Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022
Συνεχόμενη πίστη
Η σώζουσα πίστη δεν είναι μια προσωρινή
κατάσταση, αλλά μια συνεχής σχέση με τον Ιησού Χριστό.
Δεν σωζόμαστε με την πίστη που έχει να κάνει
με μια χρονική στιγμή μόνο. Μάλλον «Ο δε
δίκαιος θέλει ζήσει εκ πίστεως» (Ρωμ.α:17
Γαλ.γ:11 Αβακ.β:4).
Στην Κολ.β:6 λέει: «Καθώς λοιπόν παρελάβετε τον Χριστόν Ιησούν τον Κύριον, εν αυτώ
περιπατείτε». Όπως Τον δεχτήκαμε με πίστη, έτσι πρέπει να συνεχίσουμε να
εξασκούμε πίστη σ’ Αυτόν.
Η Γραφή συχνά αναφέρεται στην πίστη σε
ενεστώτα χρόνο προκειμένου να φανερώσει τη συνέχεια:
«Διότι τόσον ηγάπησεν ο Θεός τον κόσμον, ώστε έδωκε τον Υιόν αυτού τον μονογενή, δια να μη απολεσθή πάς ο πιστεύων εις αυτόν, αλλά να έχη ζωήν αιώνιον».
Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022
Πίστη και υπακοή
Ο Παύλος, περισσότερο από κάθε άλλον συγγραφέα,
έδωσε έμφαση στην δικαίωση δια πίστεως, αλλά την ίδια στιγμή επέμεινε δυναμικά
στο γεγονός ότι η σώζουσα πίστη είναι αχώριστη από την υπακοή.
Έγραψε ότι το μυστήριο του απολυτρωτικού
σχεδίου του Θεού, η εκκλησία, έχει γίνει γνωστό «εις πάντα τα έθνη, προς υπακοήν πίστεως» (Ρωμ.ις:26).
Η χάρη του Θεού φέρνει «υπακοήν πίστεως» (Ρωμ.α:5).
Ο Ιησούς εργάστηκε μέσα από τον Παύλο «προς υπακοήν των εθνών» (Ρωμ.ιε:18).
Το ίδιο και ο Λουκάς αναφέρει ότι ένας
μεγάλος αριθμός ιερέων «υπήκουον εις την
πίστην» (Πράξ.ς:7).
Η πίστη και η υπακοή είναι τόσο στενά συνδεδεμένες,
ώστε έλλειψη υπακοής στο Θεό να είναι απόδειξη έλλειψης πίστης:
«Αλλά δεν υπήκουσαν πάντες εις το ευαγγέλιον διότι ο Ησαΐας λέγει, Κύριε, τις επίστευσεν εις το κήρυγμα ημών;» (Ρωμ.ι:16).
Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2022
Δικαιοσύνη δια πίστεως
Είμαι δίκαιος, σημαίνει λογαριάζομαι ή
ανακηρύσσομαι δίκαιος από το Θεό. Η Βίβλος, πολύ καθαρά διδάσκει τη δικαίωση
δια πίστεως:
«Ο
δίκαιος θέλει ζήσει εκ πίστεως» (Αβακ.β:4
Ρωμ.α:17 Γαλ.γ:11 Εβρ.ι:38).
Ο απόστολος Παύλος κήρυξε αυτή την αλήθεια: «Έστω λοιπόν γνωστόν εις εσάς, άνδρες
αδελφοί, ότι δια τούτου (του Ιησού)
κηρύττεται προς εσάς άφεσις αμαρτιών και από πάντων αφ’ όσων δεν ηδυνήθητε δια
του νόμου του Μωυσέως να δικαιωθείτε, δια τούτου πας ο πιστεύων δικαιούται»
(Πράξ.ιγ:38-39).
Ο Παύλος τόνισε τη δικαίωση δια της πίστεως
στα γραφτά του:
«Διότι εξ έργων νόμου δεν θέλει δικαιωθή ουδεμία σαρξ ενώπιον αυτού επειδή δια του νόμου γίνεται η γνώρισις της αμαρτίας. Τώρα δε χωρίς νόμου η δικαιοσύνη του Θεού εφανερώθη, μαρτυρουμένη υπό του νόμου και των προφητών δικαιοσύνη δε του Θεού δια πίστεως Ιησού Χριστού, εις πάντας και επί πάντας τους πιστεύοντας διότι δεν υπάρχει διαφορά επειδή πάντες ήμαρτον, και υστερούνται της δόξης του Θεού δικαιούνται δε δωρεάν με την χάριν αυτού, δια της απολυτρώσεως της εν Χριστώ Ιησού τον οποίον ο Θεός προέθετο μέσον εξιλεώσεως δια της πίστεως εν τω αίματι αυτού, προς φανέρωσιν της δικαιοσύνης αυτού, δια την άφεσιν των προγενομένων αμαρτημάτων, δια της μακροθυμίας του Θεού» (Ρωμ.γ:20-25).
Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2022
ΧΑΡΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ
«Διότι κατά χάριν
είσθε σεσωσμένοι δια της πίστεως και τούτο δεν είναι από σας Θεού το δώρον ουχί
εξ έργων, δια να μη καυχηθή τις» (Εφεσ.β:8-9).
Ορισμός της χάρης
Χάρις είναι η εύνοια του Θεού προς τον άνθρωπο που δεν την άξιζε. Είναι ένα δώρο του Θεού στον άνθρωπο. Η λέξη εννοεί ότι η σωτηρία είναι μια ευλογία που κανείς δεν δικαιούται, δεν κερδίζεται, αλλά απονέμεται δωρεάν από τον Θεό. Ο Θεός κάνει όλο το έργο που σχετίζεται με την σωτηρία μιας ψυχής. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να βοηθήσει τον Θεό στην σωτηρία του, δεν μπορεί να συμβάλλει σ’ αυτήν. Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να δεχτεί ή να απορρίψει το έργο που ο Θεός έχει κάνει κι είναι πρόθυμος να κάνει απ’ τη μεριά Του.
Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022
Η απάντηση του Πέτρου την ημέρα της Πεντηκοστής.
Στο πρώτο κεφάλαιο
των Πράξεων ο Ιησούς έδωσε στους μαθητές Του οδηγίες της τελευταίας στιγμής,
λίγο πριν αναληφθεί στους ουρανούς.
Τους είπε να πάνε
στην Ιερουσαλήμ και να περιμένουν την υπόσχεση του Πατέρα, δηλαδή την βάπτιση
με το Άγιο Πνεύμα. Περίπου 120 μαθητές υπάκουσαν και μαζεύτηκαν στο ανώγειο,
στην Ιερουσαλήμ.
Στο δεύτερο κεφάλαιο των Πράξεων, διαβάζουμε ότι την ημέρα της Εβραϊκής γιορτής της Πεντηκοστής, η υπόσχεση της βάπτισης με Άγιο Πνεύμα εκπληρώθηκε.
Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022
Λοιπόν παρηγορείτε αλλήλους με τους λόγους τούτους
Στο έκτο κεφάλαιο της Αποκάλυψης, βλέπουμε από την πλευρά
του θρόνου του Θεού, ν’ ανοίγονται οι πρώτες 6 σφραγίδες του βιβλίου της
κληρονομιάς του ανθρώπινου γένους.
Καθώς ανοίγονται φανερώνουν γεγονότα που πρέπει να γίνουν
για να εδραιωθεί η Βασιλεία του Θεού.
Πρέπει να θυμόμαστε ότι τα γεγονότα αυτά είναι η απόδειξη
ότι ο Θεός είναι δίκαιος. Καθετί που θα συμβεί πάνω στην οικουμένη, θα είναι η δίκαιη
κρίση για τον άνθρωπο που αρνήθηκε τελείως το Θεό.
Αποκ.ς:2 και
είδον, και ιδού ίππος λευκός, και ο καθήμενος επ αυτόν έχων τόξον, και εδόθη
αυτώ στέφανος, και εξήλθεν νικών και ίνα νικήση.
Ποιος είναι ο καθήμενος πάνω σ’ αυτόν τον ίππο;
Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2022
Σε παρακαλώ, άφησε τον Ιησού να σε σώσει.
Φίλε, φίλη,
πέρα από όσα έχουμε πει, θα ήθελα να σου πω μερικά πράγματα, πραγματικά μέσα από την καρδιά μου.
Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022
Η δήλωση του Κυρίου στο Νικόδημο.
Στο τρίτο κεφάλαιο του Ιωάννη, αναφέρεται μια σημαντική συνομιλία ανάμεσα
σ’ ένα Εβραίο θρησκευτικό ηγέτη που τον έλεγαν Νικόδημο και τον Ιησού.
Ο Νικόδημος ήρθε στον Ιησού ένα βράδυ και Τον αναγνώρισε σαν δάσκαλο,
σταλμένο από τον Θεό. Ο Ιησούς απάντησε, Αληθώς,
αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του
Θεού (Ιωάν.γ:3).
Ο Νικόδημος δεν το κατάλαβε αυτό και γι’ αυτό ρώτησε τον Κύριο πως μπορεί ένας άνθρωπος να γεννηθεί για δεύτερη φορά από την κοιλιά της μητέρας του. Ο Ιησούς του εξήγησε: Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος, δεν δύναται να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού (γ:5). Ο Ιησούς στόχευε στην καινούρια εποχή, που η βασιλεία του Θεού θ’ αποκαλυπτόταν σύντομα και καθένας που θα ήθελε να μπει σ’ αυτή τη βασιλεία έπρεπε να γεννηθεί εξ αρχής, να γεννηθεί δηλαδή από το νερό και το Πνεύμα.