Ιωάν.ιδ:9
Λέγει προς αυτόν ο Ιησούς· Τόσον καιρόν
είμαι μεθ' υμών, και δεν με εγνώρισας, Φίλιππε; όστις είδεν εμέ είδε τον
Πατέρα· και πως συ λέγεις, Δείξον εις ημάς τον Πατέρα;
Αυτό το εδάφιο σημαίνει ότι ο Ιησούς ήταν πραγματικά ο Πατέρας
ή ότι απλά εκπροσωπούσε τον Πατέρα; Ας αφήσουμε την Αγία Γραφή να μιλήσει.
Ο προφήτης Ησαΐας είπε, σχετικά με τον Ιησού, ότι θα ήταν το
«παιδίον
που εγεννήθη εις ημάς», «Θεός ισχυρός» και «αιώνιος πατέρας» (Ης.θ:6).
Ο ίδιος ο Ιησούς, είπε απερίφραστα στον Φίλιππο ότι «ο Πατήρ είναι εν εμοί» και ότι «ο Πατήρ ο μένων εν εμοί αυτός εκτελεί τα έργα» (Ιωάν.ιδ:10).
Πιστεύεις αυτό που είπε ο
Ιησούς;
Οι τριαδικοί πιστεύουν (και διδάσκουν) ότι η θεότητα που
κατοικούσε στον Χριστό δεν ήταν του Πατέρα, αλλά του θεού υιού. Δηλαδή, θέλουν
να μας κάνουν να πιστέψουμε ότι η Γραφή αντιφάσκει με τον εαυτό της.
Ήταν η θεότητα του Πατέρα που κατοικούσε στον Χριστό, όπως ο
Ίδιος είπε.
Όταν οι μαθητές είδαν και τον Πατέρα και τον Γιο στο Ιωάν.ιε:24,
πόσα πρόσωπα της θεότητας είδαν; Η Γραφή δηλώνει καθαρά, «ο θεωρών εμέ θεωρεί τον πέμψαντά με» (Ιωάν.ιβ:45).
Σύμφωνα με το Ιωάν.ιε:24, είδαν και μίσησαν τόσο τον Ιησού όσο
και τον Πατέρα, αλλά είδαν μόνο ένα πρόσωπο, αποδεικνύοντας ότι όταν είδαν τον
Ιησού, είδαν και τον Πατέρα.
Γι’ αυτό ο Ιησούς είπε στον Φίλιππο, «όστις είδεν εμέ είδε τον Πατέρα» και «από του νυν γνωρίζετε αυτόν και είδετε αυτόν» (Ιωάν.ιδ:7-9).
Τους έδειχνε τον Πατέρα εν Υιώ, τον Θεό που φανερώθηκε εν
σαρκί (Α’ Τιμ.γ:16). «διότι εν αυτώ
κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητος σωματικώς, και είσθε πλήρεις εν αυτώ»
(Κολ.β:9-10).
Αν ο Ιησούς, σαν το 2ο πρόσωπο της θεότητας,
εκπροσωπούσε στη γη το 1ο πρόσωπο της θεότητας, τότε θα πρέπει να μας
εξηγήσουν γιατί δεν αντιπροσώπευε και το 3ο πρόσωπο της θεότητας. Μήπως
ο θεός άγιο πνεύμα προσεβλήθη μ’ αυτό και αποφάσισε να έρθει μόνος του (Ιωάν.ιδ:16.
Πράξ.β:1-4);
Αν ο Ιησούς είναι ο θεός υιός, όπως Τον προβάλλουν, γιατί δεν πρόβαλε
και γιατί δεν εξασκούσε τα χαρακτηριστικά της δικής του θεότητας; Αυτό είναι το
πρόβλημα και η σύγχυση του Τριαδικού δόγματος.
Σύμφωνα με το Ιωάν.α:18 και Έξοδ.λγ:20, οι Γραφές διδάσκουν,
«Ουδείς είδε ποτέ τον Θεόν» και ότι «άνθρωπος δεν θέλει με ιδεί και ζήσει».
Ωστόσο, ορισμένοι άγιοι της Παλαιάς Διαθήκης όπως ο Μωυσής,
ο Ααρών, ο Ναδάβ και Αβιούδ και οι εβδομήντα πρεσβύτεροι είδαν τον Θεό του
Ισραήλ (Έξοδ.κδ:9-11, λγ:11).
Μήπως ο Μωυσής ήταν ψευδοπροφήτης; Μήπως ο Θεός τους παραπλάνησε;
Αντιφάσκει η Αγία Γραφή; ΟΧΙ. Απλά, εμείς πρέπει να ορθοτομούμε τον λόγο της
αλήθειας.
Το Ιωάν.δ:24 διδάσκει, «Ο
Θεός είναι πνεύμα». Σίγουρα κανείς δεν μπορεί να δει το Πνεύμα του Θεού.
Δεν μπορείς να δεις ένα πνεύμα, αλλά είδαν τον Πατέρα, επειδή ο Ιησούς ήταν η
φανέρωση του Πατέρα σε σάρκα (Ης.θ:6, Α’ Τιμ.γ:16).
Αυτός είναι ο «χαρακτήρ
της υποστάσεως» του αόρατου Θεού (Εβρ.α:3).
Στην Παλαιά Διαθήκη, ο αόρατος Θεός μπορούσε και φανέρωσε
τον Εαυτό Του με διάφορους τρόπους, προσωρινά ορατές μορφές που ο άνθρωπος
μπορούσε να δει, αν και κανένας άνθρωπος δεν μπορούσε να δει άμεσα το αόρατο Πνεύμα
του Θεού. Αυτό που η Αγία Γραφή ονομάζει Θεό, είναι ο Θεός και τίποτε άλλο.
Στην Καινή Διαθήκη, ο Θεός αποκάλυψε μόνιμα τον εαυτό Του, εν σαρκί, στο
πρόσωπο του ανθρώπου Ιησού Χριστού. Δεν μπορούμε να δούμε τον Θεό έξω από τον Ιησού.
Όπως πολλοί άνθρωποι σήμερα, ο Φίλιππος δεν είχε αντιληφθεί ότι ο Πατέρας
είναι ένα πανταχού παρόν, αόρατο πνεύμα, και ότι ο μόνος τρόπος που κάποιος θα
μπορούσε να Τον δει, θα ήταν μέσω του προσώπου του Ιησού Χριστού.
Ο Φίλιππος δεν ζήτησε από τον Ιησού απλά να τους δείξει κάτι για τον Πατέρα,
είπε, «δείξον εις ημάς τον Πατέρα». Ήταν
ο Φίλιππος και το ανθρώπινο σώμα του Ιησού. Ο Ιησούς τον κοίταξε στα μάτια και
είπε, «όστις
είδεν εμέ είδε τον Πατέρα». Ήταν η «εικών
του Θεού του αοράτου» (Κολ.α:15).
Σύμφωνα με το Ιωάν.α:18, «Ουδείς είδε ποτέ τον Θεόν».
Έτσι η λογική σου λέει, (1) στην πραγματικότητα «Ουδείς είδε ποτέ τον Θεόν», (2) αλλά έχουν δει στην
πραγματικότητα τον Ιησού, (3) άρα, ο Ιησούς δεν είναι στην πραγματικότητα Θεός.
Ο Ιησούς ήταν στην πραγματικότητα ο Θεός που φανερώθηκε εν
σαρκί (Α’ Τιμ.γ:16), ή απλά ήταν κάποιος που αντιπροσώπευε τον Θεό;
Ο Θωμάς έκανε λάθος, όταν είδε τον Ιησού και Τον
αντιμετώπισε σαν Κύριό του και Θεό του (Ιωάν.κ:28);
Ο Ιησούς εξαπάτησε τον Θωμά όταν του είπε, «Επειδή με
είδες, Θωμά, επίστευσας· μακάριοι όσοι δεν είδον και επίστευσαν» (εδ.29);
Έτσι, μπορούμε να καταλάβουμε ότι όταν ο Ιησούς είπε στον
Φίλιππο, «όστις είδεν εμέ είδε τον Πατέρα· και πως συ λέγεις, Δείξον εις
ημάς τον Πατέρα;» (Ιωάν.ιδ:7-10), το είπε επειδή ήταν στην πραγματικότητα η
φανέρωση του Πατέρα εν σαρκί.
Δεν αντιπροσώπευε απλά τον Πατέρα, αλλά ήταν ο Πατέρας. Δεν
υπάρχει τίποτα περίπλοκο σ’ αυτό. Ο Θεός Πατέρας είναι πνεύμα (Ιωάν.δ:24), και φανερώθηκε
μέσα από ένα ανθρώπινο σώμα που το ονόμασε Γιο Του. Ο Θεός ή η θεότητα που κατοικούσε
μέσα Του ήταν ο Πατέρας, και αυτό είναι που Τον έκανε Θεό.