφω" που σημαίνει "σωφρονώ",
είμαι φρόνιμος, μυαλωμένος], αγρυπνήσατε,
διότι ο αντίδικος σας διάβολος, ως λέων ωρυόμενος, περιέρχεται, ζητών τίνα να
καταπιεί."
Σύμφωνα μ' αυτό το εδάφιο,
ο διάβολος είναι αντίδικος μας. Αυτό με την σειρά του σημαίνει ότι ο διάβολος
δεν είναι σύμμαχός μας.
Είναι κάποιος που
μάχεται εναντίον μας. Είναι ο εχθρός μας.
Ο λόγος επίσης λέει
ότι περιέρχεται, στριφογυρίζει, σαν "λέων
ωρυόμενος". Μ' αλλά λόγια δεν είναι ένας εχθρός ο οποίος κοιμάται.
Επίσης μας λέει ότι ο
σκοπός της δραστηριότητας του είναι πολύ κακός αφού αυτό που ψάχνει είναι να
βρει κάποιον για να τον καταπιεί.
Είναι εξαιτίας αυτής
ακριβώς της μεγάλης κακίας που ο λόγος του Θεού μας λέει να είμαστε σώφρονες
και να αγρυπνούμε.
Ένα από τα ονόματα
και τα χαρακτηριστικά τα οποία ο λόγος του Θεού αποδίδει στον διάβολο βρίσκεται
στη Β’
Κορ.δ:3-4:
"Εάν δε και ήναι το ευαγγέλιον ημών
κεκαλυμμένον, εις τους απολλυμένους είναι κεκαλυμμένον. των οποίων, άπιστων
όντων, ο θεός του κόσμου τούτου ετύφλωσεν τον νουν, διά να μην επιλάμψη
εις αυτούς ο φωτισμός του ευαγγελίου της δόξης του Χριστού, όστις είναι εικών
του Θεού."
Σ' αυτό το απόσπασμα,
ο διάβολος αποκαλείται "ο θεός του
κόσμου τούτου". Το γεγονός ότι ο διάβολος και όχι ο Θεός είναι το
αφεντικό αυτού του κόσμου και των συστημάτων και πρακτικών που τον ορίζουν,
είναι καθαρό και από άλλα αποσπάσματα όπως το Ιωάν.ιδ:30
"Δεν θέλω πλέον λαλήσει πολλά μεθ' υμών,
διότι έρχεται ο άρχων του κόσμου τούτου, και δεν έχει ουδέν εν εμοί"
Επίσης δείτε τι ο
διάβολος είπε όταν πείραζε τον Ιησού Χριστό:
Λουκ.δ:5-7 "Και αναβιβάσας αυτόν ο
διάβολος εις όρος υψηλόν, έδειξεν εις αυτόν πάντα τα βασίλεια της οικουμένης εν
μια στιγμή χρόνου, και είπεν
προς αυτόν ο διάβολος, "Εις σε θέλω δώσει άπασαν την εξουσίαν ταύτην και
την δόξαν αυτών, διότι εις εμέ είναι παραδεδομένη, και εις όντινα θέλω δίδω
αυτήν, συ λοιπόν εάν προσκυνήσης ενώπιον μου, σου θέλουσιν είσθαι πάντα."
Σ' αυτό το απόσπασμα
ο διάβολος ισχυρίζεται ότι έχει εξουσία σε όλα τα βασίλεια της οικουμένης.
Με
άλλα λόγια, ότι είναι ο άρχοντας του κόσμου τούτου. Είναι αυτός ο ισχυρισμός
του ψεύτικος; Σύμφωνα με αυτά που έχουμε διαβάσει, όχι.
Άλλωστε αν ήταν, ο Ιησούς Χριστός θα αντέκρουε αυτό
τον ισχυρισμό λέγοντας του ότι είναι ψεύτικος.
Εβρ.β:14: "Επειδή λοιπόν τα παιδία εμέθεξαν από σαρκός και αίματος και
αυτός [αναφέρεται στον Ιησού Χριστό] παρομοίως μετέλαβεν από των αυτών,
διά να καταργήση διά του θανάτου τον έχοντα το κράτος του θανάτου, τουτέστι τον
διάβολον"
"Είναι ψεύστης και ο πατήρ αυτού του ψεύδους"
Περισσότερη
πληροφόρηση σχετικά με τον διάβολο:
Ιωάν.η:44 "Εκείνος ήτο απ' αρχής ανθρωποκτόνος, και δεν
μένει εν τη αλήθεια, διότι αλήθεια δεν υπάρχει εν αυτώ. Όταν λαλή το ψεύδος εκ
των ιδίων λαλεί, διότι είναι ψεύστης και ο πατήρ αυτού του ψεύδους."
Πέρα από
ανθρωποκτόνος, αυτό το απόσπασμα μας λέει ότι ο διάβολος είναι ψεύτης και
μάλιστα ο πατέρας αυτού του ψεύδους.
Σε κανέναν δεν αρέσει να έχει εχθρούς. Αλλά αν έχεις, τότε το χειρότερο που μπορείς να κανείς είναι να τους αγνοείς. Αντίθετα, το καλύτερο είναι να γνωρίζει κανείς τον εχθρό του και τις πρακτικές του έτσι ώστε να μπορεί να αμυνθεί.
Έχοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, ο Θεός μας προτρέπει:
Εβρ.ι:35,36 Μη αποβάλητε λοιπόν την παρρησίαν σας, ήτις
έχει μισθαποδοσίαν μεγάλην. Διότι έχετε χρείαν υπομονής, διά να κάμητε το
θέλημα του Θεού και να λάβητε την επαγγελίαν.
Οικονομικά βάρη – ανεργία – κούραση – ασθένειες – άνθρωποι
δεν πιστεύουν - ψευδοδιδάσκαλοι….
Β’ Τιμ.γ:1 Γίνωσκε δε τούτο, ότι εν ταις εσχάταις
ημέραις θέλουσιν ελθεί καιροί κακοί·
Στο τέταρτο κεφάλαιο της Γένεσης, βλέπουμε δύο χαρακτήρες,
τον Κάϊν και τον Λάμεχ που αποφάσισαν να μην ακολουθήσουν τον Θεό, αλλά τις
ορέξεις της σάρκας τους.
Έφτιαξαν λοιπόν μουσικά όργανα, μαζεύτηκαν σε πόλεις και
άρχισαν να διασκεδάζουν, να το ρίχνουν έξω βρε παιδί μου….
Βλέπουμε όμως κι άλλους χαρακτήρες στο ίδιο βιβλίο, τον Νώε,
τον Ενώχ, τον Αβραάμ, τον Λωτ.
Ο Ιησούς, όταν οι γονείς Του τον επέπληξαν επειδή χάθηκαν,
τους απάντησε: «δεν ηξεύρετε ότι πρέπει
να ήμαι εις τα του Πατρός μου;».
Είχε πάρει από αυτή την ηλικία μια απόφαση!!
Ρωμ.ιγ:11-14 Και μάλιστα, εξεύροντες τον καιρόν, ότι
είναι ήδη ώρα να εγερθώμεν εκ του ύπνου· διότι είναι πλησιεστέρα εις ημάς η
σωτηρία παρ' ότε επιστεύσαμεν. Η νυξ προεχώρησεν, η δε ημέρα επλησίασεν·
ας απορρίψωμεν λοιπόν τα έργα του σκότους και ας ενδυθώμεν τα όπλα του φωτός.
Ας περιπατήσωμεν ευσχημόνως ως εν ημέρα, μη εις συμπόσια και μέθας, μη εις
κοίτας και ασελγείας, μη εις έριδα και φθόνον· αλλ' ενδύθητε τον Κύριον Ιησούν
Χριστόν, και μη φροντίζετε περί της σαρκός εις το να εκτελήτε τας επιθυμίας
αυτής.
· Είμαστε στη χώρα του εχθρού.
· Αυτός ο κόσμος είναι στα χέρια του Σατανά.
· Δεν υπάρχει πλέον ανάπαυση εδώ.
Εβρ.ιβ:3,4 Διότι συλλογίσθητε τον υπομείναντα υπό των
αμαρτωλών τοιαύτην αντιλογίαν εις εαυτόν, διά να μη αποκάμητε χαυνούμενοι κατά
τας ψυχάς σας. Δεν αντεστάθητε έτι μέχρις αίματος αγωνιζόμενοι κατά της
αμαρτίας,
Ματθ.ιγ:22 ……… η μέριμνα του αιώνος τούτου και η απάτη του
πλούτου συμπνίγει τον λόγον, και γίνεται άκαρπος.
Ιωάν.ιε:19 Εάν ήσθε εκ του κόσμου, ο κόσμος ήθελεν
αγαπά το ιδικόν του· επειδή όμως δεν είσθε εκ του κόσμου, αλλ' εγώ σας
εξέλεξα εκ του κόσμου, διά τούτο σας μισεί ο κόσμος.
Δεν χρωστάμε σε κανένα να ικανοποιούμε τις απαιτήσεις του
κόσμου,
Μόνο όποιος χάσει αυτή την ζωή – για τον Χριστό - θα βρει
την άλλη (Ματθ.ι:34-39)!
Μάρκ.ι:28 Και ήρχισεν ο Πέτρος να λέγη προς αυτόν·
Ιδού, ημείς αφήκαμεν πάντα και σε ηκολουθήσαμεν.
Ιακ.δ:4 …., δεν εξεύρετε ότι η φιλία του κόσμου είναι
έχθρα του Θεού;
Α’ Ιωάν.β:15 Μη αγαπάτε τον κόσμον μηδέ τα εν τω κόσμω.
Εάν τις αγαπά τον κόσμον, η αγάπη του Πατρός δεν είναι εν αυτώ·
Οι σαρκικοί δεν διώκονται, έχουν άνεση, αλλά «Τούτο δε λέγω, αδελφοί, ότι σαρξ και αίμα
βασιλείαν Θεού δεν δύνανται να κληρονομήσωσιν, ουδέ η φθορά κληρονομεί την αφθαρσίαν»
Α’ Κορ.ιε:50.
Α’ Κορ.δ:10-14 Ημείς μωροί διά τον Χριστόν, σεις δε
φρόνιμοι εν Χριστώ· ημείς ασθενείς, σεις δε ισχυροί· σεις ένδοξοι, ημείς δε
άτιμοι. Έως της παρούσης ώρας και πεινώμεν και διψώμεν και γυμνητεύομεν και
ραπιζόμεθα και περιπλανώμεθα και κοπιώμεν, εργαζόμενοι με τας ιδίας ημών
χείρας· λοιδορούμενοι ευλογούμεν, διωκόμενοι υποφέρομεν, βλασφημούμενοι
παρακαλούμεν· ως περικαθάρματα του κόσμου εγείναμεν, σκύβαλον πάντων έως της
σήμερον. Δεν γράφω ταύτα προς εντροπήν σας, αλλ' ως τέκνα μου αγαπητά νουθετώ.
Γιατί ο Παύλος μιλάει για δύο κατηγορίες χριστιανών;
Έχουν φτιάξει ένα «χριστιανισμό» που δεν έχει να κάνει με το
μεγαλύτερο μέρος των Γραφών. Απλά φουσκώνουν την σάρκα και τις επιθυμίες και
φτιάχνουν ανθρώπους έτοιμους για την κόλαση.
Ιωάν.ις:33 …. Εν τω κόσμω θέλετε έχει θλίψιν· αλλά
θαρσείτε, εγώ ενίκησα τον κόσμον.
Ο Ιησούς, που πρέπει να γίνουμε σαν Αυτόν:
·
Δεν ζητούσε δόξα από ανθρώπους
·
Δεν είχε που να κοιμηθεί
·
Διανυκτέρευε στην προσευχή
Α’ Ιωάν.β:6 Όστις λέγει ότι μένει εν αυτώ χρεωστεί,
καθώς εκείνος περιεπάτησε, και αυτός ούτω να περιπατή.
Κολ.γ:2 τα άνω φρονείτε, μη τα επί της γης.
Α’ Ιωάν.ε:19 …… ο κόσμος όλος εν τω πονηρώ κείται.
Λουκ.ιδ:16-20 Ο δε είπε προς αυτόν· Άνθρωπος τις έκαμε
δείπνον μέγα και εκάλεσε πολλούς· και απέστειλε τον δούλον αυτού τη ώρα του
δείπνου διά να είπη προς τους κεκλημένους· Έρχεσθε, επειδή πάντα είναι ήδη
έτοιμα. Και ήρχισαν πάντες με μίαν γνώμην να παραιτώνται. Ο πρώτος είπε προς
αυτόν· Αγρόν ηγόρασα, και έχω ανάγκην να εξέλθω και να ίδω αυτόν· παρακαλώ σε,
έχε με παρητημένον. Και άλλος είπεν· Ηγόρασα πέντε ζεύγη βοών, και υπάγω να
δοκιμάσω αυτά· παρακαλώ σε, έχε με παρητημένον. και άλλος είπε· Γυναίκα
ενυμφεύθην, και διά τούτο δεν δύναμαι να έλθω.
Λουκ.θ:57-62 Ενώ δε επορεύοντο, είπε τις προς αυτόν καθ' οδόν·
Θέλω σε ακολουθήσει όπου αν υπάγης, Κύριε. Και είπε προς αυτόν ο Ιησούς· Αι
αλώπεκες έχουσι φωλεάς και τα πετεινά του ουρανού κατοικίας, ο δε Υιός του
ανθρώπου δεν έχει που να κλίνη την κεφαλήν. Είπε δε προς άλλον· Ακολούθει μοι.
Ο δε είπε· Κύριε, συγχώρησόν μοι να υπάγω πρώτον να θάψω τον πατέρα μου. Και ο
Ιησούς είπε προς αυτόν· Άφες τους νεκρούς να θάψωσι τους εαυτών νεκρούς· συ δε
απελθών κήρυττε την βασιλείαν του Θεού. Είπε δε και άλλος· θέλω σε ακολουθήσει,
Κύριε· πρώτον όμως συγχώρησόν μοι να αποχαιρετήσω τους εις τον οίκόν μου. Και
είπε προς αυτόν ο Ιησούς· Ουδείς βαλών την χείρα αυτού επί άροτρον και βλέπων
εις τα οπίσω είναι αρμόδιος διά την βασιλείαν του Θεού.
Ιωάν.ς:66,67 Έκτοτε πολλοί των μαθητών αυτού εστράφησαν
εις τα οπίσω και δεν περιεπάτουν πλέον μετ' αυτού. Είπε λοιπόν ο Ιησούς προς
τους δώδεκα· Μήπως και σεις θέλετε να υπάγητε;
Ματθ.ς:25,26 Διά τούτο σας λέγω, μη μεριμνάτε περί της
ζωής σας τι να φάγητε και τι να πίητε, μηδέ περί του σώματός σας τι να
ενδυθήτε· δεν είναι η ζωή τιμιώτερον της τροφής και το σώμα του ενδύματος; Εμβλέψατε εις τα πετεινά του ουρανού, ότι
δεν σπείρουσιν ουδέ θερίζουσιν ουδέ συνάγουσιν εις αποθήκας, και ο Πατήρ σας ο
ουράνιος τρέφει αυτά· σεις δεν είσθε πολύ ανώτεροι αυτών;
Ιερ.ιζ:7 Ευλογημένος ο άνθρωπος ο ελπίζων επί Κύριον
και του οποίου ο Κύριος είναι η ελπίς.
Υπάρχει κόλαση;
· Η συνείδηση του ανθρώπου το ομολογεί.
· Η μαρτυρία της Γραφής
Τι είδους τόπος είναι η κόλαση;
1) Δεν υπάρχει βοήθεια.
· Κανείς δεν μπορεί να παρηγορήσει τον άλλο.
· Ο καθένας υποφέρει ΜΟΝΟΣ την ποινή του.
· Κανείς δεν ενδιαφέρεται για τον άλλο, γιατί έχει
αρκετά να ενδιαφερθεί για τον ίδιο.
· Δεν υπάρχει βοήθεια, παρηγοριά, φιλίες.
· Μόνος σου θα κλαις, μόνος σου θα στενάζεις,
μόνος σου θα μετανοείς, μόνος σου θα βλέπεις τις ευκαιρίες που σου δόθηκαν,
μόνος σου θα υποφέρεις την ποινή σου!
Στην κόλαση δεν υπάρχει συνήθεια.
2) Η κόλαση είναι τόπος ύστατης μεταμέλειας.
Θα βλέπεις όλες τις χαμένες
ευκαιρίες, αλλά θα είναι αργά.
3) Η κόλαση είναι τόπος αιώνιας απελπισίας
· Καμία ελπίδα
· Καμία παρηγοριά
· Όλα αυτά στην αιωνιότητα